Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O mostenire cu (o mica )problema

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus
 Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane
 Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...
 Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...
 

Drept consumator

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Am cumparat mai multe de la PcGarbage vineri, printre care si o placa video defecta. Avand in vedere ca achizitia in sine s-a facut de pe site, iar coletul l-am ridicat personal se considera contract la distanta? Ei pe forumul lor spun ca NU, ceea ce mi se pare injust, deoarece nu functioneaza ca un magazin in esenta, si nu mi s-a facut proba de functionare!

Chiar si asa, am dreptul de a returna produsul indiferent de motiv? Mentionez ca nu va trece nici macar o zi lucratoare!

Va rog sa-mi specificati articolul care imi ofera dreptul de a returna produsul, in cazul in care refuza returnarea pe loc vreau in aceeasi zi sa ma adresez judecatoriei sectorului 6 ca tot e in apropiere.

Intreb deoarece stiu sigur ca procedura lor de acordare a garantiei inseamna tergiversarea sub pretextul expedierii la producator pentru "reparare" fapt inacceptabil avand in vedere ca mi s-a livrat un produs nefunctional!

#2
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,273
  • Înscris: 14.11.2006
Gasesti raspunsul tau aici:
http://www.pcgarage....a-de-returnare/
Bafta!

#3
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 florinbad, on 13th June 2011, 21:00, said:

Gasesti raspunsul tau aici:
http://www.pcgarage....a-de-returnare/
Bafta!
Ce ai publicat tu este intoxicare. Stiu bine ca legislatia nu conditioneaza garantia de existenta oricarui ambalaj!!! insa in disclaimer Garbage isi inchipuie ca poate da inapoi jumate din suma pentru stricaciuni.

Quote

Returnarea produselor la sediul PC Garage se poate face de luni pana vineri in intervalul 10:00 - 12:00. Va recomandam expedierea prin curier.
O alta aberatie. Conform legii nu se poate face diferentiere in programul de lucru cu publicul. Adica: Ori facem de toate, ori nimic. Stiu asta ca i-am ars in repetate randuri pe RDShit care se trezesc ei ca nu accepta rezilierile decat cand e luna plina!

Totusi as dori un articol de lege ca am cautat pe net de mi-au iesit ochii.

Edited by Highlander91, 13 June 2011 - 20:54.


#4
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,273
  • Înscris: 14.11.2006
Incerc sa te ajut, nu inteleg de ce-mi vorbesti asa...
Vezi si aici:
http://www.dreptonli..._produselor.php
Sau aici:
http://www.anpc.gov....OG-130-2000.pdf
http://forum.compute...bligatorii.html

Edited by florinbad, 13 June 2011 - 21:25.


#5
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Scuze, dar primul link de pe pagina lor e plin de aberatii pe care le-am subliniat. Pt asta am crezut ca imi poluezi postul. Nu ma interesa punctul lor de vedere, ci legislatia in vigoare.

Quote

Art. 5. - - Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa.
Multumesc! Asta mi-a fost de folos! Deci PcGarbage tot online ramane, chiar daca eu in marinimia mea ma ofer sa fac si pe curierul

Edited by Highlander91, 13 June 2011 - 22:56.


#6
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
Highlander91...returul se poate face foarte usor. Si ei sunt obligati sa iti dea banii inapoi, sau, daca vrei, un alt produs functional. Nu inteleg unde e problema ta. Am facut asta de cel putin trei ori pana acum si nu au fost probleme. Pe siteul lor scrie foarte clar cand si cum se poate returna un produs...

Edited by brainium, 13 June 2011 - 23:02.


#7
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 brainium, on 14th June 2011, 00:00, said:

Highlander91...returul se poate face foarte usor. Si ei sunt obligati sa iti dea banii inapoi, sau, daca vrei, un alt produs functional. Nu inteleg unde e problema ta. Am facut asta de cel putin trei ori pana acum si nu au fost probleme. Pe siteul lor scrie foarte clar cand si cum se poate returna un produs...
Am citit mai devrene pe forumul lor ca ei nu considera cele 10 zile pentru prostii care le ridica de la sediu, de asta intrebam. Acum ca stiu articolul de lege nu am stres. Ori imi dau ei banii maine ori jud sect 6 in maxim 3 luni.
Se poate inchide!

Edited by Highlander91, 13 June 2011 - 23:23.


#8
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,146
  • Înscris: 05.12.2002

 Highlander91, on 14th June 2011, 00:23, said:

[...]ori jud sect 6 in maxim 3 luni.

Banii probabil ca nu o sa ii primesti inapoi, iar la judecatorie o sa pierzi.

Quote

Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.
Factura ai primit-o in mana, deci nu este contract la distanta.
Nu este frumos ceea ce fac ei dar din pacate este legal.

#9
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Exact asta sunt instruiti angajatii lor sa minta, dar nu au dreptate.

Quote

Art. 2. - (1) În sensul prezentei ordonanțe, următorii termeni se definesc astfel:
a) contract la distanță - contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și
un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod
exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicație la distanță;
Art. 5. - Dacă părțile nu au convenit altfel, momentul încheierii contractului la distanță îl constituie
momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.

Deci contractul a fost efectuat la distanta. Nu are relevanta de unde s-a ridicat marfa sau unde s-au platit banii. Judecatoria cel mai probabil va sterge cu ei pe jos, oferindu-le:

Quote

[Art. 17. - Constituie contravenție, dacă nu a fost săvârșită în astfel de condiții încât, potrivit legii
penale, să constituie infracțiune, încălcarea prevederilor art. 8 și 11, referitoare la nerespectarea
termenelor de rambursare, precum și ale art. 14 și se sancționează cu amendă de la 10.000.000 lei la
40.000.000 lei.
Ce-i drept insa mi-au acceptat returnarea, si pentru ca sunt milos am acceptat alta placa similara; care ghici ce? S-a scumpit cam cu 5lei. Sa vedem daca ma pun la plata. Pentru aia 5 lei sunt hotarat sa-i reclam si la militie.
Banii inapoi mii dadeau dupa 30 de zile, si atat prevede si legea.

Sunt singurul care are impresia ca in mod intentionat se vand produse defecte pentru a se "imprumuta" de bani de la clienti, si poate poate mai nimeresc cate un prostalau sa il prosteasca?
Am sa reclam la OPC importatorul Saphire pentru ca vinde produse defecte desi atesta ca au trecut printr-un CTC conform regulamentului CE.

Edited by Highlander91, 14 June 2011 - 13:31.


#10
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,146
  • Înscris: 05.12.2002
Art. 5 exact la asta le da dreptul - "Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi."

Deoarece factura ti-o da in mana vanzatorul, o semnezi si ridici produsele, nu mai e vorba de contract la distanta.

Da, e de rahat, dar asa e legea noastra de kkt, interpretabila.

#11
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

 Alice, on 14th June 2011, 14:22, said:

Art. 5 exact la asta le da dreptul - "Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi."

Deoarece factura ti-o da in mana vanzatorul, o semnezi si ridici produsele, nu mai e vorba de contract la distanta.

Da, e de rahat, dar asa e legea noastra de kkt, interpretabila.
Te inseli. Eu nu vorbesc de regulamentul lor de pe site, care mi-e indiferent!
Am mesajul de confirmare de la ei ca s-a livrat comanda la sediu si pot sa ridic marfa. Ala este momentul incheierii contractului. Chiar inainte am vorbit atat la OPC cat si la o casa de avocatura si exact asa mi-au spus.

Din momentul inmanarii produselor si a semnarii facturii incep sa curga cele 10 zile lucratoare. Si avand in vedere ca pe documentele primite de ei nu se atesta dreptul la returnare in 10 zile defapt am 90 de zile de returnare.

Ei fac asta deoarece faptic poti demonstra ca ti se incalca drepturile fie facand apel la 0PC fie la politie si sa intocmeasca aia un proces verbal ceva. Asa daca pur si simplu refuza sa te primeasca in magazin nu ai cum demonstra ca tu defapt ai fost acolo.

Trebuie sa mai spun ca se refuza comunicarea in scris.? Uite aia au zis ca au 30 de zile in care pot livra banii in cont. Initial nu i-am crezut si le-am cerut sa scrie pe o foaie, sa semnam si sa dea cu parafa... Nu a vrut nici batut!!!

Atat 0PC cat si avocatul spun ca intradevar au 30 de zile calendaristice, dar returnarea platii trebuie sa se faca fie cum s-a platit, adica cash, fie prin alte metode daca ambele parti sunt de acord. Indiferent de metoda convenita costul livrarii banilor trebuie suportat de magazin.

Legislatia e foarte ok, in tribunal sentintele de gen vin in maxim 30 de zile, insa dovedirea e laborioasa. Ori faci dosarul baban, ori nu intra pe rol
La partea cu rambursarea banilor ar trebui sa se umble, sa fie ceva in genul: plata in 30 de zile cu dobanda de 1% pe zi!!! Asta ar impiedica magazinele sa foloseasca banii clientilor, si ar grabi platile!
------------------------------------------------------------------
Importatorul, reprezentantul si distribuitorul Sapphire in Romania pt PC Garbage e RHS CUI ro 12014484. Am depus o reclamatie la OPC pentru ca livreaza produse defecte drept noi cu CTC Passed atat impotriva garbage cat si rhs.

Edited by Highlander91, 14 June 2011 - 14:23.


#12
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
oricum era culmea sa te refuze. Pana si la metro/real iti dau 24-48 de ore in care daca e ceva in neregula cu produsul ti-l schimba sau iti dau banii inapoi. Daca iti faceau faza asta, nici eu nu mai cumparam nimic de la ei (nu ca s-ar fii imbogatit de pe urma mea, dar tot am dat comenzi de vreo 9000 de lei pana acum...)

#13
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Da, ghinionul m-a urmarit. Noua placa video avea probleme sefere de tremurat in firefox, sau cand rula ceva video. Tot monitorul tremura!
ultimul update Windows si catalystul 11,6 pare sa fi stabilizat.
In jocuri trage foarte bine, iar in safe mode rula videouri fara flickering, fapt ce demonstra ca problema e in Windows sau drivere.
Dupa ce le-am scris celor de la AMD mi-au recomandat pe Win 7 sa dezactvez complet Auto-runul. Nu stiu din aceste 3 metode care a condus la rezolvarea problemelor.

Succes, si sfatul meu e sa evitati PcGarabage. Sunt pusi pe inselaciune si talharie, nu pentru a servi clientii si a-i face multumiti!

Eu aveam imaginea proasta despre ei doar de pe net, insa piesele trebuia sa le iau neaparat de acolo ca nu erau banii mei...
Stiam la ce ma astept, si nu m-am inselat.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate