Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect
 touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...
 Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO
 Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......
 

Cine m-a Inervat azi

* * * - - 1 votes
  • Please log in to reply
11982 replies to this topic

#11899
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005
in ce ai "citat" tu nu apare 10k rpm.

ai incurcat postarile, ai citit juma din una si juma din alta.

#11900
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,745
  • Înscris: 01.12.2018

View Postrichelieu, on 20 noiembrie 2020 - 11:33, said:

Oare când vor înțelege “șoferii” romani (cu precădere bucureșteni), ca se semnalizează INTENȚIA si nu manevra in sine?
Cand "specialistii" care se ocupa de circulatia rutiera vor considera ca lipsa acesteia pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic.
Cum??? Sa-si foloseasca imaginatia ca de aceea iau salariu lunar.
O "idee" simplu de pus in pracyica si cu efecte garantate si imediate???
Cand se obtine permisul, in grila de evaluare a elevului, ( cele 21 de puncte de penalizare " permise"?), folosirea defectuasa a lichidului de semnalizare sa fie depunctata cu 4 puncte.
Adica daca ai gresit o singura data, primesti plasticul.
Recidivezi in cele 45 de minute "regulamentare", mai dai un examen.

#11901
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postarg, on 03 august 2021 - 11:54, said:

formula pui (putere=tensiune*intensitate) nu se aplica direct la motoarele cu ardere interna.
dar orice motor cu ardere interna are o diagrama de turatie-cuplu-putere.
Azi ai picat la fizica cu nota 4. Mai studiază și ne vedem în toamna la re.
Pana atunci mai vezi cum e cu diagramele alea și ce înseamnă ele.

Edited by ro_explorer, 04 August 2021 - 09:08.


#11902
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016

View Posttioopedi, on 03 august 2021 - 18:19, said:


Cand "specialistii" care se ocupa de circulatia rutiera vor considera ca lipsa acesteia pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic.
Cum??? Sa-si foloseasca imaginatia ca de aceea iau salariu lunar.
O "idee" simplu de pus in pracyica si cu efecte garantate si imediate???
Cand se obtine permisul, in grila de evaluare a elevului, ( cele 21 de puncte de penalizare " permise"?), folosirea defectuasa a lichidului de semnalizare sa fie depunctata cu 4 puncte.
Adica daca ai gresit o singura data, primesti plasticul.
Recidivezi in cele 45 de minute "regulamentare", mai dai un examen.

Mie imi place ca pieton cand traversez o strada laterala fara trecere si vine unu de pe drumul principal fara sa semnalizeze din timp. Merg cu cea mai mare sila atunci si ala se mira. Pai de ce n-ai semnalizat, mahnitule, ca stateam sa te astept, nu ma mai bagam in traversare. Sau ma grabeam de la inceput daca vedeam ca am timp. Asa stai si astepti la picioarele mele. Unii semnalizeaza cand ajung la colt, vazandu-ma, sau dupa ce se opresc la picioarele mele, pe sistem "vreau sa trec, nu vezi?". Pai si ce vrei sa mai fac acum, sa ma teleportez, sa alerg sa treci tu?

Dar cei mai frustranti sunt aia care fac dreapta pe strada din care vrei tu sa iesi cu masina si nu semnalizeaza, ca sa stii si sa poti si tu sa iesi, sa nu mai astepti iar 3-4 minute pana e liber sa iesi. Ultima data am patit cu un vecin de bloc ce venea acasa si eu plecam. Cand a ajuns si a luat coltul, mi-a facut cu mana si zambea, iar eu am inceput sa injur. Si-a dat seama ca ceva nu e im regula, desi nu auzea ce zic, si din zambaret a capatat o figura confuza.

Edited by Notsure, 04 August 2021 - 09:49.


#11903
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005

View Postro_explorer, on 04 august 2021 - 09:07, said:


Azi ai picat la fizica cu nota 4. Mai studiază și ne vedem în toamna la re.
Pana atunci mai vezi cum e cu diagramele alea și ce înseamnă ele.
dom' profesor... vezi ca-ti da cu virgula, se pare ca ai ochelarii aburiti.

#11904
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Vrei sa spui ca puterea nu e cuplu multiplicat cu turație?

#11905
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,745
  • Înscris: 01.12.2018

View Postro_explorer, on 04 august 2021 - 13:08, said:

Vrei sa spui ca puterea nu e cuplu multiplicat cu turație?
Doar pentru alea potente.
Nu pentru "ascutitori".
Nici pentru cele albastre.

#11906
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005

View Postro_explorer, on 04 august 2021 - 13:08, said:

Vrei sa spui ca puterea nu e cuplu multiplicat cu turație?
cum ziceam, o fi la alea electrice cu care te joi tu.
ia prima diagrama turtie-cuplu-putere de la un motor cu ardere interna si o sa vezi ca nu e cum visezi tu.

p.s.
https://worldofengin.../07/85-dci2.jpg

#11907
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Ba e exact asa cum e fizic și matematic corect.
Puterea, fiind un produs intre turație și cuplu (și un coeficient constant), când cade cuplul cu 1/4 dar turația creste doar cu 1/5 ai o scădere de putere totala. Nimic deosebit, dar nimic nimic.

Rămâne cum am zis: ai nota 4. Mai studiază un pic căci dacă la literatura și filozofie e de dat cu părerea, când vine vorba de fizica și matematica, e cu numere. Nu degeaba li se spune "materii fixe".

Sa știi ca și la electice cuplul scade după o anume turație... din motive clare de fizica.

#11908
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005
colegu uita-te pe diagrama aia, nu mai abera... nu ai liniaritate intre cuplu si putere in functie turatie.

p.s. nu vreau sa TE jignesc si nici sa te raportez pt flame. dar daca mai faci mult pe prostul o sa consider ca asa esti.

Edited by arg, 04 August 2021 - 18:57.


#11909
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Amice, mai studiază. Nu ma crede pe cuvânt. Cauta tu personal și studiază. Un simplu search pe google te va lumina cu basics.

Hai sa îți mai spun o data: singurul lucru pe care îl poți controla la un motor termic este explozia (mixul de aer/carburant, momentul când dai scânteie, din astea). Explozia aia (acel bum) dezvolta cuplul care, coroborat cu turația (de cate ori faci bum-bum pe unitatea de timp) da puterea.

Dacă vrei sa ramai în ignoranță, ramai și fii fericit. Succes în continuare în lupta ta cu legile fizicii.

Edited by ro_explorer, 04 August 2021 - 19:15.


#11910
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,285
  • Înscris: 16.08.2016

View Postarg, on 03 august 2021 - 09:22, said:

da mai si Tesla e comparabila cu tico...
doar ca una pleaca instant de pe loc si alta dupa o saptamana....

am alegat un focus de 0.9... plm pt depasire apasam acceleratia cu 5 secunde inainte...
am incercat si sa fac presiune pe admisie.... se simtea un pic manevra pana se prindea cpu-ul si taia alimentarea.. si iar 5secunde pana incepea sa bage....

iti spun ca pe dealu negru sub 3500ture nu am lasat-o... avea ceva de zis pe la 4000.
la 4000 incepea sa semene un pic cu 1.7 cdti-ul de 80cp cu care merg zilnic...

cei 150cp se simt doar pe autostrada la 140km/h cand vezi consum de 5.5% in rest e totul dupa 5secunde.
Cum ai făcut presiunea? Ai suflat în admisie sau cum?
Am mers pe dealul negru cu benzina mica turbo și nu a depășit 2500 max 3000 rpm pe banda 2.
Tu mai trebuie sa înveți sa conduci.

#11911
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 15.07.2013

View Postarg, on 04 august 2021 - 18:56, said:

colegu uita-te pe diagrama aia, nu mai abera... nu ai liniaritate intre cuplu si putere in functie turatie.

p.s. nu vreau sa TE jignesc si nici sa te raportez pt flame. dar daca mai faci mult pe prostul o sa consider ca asa esti.
Ia inmulteste tu cuplul și turația din diagrama aia și o sa ai o revelație . Curba de putere este chiar turația înmulțită cu cuplul.
Nu ai liniaritate pentru ca nici curba de cuplu nu este liniara (adică dacă a>b și T(a)>T(b).

#11912
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005
vezi ca eu vb de motoare termice nu electrice.

#11913
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Tu inca te lupți cu fizica?

Despre motoare termice e vorba.

#11914
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005
tinere, explica de ce am cuplu maxim la 3500 si puterea maxima la 4500... unde e liniaritatea dintre cuplu si putere in intervalul 0 - 5000 ture?

bag de seama ca nu ai vazut si inteles nici o data diagramele alea.

la ce-mi folosesc mie? sa stiu cum folosesc motorul ala.

#11915
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postarg, on 26 august 2021 - 09:03, said:

tinere, explica de ce am cuplu maxim la 3500 si puterea maxima la 4500... unde e liniaritatea dintre cuplu si putere in intervalul 0 - 5000 ture?

E clar, trebuie sa o luam iar cu basics.

Uite aici un baiat destept care explica cu creionul pe tabla. Rupe-ti te rog 6 minute din viata ca sa inveti ceva: Si fii atent la partea de inceput unde se explica formula puterii in functie de turatie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lt7iUBE3_AE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by ro_explorer, 26 August 2021 - 09:14.


#11916
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 15.07.2013

View Postarg, on 26 august 2021 - 09:03, said:

tinere, explica de ce am cuplu maxim la 3500 si puterea maxima la 4500... unde e liniaritatea dintre cuplu si putere in intervalul 0 - 5000 ture?

bag de seama ca nu ai vazut si inteles nici o data diagramele alea.

la ce-mi folosesc mie? sa stiu cum folosesc motorul ala.
Ți-am spus mai sus ca motorul termic nu are putere liniara pentru ca nici cuplul nu este liniar. Puterea este proporțională cu turația, numai ca proporția este data de cuplu.

Așadar, puterea = cuplul x turația, in kusiv in exemplul dat de tine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate