Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Avem muzica. Pe ce o ascultam ?
#55
Posted 02 April 2013 - 13:30
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 12:29, said:
mi-e greu să cred că aste-as artifacte de compresie. pocniturile şi fâşâielile se aud la orice înregistrare live. e firesc ca şi ele să apară într-un mp3. |
#56
Posted 02 April 2013 - 13:55
bibiaudiofil, on 02 aprilie 2013 - 13:01, said:
La căști cuplate direct în placa de sunet integrată pe placa de bază contează mult impedanța căștilor. Unele merg OK (de ex am o pereche AudioTechnica și nu suferă), altele nu(de ex AKGuri mai răsărite). Printre altele, ți-a răspuns andrei_0 și ți-am mai răspuns și eu. Plăcile de sunet integrate (nu zic toate, or fi și excepții) au zgomot de fond mare, separație proastă între canale, distorsiuni. Nu în ultimul rînd ai un operațional pe ele care face rol de amplificare. Tu ai nevoie de semnal de linie la ieșirea lor, nu de semnal gata preamplificat Quote
treci prin DSPul software din windows Quote
Un DAC USB, de exemplu, chiar și unul foarte ieftin, configurat corect, mută toată procesarea audio înafara computerului care face doar transmisia datelor digitale (cît mai bitperfect se poate, după priceperea fiecăruia) în DACul extern - kernel streaming, bla bla. Modelele mai civilizate au separație galvanică ca să nu fie cuplate la aceeași masă cu computerul - altele au și alimentarea separată, poți să le pui chiar și pe baterii (fie fabrică, fie DIY). Quote
Oameni buni, nu discutăm aici despre fițe și bășini audiofile ci de chestii accesibile, la îndemîna tuturor, care ne pot face viața mai frumoasă. andrei_0, on 02 aprilie 2013 - 13:30, said:
Ar insemna ca aproape toate inregistrarile mele sa fie live, ceea ce e putin probabil, mai ales ca piesele respective nici nu-mi suna ca niste inregistrari live. Iar din ce am sesizat eu nu pare a fi vorba de pocnituri si fâsâieli "naturale", suna mai degraba in genul unui vinil zgariat. Quote
Oricum pe ce am eu ("scule" de ~250 RON) se cam poate simti diferenta fata de FLAC-uri, chiar daca aceasta nu e deloc mare (subiectiv) si variaza de la caz la caz. Din experienta mea foarte limitata, pe sistemele audio de duzina nu simti diferenta intre mp3 si FLAC. Eu pe sistemul Logitech 5.1 nu le pot deosebi. De asemenea pot sa inteleg ca pentru multi diferenta e acceptabila sau nesemificativa, asa ca nu prea are sens sa polemizez pe tema asta. în cazul boldat mă încadrez eu. nu văd de ce-aș încerca să îmbunătățesc calitatea sunetului în condițiile în care deja îl percep ca fiind mai mult decât decent. cu alte cuvinte, diferența dintre o înregistrare pe care o ascult acasă, și ce aud în sala de concert e mult mai mică decât să zicem diferențele dintre o interpretare cu un dirijor + orchestra cutare și altă înterpretare cu alt dirijor și altă orchestră. Quote
Unii prefera sa se bucure pur si simplu de muzica fara sa isi bata capul cu sursa acesteia, pe altii ii preocupa mai mult "gadgeturile" decat muzica (era pe undeva pe aici un subiect foarte aprins pe tema cablurilor de nustiucate sute de euro care fac toaaata diferenta). In final cred ca fiecare isi gaseste punctul de echilibru intre aceste extreme. eu nu zic că-i ok să asculți muzică pe niște gioarse de căști sau mai știu eu ce. dar mi se pare snobism să zici că frate, pc-ul introduce niște distorsiuni & șit în urma cărora o simfonie de moțart se transformă până devine de nerecunoscut. |
#57
Posted 02 April 2013 - 14:06
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said:
bun, căştile sunt naşpa. dar boxele? gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: cine-a zis ceva aici de windows? gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: de ce procesarea audio e musai proastă dacă e făcută de către pc, şi musai bună dacă e făcută de către o chichiţă băgată-n mufa usb? gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: eu aici bag de samă că unu încearcă să-mi vândă un veyron, în condiţiile în care eu am un porş gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: în cazul boldat mă încadrez eu. nu văd de ce-aş încerca să îmbunătăţesc calitatea sunetului în condiţiile în care deja îl percep ca fiind mai mult decât decent. cu alte cuvinte, diferenţa dintre o înregistrare pe care o ascult acasă, şi ce aud în sala de concert e mult mai mică decât să zicem diferenţele dintre o interpretare cu un dirijor + orchestra cutare şi altă înterpretare cu alt dirijor şi altă orchestră. |
#58
Posted 02 April 2013 - 15:14
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: dincolo de prescurtările de genu dac, dsp, bla bla, care în esenţă nu zic nimic. Asta e o replică cam naşpa (ca să nu zic mai rău). gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 13:55, said: eu nu zic că-i ok să asculţi muzică pe nişte gioarse de căşti sau mai ştiu eu ce. Ba da, exact asta ai spus de cînd a început discuţia pe threadul cu Shostakovich. |
#59
Posted 02 April 2013 - 16:23
bibiaudiofil, on 02 aprilie 2013 - 14:06, said:
Pentru boxe e și mai nașpa să bagi semnal gata amplificat potrivit pentru o impedanță de căști la intrarea unui preamp care așteaptă altceva Quote
pen că în PC ai un dac extraieftin iar în chichiță poți găsi chiar și un FPGA Quote
ai înțeles greșit. Nici n-am Veyron și nici nu încerc să-ți vînd nimic ba mai mult. am să consider că sistemul meu e praf, în condițiile în care ascult o înregistrare din 70 cu echipamente praf? păi s-avem rezon. bibiaudiofil, on 02 aprilie 2013 - 15:14, said:
Asta e o replică cam nașpa (ca să nu zic mai rău). Ba da, exact asta ai spus de cînd a început discuția pe threadul cu Shostakovich. ceea ce pentru mine e ok pentru tine este gioarsă. la asta m-am referit. tu spui că un sistem 2.1 e praf. ok, eu spun că pe mine mă mulțumește. |
#60
Posted 02 April 2013 - 18:28
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 16:23, said:
ceea ce pentru mine e ok pentru tine este gioarsă. la asta m-am referit. tu spui că un sistem 2.1 e praf. ok, eu spun că pe mine mă mulţumeşte. Domnule Gigel - cînd ți-am spus că ceea ce pe tine te mulțumește, mie mi se pare gioarsă (deși am ceva dubii că m-am exprimat exact în acest mod în posturile de la care a pornit discordia), repet, cînd am făcut această constatare am făcut-o în cel mai pur spirit constructiv fără nici cea mai mică intenție de a te ridiculiza pe tine în vreun fel sau de a mă da eu mare cum că am cineștie ce aparaturi. La capătul a cîteva pagini (deja obositoare) de schimburi de replici am constatat că pe tine nu te interesează sub nici o formă care este adevărul sau dacă ceea ce spun eu este greșit ci doar să demonstrezi că tu ai dreptate deoarece știi mai bine iar eu te-am rănit fix în orgoliu. Exemplul tău cu fotografia este greșit fiindcă noi doi (tu și eu) nu sîntem doi artiști fotografi astfel încît arta care mustește în noi să prevaleze în fața handicapului tehnic dintre compactă și DSLR decît în măsura în care gestul de a băga un fir în priză poate avea ceva artistic per se. Eu sînt absolut convins că Gregory Heisler ar face niște portrete extraordinare cu compacta mea iar eu nu i-aș ajunge nici la călcîi cu un Nikon D4. Pe scurt, nu am intenția să merg mai departe într-un pissing contest aberant. Dacă tu crezi că pot să-ți răspund la vreo întrebare pertinentă, care să conducă la ceva bun pentru tine și care să nu fie ostentativă și cu unic scop de a te distra pe seama celorlalți (gen moaaamă ce i-am mai făcut lu ăsta, ia uite cum îi frec ridichea, uite-l cum se enervează de-i pleznește tîmpla), am să o fac cu plăcere. gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 16:23, said:
când te ascunzi în spatele unor abrevieri nu înseamnă că explici de ce sunt lucrurile aşa cum sunt. Păi cînd te-am auzit cum te hlizeai la ăia 192 kHz citați de tine mai sus ce ai fi vrut să explic ? (vezi că ăia nu erau banda de frecvență ci frecvența de eșantionare) Edited by bibiaudiofil, 02 April 2013 - 18:28. |
#61
Posted 02 April 2013 - 19:46
bibiaudiofil, on 02 aprilie 2013 - 18:28, said:
Domnule Gigel - cînd ți-am spus că ceea ce pe tine te mulțumește, mie mi se pare gioarsă (deși am ceva dubii că m-am exprimat exact în acest mod în posturile de la care a pornit discordia), repet, cînd am făcut această constatare am făcut-o în cel mai pur spirit constructiv fără nici cea mai mică intenție de a te ridiculiza pe tine în vreun fel sau de a mă da eu mare cum că am cineștie ce aparaturi. La capătul a cîteva pagini (deja obositoare) de schimburi de replici am constatat că pe tine nu te interesează sub nici o formă care este adevărul sau dacă ceea ce spun eu este greșit ci doar să demonstrezi că tu ai dreptate deoarece știi mai bine iar eu te-am rănit fix în orgoliu. în ceea ce mă privește, am toată deschiderea către domeniu ăsta hifi & șit în măsura în care e ceva de capu lui, adică e vorba de un câștig semnificativ în calitatea redării. or din ce-am văzut (ascultat pe viu) la prietenul meu audiofil n-am fost impresionat câtuși de puțin. de la o gioarsă de boxă la una mai acătării diferența se vede. în măsura în care sistemul meu îmi redă un sunet de chitară/ pian, whatevă la fel ca o chitară/pian live nu văd ce-aș mai avea de îmbunătățit. sigur, bag direct boxa la leptop. ok, e nașpa rău. bine, da eu nu văd diferența. vreau să fiu convins. vreau un studiu care să-mi spună că mănânc rahat și cu dragă inimă accept asta - poate sunt eu defect la urechi și nu sesizez eu spun doar că pentru nevoile normale un sistem pc based n-are niciun bai. și că mp3-urile nu-s atât de nașpa precum se spune. nu sunt perfecte dar nu sunt nici praf. e ca și cum aș spune că jpegurile date de un aparat profi nikon sau mai știu eu ce sunt piș pentru că sunt format lossy și nu ceva de genu png Quote
Exemplul tău cu fotografia este greșit fiindcă noi doi (tu și eu) nu sîntem doi artiști fotografi astfel încît arta care mustește în noi să prevaleze în fața handicapului tehnic dintre compactă și DSLR decît în măsura în care gestul de a băga un fir în priză poate avea ceva artistic per se. Eu sînt absolut convins că Gregory Heisler ar face niște portrete extraordinare cu compacta mea iar eu nu i-aș ajunge nici la călcîi cu un Nikon D4. Quote
Pe scurt, nu am intenția să merg mai departe într-un pissing contest aberant. eu chiar am căutat numa că n-am găsit. am toată deschiderea în sensul ăsta. dar vreau să văd dincolo de ce zice unu or altu. eu zic invers de cum zici tu, tu spui că n-am dreptate și că nu-i așa. și mă rog de ce? arată-mi un studiu pe care poa să-l repete la o adică oricine. asta înseamnă știință. aici nu discutăm arta din spatele muzicii, ci știința din spatele sunetului. eu îți pot că folosind un model teoretic cu o acuratețe destul de praf, totuși pot ajunge la niște rezultate foarte apropiate de experiență. chiar dacă teoretic placa asta dintr-un leptop de duzină e praf așa cum spui, poate că totuși oferă o fidelitate audio mai mult decât satisfăcătoare. Quote
Dacă tu crezi că pot să-ți răspund la vreo întrebare pertinentă, care să conducă la ceva bun pentru tine și care să nu fie ostentativă și cu unic scop de a te distra pe seama celorlalți (gen moaaamă ce i-am mai făcut lu ăsta, ia uite cum îi frec ridichea, uite-l cum se enervează de-i pleznește tîmpla), am să o fac cu plăcere. Quote
Păi cînd te-am auzit cum te hlizeai la ăia 192 kHz citați de tine mai sus ce ai fi vrut să explic ? (vezi că ăia nu erau banda de frecvență ci frecvența de eșantionare) |
#62
Posted 02 April 2013 - 20:24
Ești ironic din nou, cam la limita bunului simț. În primul rînd că nu mă dau nimic aici. Forumul este prin definiție o adunătură de păreri personale. Studii citește tu unde vrei în măsura în care informațiile de pe internet ți se par relevante.
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 19:46, said:
te-am întrebat atunci şi te întreb şi acum. la ce-ţi trebe asemenea frecvenţă de 'eşantionare'? Frecvența de eșantionare* este rata la care se iau sample-uri de sunet pe unitatea de timp astfel încît sinusoida (sau ce-o fi ea) să poată fi reprodusă cît mai fidel. Cu cît ai mai multe sample-uri cu atît mai bine, originalul analogic va putea fi reprodus (aproximat ) mai corect. Este exact ca la foto (din mai multe puncte de vedere) - cu cît ai mai mulți pixeli (eșantioane) cu atît iese imaginea mai fidelă (mai sharp, mai detaliată). (în anumite circumstanțe) Poți înțelege mesajul și din trei pixeli, dar dacă ai mai mulți se bucură și ochiul. Tot la fel ca la foto, rezoluția contează în măsura în care tehnologiile avute la dispoziție pot ține pasul. Degeaba ai un super senzor cu o rezoluție de 50 megapixeli dacă obiectivul nu te ajută și e neclar. La fel și la audio, au ajuns cu rata de eșantionare și cu informația la un nivel pe care puține convertoare digital-analogice sînt în stare să le proceseze corect (și să aducă un beneficiu din asta). Realist vorbind, la ora asta 24 biți/96 kHz este overkill. Standardul CD (16 biți / 44 kHz ) este suficient și el pentru rezultate mai mult decît bune. 24 biți / 192 kHz pe Xonarul ăla este o cifră de palmares, nu înseamnă nimic altceva decît că unitatea respectivă poate procesa așa ceva, chiar dacă rezultatul final poate fi mai slab decît cel reprodus de un convertor mai bun dar cu un semnal de intrare inferior. Uite și niște poze -» http://en.wikipedia....i/Sampling_rate * a nu se confunda cu capătul superior al benzii audio, care e stabilit de standardul CD la 22 kHz (cine i-o auzi și pe ăia) Edited by bibiaudiofil, 02 April 2013 - 20:32. |
#63
Posted 02 April 2013 - 21:59
ofof, nu ne-nţelegem
la ce-ţi trebe 192 khz dacă tu tot ce doreşti să redai este maximum 22 khz. - eu recunosc că aud cam până pe la vreo 18-19, iar de la 15 în sus devine al naibii de supărător asta e întrebarea mea? la ce să samplez la jde mii de kilomegaherţi dacă mai mult de 10 kherţi nu doresc să reproduc. asta în condiţiile în care un soprano clarinet sau un pian duc până pe la vreo 4.5 khz şi ceva mai mult d-atât îţi duce orga. teoretic cu instrumentele de suflat poţi atinge orice frecvenţă, depinde cât de jos poţi merge cu coloana de aer. aşadar, de ce-ar vrea careva să sampleze la 192 kiloherţi? în scop ca să ce?????? păcatele mele. aici vorbim de muzică clasică, nu de cine ştie ce găselniţă digitală scoasă din temirce mixer de către digei tiesto, sau mai ştiu eu ce digei. |
#64
Posted 03 April 2013 - 08:45
gigel de hohenţolărn, on 02 aprilie 2013 - 21:59, said:
ofof, nu ne-nţelegem la ce-ţi trebe 192 khz dacă tu tot ce doreşti să redai este maximum 22 khz. - eu recunosc că aud cam până pe la vreo 18-19, iar de la 15 în sus devine al naibii de supărător asta e întrebarea mea? Man, pune mîna şi citeşte fiindcă deja ţi-am explicat şi tot nu ne înţelegem. Faci o confuzie grosolană între două noţiuni total diferite: Frecvenţa audio este aia de care vorbeşti tu şi aşa este, pecum spui. Nici eu nu aud mai sus de 16-17 kHz cf ultimului test făcut. Ăia 192 kHz nu se referă la frecvenţe audio ci la cu totul altceva. Ca să aproximeze unda audio, computerul (samplerul, convertorul analog-digital) citeşte valori instantanee cu o cadenţă. Notează valorile respective într-o variabilă. Punînd una lîngă alta aceste valori iese ceva care seamănă cu forma undei originale (vezi poza aia de pe wiki că e foarte clară şi sugestivă). Cînd spui 24 bit / 192 kHz, asta înseamnă că citeşti valori cu lungimea maximă de 24 biţi cu o frecvenţă de 192 kHz, adică faci 192000 de citiri pe secundă. Nu contează care este subiectul citirii - poate fi nivelul de benzină din rezervor, temperatura soarelui sau, în cazul nostru, nenorocita aia de undă audio aflată între 20 Hz şi 20 kHz. Pentru CDuri se citeau 44000 de valori lungi de 16 biţi pentru o secundă de muzică. Aceste informaţii se scriu în format binar ( 0 şi 1 ) prin înţeparea discului cu o rază şi iese un cîrnat de valori. Pe CD încap doar 77 de minute de muzică fiindcă cîrnatul nu poate fi mai lung de 77 min x 60 sec x 44000 de valori de 16 biţi. Atît intră pe el. Cînd au scos DVD-A, a fost mai mult spaţiu şi şi-au permis să scrie valori mai sample-uri mai lungi (24 bit înloc de 16 bit) şi mai dese (96000 pentru o secundă de muzică în loc de 44000). Pe scurt, confunzi frecvenţa sunetului samplat (adică ceea ce citim) cu seriozitatea procedurii (cît de multe citiri facem pe secundă). Cînd spui frecvenţă te poţi referi la orice, nu numai la audio. De exemplu dacă în gară vin trenuri cam unul la 10 minute, cică vin cu frecvenţa de 1.667 mHz Dacă în timpul actului sexual o bagi şi o scoţi odată pe secundă, cică prestezi la 1 Hz*. Cînd iese un sunet la 8 kHz, iese fiindcă unda tremură în aer de 8000 de ori pe secundă. Şi curentul are frecvenţe, ăla de la priză cică alternează de 50 de ori pe secundă, adică ai avea 230 V la 50 Hz * rog cititorii să scuze acest exemplu obscen dar am dorit să evidenţiez universalitatea noţiunii de frecvenţă, noţiune pentru care Gigel crede că deţine un soi de exclusivitate Edited by bibiaudiofil, 03 April 2013 - 09:01. |
|
#65
Posted 03 April 2013 - 10:21
bibiaudiofil, on 03 aprilie 2013 - 08:45, said:
Man, pune mîna și citește fiindcă deja ți-am explicat și tot nu ne înțelegem. Faci o confuzie grosolană între două noțiuni total diferite: Frecvența audio este aia de care vorbești tu și așa este, pecum spui. Nici eu nu aud mai sus de 16-17 kHz cf ultimului test făcut. Ăia 192 kHz nu se referă la frecvențe audio ci la cu totul altceva. Quote
Ca să aproximeze unda audio, computerul (samplerul, convertorul analog-digital) citește valori instantanee cu o cadență. Quote
Pe scurt, confunzi frecvența sunetului samplat (adică ceea ce citim) cu seriozitatea procedurii (cît de multe citiri facem pe secundă). dacă tot ți-ai făcut damblaua cu explicațiile termenului frecvență, te rog să iei la rând toate cuvintele pe care le-am folosit mai sus. să mi le explici și p-alea că poate nu le-am priceput io din prima |
#66
Posted 03 April 2013 - 10:24
gigel de hohenţolărn, on 03 aprilie 2013 - 10:21, said: dacă tot ţi-ai făcut damblaua cu explicaţiile termenului frecvenţă, te rog să iei la rând toate cuvintele pe care le-am folosit mai sus. să mi le explici şi p-alea că poate nu le-am priceput io din prima Am înţeles acum: ori eşti prost, ori te prefaci (personal merg pe a doua ipoteză). Să ai o zi bună, în continuare ! |
#67
Posted 03 April 2013 - 10:34
hai bre, dabi acu. ăsta e răspunsu la întrebarea de ce-am nevoie de ţşpe mii de kiloherţi?
dacă vreau să încarc juma de tonă într-o maşină, pot foarte bine să mă limitez la un simplu logan pickup. nu tre să mă duc la ditai tirsanul sau tren & şit |
#68
Posted 03 April 2013 - 12:33
Gigel, e plin netul de explicatii legate de avantajele rezolutiilor superioare in audio. De 15 ani se tot vorbeste despre problema artefactelor in domeniul digital si despre solutiile de inlaturare a lor. 16/44 nu e insuficient pentru ca ne ofera "doar" 22khz, ci din multe alte motive (de exemplu, pentru ca filtrele folosite in convertoarele digital-analog induc distorsiuni in banda audibila). Samd
Insa toate aceste discutii au un un usor caracter suprarealist. Nu am decat 5 zile de activitate pe acest forum, dar dezbaterile in care sunt angrenat au o miza cu totul absurda. Dau niste exemple: 1. Mi se cere sa argumentez ca cel mai celebru (in sens de aclamat atat de criticii muzicali, cat si de public) bas-bariton al secolului XX (Hans Hotter), care l-a interpretat pe Wotan de cel putin 400 de ori in intreaga sa cariera, este capabil sa pronunte o fraza in limba germana. Eu, robinson, trebuie sa-i furnizez argumente lui Gigel ca Hotter acesta nu este un domn cu voce tremuranda si cu prune in gura, incapabil sa cante o linie de text intr-o maniera inteligibila, "fiul ploii caruia i s-a dat prea multa atentie". Nu e absurda discutia insasi?!?!?!? 2. Mi se cere sa argumentez ca cea mai celebra inregistrare audio din istorie, Ring-ul lui Solti, nu este o aiureala in care efectele speciale sunt puse cu furculita, iar stereofonia e primitiva (se aude ba intr-o boxa, ba intr-alta). Nu as fi ridicol daca as incerca sa-l conving pe Gigel ca se inseala? Ce argumente as putea aduce, in afara de consensul criticilor muzicali (si audio)? La ce ar folosi? 3. Mi se cere sa argumentez ca audiofilia nu este o teapa. Ce sa spun, in afara de a indica faptul (elementar) ca discutam despre un domeniu de activitate in care sunt implicate electronica, fizica, psihoacustica, in care oameni fac cercetari, teste, publica in reviste stiintifice, ofera produse accesibile controlului intersubiectiv samd? Care este sensul ideii de "teapa" in acest context, daca cumva exista vreun sens? Banuiesc insa ca ceea ce se asteapta nu sunt argumente, ci doar un prilej pentru o tavaleala bascalioasa cu aspect de discutie intelectuala. Edited by robinson, 03 April 2013 - 12:35. |
#69
Posted 03 April 2013 - 12:46
robinson, on 03 aprilie 2013 - 12:33, said:
Gigel, e plin netul de explicatii legate de avantajele rezolutiilor superioare in audio. De 15 ani se tot vorbeste despre problema artefactelor in domeniul digital si despre solutiile de inlaturare a lor. 16/44 nu e insuficient pentru ca ne ofera "doar" 22khz, ci din multe alte motive (de exemplu, pentru ca filtrele folosite in convertoarele digital-analog induc distorsiuni in banda audibila). Samd deci? Quote
Insa toate aceste discutii au un un usor caracter suprarealist. Nu am decat 5 zile de activitate pe acest forum, dar dezbaterile in care sunt angrenat au o miza cu totul absurda. Dau niste exemple: 1. Mi se cere sa argumentez ca cel mai celebru (in sens de aclamat atat de criticii muzicali, cat si de public) bas-bariton al secolului XX (Hans Hotter), care l-a interpretat pe Wotan de cel putin 400 de ori in intreaga sa cariera, este capabil sa pronunte o fraza in limba germana. Eu, robinson, trebuie sa-i furnizez argumente lui Gigel ca Hotter acesta nu este un domn cu voce tremuranda si cu prune in gura, incapabil sa cante o linie de text intr-o maniera inteligibila, "fiul ploii caruia i s-a dat prea multa atentie". Nu e absurda discutia insasi?!?!?!? eu așa-l aud pe hotter, de parcă mestecă prune-n gură. ok, o fi de la sistemu audio. tu, care ai un sistem audio țâță de mâță ar trebui să auzi mai bine. deci, ce auziși? ce-ți spune ție hotter ăsta în 'leb wohl' - rămâne la acest exemplu, că-l știu pe de rost Quote
2. Mi se cere sa argumentez ca cea mai celebra inregistrare audio din istorie, Ring-ul lui Solti, nu este o aiureala in care efectele speciale sunt puse cu furculita, iar stereofonia e primitiva (se aude ba intr-o boxa, ba intr-alta). Nu as fi ridicol daca as incerca sa-l conving pe Gigel ca se inseala? Ce argumente as putea aduce, in afara de consensul criticilor muzicali (si audio)? La ce ar folosi? Quote
3. Mi se cere sa argumentez ca audiofilia nu este o teapa. Ce sa spun, in afara de a indica faptul (elementar) ca discutam despre un domeniu de activitate in care sunt implicate electronica, fizica, psihoacustica, in care oameni fac cercetari, teste, publica in reviste stiintifice, ofera produse accesibile controlului intersubiectiv samd? Care este sensul ideii de "teapa" in acest context, daca cumva exista vreun sens? Quote
Banuiesc insa ca ceea ce se asteapta nu sunt argumente, ci doar un prilej pentru o tavaleala bascalioasa cu aspect de discutie intelectuala. oki, înțeleg că din phys rev lett. nu merge. da orice altă revistă e binevenită. nu vă sfiiți. |
|
#70
Posted 03 April 2013 - 14:29
Gigele, cu tonul asta ii agasezi pe partenerii de discutii si n-o sa-ti dea nici un studiu. Te lasa cu boxele tale Altec si mp3 la 128 kbps, imi pare ca esti fericit asa
|
#71
Posted 03 April 2013 - 14:54
andreim77, on 03 aprilie 2013 - 14:29, said:
Gigele, cu tonul asta ii agasezi pe partenerii de discutii si n-o sa-ti dea nici un studiu. Te lasa cu boxele tale Altec si mp3 la 128 kbps, imi pare ca esti fericit asa eu spun că cea mai slabă verigă în acest lanţ e dată de boxe. apoi anul în care a fost făcută înregistrarea şi tehnica folosită. apoi, în cazul în care vorbim de muzică în format lossy, codecul folosit, cât şi bitrate-ul şi complexitatea muzicii. una e să folosesc 128 k pt muzică pt pian şi alta pt o simfonie. asta cu placa de sunet onboard, şi alte chestii de genu intră la capitolu sf-uri mai degrabă insesizabile. să nu mai vorbesc despre cabluri şamd. ok, înţeleg pasiunea pt aparatură & şit, dar de aici până la a spune că experienţa auditivă va suferi o îmbunătăţire majoră dacă schimbi un cablu, păi s-avem rezon, e cale cam lungă. accept cu dragă inimă linkuri către studii în care problemele astea au fost dezbătute |
#72
Posted 03 April 2013 - 15:08
gigel de hohenţolărn, on 03 aprilie 2013 - 14:54, said: eu nu văd sincer care-i problema cu tonul meu. LoL 2 : daca nu esti de acord cu ce am spus de ce-ai mai dat like?! In subiect: per total, nu ai nevoie de studiu ca sa iti dai seama ca mp3 128 kbps si flac se aud la fel pe aparate ieftine, sau slabe calitativ ca exista si pocnitori scumpe. Pe de alta parte, 128 kbps si flac pe componente de calitate nu crezi ca e de porc sa spui ca vor oferi aceeasi auditie? Nu vrei sa iei chestii scumpe? Nu lua, multe nu-ti vor oferi satisfactie pt ca in general un adaos de 10% in calitate auditiva s-ar putea sa insemne 20-30-50% crestere de pret. Normal sa fii revoltat ca nu merita. Cresterea de pret e posibil sa vina si cu alte bonusuri, materiale de calitate, durabile, baterii mai potente la ampificatoare de ex, support/garantie mai bune, etc. Sunt unii care sunt gata sa faca pasii astia si ei sunt multumiti, mai ales daca au ureche fina. Edited by andreim77, 03 April 2013 - 15:10. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users