Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

Invazia bisericilor

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
150 replies to this topic

#37
x0_e2e4

x0_e2e4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 07.12.2010
[quote name='Alexxandra87' post='9190571' date='16th December 2010, 14:41']irelevant exemplu.

germania - 25% atei
romania - sub 1%



Prost e ala care in epoca informatiei trage concluzii de doi lei pe baza unor procente nesemnificative. Eu ti-am replicat prin procente doar ca sa-ti arat ca nu poti demonstra nimic numai prin procente. Daca vrei o abordare profesionista in chestiunea care vad ca te intereseaza ar fi bine sa incepi studiul de undeva de aici:

Peter Berger, Grace Davie, Effie Fokas, Religious America, Secular Europe? A Theme and Variations, Ashgate, 2008.

Substanța și structura cărții sînt concentrate în titlu: Religious America, Secular Europe? A Theme and Variations. Rar un titlu mai "cinstit" decît acesta! Tema euro-secularizării este introdusă chiar din primul capitol al cărții, în care se realizează comparații abile, îndrăznețe chiar, cu Statele Unite.

Variațiile pe tema diferenței și asemănărilor dintre cele două continente religioase, la propriu și la figurat, sînt apanajul a trei autori diferiți, nume grele ale sociologiei religiilor de astăzi: Peter Berger, Grace Davie și Effie Fokas. În fine, cartea în sine este prima dintr-o serie editată de Institutul pentru Cultură și Religii al Universității din Boston. Un proiect extrem de ambițios și necesar, pentru oricine dorește înțelegerea "excepției religioase europene, comparată cu alte tendințe pro-religioase din lume", după cum stă scris în introducerea volumului.

Poate fi considerată America drept "religioasă", iar Europa "seculară"? Acestei întrebări de bază, (aproape) totală, Berger, Davie și Fokas îi răspund prin detalierea fenomenului secularizării ca sursă a diferenței dintre cele două continente. Astfel, un număr de șapte teme specifice sînt abil exploatate în volum.

Peter Berger este autorul celui de-al doilea capitol al cărții, un fel de sinteză a temelor principale, intitulat chiar "Religious America". What is Different? " întreabă profesorul american. Europa nu cunoaște (încă?) prezența masivă a evanghelismului american și dinamica sa specifică, egalată doar de mișcările particulare ale islamului. Atunci cînd se fac sondaje religioase serioase (ah, ce nevoie ar fi și în România de așa ceva, îmi permit să adaug...), americanul obișnuit are tendința de a exagera propria sa religiozitate, iar cetățeanul european secularizarea, notează nu fără o urmă de ironie Berger. Pe cele două continente, elitele sînt mai secularizate decît restul populației. Nimic deosebit, puteți spune, dar în SUA elitele sînt mult mai puțin anticlericale decît în Europa, cu cazul extrem, Franța. Peter Berger mai face o afirmație memorabilă: cu cît o țară este mai secularizată (potrivit indicatorilor de secularizare), cu atît este mai "bine integrată" în structurile Uniunii Europene. În acest capitol, există o referință specială și la țările ortodoxe din Estul Europei. Mă întreb dacă România și Bulgaria vor fi imune la această invazie culturală șce va urma integrării în UE " n.m.ț.

What is similar? Modernitatea nu conduce neapărat la secularizare, ci mai degrabă la un nivel ridicat de omogenizare a valorilor din societate. Religia se transformă în "piață" și un număr din ce în ce mai ridicat de persoane își aleg religia așa cum aleg produsele comerciale într-un supermarket. Religia care cred ei că li se potrivește cel mai bine, ce duce uneori cu gîndul la tipul de spiritualitate factice din manualele de self-development. Cu o diferență notabilă: europenii bricolează autonom, își construiesc propria religie la domiciliu, în timp ce nord-americanii se găsesc în cadre comunitare organizate, dînd naștere la noi și noi "denominațiuni" religioase.

Un spațiu larg este consacrat prezenței intelectualilor în dezbaterea publică asupra religiei, spațiu în care diferențele trans-oceanice abundă. În Franța, starurile intelectuale ale momentului sînt extrem de ascultate de publicul larg atunci cînd vorbesc despre faptul religios. Nu este cazul pentru Marea Britanie sau Germania, cu toate că această țară abundă în "teologi profesioniști", profesiune întîlnită și în Elveția. Harta facultăților de teologie este extrem de pestriță: rarefiată în Franța, densă în Estul și Nordul european. Nu este uitată (era cît pe ce să scriu iertată " lapsus freudina?) nici gîlceava legată de proiectul de Constituție european. Curentul secular a învins, notează sec autorul, dar opoziția venită din partea reprezentanților Noii Europe (Polonia în fruntea plutonului) a surprins. Istoria controversei este însă departe de a se fi terminat. "Cu cît Europa își va extinde granițele, cu atît factorul religios nu numai că va crește în importanță, ci, mai mult, va constitui o veritabilă piatră de încercare pentru o integrare cît mai profundă."

Se vorbește mult, uneori în exces, despre "credință" și "credincioși", dar se uită adesea jumătatea goală (sau plină?) a paharului, reprezentată de cei indiferenți din punct de vedere religios sau de atei. Ateii, ne spun autorii cărții, într-un stil foarte "cioranian", se găsesc într-un mod paradoxal într-o mai mare legătură cu Dumnezeu și cunosc mai multe lucruri despre El decît cei care-și manifestă zgomotos credința. Ca exemple europene sînt date Franța și Norvegia. Franța nu mai constituie de multă vreme o surpriză în acest domeniu, din cauza anti-clericalismului său istoric, un alter-ego al elitelor seculare.

Norvegia este citată datorită numărul mare de mișcări umaniste, dintre care cea mai cunoscută, Norwegian Humanist Association " Human-Etisk Forbund a ajuns să fie echivalentul unei "biserici" ad-hoc, întreținută din taxe, la fel ca o biserică tradițională, verificînd astfel într-o manieră postmodernă, am putea spune, tezele weberiene despre religiozitatea grupurilor comunitare. În Europa dominată de Rusia sovietică, acolo unde "ateismul a fost parte a ideologiei dominante", pattern-urile ateismului sînt modelate de confesiunea majoritară. Dacă ar fi să dăm crezare statisticilor, protestantismul se află în colaps " estonienii și est-germanii sînt campionii ateismului european, de exemplu, în timp ce țările catolice (Polonia) rezistă mult mai bine încercărilor. Există o mențiune specială cu privire la țările ortodoxe: Bulgaria este calificată drept moderately secular, iar România, very much less so. Nu se știe însă, ne spun autorii, cum vor evolua aceste două țări ca nivel de secularizare, după integrarea în UE, doar proba timpului fiind relevantă. În SUA, ateismul se prezintă diferit; numărul celor care se declară atei crește de la an la an, dar într-o proporție mult mai redusă decît în Europa.

Cartea examinează și rolul dintre educația religioasă și practica religioasă în Europa și Statele Unite. În ceea ce privește acest ultim punct, studiul abundă în semne de întrebare la care nu se pot însă furniza răspunsuri exacte, ținînd cont de complexitatea situației. Educația religioasă confesională este o soluție pentru Europa actuală? Dacă răspunsul este da, atunci cum ar trebui ea să fie predată și de către cine? Cum ar trebui să fie pregătiți "profesorii de religie" și de către cine? În ce spirit? Astfel de întrebări pot continua la nesfîrșit, iar răspunsurile vor fi extrem de diferite de-a lungul Europei: "În Nordul Europei, cele mai multe sisteme de învățămînt au adoptat curricule non-confesionale care mai mult informează decît îndoctrinează. Nu este cazul în țări ca Grecia sau Italia, unde Bisericile opun rezistență. Iar dacă mai adăugăm la toate acestea problema școlilor islamice, chestiunea tinde să devină insolvabilă... Încă o dată, situația este diferită în Statele Unite. Aici, studiul religiilor este o activitate lăudabilă, iar activitatea în sine nu are parte de criticile din Europa " varii motive religioase și politice explică această stare de fapt. Diferența majoră față de Europa este că statul nu are responsabilități în asigurarea învățămîntului religios, sarcina aceasta căzînd fie pe umerii școlilor private, fie a celor confesionale. Interesant este de semnalat faptul că adolescenții americani declară că religia este din ce în ce mai importantă în viața lor."

Ce subiecte mai abordează această carte atît de utilă pentru înțelegerea diferenței? Cum "lucrează" secularizarea, de exemplu: în SUA pe verticala societății, în UE pe orizontală. Religia este în strînsă legătură cu clasa socială în America. Astfel, peste ocean este frecvent fenomenul de switching, schimbarea religiei în funcție de progresul realizat pe scara socială, un fapt ce se verifică inclusiv în rîndurile imigranților de dată recentă, un fenomen pe care Europa nu-l cunoaște. Rolul femeilor în Biserică. De ce oare femeile practică mai mult decît bărbății, indiferent de zona geografică? Am apreciat mult onestitatea autorilor, care acceptă deschis faptul că nu există explicații științifice prea bine puse la punct pentru acest fapt.

Ca o concluzie, am putea spune că principala idee ce rezultă după lectură este că asistăm la o schimbare majoră de paradigmă în ceea ce privește teoria secularizării. Secularizarea, o specialitate europeană? Autorii sugerează faptul că, în ciuda diferențelor între America religioasă și Europa secularizată, viitorul va fi unul "normal", în care cineva poate fi "complet modern și complet religios". O idee apropiată de a sociologului israelian Shmuel Eisenstadt, cel care a forjat conceptul modernităților multiple. Modernitatea occidentală nu este singura "modernitate" imaginabilă. Lîngă ea va exista (de fapt, există deja) o modernitate islamică ("pentru a-l parafraza pe Lenin, sharia și electrificare" " citat din original), una hindusă sau chiar o modernitate catolică integrată, în care o organizație ca Opus Dei să nu mai fie percepută ca anti-modernă. O lume în care, după cum remarcă autorii cărții în ultimele rînduri înainte de punctul final, și sociologia religiilor să iasă din starea de insularizare și izolare actuală

Edited by andreic, 16 December 2010 - 14:55.


#38
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

 avlad18, on 16th December 2010, 11:11, said:

Daca ai avea minte ai stii ca stadionul din bucuresti de 30-40 de miliaone se construieste cu ajutorul de la FIFA... deci nu te mai ambala atat. Un stadion de 5 stele aduce profit cat 100000 de biserici de 2 bani care se contruiesc la fiecare colt de strada si unde stau toti aurolacii si boschetarii. Gazduiesti o finala UEFA, castigi imens din drepturi de televizare, bilete, reclame, magazinele din jurul stadionului, dar ce mama masii faci cu o biserica???? stai sa vezi aurolaci si babe cu prajituri in mana. De parca n-ai putea sa stai acasa sa te rogi, mai ziceti de farisei... va trebuie biserici sa va laudati la lume ca sunteti credinciosi. Acasa va purtati urat cu familia si la biserica va duceti sa va vada lumea cat de blanzi si buni sunteti, exact ca fariseii care se rugau in mijlocul oraselor sa-i vada toti. Voi in ziua de azi cu aceste idei va bateti joc si de iisus, care chiar daca nu a fost dumnezeu, zeu, vindecator etc macar a vrut sa faca ceva bun, dar nu cred ca ideea lui era sa faca biserici la fiecare colt de strada sa se duca vecinii, sa vada mai lumea cat de credinciosi sunt ei sarmanii.
A cincea oară întreb, cine câșțigă? Cât dă FIFA și cât dă statul? Cât se investește în sport (la nivel de performanță vorbind, nu pentru sportul pe care-l face omul de rând) și cât se investește în biserică?
A doua oară spun, tu în Roma sau Paris mergi să vezi catedrale sau stadioane?
Eu n-am zis că-mi trebuie biserică, dar nu înțeleg ce aveți voi cu construirea bisericilor atât timp cât nu se construiesc din banii voștri personali și nu se construiesc pe terenurile voastre personale.

În rest deraiezi destul de rău; trage o gură adâncă de aer și revino-ți. Dacă nu consultă un medic specilist.

 moti666, on 16th December 2010, 11:46, said:

Sint foarte multe activitati contestabile pe lumea asta.
Eu as protesta si impotriva construirii de stadioane dar pe ce topic ar fi asta on-topic domnule moderator?

Aici se protesteaza impotriva bisericilor.
Eu nu consider construirea de stadioane sau de biserici absurdă. Consider protestul împotriva construirii de stadioane sau de biserici absurd.

Oricum, poți deschide topic dacă vrei să protesterzi împotriva construirii stadioanelor.

 Alexxandra87, on 16th December 2010, 12:39, said:

daca sunt construite de stat, profitul e al statului.
pe cand in cazul bisericilor, deoarece ele sunt scutite de taxe catre stat, banii ajung direct in buzunarele mafiotilor bor
Și cum obține statul profit din construirea de stadioane?

Edited by andreic, 16 December 2010 - 14:55.


#39
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,633
  • Înscris: 07.02.2003

 x0_e2e4, on 16th December 2010, 13:50, said:

Peter Berger este autorul celui de-al doilea capitol al cărții
Este un teologist. http://en.wikipedia....Peter_L._Berger

#40
x0_e2e4

x0_e2e4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 07.12.2010

 andreic, on 16th December 2010, 15:57, said:


So what!? Tu nu citesti decat atei?  :lol:

#41
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,633
  • Înscris: 07.02.2003

 x0_e2e4, on 16th December 2010, 15:12, said:

So what!? Tu nu citesti decat atei?  :lol:
Vreau sa intelegi ca fiecare om are puncte de vedere si sa ai grija cum interpretezi mai ales atunci cand scriitorul tinde sa aprecieze miturile deci nu poate fi impartial :) Deasemenea in cazul nostru lucrarea nu poate avea rang de argument.

Edited by andreic, 16 December 2010 - 15:19.


#42
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

 SnowBlack, on 16th December 2010, 01:39, said:

nu se duce mai nimeni la biserica ca le face o extraordinara placere, se duc ca se simt obligati.

Cine ii mai obliga in ziua de azi ?  :rolleyes:

#43
creativ

creativ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 21.11.2007

 m3th0dman, on 16th December 2010, 14:33, said:

nu înțeleg ce aveți voi cu construirea bisericilor atât timp cât nu se construiesc din banii voștri personali și nu se construiesc pe terenurile voastre personale.
1. O parte din banii pe care se construiesc bisericile vin de la stat deci indirect de la noi cei care contribuim la buget.
2. In orasul meu s-a construit o biserica recent pe spatiul unde era un mic parc, singurul de altfel din acea zona. Copiii nu se mai pot juca, batranii nu mai au unde sta...dar acum au biserica la 2 pasi. Si nu a interesat pe nimeni ca la 1 km sunt alte doua biserici iar la un km in directia opusa este o catedrala. Las' sa fie...fara numar.

Edited by creativ, 16 December 2010 - 15:28.


#44
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 edy_wheazel, on 16th December 2010, 11:55, said:

Daca la mine in oras sunt doua lucruri in numar mare alea is biserici si banci.
Daca zici ca aveti multe , hai in Iasi sa vezi 80 de biserici .

 AMDG, on 16th December 2010, 15:22, said:

Cine ii mai obliga in ziua de azi ?  :rolleyes:
Anturajul , societatea , etc .

#45
SnowBlack

SnowBlack

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 05.12.2010

 x0_e2e4, on 16th December 2010, 14:12, said:

So what!? Tu nu citesti decat atei?  :lol:

Tu ai citi ce a scris un nebun si ai lua de buna lucrarea lui?

Religion = mental ilness.

#46
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

 creativ, on 16th December 2010, 15:26, said:

1. O parte din banii pe care se construiesc bisericile vin de la stat deci indirect de la noi cei care contribuim la buget.
2. In orasul meu s-a construit o biserica recent pe spatiul unde era un mic parc, singurul de altfel din acea zona. Copiii nu se mai pot juca, batranii nu mai au unde sta...dar acum au biserica la 2 pasi. Si nu a interesat pe nimeni ca la 1 km sunt alte doua biserici iar la un km in directia opusa este o catedrala. Las' sa fie...fara numar.
Din moment ce ai contribuit nu sunt banii tăi și nu tu decizi ce se face cu ei. Tot ce poți să faci este să-i tragi la răspundere pe cei ce decid ce se face cu acești bani când exerciți dreptul de vot. Și totuși nici mie nu-mi convine că din banii bugetului de stat se construiește stadion de exemplu; dar n-am ce face și nici nu mă plâng cuiva deoarece există oameni cărora le plac să meragă la stadion; la fel există oameni cărora le plac să meargă în biserică.

#47
creativ

creativ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 21.11.2007

 m3th0dman, on 16th December 2010, 15:55, said:

Din moment ce ai contribuit nu sunt banii tăi și nu tu decizi ce se face cu ei. Tot ce poți să faci este să-i tragi la răspundere pe cei ce decid ce se face cu acești bani când exerciți dreptul de vot. Și totuși nici mie nu-mi convine că din banii bugetului de stat se construiește stadion de exemplu; dar n-am ce face și nici nu mă plâng cuiva deoarece există oameni cărora le plac să meragă la stadion; la fel există oameni cărora le plac să meargă în biserică.
Biserica nu ar trebui sa primeasca nici un ban de la stat. Si daca tot primesc atunci sa dea tuturor, inclusiv sectelor, in functie de numarul de membri ptr ca altfel este discriminare.
Bine mai, dar cine i-a intrebat pe cei din comunitatea respectiva daca vor biserica in loc de parc ? Iti spun eu, nimeni !
Cand se va darama o biserica perfect functionala ptr a se construi un teren de fotbal sau un parc, atunci sa te aud.

#48
x0_e2e4

x0_e2e4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 07.12.2010

 creativ, on 16th December 2010, 17:57, said:

1. Biserica nu ar trebui sa primeasca nici un ban de la stat. Si daca tot primesc atunci sa dea tuturor, inclusiv sectelor, in functie de numarul de membri ptr ca altfel este discriminare.
2. Bine mai, dar cine i-a intrebat pe cei din comunitatea respectiva daca vor biserica in loc de parc ? Iti spun eu, nimeni !
3. Cand se va darama o biserica perfect functionala ptr a se construi un teren de fotbal sau un parc, atunci sa te aud.

1. Pai cine sunt sectantii astia pentru Romania? Ce au facut ei pentru Romania ca sa capete bani de la stat?

2. Dar pe Brancoveanu l-a intrebat careva daca vrea sa-si dea copiii pe mana calaului de buna voie si nesilit de nimeni? Sau te pomenesti ca moartea lui Brancoveanu a devenit desueta!?

3. S-au daramat in Romania Biserici pentru ca nu dadeau bine la trotuar.

#49
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,633
  • Înscris: 07.02.2003

 m3th0dman, on 16th December 2010, 15:55, said:

Din moment ce ai contribuit nu sunt banii tăi și nu tu decizi ce se face cu ei.
Problema cu banii la biserica e mai interesanta daca iei tot tabloul, ei primesc salarii de la stat sa zicem fain, atunci de ce mai cauta sa ia bani si din donatii, de ce nu sunt toate serviciile religioase gratuite ? :)

Edited by andreic, 16 December 2010 - 18:36.


#50
Edy_S

Edy_S

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,012
  • Înscris: 17.10.2007

 ionut27, on 16th December 2010, 12:58, said:

Instituții sociale aflate sub directa îndrumare a Bisericii Ortodoxe Române:

    *
      121 de centre pentru copii;
    *
      35 de centre pentru vârstnici;
    *
      106 cantine sociale și brutării;
    *
      52 de centre de diagnostic și tratament, cabinete medicale și farmacii sociale;
    *
      23 de centre de consiliere și asistență a familiilor în dificultate;
    *
      2 centre pentru victimele traficului de ființe umane.


http://www.patriarhi...zentare_ro.html

Ok hai sa facem putina matematica.

Quote

In 2008, numai Biserica Ortodoxa Romana avea aproape 16.000 de lacasuri de cult, aproximativ 80% din bisericile nou-construite apartinand acestui cult
Sa zicem ca fix 16.000 de lacase de cult ce aduc profit bor.
Dupa calculul tau, a sursei tale, exista 339 de locuri de ajutorare ce aduc cheltuieli.
Fa si tu o mica diferenta... poate reusesti sa observi ceva ;)
Matematic vorbind: arunca si ei cate un os sa nu bata la ochi :lol:

#51
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Iată rodul parteneriatului dintre stat și culte - oamenii care locuiesc în zone fără facilități (apă curentă, canalizare, asfalt) se vor putea ruga pentru ele în biserici de ultimă oră.

    N-au canalizare, dar au catedrală de 5 milioane de euro
    http://www.dollo.ro/...lioane-de-euro/

    Scena 1: Vilele construite în localitățile din nordul Capitalei nu au canalizare. Vidanjele care le golesc fosele septice sunt deversate, pe șest, în lacurile din care noi ăștia amatori de pește mâncăm fitofagi. O echipă ProTV a pândit și surprins la lucru câțiva vidanjori care deversau căcatul în lacul plin de pești.
    [Video 1: http://http://www.yo...h?v=9aa-TcTg89I]

    Scena 2: Tot o echipă ProTV a fost azi martoră la emoția punerii cupolei celei mai înalte catedrale din Voluntari – una din localitățile alea din nord, fără canalizare. Catedrala a fost făcută pe terenul primăriei, cu bani de la bugetul local. 5 milioane de euro. Numai închirierea macaralei care a pus cupola a costat 6000 de euro/zi…
    [Video 2: http://http://www.yo...h?v=6-LsS2luem8]

    Uite de asta îmi place mie dimensiunea credinței la români. Că n-au bani să tragă apa după ce se @#$%ă, dar se fudulesc cu cea mai înaltă catedrală. Cică să aibe și localitatea lor un reper. Păi dacă și-as deversa canalizarea direct pe străzi, și nu în lacurile pline de pești, ar căpăta nu numai un reper, ci și un iz aparte care să-i definească exact și să le ducă buhul. În istorie.

    P.S. Și ca să nu credeți că exagerez, și că primarul pandele din Voluntari o fi vreun extremist ortodox izolat în România, aflați că preafericitul Daniel tocmai i-a scris preafericitei Roberta Anastase (aia care numără voturile precum Pristanda steagurile) că în bugetul național pe 2011, care se va discuta în curând în Parlament, trebuie să-și găsească de urgență locul și 20 de milioane de lei pentru construcțiile de la anul la Catedrala Mântuirii Neamului, că anul ăsta BOR n-a văzut de la bugetul de stat decât 5 milioane, pe care le-a cheltuit în totalitate, iar singurul care a mai contribuit la construcția faraonică a fost primarul sectorului 2, Neculai Onțanu (alt evlavios), cu 10 milioane de lei. În curând o să treacă biserica și în tratatul cu FMI, că dacă tot împrumutăm bani de salarii și pensii, mi se pare firesc să ne îngrijim și de un acoperiș încăpător pentru burțile ortodoxiei neamului.

Mare lăcomie.

Quote

Cutia milei de la buget: Episcopia ortodoxă din Spania vrea și ea bani de la stat
    http://www.realitate...get_783188.html

    Episcopia română a Spaniei și Portugaliei a adresat o scrisoare Comisiei de buget prin care îi roagă pe deputați să aloce o sumă de bani pentru ridicarea unei catedrale în Madrid. Întreg proiectul ar costa 6 milioane de euro.

    Nu doar Patriarhul Daniel vrea 20 de milioane de lei de la bugetul de stat. Și episcopul Timotei al Spaniei și Portugaliei le cere deputaților să se îndure de ceva bani pentru ridicarea unei catedrale ortodoxe în Madrid. „E vorba de un așezământ ortodox, în Madrid. Episcopia a câștigat un teren din partea municipalității din Madrid. Primăria a anunțat că în termen de doi ani de când se obține autorizația de construire, clădirea să fie gata.Valorea proiectului care ne este menționată este de 6,6 milioane de euro, nu se spune însă în scrisoare cât ar trebui să dăm. E vorba de contruirea catedralei ortodoxă, a reședinței episcopală, a unui centru social-eparhial și a unui centru educativ cultural”, au declarat pentru REALITATEA.NET, surse din Comisia de Buget Finanțe.


    Observ că mai nou la toate comunicatele bagă și texte „centru social-eparhial / centru educativ cultural”

Centru de prădare al bugetului!

#52
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

 andreic, on 16th December 2010, 17:17, said:

Problema cu banii la biserica e mai interesanta daca iei tot tabloul, ei primesc salarii de la stat sa zicem fain, atunci de ce mai cauta sa ia bani si din donatii, de ce nu sunt toate serviciile religioase gratuite ? :)
E ca la doctori și la popi.

#53
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,633
  • Înscris: 07.02.2003
Nu prea seamana ca necesitate/efecte, in plus nu baga nimeni mana in buzunarul tau mai bine ca popii si culmea, ii afecteaza cel mai mult pe saraci :)

Edited by andreic, 16 December 2010 - 20:06.


#54
Alecsgz

Alecsgz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,035
  • Înscris: 14.01.2009
Intrebare pentru crestini: chiar credeti ca nu-s destule biserici?

Si ce treaba au stadioanele de stat cu bisericile construite de stat. E ca si cum ai compara violul cu jaful armat. Sunt la fel de rele

Edited by Alecsgz, 16 December 2010 - 21:41.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate