Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

Poziția corectă pe bicicletă și alegerea mărimii cadrului

- - - - -
  • Please log in to reply
247 replies to this topic

#19
patratzel

patratzel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 24.09.2004
Va deranjez si eu cu o problema de "fitting"... din pacate :-/

Acum doua saptamani mi-am luat un rockrider de la decathlon. Alegerea dintre marimea L (cea pe care o am) si XL (cadrul recomandat de vanzator) a fost bazata pe faptul ca in magazin ma simteam la fel pe amandoua, dar la XL top-tube era aproape era lipit de zona inghinala cand stateam cu picioarele pe pamant. Anyway, in ultimele zile la plimbarile mai lungi (1h-1.5h) incep sa ma doara podul palmei si incheietura mainii drepte. La mana stanga nu resimt nici un simptom, iar in rest nu am alte probleme.

Ma puteti ajuta cu un sfat? Din ce am citit pe ici pe colo, am vazut ca solutii sunt multe. Ce credeti ca m-ar ajuta - tija cu setback, pipa/ghidon mai ridicate, mansoane mai confortabile?

M-am gandit ca poate o poza cu pozitia pe bicicleta ajuta.


Thanks,
pat

Attached Files


Edited by patratzel, 31 May 2012 - 23:18.


#20
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Cel mai bun barometru e corpul tău, pozele nu spun mare lucru despre cum mergi. Și chiar și 1-2cm pot face diferența.

Ai urmat procedura din primul post pentru găsirea poziției bune?

Ține minte și că vei optimiza pentru o anumită putere de pedalare -- dacă reglezi pentru pedalat încet și cu spatele mai drept când vrei mai tare vei avea senzația că "n-ai loc" pe bicicletă (ceea ce se poate rezolva cu o pereche de coarne); sau invers, dacă optimizezi pentru pedalat mai tare bazându-te că te susțin și picioarele, când pedalezi mai ușor te vei sprijini excesiv pe mâini.

Dacă simți că ai nevoie de dat pozițiile mâinilor mai în spate cu câțiva cm îți recomand să faci o vizită la Sportwin, au ghidoane de forme diverse în jur de 30 de lei bucata. Ar trebui să găsești ceva cu coarnele mai spre spate, nu neapărat de oraș, un riser ceva mai pronunțat poate fi suficient. Și la Decathlon am văzut unul cu niște unghiuri bune.

Aceste ghidoane mai au și avantajul că modifică unghiul încheieturilor, pentru că sincer să fiu poziția pe flatbar nu prea e naturală și mulți oameni le detestă din cauza asta.

O poziție bună e când bara pe care e manșonul are măcar 20-30 de grade față de perpendiculara pe cadru, și coboară ușor spre exterior. Întinde mâinile în față ca și cum ai apuca și ridica ceva și o să observi care-i poziția naturală. Doi la mână, depinde și de lățimea ghidonului, poziția bună a încheieturilor e ușor diferită când ai brațele desfăcute față de cea când ai brațele aduse în față.

După ce schimbi ghidonul

Edited by wirespot, 31 May 2012 - 23:41.


#21
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Salut,
Aceeasi problema am avut-o si eu, si inca o mai am uneori, culmea tot la mana dreapta. Am tot Rockrider 5.2 dar modelul anterior. Cred ca este cum spune wirespot, bicicleta este pentru pedalat mai serios, de aceea intra si la categoria MTB sport si nu leisure. Este din cauza ca ma sprijin prea mult pe maini, si cand am mai dat-o la alti prieteni, de aceeasi statura prima reactie a fost.. wow., ce pozitie, nu te dor mainile?. Ar trebui sa urmezi indicatiile din post-ul anterior, ceva este in neregula cu acest ghidon, poate trebuie inaltat, o pipa mai scurta, alt unghi, nu stiu dar trebuie schimbat. De asemenea saua pentru mine nu ofera un suport adecvat si ma face sa alunec in fata, pe coarne.

Dupa cum spuneam am si eu aceeasi durere in incheietura dreapta la ture lungi, astfel incat acum am ajuns sa o folosesc la, sa zicem antrenamente intense. adica ies cu ea pe la ore mai neobisnuite cand nu e nimeni in parc si bag o pedalre astfel incat dupa o ora sa fiu leoarca. Pot spune ca atunci cand pedalez in acest ritm chiar ma simt bine pe ea. Insa cand merg in trafic nu ma simt la fel de bine. Tocmai de aceea vreau sa o schimb (oricum am folosit-o de acum 2 ani din plin) pe ceva de cross, touring care au o pozitie mai inalta si unghiul pipei este adjustabil. Am vazut ca si la decathlon au un atfel de model de pipa, poate in combinatie cu un alt ghidon vei gasi pozitia cea mai comfortabila.

#22
patratzel

patratzel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 24.09.2004
Revin cu vesti bune... durerile au disparut, nu stiu cum. M-am mai jucat putin pe la sa , poate s-au mai obisnuit si mainile mele :-)
Astept sa fac o tura mai lunga de 20-30 km sa vad daca mai apare ceva.

#23
mihaibrrrr

mihaibrrrr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 08.02.2009
Revin cu comentarii, imi cer scuze ca nu am mai raspuns.

 adipelcz, on 10th May 2012, 10:08, said:

Vezi ca daca ti-ai ridicat saua prea sus e posibil de la asta sa te doara. De obicei problemele cauzate de o sa prea inalta sunt mai mari decat cele cauzate de o sa prea joasa.

Inaltimea corecta a seii este nu cea la care intinzi complet piciorul pentru a ajunge la pedala, ci cea la care poti pedala fara sa iti misti bazinul aplecandu-l spre stanga sau dreapta. O regula simpla pentru a obtine o pozitie de pornire e sa reglezi saua astfel incat stand DREPT pe ea (adica nu lasat pe o parte) sa atingi cu calcaiul pedala in pozitia ei cea mai joasa. In cazul asta, vei avea piciorul usor flexat cand pedalezi chiar si in pozitia cea mai joasa a pedalei. Unghiul dintre femur si tibie in pozitia de pedalare cand pedala e jos trebuie sa fie undeva la 20-30 grade (adica diferenta intre o linie dreapta ce ar veni in prelungirea femurului si cea care e paralela cu tibia).

Dupa ce ai stabilit aceasta inaltime, va trebui sa umbli si la alte setari: pozitia fata-spate a seii si inclinatia ei. Pleci de la saua centrata in raport cu pozitia fata-spate maxima (ar trebui sa aiba niste gradatii pe tijele alea doua, iar daca nu are, vezi cam ce cursa are la miscari fata-spate si o pui undeva pe la mijloc). Apoi, pui saua in pozitie perfect orizontala (deci nu cu nasul in jos si nici in sus). Incerci sa mergi o vreme cu ea asa. Daca o sa constati ca te intinzi prea mult pana la ghidon, poti muta saua putin mai in fata (cu 0.5 cm, apoi cu inca 0.5)...vezi cum e. Daca simti amorteli deranjante de la sa, inclini cu cate 1 grad nasul seii in jos si mai faci o tura. Faci asta pana nu te mai deranjeaza. Atentie: nu ar trebui sa ajungi cu nasul in jos prea mult, astfel incat saua sa te impinga practic in fata din cauza inclinatiei, ca atunci o sa incepi sa ai probleme cu incheieturile mainilor.

Prin tarile mai cu apa calda, exista bike-fitters, adica oameni specializati care iti fac reglajele astea pe baza unor procedee mai elaborate, dar poti si tu face asta pe baza unor tutoriale si catorva reguli de baza. Ghidonul ar trebui sa fie cam la inaltimea seii in mod normal. Poate fi cu cativa cm mai jos pentru o pozitie sportiva, sau cu cativa mai sus pentru o pozitie relaxata (vorbesc aici de configuratia pentru biciclete mountain-bike).

Conteaza mult si distanta dintre sa si ghidon. De fapt asta conteaza foarte mult. Cu cat e mai mare, cu atat o sa stai mai intins si implicit mai incomod. Bicicletele de race au aceasta distanta mai mare, dar e justificat pt ca in competitii vrei sa fii cat mai aplecat (pentru eficienta pedalarii si aerodinamica). Bicicleta ta, cum nu e una pentru concursuri, nu cred totusi ca e prea lunga din acest punct de vedere. Ar fi util sa ne spui si ce inaltime ai tu, ce marime e cadrul bicicletei (ca poate aici e problema).


Asa este, am mers cateva zile cu saua ridicata si aveam durerile de la noada. Am facut pauza pana m-au lasat apoi am coborat saua cum era la inceput (inainte sa remarc durerile) si nu am mai avut nimic. Concluzia cred ca este ca ar mai trebui ridicat ghidonul. Furca fata nu are suspensii, este simpla, se poate ridica ghidonul? Am intrebat un prieten si mi-a zis ca da, sa ma duc la service, iar acolo, vanzatorul s-a uitat de dupa tejghea vreo 2 secunde la ghidon si mi-a zis "Nu se poate." Apoi mi-a recomandat o pipa reglabila de vreo 80 de lei. Sunt tepene pipele reglabile? O sa revin cu o poza ca sa va arat ghidonul, sa va dati cu parerea.

p.s.: M-am urcat pe o alta bicicleta si am remarcat ca era mai aproape ghidonul. Ori la mine e prea departe, ori aici era prea aproape, dar cred ca este prima varianta. Poate daca il mai ridic se rezolva si problema asta.

Edited by mihaibrrrr, 18 June 2012 - 22:23.


#24
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Pune niște poze cu ghidonul și îmbinarea cu cadrul. În principiu există adaptoare și se poate înălța și apropia ghidonul.

#25
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Salut,
Am o curiozitate: care este pozitia corecta a talpii pe pedala? Eu de exemplu, pedalez avand axul pedalei in dreptul arcadei piciorului. Incaltamintea de ciclism, in afara de posibilitatea atasarii acelor prinderi de pedala, ce alte avantaje mai are?
Multumesc

#26
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Daca tu tii talpa piciorului asa cum zici, nu-i bine. Inseamna ca tu ai mijlocul talpii in dreptul axului de la pedala, ceea ce nu-i deloc eficient, ba chiar incomod si automat obositor. In dreptul axului pedalei trebuie sa ai extremitatea degetului mare de la picior (atentie, nu ma refer la partea cu unghia, despre cealalta extremitate vorbesc :P ). S-a mai discutat si pe alt topic avantaje/dezavantaje legate de incaltamintea de ciclism, gasesti si in alta parte pe net zeci de articole. In mare, la avantaje se trece eficienta in pedalat (fiindca nu doar apesi de pedale, ci si tragi), nu-ti va aluneca piciorul de pe pedale (cu totii cred ca am patit chestia asta si nu-i deloc placut), posibilitatea antrenarii si a altor muschi ai piciorului, in cazul vreunei ture daca ti s-a intamplat ceva la un picior, vei putea menaja piciorul respectiv. Dezavantaje apar in momentul in care cazi :P cu timpul dezavantajul devine tot mai mic pe masura ce te vei obisnui sa te desprinzi rapid. Si in cazul in care vrei sa mergi pe jos avand placutele montate apar dezavantaje, dar aici depinde si de modelul de incaltaminte.

#27
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Cred ca te referi la ceea ce eu numesc pernuta piciorului( dar posibil sa aiba alta denumire). Intre timp am gasit si o poza care sa ma ajute si vizual:
http://www.bikefitti...otPosition.aspx. E clar ca va trebui sa ma corectez in privinta asta. E posibil ca acest obicei prost sa-l fi capatat la recomandarea unui doctor, care mi-a spus ca pentru a corecta un mic platfus la piciorul stang sa merg pe bicicleta iar pedala imi va accentua arcada. La cei 7-8 ani pe care ii aveam atunci asta o-i fi inteles. Sa vedem acum cat de usor va fi sa corectez un obicei atat de vechi.
Mersi de explicatii.

#28
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009
Pozitia corecta a piciorului pe pedala poate fi verificata, cel mai simpla, printr-un fir de ata cu o greutate legata jos. Daca ne raportam la imaginea din link-ul tau, cand laba piciorului ajunge in pozitia 15:15 , forma ceasului, firul de atat pus langa genunchi trebuie sa fie  pe centrul pedalei. Aici ai un clip ce explica, pe la minutul 3 si un pic.

#29
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Da,bine a spus gozmyn, dar cu precizarea ca metoda cu firul de ata se face (si este intr-adevar ca la carte) daca ai marimea cadrului potrivita, tija de sa si saua ajustata asa cum trebuie, pipa de lungime potrivita. Oricare dintre acestea influenteaza metoda cu firul de ata.

#30
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Din păcate metoda genunchiului peste axul pedalei a fost infirmată (vezi "What about knee over the pedal axle?"). Dacă iei doi oameni cu corpuri identice și 2cm diferență la tibie, metoda asta va produce diferențe în poziția față-spate a șeii, ceea ce nu are cum să fie corect, pentru că poziția față-spate a șeii se reglează în primul rând pentru a potrivi optim jumătatea de sus a corpului cu distanța șa-ghidon, nu după picioare și pedale.

Și poziția tălpii pe pedală din acel link e orientativă și ideală, nu o regulă absolută. Există diferențe de la ciclist la ciclist și în funcție de ce încălțări poartă, de condițiile de ciclism, genul de bicicletă etc. Nu te crampona de metode de potrivire la milimetru.

Un exemplu: eu în trafic alternez între două poziții, cea ideală din link (care oferă forță de pedalare optimă) și una cu piciorul mai în față, mai spre arcadă (care oferă maxim de stabilitate). Pentru că atunci când fac coasting peste denivelări cu mașini în jur prefer să mă sprijin pe toată talpa, nu pe vârf. Sigur, soluția optimă ar fi pedale clipless, dar nu-s practice pentru trafic, unde trebuie să intri și ieși de pe pedale foarte des, uneori brusc și neașteptat. Nici pentru MTB mulți nu aleg clipless ci preferă pedale foarte late cu țepi detașabili.

#31
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
Am gasit o bicicleta pe net marimea 57, roti de 26", dar nu stiu daca mi se potriveste.
Mentione ca acum am un first bike de 53 mai vechi pe care stau cam chinuit, adica saua mult mai ridicata decat ghidonul, sezutul are tendinta sa se duca in spatele scaunului, daca ma tin de coarne ma dor podurile palmelor si cand vreau pedalez mai relaxat abia ajung la manere cu varful degetelor.
In conditiile in care am aproximat ca bicicleta de 57 are la mijlocul barei cam 85 cm, iar picioarele mele au lungimea cam 90-92 cm (la 1,9 m ai mei), bara oblica (cam 10 grade inclinare- cred ca la axul pipei ajunge la h=90 cm) credeti ca mi-ar fi prea mare?

#32
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
M-am edificat singur, am masurat intr-un magazin, inaltimea din mijlocul barei pana la sol pentru cadre de 53 cm cu bara orizontala si oblica.
Cel orizontal are inaltimea de aproximativ 82 cm, iar cel oblic pleaca de la sub 80 cm la tija sa si ajunge pana pe la 86 cm la tija furca.
Am tras concluzia ca un cadru de 57 cm oblic e cam marisor pentru mine si risc sa ma infing direct in bara in caz de vreun mic accident.

Am masurat si un cadru de 51,5 cm, bara mai groasa si am constatat ca era aproape ca cel de 53 cm, 1 cm poate mai putin.

#33
marius_yo21

marius_yo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.09.2005
salut. sunt interesat sa cumpar o bicicleta rockrider 5.1 C1 2011 de la decathlon si vad ca pe site apar diverse marimi...
eu avand intaltimea de 1,82m presupun ca marimea potrivita este marimea XL din ce reiese de pe site unde apare XL(1m80-1m95)
intreb deoarece nu am posibilitatea sa ajung la un magazin si vreau sa trimit pe altcineva sa o ia.
Dilema mea este ca tot acolo pe site apare "Adaptabilitate morfologică : Mărimi: XS(145-155cm) S(155-165cm) M(165-175 cm) L(175-185cm) XL (185-200cm)" iar la alegerea marimii mai sus imi apare XL (1m80-1m95). Greseala de redactare nu cred ca e ca apare la fel si pe dechatlon.de decathon.it....Sa fie vreo legatura cu constructia cadrului care are bara superioara putin oblica fata de alte biciclete si din cauza asta sa se fie marimea astfel expusa pe site?
mersi

#34
marius_yo21

marius_yo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.09.2005
mai jos este un copy-paste direct de pe site:
"Polivalenţă şi confort.
    Facilitatea utilizarii : Geometrie exclusiv adaptată oricărei mărimi. Poziţie confortabilă.
    Rezistenta la uzura : Cadru din aluminiu întărit, compuşi testaţi pe banca de probe b'Twin.
    Amortizare : Pneuri late, utilizare polivalentă, furcă prevăzută cu suspensii.
    Precizie : Frâna V-Brake permite frânarea cu 2 degete.
    Adaptabilitate morfologică : Mărimi: XS(145-155cm) S(155-165cm) M(165-175 cm) L(175-185cm) XL (185-200cm).
    Restricţii de utilizare: Neconcepută pentru practicarea MTB-ului pe teren casant.
    Garanţie:  5 ani cadrul / 2 ani furca / amortizor / piese cu excepţia celor uzate.

Mărime şi culoare
    Acest produs este disponibil cu următoarele caracteristici, în funcţie de gama magazinului:
    Mărimi : S : 1M50-1M65, M : 1M65-1M75, XL : 1M80-1M95
"

#35
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Eu aş zice să mergi totuşi undeva unde poţi să probezi ceva.

Doi, site-ul decathlon.ro este cam varză de ceva vreme. Posibil ca bicicleta aia să nici nu existe în magazin, că văd că e model 2011. Eu n-o găsesc nici pe site.

Uită-te pe decathlon.co.uk că e întreţinut bine şi are produsele actualizate, iar preţurile le poţi traduce direct în lei la cursul BNR. (Ce găseşti acolo e în proporţie de 99% acelaşi lucru cu magazinele de la noi.)

Poate ar fi mai bine să întrebi în acest topic, pentru sugestii de alte modele. Spune acolo ce vrei să faci cu bicicleta şi ce buget ai.

Edited by wirespot, 09 April 2013 - 19:54.


#36
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
marius eu am 1,9m si am probat mai multe modele la ei, pe care m-am simtit mai bine am fost curios sa aflu ce marime era, au cautat si baietii pana s-au dumerit ca nu prea stiau unde scrie, undeva sub axul pedalier era eticheta...era marimea L. N-am probat ceva mai mare dar pe aia statea bine. Sfatul meu e sa nu iei marimile extreme, imi zicea un vanzator intr-un magazin ca-s facute pentru oameni de 2 m si nici nu prea le gasesti la vanzare.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate