Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Poziția corectă pe bicicletă și alegerea mărimii cadrului

- - - - -
  • Please log in to reply
247 replies to this topic

#37
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,030
  • Înscris: 06.09.2008
^ Exact
Nu ai ce cauta pe XL la 1.82

#38
marius_yo21

marius_yo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.09.2005

View Postsirgoofy, on 10 aprilie 2013 - 08:34, said:

^ Exact
Nu ai ce cauta pe XL la 1.82

http://www.marosbike...h-alb-2012.html

ce marime recomanzi la modelul asta pt cei ~1.80 ai mei?

#39
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,030
  • Înscris: 06.09.2008
Problema la focus astea, care s-a discutat si pe alt thread, e ca nu au marimea intermediara 47-48.
50 e mare, iar 45 e probabil prea mic

Cel mai bine mergi intr-un magazin si vezi ce cadru e ok pt tine...

Edited by sirgoofy, 10 April 2013 - 15:25.


#40
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
depinde cat de lungi ai picioarele ;)

#41
st_ri06

st_ri06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 29.03.2006
OO in nici-un caz xl, eu am 5.1 marime L la inaltime de 1.83 cm, sa nu iei xl-ul  ca nu o vei putea folosi vezi ca poti sa comanzi marimea ta dar parca trebuie sa dai un avans de 100 de lei daca am gresesc, L ii vine garantat daca vrei rr 5.1 sa le spui sa iti aduca marimea ta dureaza putin dar nu vei avea probleme in privinta pozitiei.

Edited by st_ri06, 10 April 2013 - 21:23.


#42
marius_yo21

marius_yo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.09.2005
multumesc pt raspunsuri

#43
st_ri06

st_ri06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 29.03.2006
Uite am raspuns pe acceiasi tema aici citeste ca este valabil si pentru tine sa vezi ce efecte are un cadru mai mare si de ce sa eviti http://forum.softped...4#entry13022681

#44
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008

View Postmihaibrrrr, on 09 mai 2012 - 22:41, said:

Buna seara, am o nedumerire. Am inceput sa am niste dureri de mijloc si nu inteleg exact care este cauza.
Pe bicicleta merg cam 10 km pe tura o data la 2-3 zile, in functie de timp (in rest lucrez stand in picioare cam 8-9 ore). Acum o saptamana am ridicat saua mai sus astfel incat sa am piciorul intins. Am remarcat ca pedalam mai usor, cum e si normal, insa dupa vreo 30 de minute incepea sa ma doara spatele la mijloc (in stanga noadei aproximativ). Aveam si o geanta foto in spate. Prima oara am renuntat la geanta dar a persistat durerea.
In urma cu o saptamana nu am mers deloc pentru ca nu am avut timp. Saptamana aceasta am mers din nou insa am coborat saua cum era inainte. Durerea a aparut din nou dar mai slaba. Nu stiu daca este de la statul in picioare (m-a durut si cand eram la munca sapt trec) sau de la inaltimea ghidonului ( avand in vedere ca saua am coborat-o, ghidonul era mai sus practic). Am un MTB Rockrider 5.0. Poate este nevoie sa mai ridic ghidonul?
În niciun caz! Ghidonul zic, să nu'l mai ridici, că ai sfeclit'o! Îţi vorbeşte un veteran într'ale discopatiei vertebrale şi ca atare vei avea un răspuns complet, poate mai puţin teoretic, dar sigur mult mai practic:

1. Nu contează cauza de la care te doare spatele, iar recomandarea specialiştilor este că în acest caz, singura bicicletă recomandată este cea...medicală, adică de interior! Este exact ceea ce mi s'a spus şi mie, ca ciclist meseriaş, adică în calitate de curier de ziare, prin care sunt obligat - de vreo 7 ani ca să fac minimum 10 km pe zi. Bineînţeles că eu, ca tot românul căpăţânos, n'am dat curs sfatului, ci am început să modific bicicleta pas cu pas: mai întâi, am pus un ghidon mai sofisticat, nici clasic dar nici de cursieră, ci între: adică unul dublu, care nici acu nu ştiu cum se cheamă (în formă de "S"), cu mânere duble, frânele de mână fiind dispuse pe poziţiile de jos. Ca urmare, corpul e mult mai aplecat, iar şocurile nu mai sunt preluate de coloana vertebrală, greutatea stând mai mult în braţe, fără nicio altă problemă decât că mă mai dor puţin încheieturile mâinilor (mai ales când pedalez mult fără nicio oprire). Atunci, ridic mâinile, ca şi cicliştii de performanţă, pe partea de sus a ghidonului, cu riscul de a nu mai putea frâna în cazurile neprevăzute (anulat de frâna spate din pedale).

2. Tot pentru aplecarea mai mare a corpului am ridicat şi şeaua la o diferenţă de minim 20 de cm faţă de ghidon. Ba mai mult, am mers ani de zile cu ea înclinată foarte mult în faţă (20 de grade) chiar dacă la mersul fără mâini, alunec în draci în faţă! Abia acum, mai recent am început să o mai îndrept. Şeaua zic. Atenţie: poziţia şeii ca şi a ghidonului nu se pune la punct din...trei pedalări, ci după mai multe zeci de...kilometri făcuţi zi de zi! Şi spun asta pentru că la primele pedale după îndreptarea şeii, îmi venea să'mi înfig cheia întrânsa ca să'o înclin la loc, dar am rezistat impulsului, şi acum mă simt ceva mai bine ca 'nainte.

3. În sfârşit, ultima schimbare o fost că am luat încă o bicicletă de bărbaţi de rezervă, de data asta însă de mărime clasică! Or din clipa în care am renunţat la chinezoaica mea (DHS), pot să spun că "Peugeot"-ul meu de ocazie, m'a reparat pur şi simplu la coloană! Probabil pentru faptul că stau mult mai întins de la şea până la ghidon. Apoi, cine ştie, poate şi pentru că având acum vitezele integrate în butuc, e vorba de alte solicitări ale braţelor, în sensul că am scăpat măcar de schimbătorul stânga de foi. Oricum, una peste alta, în prezent, în loc să'mi scot înţepeneala dureroasă de dimineaţa prin parcurgerea pe jos a mai multor sute de metri, mă sui pe bicicletă şi...ura şi la gară!

PS -  la început am incercat şi full suspension, dar abia atunci dracii m'a găsitără! Am revândut bicicleta cât am putut de repede şi de atunci nu vreau să mai aud de suspensie nici pe spate şi nici măcar pe faţă! Ba mai mult, nici şeaua cu arcuri nu m'a ajutat cu nimic, la coloană zic! Ca să nu mai spun că la orice pedalare intensă, începi să intri ca dracu în balans cu tot corpul! Pe de altă parte, se ştie că nici ultra-rigidele biciclete de aluminiu nu sunt o afacere în sensul ăsta, şi ca atare rămâne cum ne'am înţeles: la cele de oţel, sau mă rog, cine poate, carbon.
- şi'ncă ceva: şeaua mea este cea mai lată cu putinţă (şi'n niciun caz telescopică), din cea ruseasă, chiar dacă sunt mai crăcănat decât cel mai înrăit călăreţ (sau poate că tocmai de'aia). Başca am mai şi pus pe dânsa o husă cu gel gros încorporat, şi cu ditamai şanţul pe mijloc. Ca să fie.
- pentru conformitate (adică pentru danghetau - fetiţa cu pălărie) toate încălcările gramaticale sunt luate din...Caragiale.

Edited by MelosNegros, 14 April 2013 - 15:34.


#45
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008
Na! Că uitam să spui ce'i mai important: înălţimea mea este de...1,90 m.
Dar, ceea ce'i şi mai...important, este că înălţimea omului nu e dată de trunchi, ci de...picioare.
Aşa că, dacă tăceam, filozof rămâneam.

Edited by MelosNegros, 14 April 2013 - 15:46.


#46
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
zici ca in pozitie intins nu te mai doare nimic?
eu am dat saua mai in spate cu.. 1cm si am ridicat-o cu vreun cm sau 2 si la drum lung ma doare nitel podul palmelor.
Am sa dau scaunul la loc (un cm mai in fata) ca acum e aproape la extrem, as mai ridica ghidonul dar nu mai e de unde, iar inatimea as lasa-o asa ca-s cu piciorul intins bine cand pun calcaiul pe pedala.
Imi recomandati sa dau scaunul mai jos sa am o pozitie mai putin aplecata? (pe tija sa sunt niste marcaje iar ultima scrie MTB, probabil o pozitie joasa e mai sportiva)

#47
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008
Şi uite că abia acu, dupe ce eştia de la Picasa mi'a mâncatără zilele, vin şi cu nişte poze mai prăpădite, aşa, cum îi şade bine românului imparţial (prima ca vai de ea cu DHS-ul şi celelalte 2 cu Peugeot-ul):
[ https://lh4.googleusercontent.com/-F80ql_5PpHs/UWq1RTZswfI/AAAAAAAAOKw/X_wZwguY2Vs/s140-p-o/P1130352.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://lh5.googleusercontent.com/-gZEwhSaXmLA/UWq1cpGI4LI/AAAAAAAAOLA/8qHc0favjDg/s140-p-o/P1130356.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://lh6.googleusercontent.com/-ypCB7fpcyZc/UWq1VdpSgsI/AAAAAAAAOK4/kV1J5LWDN8Q/s140-p-o/P1130354.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postzeusis, on 14 aprilie 2013 - 16:24, said:

zici ca in pozitie intins nu te mai doare nimic?
eu am dat saua mai in spate cu.. 1cm si am ridicat-o cu vreun cm sau 2 si la drum lung ma doare nitel podul palmelor.
Am sa dau scaunul la loc (un cm mai in fata) ca acum e aproape la extrem, as mai ridica ghidonul dar nu mai e de unde, iar inatimea as lasa-o asa ca-s cu piciorul intins bine cand pun calcaiul pe pedala.
Imi recomandati sa dau scaunul mai jos sa am o pozitie mai putin aplecata? (pe tija sa sunt niste marcaje iar ultima scrie MTB, probabil o pozitie joasa e mai sportiva)

Na! Zi  cum am zis eu: orice ridicare de ghidon nu poate fi decât rea. Şi orişice coborâre, bună. Pentru spinare zic. Pentru mânuţe, dumnezeu cu mila! Carevasăzică, cu cât eşti mai aplecat, cu atât mai bine. Iar de durut nu pot pentru ca să zic că nu mă mai doare nimic, dar e mult mai bine ca 'nainte, când mă canoneam cu chinezoaica (scurtă) DHS, alminteri o căzăciune de bicicletă care ca atare nici eu nu ştiu cum de m'a dus 7 ani de zile!

PS Aide să'ţi dau acum şi distanţa de la şea şi până la axul ghidonului: în timp ce la DHS ajungeam cu braţul lejer până pe ax, la Peugeot mai lipseşte încă o palmă (adică vreo 10 cm) dacă îmi sprijin cotul pe vârful şeii. Or dupe cum am mai precizat, dupe părerea mea tocmai distanţa asta (dată de lungimea clasică a bicicletei franceze) m'a făcut să mă simt mult mai bine cu spinarea. Şi'ncă ceva: diferenţa de înălţime dintre şea şi mânerele de jos ale ghidonului nu e cum am zis prima dată, de minim, ci de...maxim 20 de cm. Dar orice'ar fi, şeaua nu are voie să steie la acelaşi nivel cu mânerele! Dovada? În clipa în care am fost obligat să merg pe bicicleta cu full suspension de care am povestit mai sus, şi care nu avea decât o şea ultra-coborâtă (tija fiind scurtă), am avut cele mai groaznice dureri de şale! Atât de groaznice încât am preferat să merg pe jos, dupe care am vândut'o fie şi'n pierdere: noroc cu tăntălăii care se dau în vânt dupe full-uri d'astea.

ps Ca să fiu mai precis: poziţia întins a contat mai mult la înlăturarea durerilor decât poziţia aplecat - pe care am încercat'o până la extrem, prin coborârea la maximum a părţii de jos a ghidonului care se roteşte din pipă.

Edited by MelosNegros, 14 April 2013 - 17:08.


#48
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008
Ia să încerc o poză mai mare, că văz că tot nu e nicio înghesuială p'aici:

[ https://lh6.googleusercontent.com/-gZEwhSaXmLA/UWq1cpGI4LI/AAAAAAAAOLA/8qHc0favjDg/s902/P1130356.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#49
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@MelosNegros: nu mai da sfaturi universale despre pozitia componentelor, fiecare om are corpul diferit.

@zeusis: ai urmarit ideile din primul post? Ar trebui sa-ti faci o idee despre care-i problema. Nu e ok durere de palme, inseamna ca te sprijini excesiv pe maini. Incearca sa retragi sau inalti ghidonul.

#50
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
MelosNegros cu spatele nu am probleme, iar pozitia intins imi sugereaza sprijinire mai mare in maini; un adevarat tanc Peugeot-ul tau, si sticluta cu berica...ai dat jos eticheta sa nu faci reclama :)
wirespot, de ridicat nu se mai poate, de retras...am sa-l las asa, intai voi aduce seaua 1 cm mai in fata ca eu am dus-o la extrem in spate ca aveam senzatia (cred ca mai mult in mintea mea) ca stau in afara ei fara sa ma gandesc ca nu mai am un fundulet de copilas. Daca nu verificam m-as fi gandit apoi tot timpul la asta.
Am sa fac teste dar vreamea in Iasi nu e prea propice pedalatului, am iesit sambata si m-a facut numai nisip din cap pana-n picioare si.. ud nu mai zic.

#51
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Sigur nu se mai poate retrage sau ridica? Exista multe alternative la ghidon si pipa. Ce fel de sistem headset ai acum? Pune niste poze cu ghidonul si pipa.

#52
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
Nu am poze acum, pot pune un link http://www.cube.eu/t...ture-pro-black/ se vede la zoom sau la Details.
Cel care a avut-o inaintea mea avea o pozitie foarte intinsa, ghidonul dat maxim in fata, eu pot sa-l mai dau doar in spate ca de inaltat e la limita.
Ce am uitat sa zic in post-ul anterior e faptul ca seaua cu care vine e super, are o pastila de silicon pe mijloc pe care am vrut sa o pozitionez intr-un loc cat mai...dur dintre picioare. Am facut 24 km sambata si asteptam sa resimt o durere cat de mica dar in afara unei foare mici jene la noada (de asta cred ca am dat-o prea in spate) in timpul pedalatului, jena care nu se simte deloc cand te ploua in cap si esti ud tot :)), altceva nimic.
Dupa ce am mers ani bun (atat cat am mers - ocazional) pe FirstBike si aveam fundul amortit acum o reglez pe asta la super moft, parca mai mult incerc sa-i gasesc nod in papura.
...poate imi trebuie niste mansoane mai groase, din cele cu confort sporit, gen http://www.cube.eu/r...fort-grips-l-1/

#53
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu văd nimic reglabil la ghidonul ăla, te referi la o pipă mai scurtă? Se găsesc pipe de 5-6cm cu unghi de 25 de grade, de exemplu.

Mai sunt soluţii dacă vrei să extinzi tubul în sus, sunt piese care se montează pe steerer şi-ţi oferă câţiva cm în plus pe care să muţi pipa mai sus.

Altă variantă ar fi un ghidon cu sweepback mai pronunţat, poţi câştiga şi de acolo câţiva cm.

Încearcă să-ţi dai seama unde ar fi ideal să plasezi mâinile (vezi primul post) şi după aceea poţi căuta soluţii.

Edited by wirespot, 15 April 2013 - 09:06.


#54
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
Am sa studiez problema. Pai ghidonul se roteste in pipa si din unghiul pe care il are se produce o mica inaltare. Cred ca cele mai bune pipe sunt cele cu reglare a unghiului.
La maini inca nu am gasit pozitia ideala, ghidonul fiind destul de lat nu stiu unde e mai inatelept sa asez mainile, idee e ca tinandu-le pe manson nu mai ajung bine la maneta din fata a schimabtorului, aceea pentru trecere pe pinion/foaie mai mica, am sa incerc sa le duc mai spre exterior chiar daca treaba asta ma obliga sa duc si maneta frana mai spre manson si nu mai am actionarea buna cu 2 degete.

Edited by zeusis, 15 April 2013 - 09:19.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate