Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...
 Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...
 

8 sau 16 Valve

- - - - -
  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#37
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostDarkAngelBv, on 9th September 2010, 15:21, said:

Si pentru a ajunge la partea cu variabila  :drac:  (ca o completare a ultimei parti spuse de colegul undercover).
Lipsa puterii la turatii mici a motoarelor in 16V a fost rezolvata cu admisie variabila (distributie variabila, etc). La unele motoare in 16V, in special Diesel pe galeria de admisie s-au mai adaugat niste voleti de admisie controlati de ECU care raman inchisi pana la o anumita turatie (motorul lucreaza ca unul in 8 valve). Dupa ce se depaseste turatia/sarcina specificata in harta din ECU acei voleti sunt deschisi complet.


Dau doar 2 exemple de astfel de motoare.
MHA/MHB - Ford (1.7L, 125 CP).
Y20DTH - Opel (2L, 100 CP).

Primul are axe cu came variabile, al 2-lea are voleti de admisie.

.si la twinport e la fel. inchide admisia pe o supapa pana la aprox 3000 de ture.
astea doar de la opel.

mai sunt si alea cu multe Vuri si multe Turi in denumire. V V T, etc la care se modifica momentul in care se deschide/inchide supapa si pt cat timp.

View Postkr0k0dilu, on 9th September 2010, 15:37, said:

hmmm, depinde, daca ala cu o nara isi face imbunatatiri...

imbunatatiri pe care poate sa le faca si ala normal, cu 2 nari si o luam de la inceput ;)

Edited by undercoverbrother, 09 September 2010 - 18:25.


#38
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Cel de 1.7 de la Ford este dinala cu multe V si T :) De fapt ii spune VCT - Variable Cam Timing.
Axa cu came de pe evacuare este fixa, cea de pe admisie are un sistem cu ceva arc (nu am fost prea atent la sistem cand am schimbat distributia). O sa vad mai bine sistemul saptamana viitoare cand voi segmenta motorul de pe puma.


In legatura cu twinport ai dreptate. Este o tehnologie lansata de Ecotec sub acest nume, dar altii o foloseau inainte :)

#39
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Vad ca ati trecut la nivelul urmator :D

Imi permit sa pun aici un link ce mi s-a parut interesant. Sunt diverse inventii/inovatii aduse acestui sistem.

LINK

#40
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostDarkAngelBv, on 9th September 2010, 19:53, said:

Cel de 1.7 de la Ford este dinala cu multe V si T :) De fapt ii spune VCT - Variable Cam Timing.
Axa cu came de pe evacuare este fixa, cea de pe admisie are un sistem cu ceva arc (nu am fost prea atent la sistem cand am schimbat distributia). O sa vad mai bine sistemul saptamana viitoare cand voi segmenta motorul de pe puma.
Din pacate nu e de la ford, doar pe Puma s-a pus si in mare parte treaba e facuta de...Yamaha. Ford au vrut sa faca o copie si nu prea le-a reusit din prima cu 1.6 Ti-VCT 115PS de pe Focus 2, iar incercarea a doua - 1.6 TiVCT 120PS de pe Fiesta mk7 e prea noua pt. a ne da cu parerea despre ea.
Arcul ala nu e arc, e un solenoid de fapt. Sa faci poze pe acolo sa vad si eu cum se prezinta situatiunea si la interior.

#41
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu stiu de 1.6/125 de cai ce echipeaza chiar si mondeo. Bine, e doar E4 (spre deosebire de ala de pe fiesta care este E5), dar voiam sa spun ca au reusit sa-l duca si mai sus. Si nici cuplul ala de 160 Nm nu-i de lepadat.

Edited by cristi.r, 09 September 2010 - 23:15.


#42
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tăran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007

View Postundercoverbrother, on 9th September 2010, 19:23, said:

imbunatatiri pe care poate sa le faca si ala normal, cu 2 nari si o luam de la inceput ;)

Glumeam bre.
Dar vorbind serios, mie mi se pare ca situatia este undeva la mijloc. Analizand datele exemplificate, dublarea valvelor aduce o crestere semnificativa de putere pe fondul pe care turatia maxima creste intr-un procent mult mai mic.
Ceea ce, de altfel, se desprinde si din exemplul sugestiv dat de tine. Castigul nu este realizat doar din cresterea turatiei maxime, ci si din faptul ca se obtine un amestec mai bun (deci o eficienta sporita) la turatii mai ridicate, cand o singura nara nu prea mai face fata.

#43
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

View PostMarius3k, on 9th September 2010, 22:56, said:

Din pacate nu e de la Ford, doar pe Puma s-a pus si in mare parte treaba e facuta de...Yamaha. Ford au vrut sa faca o copie si nu prea le-a reusit din prima cu 1.6 Ti-VCT 115PS de pe Focus 2, iar incercarea a doua - 1.6 TiVCT 120PS de pe Fiesta mk7 e prea noua pt. a ne da cu parerea despre ea.
Arcul ala nu e arc, e un solenoid de fapt. Sa faci poze pe acolo sa vad si eu cum se prezinta situatiunea si la interior.
Voi face poze la momentul potrivit. Acum incerc sa indrept tablele la un nivel acceptabil urmand sa tai bucatile indoite si sa pun altele  :notangel:

#44
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007
E "mit urban" sau realitate faptul că cele 2 valve în plus de la motoarele cu 4 valve/piston se deschid doar de la o anumită turație în sus?

View Postbalama, on 8th September 2010, 00:02, said:

Raspunsul meu este urmatorul:
A fost nevoie de introducerea a cate 2 supape (valve) pe admisie pentru a putea patrunde in camera de ardere cat mai mult aer avand in vedere ca debitul de aer este limitat de diametrul supapei....rezulta ca o supapa mai mare poate permite unui debit mai mare de aer sa intre in unitatea de timp..
Pe valvele respective nu intră aer.

#45
Teacher

Teacher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.12.2006
Pe valvele respective nu intră aer.
[/quote]

Oare? :naughty:

#46
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

View Postm3th0dman, on 18th September 2010, 16:08, said:

E "mit urban" sau realitate faptul că cele 2 valve în plus de la motoarele cu 4 valve/piston se deschid doar de la o anumită turație în sus?


Pe valvele respective nu intră aer.
este mit urban. De fapt se obtureaza calea aerului direct pe galeria de admisie pentru 1 din cele 2 supape de admisie/piston.
La VCT spre exemplu se modifica timpul in care supapele de admisie sunt deschise, la Y20DTH de la Opel se modifica numarul supapelor prin care intra aer in cilindrii la un moment dat.



Edit:
Dar ce intra pe valvele respective? oxigen? :lol:

Edited by DarkAngelBv, 20 September 2010 - 01:23.


#47
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007
Hint: Care este scopul injectoarelor (sau al carburatorului pe vremuri)?

#48
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
hint: stii cum arata un injector si unde se monteaza ?

#49
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,427
  • Înscris: 08.12.2006
Pentru cei ce nu stiu, exceptand masinile ce au injectie directa de benzina, prin supape patrunde in cilindru amestec de carburant+aer.

#50
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

View Postm3th0dman, on 18th September 2010, 09:08, said:

E "mit urban" sau realitate faptul că cele 2 valve în plus de la motoarele cu 4 valve/piston se deschid doar de la o anumită turație în sus?
La unele motoare se practica o cale de admisie a aerului mai lunga pentru a realiza un fel de supraalimentare prin rezonanta coloanei de aer (unde stationare). Fiind rezonanta, lungimea este acordata cu o anumita turatie (de obicei mare), la turatii mai mici, acel traseu lung induce pierderi si de aceea se "scurteaza" cu ajutorul unei clapete si a unei cai paralele scurtate.
La masina mea cu 24 valve se simte distinct cand acel sistem intra in functie - peste 3300 rpm parca masina mai primeste un "sut in fund".
Sistemul nu se practica la masinile ieftine pentru ca este relativ scump. Se prefera acordarea pe turatia mare si Dumnezeu cu mila ce se intampla la turatii reduse. In prospecte "dau bine" ca este data puterea maxima, nu se zice nimic ca la turatie mica sunt jaf.

#51
Saint666

Saint666

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 534
  • Înscris: 17.08.2006
Un exemplu de masina "scumpa" ce poseda acest sistem este Chevrolet kalos/aveo cu motorul 1.4 16v 94bhp.

Edited by Saint666, 21 September 2010 - 20:07.


#52
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostSuperDuper, on 21st September 2010, 18:48, said:

Fiind rezonanta, lungimea este acordata cu o anumita turatie (de obicei mare), la turatii mai mici, acel traseu lung induce pierderi si de aceea se "scurteaza" cu ajutorul unei clapete si a unei cai paralele scurtate.
Ne-ai inmultit cu zero prin explicatia asta. Poate totusi ne deslusesti ...

#53
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
las-o aveo ca are degeaba.
mult mai bine implementat este pe twinportul de la Opel (mai ales 1.4).
cuplu constant de la 2200 pana la 2800 (si ca valoare vreo 90 si ceva la suta din cuplul maxim), lucru destul de rar la o benzinara aspirata (exceptand BMW ca au aia niste curbe de cuplu la aspirate de iti cade fata. gen cuplu maxim constant de la 1500 pana la 4250rpm, benzina aspirat).
nu are neaparat demaraj nemaipomenit pe intervalul asta dar lasa senzatia de rulare fara efort, chestie nu tocmai de neglijat pt un motor mic care trage o masina maricica, inclusiv in tr5. de twin port vb, nu de bmw

ps. cristi.r, nu mai generaliza. lumea a inteles ce a zis omul deci problema e in alta parte...

poate stii cum fc un instrument de suflat (trompeta, trombon etc). cam asa e si cu asta...

Edited by undercoverbrother, 21 September 2010 - 20:32.


#54
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
La Toyota mi se pare ca intr-adevar sistemul inertial de supraalimentare se face prin blocarea aerului la una din cele doua valve de admisie pentru turatii reduse.
Pana la urma ideea este aceeasi - coloana de aer care intra in cilindru se "opune" inertial miscarii cilindrului care tocmai incepe compresia (si valvele de admisie sunt inca deschise). "Acordarea" pe o anumit afrecventa de rezonanta (deci implicit turatie a motorului) se poate face prin diverse moduri.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate