Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Google Maps-directie

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

XENOANE after market

- - - - -
  • Please log in to reply
186 replies to this topic

#1
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008
Am de doi ani montate pe masina bi-xenoane H4, after market.
Sunt 6000 K, pe 35 W.
Deci nu deranjante, nu ,,tipatoare''.
Masina mea, Octavia 1, are motoras de reglare a farurilor  si folosesc mereu lumina lor indreptata cat mai jos,   circul mai mult ziua.
Le folosesc ca lumini de zi, cum scrie Codul Rutier, aprinse pe faza scurta. Ziua.
N-am fost niciodata atentionat pana acum in trafic.
Nu prea circul noaptea, drumurile mele cu masina se rezuma la distante mici, ziua.
Zilele asta am fost oprit in trafic, politia cat pe ce sa-mi retina  Certificatul de Inmatriculare.
Pe motiv ca nu-s legale.
Si mi-au explicat  ca ar trebui ca ele sa fie montate doar in anumite conditii tehnice, doar pe proiectoarele de ceata, daca acestea au motoras de reglare a inaltimii, daca farurile au stergatoare si sistem de spalare, etc.
------
Deci, mai putem circula cu xenoane after market, merita sa mai cumparam asa ceva, sau mergem cu becurile chioare halogene?

#2
george5110

george5110

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 17.05.2012

 Topp, on 22 noiembrie 2012 - 18:15, said:

Deci, mai putem circula cu xenoane after market,

daca te doare undeva de lege si mai ales de ceilalati logic ca da...Posted Image

 Topp, on 22 noiembrie 2012 - 18:15, said:

merita sa mai cumparam asa ceva, sau mergem cu becurile chioare halogene?

pai mai esti tu smecher daca nu e albastru?

numai fraierii merg cu masina legal...tu esti barosan cu xenon af de 1,5 milioane....

oricum si daca aveai masina cu xenon din fabrica nu dadeai tu 10 milioane ( da ai citit bine) cat e un bec xenon originalPosted Image

Edited by george5110, 22 November 2012 - 18:22.


#3
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,897
  • Înscris: 25.01.2007
politistul ala ti-a explicat corect ce conditii trebuie sa indeplineasca instalatia.

#4
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 george5110, on 22 noiembrie 2012 - 18:20, said:

daca te doare undeva de lege si mai ales de ceilalati logic ca da...Posted Image



pai mai esti tu smecher daca nu e albastru?

numai fraierii merg cu masina legal...tu esti barosan cu xenon af de 1,5 milioane....

oricum si daca aveai masina cu xenon din fabrica nu dadeai tu 10 milioane ( da ai citit bine) cat e un bec xenon originalPosted Image

Nu sunt deloc un ,,smecher'',  dimpotriva, nu-mi plac ,,smecherii'' in traficul rutier.
Ia-o mai domol, nu jigni, nu te grabi in a folosi cuvinte grele, doar discutam.
Chiar nu-s deloc genul de sofer pe care-l descrii! Si-am scris ca circul aproape numai ziua.
Xenoanele 6000k, 35 W nu sunt albastre, nu te pricepi, acest tip da  lumina apropiata de cea de zi, sunt cele mai cautate, cele mai folosite.
Codul Rutier scie clar ca nu ai voie sa montezi pe masina alte lumini, stiu asta.
La un moment dat erau tolerate xenoanele after market, s-a constatat ca ele duc la reducerea numarului de accidente rutiere pe timp de noapte,  cu conditia sa fie intrebuintate corect, adica lumina indreptate in jos, faruri corect reglate.
Daca acum nu mai sunt tolerate, unde scrie si cum s-a ajuns la concluzia care o contrazice pe prima?
-------
Si aspectul cu farurile dotate cu spalatoare si stergatoare: de ce ele permit montarea xenoanelor?!
Sunt totusi xenoane, cu sau fara spalarea farurilor.

Edited by Topp, 22 November 2012 - 18:52.


#5
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,897
  • Înscris: 25.01.2007
ai zis cuvantul corect, erau "TOLERATE"

#6
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,313
  • Înscris: 05.06.2002
pai nu trebuie sa scrie nicaieri. nu au fost legale niciodata, acu, dupa ce au ajuns deja un fenomen periculos, politia s-a gandit sa ia masuri. la masina n-ai voie sa umbli la lumini decat sa schimbi becurile cand se ard cu altele de acelasi fel. nu sunt lupul moralist, si eu am pus xenon pe masina, le tin date suficient de jos sa nu ma bliteze lumea, dar se pare ca se termin a distractia...

#7
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 Fane, on 22 noiembrie 2012 - 18:36, said:

nu sunt lupul moralist, si eu am pus xenon pe masina, le tin date suficient de jos sa nu ma bliteze lumea, dar se pare ca se termin a distractia...
Ok..deci jos cu ele, asta vrei sa spui.

#8
george5110

george5110

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 17.05.2012
Erau tolerate adica nu te-a prins....
La ce nu ma pricep? La kkturi ilegale albastre, din cauza carora se intampla accidente?

De autoleveling n-ai auzit in viata ta!!!!

Scrie in codu rutier!!!! Da numai fraierii il citesc pe ala....

#9
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
In sfarsit s-au gandit sa ii ia la bani marunti pe cei cu xenoane aftermarket. Dupa parerea mea ar trebui tolerati doar cei care le au montate pe faruri cu lupa iar farurile reglate ca la carte. Sunt foarte putin deranjante in formula asta. Pe restul (cei care le au montate pe faruri fara ) sa ii lase fara talon pana la remedierea problemei si o amenda grasuta. La fel si celor care folosesc aiurea proiectoare in care au montate xenoane.

Legat de culoarea lor, cele de 6000k sunt cele mai deranjante. Mai mult de atat, nu stiu la ce ajuta, noaptea pe asfalt ud/proaspat turnat sunt mult mai putin eficiente ca cele de 4300k.

@initiator: da-le jos si pune-ti becuri normale. Vrei xenon, ai doua posibilitati:
1. daca masina ta a avut in echipare de fabrica faruri cu bec xenon atunci cumpara-ti toata instalatia respectiva si fa treaba ca la carte;
2. daca varianta 1 nu este viabila, schimba-ti masina cu una care are asa ceva in echiparea de fabrica.

Edited by closchkutza, 22 November 2012 - 18:55.


#10
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 george5110, on 22 noiembrie 2012 - 18:48, said:

Erau tolerate adica nu te-a prins....
La ce nu ma pricep? La kkturi ilegale albastre, din cauza carora se intampla accidente?

De autoleveling n-ai auzit in viata ta!!!!

Scrie in codu rutier!!!! Da numai fraierii il citesc pe ala....

De ce te exprimi asa, omule?!
Adu argumente, ti le citesc cu placere si cu interes, le-as putea intelege, dar nu asa.

#11
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,897
  • Înscris: 25.01.2007

 Topp, on 22 noiembrie 2012 - 18:15, said:

Deci, mai putem circula cu xenoane after market, merita sa mai cumparam asa ceva, sau mergem cu becurile chioare halogene?

io zic ca ar trebui sa vizitezi un oculist, noi, restul, cum ne descurcam cu "chioarele"? si inca foarte bine?

#12
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Mai greu cu "chioarele" cand dai de cate unul cu xenoane in faruri care nu au nici o treaba cu a proiecta pe drum lumina data de un bec xenon. De multe ori m-am abtinut cu greu sa nu ii aprind faza lunga "in mufa", sa vada si el cum este.

#13
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
In primul rand nu ai voie cu becuri mai mari de 5.000k. Alea ale tale sunt evident mai mari pentru ca au nuanta albastruie.
In al doilea rand NU ai voie cu xenon pe masina daca nu ai instalatie de spalat faruri, nu neaparat stergator, dar stropitoare e musai.
in al treilea rand alea de 6000k nu ti le-ai pus pentru vizibilitate si pentru smechereala. Alea sub 5.000k sunt mai luminoase pentru ochiul uman si vezi mai bine/mult cu ele.

#14
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

Quote

@initiator: da-le jos si pune-ti becuri normale. Vrei xenon, ai doua posibilitati:
1. daca masina ta a avut in echipare de fabrica faruri cu bec xenon atunci cumpara-ti toata instalatia respectiva si fa treaba ca la carte;
2. daca varianta 1 nu este viabila, schimba-ti masina cu una care are asa ceva in echiparea de fabrica.
Octavia mea  a avut halogene.
Xenoanele after market le-am montat pentru ca dau o lumina mai buna decat halogenele din inzestrare.
Sigur ca o sa le demontez, se pare ca nu avem de ales, dupa noile ,,orientari''.
Am spus ca n-am deranjat pe nimeni, circul aproape exclusiv ziua, cu farurile indreptate cat mai jos.
Asta este.
Voiam sa aduc in discutie acest subiect, deoarece nu cred ca sunt singurul in aceasta situatie, atat.

#15
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 slai, on 22 noiembrie 2012 - 18:59, said:

io zic ca ar trebui sa vizitezi un oculist, noi, restul, cum ne descurcam cu "chioarele"? si inca foarte bine?

Nu inteleg de  ce nu te poti abtine in a da astfel de sfaturi.
Crede-ma, si eu pot fi acid, oricine poate fi.
Discutia era pur tehnica si cerea pareri curate., intru indreptarea ,,pacatosilor''.

#16
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Tata are becuri cu xenon pe far cu lupa. Becurile xenon le-am montat ulterior si nu are reglaj automat pe inaltime asa cum ar trebui la un sistem original. Am mers 10km cu el in spate si farurile reglate doar putin mai sus decat ar fi trebuit si mi-a scos ochii. Deranjeaza foarte tare daca nu sunt reglate cum trebuie si cu reglaj manual sigur vor fi momente cand uiti sa le dai mai jos si o sa scoti ochii la alti participanti la trafic. Daca farul nu e cu lupa, in nici un caz nu trebuie pus bec cu xenon pentru ca o sa deranjeze pe ceilalti foarte tare.

Politistul care te-a oprit are dreptate, eu m-am documentat bine inainte sa imi pun si am renuntat, am spalator la faruri dar nu am far cu lupa. Si oricum in lege spune sa ai toate 3, lupa, reglaj automat si spalator si legea aia nu e facuta chiar la misto, toate 3 sunt importante.

Acum ca le ai, ce vei face e la alegerea ta, ca sfat, becurile cu lumina alba-albastra se ard foarte repede, am avut 8 becuri pe 2 masini, toate au tinut cam jumatate de an / bec, fata de becuri normale care tin ani buni. Si ma refer la becuri cu lumina alba-albastra de firma buna, nu chinezarii care iti strica oglinda farului.

Edited by sandu bogdan, 22 November 2012 - 19:18.


#17
Aries(ro)

Aries(ro)

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 22.03.2004
Orice altfel de instalație de iluminat în afară de cea pusă de producător trebuie omologată.
Noile „orientări” sunt de când lumea dar se pare că nu citește nimeni legislația...

#18
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 george5110, on 22 noiembrie 2012 - 19:10, said:

Pune si niste leduri la numar ca se uda fetele la chiloti cand le vad, si leduri albastre in masina ca ai mecla mai frumoasa la lumina albastra.....

Folie pe stopuri ca sa fie mai "coool".....

D-le! Am varsta de peste 51 ani!
Esti singurul care pana acum a postat doar prostiii, se pare ca vrei polemica, nu ma voi angrena in asta si te voi ignora.
Nu sunt un sofer ,,smecher'', dsimpotriva, conduc de peste 18 ani si-am avut ,,N'' masini.
Mi-am pus si eu xenoane, le-am folosit doi ani, aproape exclusiv ziua, n-am deranjat pe nimeni.
Ceea ce postezi tu, posibil sa fie caracteristic varstei tale.
Le voi da jos pentru ca asa mi-a cerut politia.
Voiam discutii vizavi de acest aspect, dar depasesti masura.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate