motopompa pe gaz de butelie sau gpl?!
Last Updated: Jul 18 2015 22:00, Started by
silesax
, Feb 27 2012 08:39
·
0
#1
Posted 27 February 2012 - 08:39
azi am auzit ca undeva in tecuci cineva a facut o motopompa sa functioneze cu gaz de butelie.........oare merge asa ceva?
daca aveti linkuri catre asa ceva nu va sfiiti sa le postati......gasesc subiectul foarte interesant in conditiile pretului la benzina. |
#2
Posted 27 February 2012 - 09:20
Orice MAS în patru funcționează fără probleme, nu trebuie să fie musai din Tecuci.
Fiindcă la motorul tău sarcina este constantă, un regulator ajustabil este mai mult decât suficient și poți lucra cu "gaz" sub formă gazoasă. Găsești un locșor pe racordul dintre filtru și carburator, conectezi țevușca și ai terminat. Pornești pe benzină, oprești pe benzină și în rest stai pe gaz. ps: dacă vrei să fii safe montezi și un cititor de scânteie care să comande o EV și să poată opri gazul, însă bănuiesc că vrei a ieși numai ieftin |
#3
Posted 27 February 2012 - 09:50
am unele indoieli ca un motor in doi timpi va finctiona pe gaz....nu cumva benzina are rol de ungere prin faptul ca se amesteca si ulei in ea?
la motorul in 4 timpi este altceva, se poate face pe gpl sau ch4. de fapt, daca ai avea o sursa de metan ar fi cel mai ieftin. dar sunt putine motopompe cu motor in 4 timpi. |
#4
Posted 27 February 2012 - 10:16
rich1974 said: ...daca ai avea o sursa de metan ar fi cel mai ieftin... rich1974 said: ...sunt putine motopompe cu motor in 4 timpi. |
#5
Posted 27 February 2012 - 10:49
rich 1974......esti total pe linga .
scaiba tu cred ca stii ce vorbesti.....ai vazut sau facut tu asa ceva??deci ce nelamuriri am eu ce e ala regulator ajustabil???de unde se cumpara cit costa?sa inteleg ca regulatorul regleaza presiunea cu care vine gazul in carburator??eu binenteles ca dau drumu de tot la robinetu de la butelie. dar un ceas dela de la aragaz.....ala nu e tot regulator de presiune?? la masina plaminul ce rol are ? |
#6
Posted 27 February 2012 - 11:06
pe langa esti tu frate...
daca motopompa ta are motor in doi timpi nu ai nici o sansa sa-l faci sa mearga pe gaz (parerea mea, nu stau sa caut pe net solutii, cauta singur) daca ai mitor in 4 timpi, atunci mergi frumusel la unii care monteaza instalatii pe gaz si vezi cum te pot ajuta....motopompa de obicei are motor cu doi timpi racit cu aer. la auto, plamanul (vaporizator de fapt) transforma gazul din lichid, cum este in butelie, in gaz care este deversat in galeria de admisie cu un distribuitor. dozajul ala nu se face dupa ureche, ca se poate produce explozie. mai bine spune ce fel de motopompa ai.... |
#7
Posted 27 February 2012 - 11:08
silesax said: ... ps-scuze de dublu post ,chiar nu stiu de ce s-a intimplat |
#8
Posted 27 February 2012 - 11:17
http://www.traby.ro/...pic,2155.0.html
uite aici un topic despre niste oameni care discuta cum s-ar putea realiza un motor in doi timpi, racit cu aer, sa mearga pe combustibil gazos (lpg sau metan). eu cred ca nu merita investitia. la un motor in 4 timpi e altceva fiindca ungerea e separata de combustibil. scaiba, eu in locul tau mi-as cere scuze! |
#9
Posted 27 February 2012 - 11:18
frateeeee............unde ai vazut tu motopompe cu motor in 2 timpi???,ori sint drujbe!!!!!!!!!!!!!!
e in patru timpi ....de 2 toli motor de 5,5 cai putere. 98% din motopompele din magazine sint cu motor in 4 timpi. deci ....merge cu pun ceas de aragaz???este sau nu este regulator de presiune? |
#10
Posted 27 February 2012 - 11:27
ma rog, daca tu zici ca este in 4 timpi, asa o fi...tu esti sigur, pui ulei in benzina, are baie de ulei? daca vrei sa stii, motorul de trabant care are mai mult de 5.5 cp este tot in doi timpi. exista motoare navale in doi timpi.
ceasul de butelie este regulator de presiune, adica, scade presiunea (scrie pe el la cat) eu iti recomand sa mergi la unii care pun gpl la masini si sa-i rogi frumos sa te ajute. e posibil ca debitul de gaz asigurat de butelie sa nu fie suficient pt motor. la masini, de asta exista vaporizator (plaman, cum ii zici tu) care e alimentat cu apa calda de la motor. probleme e ca daca motorul este racit cu aer, nu ai de unde sa-l alimentezi. pune modelul pompei sa-l vedem pe net. |
|
#11
Posted 27 February 2012 - 12:09
rich1974 said: ... la auto, plamanul (vaporizator de fapt) transforma gazul din lichid, cum este in butelie, in gaz ... Așa-i cum spui și ceva-n plus, are și rol de regulator pentru a asigura variația debitului după turație. silesax said: ... scaiba tu cred ca stii ce vorbesti... silesax said: ...ce e ala regulator ajustabil???de unde se cumpara cit costa?sa inteleg ca regulatorul regleaza presiunea cu care vine gazul in carburator??... 2.Se cumpără de la magazin. 3.Cât de mult. 4. Ai înțeles bine. Caută regulator de presiune pentru sudură în codoi. rich1974 said: scaiba, eu in locul tau mi-as cere scuze! |
#12
Posted 27 February 2012 - 12:11
omule inca nu te-ai prins ca stiu sa fac deosebirea intre un motor in doi timpi si unu in 4 timpi???,ce dracu.....ma jignesti,dar fie iti spun si cum vrei tu ,,nu amestec benzina cu ulei inainte sa o pun in rezervor pentru ca motorul are baie de ulei.
apropo ,sa stii ca am avut trabant 5 ani.......ce vremuriii cit despre motopompa....este cea din linku urmator http://www.depozit-o...inhell-bg-pw-48 Edited by silesax, 27 February 2012 - 12:11. |
#13
Posted 27 February 2012 - 12:17
rich1974, on 27th February 2012, 11:27, said: ... probleme e ca daca motorul este racit cu aer, nu ai de unde sa-l alimentezi... Da' se pare că n-ai citit ce am scris aici: scaiba, on 27th February 2012, 09:20, said: ...și poți lucra cu "gaz" sub formă gazoasă... silesax said: ...,sa stii ca am avut trabant 5 ani... ps: acu' să vezi dilemă pe rich1974 când o afla că Oltciturile se răceau cu aer |
#14
Posted 27 February 2012 - 12:38
era vorba de alimentarea vaporizatorului. agentul care incalzeste vaporizatorul este apa calda din motor. e posibil ca sa faci acel vaporizator cu aer cald in loc de apa...dar trebuie facut profesionist, nu asa, pe genunchi.
la masina, gpl-ul este antrenat supt forma lichida din butelie pana la vapotizator, acolo, se evapora si merge la rampa care are duze electronice de gaz pentru fiecare cilindru (asta la multipunct) PS....oltcit am avut si eu, dar nu am auzit pe cineva sa-l fi facut pe gaz....mi-ar placea sa-l mai am si acum, suspensia cu bare de torsiune nu are rival. problema este cu motorul (gurmand si nefiabil) |
#15
Posted 27 February 2012 - 13:02
rich1974 said: ... PS....oltcit am avut si eu... rich1974 said: ...dar nu am auzit pe cineva sa-l fi facut pe gaz... le: tocmai am aflat din surse că rich1974 și-a scuipat rău de tot monitorul în timp ce încerca să zică "zău". Promit să nu-l mai învăț prostii |
|
#16
Posted 27 February 2012 - 13:15
oka...acum off
cum exaporai gazul?....sunt si eu curios. mie mi-a placut masina aia foarte mult...dar motorul era punctul slab. |
#17
Posted 27 February 2012 - 13:43
Scoteam din butelie sub formă gazoasă.
Și cum vaporizarea-i endotermă, puneam berile la răcit în jurul buteliei. La drumuri lungi (sute de Km) recuperam de pe evacuari cu o tubulatură de cupru prin care recirculam apa cu o serpentină din rezervorul de gaz. Un schimbător de căldură, în două vorbe. La drumuri de oraș nu era problemă, nu apuca să înghețe butelia. Iar dacă îngheța, nu te mai prindea radarul Și eu am experimentat mult, fiindcă nu prea auzise nimeni de așa ceva 'nainte de 90'. ps: și totul începea prin cumpărarea buteliilor de la depozite (cu pile și relații evident, că bani aveau și țiganii) și golirea a șase butelii în porkbagaj, după ce le presurizam la vreo 15bari... Da' n'o fost să fie, să stați și să o frecați voi singuri pe forum, am scăpat și io |
#18
Posted 27 February 2012 - 14:14
asa artizanal se poate face, nu zic nu....dar nu iti omologheaza nimeni asa ceva!
revenind la motopomba... vad ca e pompa in 4 timpi racita cu aer. trebuie sa mearga la unii care pun gpl si s-i dea acolo gaura dupa carburator, sa-i puna duza si un robinet. cred ca nu are nevoie de vaporizator tinand cont ca va fi folosita vara si poate aseza butelia la soare. ceasul nu stiu ce debit are...in principiu ar trebui sa mearga. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users