Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
8 sau 16 Valve
#55
Posted 22 September 2010 - 14:01
undercoverbrother, on 21st September 2010, 21:32, said: l..................................................... mult mai bine implementat este pe twinportul de la Opel (mai ales 1.4). cuplu constant de la 2200 pana la 2800 (si ca valoare vreo 90 si ceva la suta din cuplul maxim), lucru destul de rar la o benzinara aspirata .............................................. Nimic spectaculos. |
#56
Posted 22 September 2010 - 14:29
O curba de cuplu spectaculoasa pentru benzina aspirata :
545i_dyno_91octane_3.JPG 137.79K 133 downloads Edited by N62B44, 22 September 2010 - 14:32. |
#57
Posted 22 September 2010 - 19:43
#58
Posted 22 September 2010 - 20:19
m3th0dman, on 21st September 2010, 14:37, said: Hint: Care este scopul injectoarelor (sau al carburatorului pe vremuri)? closchkutza, on 21st September 2010, 18:28, said: Pentru cei ce nu stiu, exceptand masinile ce au injectie directa de benzina, prin supape patrunde in cilindru amestec de carburant+aer. Nu-mi spune ca exista vreo masina cu 4 cilindrii 16V cu injectie monopunct fabricata dupa 2000 ca eu ii mananc motorul |
#59
Posted 23 September 2010 - 12:40
Tu faci confuzie intre injectie monopunct, multipunct si directa. Directa inseamna ca injectorul este direct introdus in camera de ardere. MPI-ul, injectia multipunct, scuipa combustibilul intr-o antecamera, imediat inainte de supapa.
Daca vrei sa papi un motor, incepi cu un 1.6, 16V de la Opel, sau cel de Cielo DOHC. Sa-ti aduc si ketchup? Edited by closchkutza, 23 September 2010 - 12:45. |
#61
Posted 27 September 2010 - 11:45
Exact, sunt motoare cu injectie MULTIPUNCT ceea ce nu este tot aceeasi chestie cu injectie DIRECTA de benzina. Injectia directa inseamna ca injectorul este introdus direct in camera de ardere. La MPI injectorul nu este introdus in camera de ardere ci scuipa benzina intr-o antecamera, imediat inainte de supapa.
Edited by closchkutza, 27 September 2010 - 11:47. |
#62
Posted 02 October 2010 - 17:21
Si, ca un exemplu din partea ailalta (injectie directa), mentionam FSI-ul. Si nu ma refer la TFSI, ci la FSI-ul de 1.6/2.0 normal aspirat. Bine, 1.6-le nu se mai fabrica de vreo 3 ani ...
Edited by cristi.r, 02 October 2010 - 17:24. |
#63
Posted 15 October 2010 - 02:17
DarkAngelBv, on 22nd September 2010, 14:19, said: Cate masini moderne cu injectie indirecta (Monopunct/carburator) ai mai vazut dupa 2000 ? Este uimitor fenomenul. Nu stim cand... nu stim. Nu stii ce insemna "indirect", dar presupui ca insemna "monopunct"... In loc sa faci o cautare de 10 secunde pe net, te arunci la afirmatii cum ca ai manca motoare. Este OK, se intampla zilnic pe forum... Edited by SuperDuper, 15 October 2010 - 02:20. |
#64
Posted 25 October 2010 - 05:57
Ce de aberații pe aici. Te încălzește la suflet.
Din câte știu eu, pistoanele nu au supape (sau poate n-am aflat eu încă) ci numai cilindrii. De asemenea, sunt curios cum "bagi x centimetri cubi de aer" într-un piston. Motoarele cu cilindrii în număr par, dispuși în același plan nu au nevoie de contragreutăți foarte mari pe vibrochen. Nu ai cum să echilibrezi foarte bine un motor cu 4 cilindri doar din vibrochen. Ai nevoie de arbori de echilibrare întrucât un piston care se aproprie de punctul mort superior suportă altă decelerație decât unul care se aproprie de punctul mort inferior: [ http://img696.imageshack.us/img696/3151/newengine.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Bineînțeles că amplitudinea vibrațiilor depinde de masa ambielajului. Frecvența depinde de turație. Inerția depinde de masă și nu greutate. Inerția unui obiect este aceeași și pe pământ și în spațiul intergalactic ori greutatea nu. Totuși, chiar spre sfârșitul topicului, pare să fi crescut brusc nivelul discuției. Edited by SonyAD, 25 October 2010 - 06:03. |
|
#65
Posted 26 October 2010 - 09:14
SonyAD, on 25th October 2010, 06:57, said: Nu ai cum să echilibrezi foarte bine un motor cu 4 cilindri doar din vibrochen. Ai nevoie de arbori de echilibrare întrucât un piston care se aproprie de punctul mort superior suportă altă decelerație decât unul care se aproprie de punctul mort inferior: |
#66
Posted 26 October 2010 - 13:16
fastcarjunkie, on 26th October 2010, 10:14, said: Exista si I4 fara arbore de echilibrare. Majoritatea sunt fără arbori de echilibrare. Exemple de motoare cu 4 cilindri în linie și arbori de echilibrare includ 2.0 TwinSpark, 2.2 HDi, 2.0 tdi... Arborii se pun în pereche pt. a nu induce momente laterale. Edited by SonyAD, 26 October 2010 - 13:17. |
#67
Posted 27 October 2010 - 13:00
Eu stiu invers, multe motoare au arbore/arbori de echilibrare care dispar de regula la variantele performante (benzina).
|
#68
Posted 27 October 2010 - 16:34
Nu știu de ce ai gândi asta. Arborii de echilibrare sunt evident excepția de la regulă. Adaugă complexitate și măresc costurile.
În general îi vezi pe motoare cu 4 cilindri în linie cu cilindree de 2 litri sau mai mare (din cauza masei ambielajului - mai ales la motoare diesel) pt. a reduce amplitudinea vibrațiilor resimțite de restul mașinii. Până la o anumită cilindree, arborii de echilibrare nu sunt neapărat necesari întrucât vibrațiile sunt tolerabile, nu sunt o sursă de nefiabilitate și pot fi izolate de mașină prin suporții motorului și cutiei. În definitiv ține mult de imaginea și caracterul pe care producătorul vrea să i-l insufle motorului/platformei și de segmentul de piață vizat. Motorul meu (2.0 hdi), de ex., nu are arbori de echilibrare dar 2.0 dci de pe Laguna are. Și mă îndoiesc că are un ambielaj mult mai masiv decât al meu. Cu toate astea, totuși, tot mai bun este un I6 sau un Boxer 4 (care are și arborele mai scurt deci mai ușor și rigid) fără arbori de echilibrare decât un I4 cu. Arbori de echilibrare se mai găsesc pe motoare v6, v4, cu un cilindru, etc. Edited by SonyAD, 27 October 2010 - 16:34. |
#69
Posted 27 October 2010 - 20:47
SonyAD, on 27th October 2010, 17:34, said: Cu toate astea, totuși, tot mai bun este un I6 sau un Boxer 4 (care are și arborele mai scurt deci mai ușor și rigid) fără arbori de echilibrare decât un I4 cu. +1 . E o 'lista' cu motoare perfect echilibrate prin design nativ (echilibru primar si secundar ) si care nu au nevoie de astfel de 'artificii' , gen arbori de echilibrare . Avem L6 (6 in linie - de ex. cele de pe BMW ) , V12 (Ferrari etc) , L8 si cu 'dublul' lui - V16 (dar configuratii extrem de rare la o masina 'normala' ) si motoarele Flat / Boxer - de ex Flat 6 de pe Porsche-uri. Parca un L4 are echilibru primar dar nu secundar. |
|
#70
Posted 31 October 2017 - 16:36
Buna ziua tuturor!
E foarte vechi subiectul dar ... poate imi raspunde cineva, totusi. Sunt foarte impresionata de cunostintele voastre... aici. Dar nu ma ajuta prea mult, in conditiile in care vreau sa imi cumpar o masina, doar explicatiile acestea, foarte elaborate, de altfel! Am dat o cautare pentru "valve" si am dat peste subiectul acesta. Am... ametit, marturisesc, si am renuntat sa citesc pana la capat. Desi am inteles oarecum ce rol au valvele astea, nu reusesc sa descoper tipul de masina (recomandat de cineva) - Renault (Logan?), cu 16 valve, 100 CP, 1600 cm3, cica la vreo 2000/3000 E second h. , care ar fi o masina foarte rezistenta, cica nu se mai fabrica tocmai fiindca ... e foarte buna si nu se strica. Eu am cerut un sfat pentru o masina (ceva mai puternica) cu care sa pot urca o panta, la casa mea de la tara, o zona fara multa zapada totusi, dar uneori mai aluneca, iarna/toamna, si nu mai pot sa ies din sat cu cea de acum. Neavand prea multi bani de investit mi s-a recomandat acest Logan. Nu reusesc sa-l ... identific si "sfatuitorul" nu-l mai pot contacta ... Ma ajuta cineva? |
#71
Posted 31 October 2017 - 17:20
Pentru urcat pante care mai si alunecă cumpără un 4x4 .
|
#72
Posted 31 October 2017 - 17:33
Poate sa aiba masina si 300 de cai daca anvelopele sunt praf!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users