Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune
 Roka Residence Doamna Ghica

Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.
 charger "laptop de muzeu"...

apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...
 Pret zugravit

Megalopolis (2024)

Integra A8690

Solutie asamblare perete - cada.
 

Abonament orange

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
109 răspunsuri în acest subiect

#73
daniel1999

daniel1999

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 281
  • Înscris: 07.04.2009

View Postwirespot, on 20th January 2010, 13:09, said:

Ah, deci tu nu poți să dovedești că ai fost la avocat dar te aștepți ca altul s-o facă?

Am spus deja mai sus (#61) de ce e foarte posibil să nu vedem o dovadă în acest sens. Sînt acte personale, pentru care omul a plătit din buzunarul lui. Nu e nimeni obligat să vă pună vouă scanuri, mai ales că el și-a rezolvat deja treaba. Și e mai deștept ca mine, care-mi răcesc gura degeaba pe aici.

Observ în continuare o mare reacție de neîncredere, de parcă eu sau omul ăla am vrea să vă dăm o țeapă. Unii dintre cei care se prefac că nu cred e clar că lucrează la operatori, dar mai sînt și unii care nu vor să creadă din încăpățînare.

Tot ce trebuie să rețineți e următorul lucru: cînd veți avea vreodată probleme, faceți un minim efort și dați un telefon la OPC. Nu aveți nimic de pierdut. În cel mai rău caz rămîne la fel ca înainte situația. Dar poate că veți avea o supriză plăcută. Uite un exemplu.

Dacă nu vreți să faceți nici acest mic efort și o țineți mai departe că operatorii sînt stăpînii voștri... și ăsta e dreptul vostru. Dar gîndiți-vă la asta data viitoare cînd vă vine să ziceți că operatorii sînt nenorociți și fac tot felul de măgării. Fac pentru că le permiteți voi.

am fost la avocat, dar nu am o dovada ca am avut o discutie cu acesta referitoare la o reziliere de abonament pentru telefonul mobil
daca tii neeaparat, pot sa postez contractul pe care il am incheiat cu firma de avocatura
nu vreau sa merg pe principiul: ''crede si nu cerceta''
am dat telefon/ mail si la OPC; contractul pe care vroiam sa il reziliez nu se putea rezilia mai devreme de termen (cateva luni in jur de 6)
ce scrie amicul mai sus, sunt niste gogosi numai bune de fraierit copiii
uite-te cum incepe topicul..
si apropo: nu lucrez sau colaborez cu nici un operator de telefonie din romania
o zi buna tuturor

Editat de daniel1999, 20 ianuarie 2010 - 13:22.


#74
lucienuk

lucienuk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.579
  • Înscris: 27.04.2007

View Postwirespot, on 20th January 2010, 13:09, said:

Ah, deci tu nu poți să dovedești că ai fost la avocat dar te aștepți ca altul s-o facă?

Am spus deja mai sus (#61) de ce e foarte posibil să nu vedem o dovadă în acest sens. Sînt acte personale, pentru care omul a plătit din buzunarul lui. Nu e nimeni obligat să vă pună vouă scanuri, mai ales că el și-a rezolvat deja treaba. Și e mai deștept ca mine, care-mi răcesc gura degeaba pe aici.

Observ în continuare o mare reacție de neîncredere, de parcă eu sau omul ăla am vrea să vă dăm o țeapă. Unii dintre cei care se prefac că nu cred e clar că lucrează la operatori, dar mai sînt și unii care nu vor să creadă din încăpățînare.

Tot ce trebuie să rețineți e următorul lucru: cînd veți avea vreodată probleme, faceți un minim efort și dați un telefon la OPC. Nu aveți nimic de pierdut. În cel mai rău caz rămîne la fel ca înainte situația. Dar poate că veți avea o supriză plăcută. Uite un exemplu.

Dacă nu vreți să faceți nici acest mic efort și o țineți mai departe că operatorii sînt stăpînii voștri... și ăsta e dreptul vostru. Dar gîndiți-vă la asta data viitoare cînd vă vine să ziceți că operatorii sînt nenorociți și fac tot felul de măgării. Fac pentru că le permiteți voi.

Inca o data, cel care a deschis topicul nu a fost fraierit cu nimic. El cu manuta lui a dat next,next, accept termenii....
Si m-am saturat de expresii de genul..."operatorii sînt stăpînii voștri". Semnezi un contract pentru ca ai nevoie de acel serviciu, nu te obliga nimeni!
Ne e ca nu poti rezilia un contract daca chiar isi bat joc de tine ci problema e ca nu poti rezilia un contract ca nu mai vrei sa platesti. Asta spune el in cazul lui, ca nu vrea sa plateasca. Si eu am facut un abonament online si stiu ce acte se primesc cu telefonul, deci scuza ca nu stiam ca trebuie sa platesc 60 de euro nu merge. Se vede si online (pe site si pe factura electronica) si in actele care le primesti.
Eu unul nu semnez un contract daca stiu ca nu pot sa il platesc.

#75
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 471
  • Înscris: 01.06.2006
Am vrut si eu acum aproximativ o luna sa fac un contract online. Nu mi s-a dat contractul sa il citesc (prin mail) decat dupa ce am dat click de confirmare. Asa ca nu aveam de unde sa stiu ce prevedea respectivul contract. Cand l-am primit nu corespundea cu ce oferta era pe site, si la care eu am dat next, next - cofirmare, etc. Daca nu citeam contractul atent, ci ma bazam pe faptul ca era o anumita oferta pe site pe care o doream, nu luam teapa? Cand am sunat la ei sa ii intreb de ce nu e concordanta intre ce scrie pe site si contractul pe care mi l-au trimis - greseala pe site, se va aplica ce scrie in contract. Normal ca am anulat comanda, dar problema ramane. Am confirmat, am dat click ca sunt de acord cu anumite conditii, si am primit un contract ce continea cu totul alte conditii.
Conform logicii tale, ar fi trebuit sa platesc acel abonament, ca doar am dat next si accept chiar cu manuta mea, nu?

Contractele contin ilegalitati. Acum cateva luni am avut niste probleme in functionarea unui abonament, si am solicitat o suma(reducere la factura) despagubiri pentru problemele avute (nu o suma mare). Mi s-a raspuns ca nu exista baza legala, ca ei sunt acoperiti contractual si legal(desi recunosteau ca mi-au cauzat respectivele probleme si ca e numai vina lor). Atunci le-am spus, ok, daca tineti atat de mult la legalitate, am observat cateva clauze ilegale in contractul meu, si, cum voi doriti sa fie totul perfect legal, voi reclama aceste ilegalitati. Pana atunci nu am avut nici o problema cu respectivele clauze, si nici acum nu am, deoarece nu ma afecteaza cu nimic. Dupa cateva zile am fost cautat de cineva de la ei, care mi-a oferit suma pe care o doream reducere la factura in puncte TY care acopereau cererea mea, cu conditia sa renunt la reclamatie. Deci si ei stiu ca sunt ilegalitati in contracte, dar nu vor recunoste niciodata acest lucru

Editat de da.ta, 20 ianuarie 2010 - 14:32.


#76
lucienuk

lucienuk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.579
  • Înscris: 27.04.2007

View Postda.ta, on 20th January 2010, 14:28, said:

Am vrut si eu acum aproximativ o luna sa fac un contract online. Nu mi s-a dat contractul sa il citesc (prin mail) decat dupa ce am dat click de confirmare. Asa ca nu aveam de unde sa stiu ce prevedea respectivul contract. Cand l-am primit nu corespundea cu ce oferta era pe site, si la care eu am dat next, next - cofirmare, etc. Daca nu citeam contractul atent, ci ma bazam pe faptul ca era o anumita oferta pe site pe care o doream, nu luam teapa? Cand am sunat la ei sa ii intreb de ce nu e concordanta intre ce scrie pe site si contractul pe care mi l-au trimis - greseala pe site, se va aplica ce scrie in contract. Normal ca am anulat comanda, dar problema ramane. Am confirmat, am dat click ca sunt de acord cu anumite conditii, si am primit un contract ce continea cu totul alte conditii.
Conform logicii tale, ar fi trebuit sa platesc acel abonament, ca doar am dat next si accept chiar cu manuta mea, nu?

Contractele contin ilegalitati. Acum cateva luni am avut niste probleme in functionarea unui abonament, si am solicitat o suma(reducere la factura) despagubiri pentru problemele avute (nu o suma mare). Mi s-a raspuns ca nu exista baza legala, ca ei sunt acoperiti contractual si legal(desi recunosteau ca mi-au cauzat respectivele probleme si ca e numai vina lor). Atunci le-am spus, ok, daca tineti atat de mult la legalitate, am observat cateva clauze ilegale in contractul meu, si, cum voi doriti sa fie totul perfect legal, voi reclama aceste ilegalitati. Pana atunci nu am avut nici o problema cu respectivele clauze, si nici acum nu am, deoarece nu ma afecteaza cu nimic. Dupa cateva zile am fost cautat de cineva de la ei, care mi-a oferit suma pe care o doream reducere la factura in puncte TY care acopereau cererea mea, cu conditia sa renunt la reclamatie. Deci si ei stiu ca sunt ilegalitati in contracte, dar nu vor recunoste niciodata acest lucru
Nu, conform logicii mele dupa ce ai vazut ca nu e ok ai anulat comanda, sau daca vedeai dupa ce ajungea telefonul si contractul, in maxim 10 zile mergeai si inchideai abonamentul fara nici o taxa in plus. El (cel care a deschis topicul) a stat cu mainile in san 2 luni dupa care s-a gandit ca a bulit-o. Si el putea sa mearga in 10 zile si sa rezolve problema.
Cazul tau era total in favoarea ta.

Editat de lucienuk, 20 ianuarie 2010 - 15:07.


#77
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 471
  • Înscris: 01.06.2006
Ma bucur sa vad ca esti de aceasta parere, ca aveam totusi dreptul sa il reziliez(de fapt sa anulez comanda, caci niciodata nu am beneficiat de serviciul respectiv). Ce gasesc deosebit de ciudat este faptul ca, daca nu anulam comanda, as fi fost "beneficiarul" unui contract pe care nu l-am acceptat niciodata (dupa primirea contractului prin mail nu mi s-a mai cerut sa imi manifest in nici un fel acordul sau dezacordul fata de el, a venit ca o simpla notificare, acordul mi s-a cerut anterior, pe site).

Odata ce consideri normal sa poti renunta in 10 zile, ar tebui sa consideri la fel de normal sa poti renunta in 90 de zile daca nu exista aceasta mentiune in contract. (Legea prevede ca daca nu esti anuntat ca ai dreptul de reziliere in termen de 10 zile, acest termen devine de 90 de zile).
De ce tratezi diferit aceste situatii? Ele sunt sub incidenta aceleiasi legi. El s-a incadrat in termenul legal pentru situatia in care se afla (sustine ca nu exista mentiunea respectiva in contractul sau, ceea ce ar fi culpa operatorului, nu a clientului), la fel ca o persoana care are mentiunea in contract si reziliaza in cele 10 zile.

Eu stiu ca in conformitate cu legea trebuie sa returnezi tot ce ai primit in cazul in care reziliezi contractul. Mai sus am dat exemplu insa ca este posibil sa primesti mai mult decat strict ce este legal (eu am considerat moral corect sa solicit o mica suma despagubire pt functionarea incorecta si incompleta a unui abonament aproape intreaga luna facturata, care era facturata la suma intreaga). Asa ca nu ma pronunt daca a ramas sau nu cu telefonul dupa reziliere, caci si eu am primit ceva (la scara mai mica) din partea Orange pentru a imi retrage o reclamatie. Poate le convine chiar sa renunte la un telefon scump in schimbul retragerii unei reclamatii.

#78
lucienuk

lucienuk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.579
  • Înscris: 27.04.2007

View Postda.ta, on 20th January 2010, 16:44, said:

Ma bucur sa vad ca esti de aceasta parere, ca aveam totusi dreptul sa il reziliez(de fapt sa anulez comanda, caci niciodata nu am beneficiat de serviciul respectiv). Ce gasesc deosebit de ciudat este faptul ca, daca nu anulam comanda, as fi fost "beneficiarul" unui contract pe care nu l-am acceptat niciodata (dupa primirea contractului prin mail nu mi s-a mai cerut sa imi manifest in nici un fel acordul sau dezacordul fata de el, a venit ca o simpla notificare, acordul mi s-a cerut anterior, pe site).

Odata ce consideri normal sa poti renunta in 10 zile, ar tebui sa consideri la fel de normal sa poti renunta in 90 de zile daca nu exista aceasta mentiune in contract. (Legea prevede ca daca nu esti anuntat ca ai dreptul de reziliere in termen de 10 zile, acest termen devine de 90 de zile).
De ce tratezi diferit aceste situatii? Ele sunt sub incidenta aceleiasi legi. El s-a incadrat in termenul legal pentru situatia in care se afla (sustine ca nu exista mentiunea respectiva in contractul sau, ceea ce ar fi culpa operatorului, nu a clientului), la fel ca o persoana care are mentiunea in contract si reziliaza in cele 10 zile.

Eu stiu ca in conformitate cu legea trebuie sa returnezi tot ce ai primit in cazul in care reziliezi contractul. Mai sus am dat exemplu insa ca este posibil sa primesti mai mult decat strict ce este legal (eu am considerat moral corect sa solicit o mica suma despagubire pt functionarea incorecta si incompleta a unui abonament aproape intreaga luna facturata, care era facturata la suma intreaga). Asa ca nu ma pronunt daca a ramas sau nu cu telefonul dupa reziliere, caci si eu am primit ceva (la scara mai mica) din partea Orange pentru a imi retrage o reclamatie. Poate le convine chiar sa renunte la un telefon scump in schimbul retragerii unei reclamatii.

Daca toti ar avea dreptul sa rezilieze in 90 de zile atunci nu ar putea supravietui nici o firma. Adica eu semnez un abonament pe 2 ani si dupa 3 luni ma satur sa platesc si reziliez. Atunci nu ar mai fi contract. Daca ai avea o firma sau daca ai lucra cu contracte ai avea o alta parere. Daca tot e ok de ce sa nu poti rezilia oricand vrei? Poate ca fac si fraierii de la orange o greseala ca nu specifica ca se poate returna totul in 10 zile dar cu siguranta o sa isi rezolve greseala.
Cazul tau si cu cazul celui care a deschis topicul nu sunt la fel. Tu nu ai acceptat oferta (nu conteaza daca era corecta sau nu) iar el desi stia pentru ce oferta a semnat nu a facut nimic.
Poti sa faci diferenta sau nu?

Asta a scris el...

"acolo scria delfin 6 poate nu am vazut bine mi-am facut abonamentul online si cand am primit telefonul de la ei cu tot cu contract surpriza aveam un abonament delfin 60-60 euro acuma ce sa fac..." si a lasat timpul sa treaca.

Pana la urma din perspectiva mea, spun ce mi se pare moral corect lasand de o parte contractele si legile. Tu ai actionat corect pe cand el nu.
Daca este adevarata povestea lui nu se stie.

Editat de lucienuk, 20 ianuarie 2010 - 17:43.


#79
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 471
  • Înscris: 01.06.2006

View Postlucienuk, on 20th January 2010, 17:33, said:

Daca toti ar avea dreptul sa rezilieze in 90 de zile atunci nu ar putea supravietui nici o firma.
Nu toti. Doar cei pe care firma incearca sa ii insele nerespectand legea, care prevede expres obligativitatea anuntarii clientului asupra dreptului sau de a rezilia in 10 zile fara penalitati. Daca firma este corecta si respecta legea, clientul are doar termenul de 10 zile. Daca discutam despre termenul de 90 de zile, discutam deja despre o firma care a incalcat legea, iar practicile ilegale mi se pare normal sa fie pedepsite.
Nu ma deranjeaza faptul ca nu supravietuieste o firma ce face bani incalcand prevederile legale. Singurul vinovat pentru situatiile in care se aplica termenul de 90 de zile este firma, care ar putea usor sa evite aceasta situatie. O firma care doreste, poate sa se asigure sa nu intre niciodata in discutie decat termenul de 10 zile, deci un risc mai mic.

Poate ca omul nu a stiut ca are dreptul in 10 zile sa rezilieze. Poate chiar a vazut gresit pe site. Poate chiar scria gresit pe site (cum a fost cazul la mine). Primul vinovat este Orange daca nu a mentionat in contractul dreptul la reziliere in 10 zile. Daca nu incalca legea, prin omiterea acestei mentiuni, termenul ar fi fost de 10 zile. Acum nu o sa ii plang de mila daca incalca legea si nu ii iese, chiar daca poate si clientul a profitat de ilegalitatile Orange.

#80
lucienuk

lucienuk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.579
  • Înscris: 27.04.2007

View Postda.ta, on 20th January 2010, 17:49, said:

Nu toti. Doar cei pe care firma incearca sa ii insele nerespectand legea, care prevede expres obligativitatea anuntarii clientului asupra dreptului sau de a rezilia in 10 zile fara penalitati. Daca firma este corecta si respecta legea, clientul are doar termenul de 10 zile. Daca discutam despre termenul de 90 de zile, discutam deja despre o firma care a incalcat legea, iar practicile ilegale mi se pare normal sa fie pedepsite.
Nu ma deranjeaza faptul ca nu supravietuieste o firma ce face bani incalcand prevederile legale. Singurul vinovat pentru situatiile in care se aplica termenul de 90 de zile este firma, care ar putea usor sa evite aceasta situatie. O firma care doreste, poate sa se asigure sa nu intre niciodata in discutie decat termenul de 10 zile, deci un risc mai mic.

Poate ca omul nu a stiut ca are dreptul in 10 zile sa rezilieze. Poate chiar a vazut gresit pe site. Poate chiar scria gresit pe site (cum a fost cazul la mine). Primul vinovat este Orange daca nu a mentionat in contractul dreptul la reziliere in 10 zile. Daca nu incalca legea, prin omiterea acestei mentiuni, termenul ar fi fost de 10 zile. Acum nu o sa ii plang de mila daca incalca legea si nu ii iese, chiar daca poate si clientul a profitat de ilegalitatile Orange.
Da, totul se rezuma la poate ca... Eu inteleg ceva din postul lui, iar altii altceva.

#81
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 471
  • Înscris: 01.06.2006

View Postlucienuk, on 20th January 2010, 18:01, said:

Da, totul se rezuma la poate ca... Eu inteleg ceva din postul lui, iar altii altceva.
Poate chiar a vrut sa ii insele, dar trebuie sa recunosti ca si Orange a incercat sa il insele pe el daca nu a mentionat in contract dreptul de reziliere fara penalitati in 10 zile.

BTW, termenele de 10, respectiv 90 de zile pentru reziliere fara penalitati sunt prevazute de lege doar pentru contractele incheiate la distanta. Unui contract incheiat in magazin nu i se aplica.

#82
dragos1us

dragos1us

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 233
  • Înscris: 14.08.2006

View Postwirespot, on 20th January 2010, 13:09, said:

Ah, deci tu nu poți să dovedești că ai fost la avocat dar te aștepți ca altul s-o facă?

Am spus deja mai sus (#61) de ce e foarte posibil să nu vedem o dovadă în acest sens. Sînt acte personale, pentru care omul a plătit din buzunarul lui. Nu e nimeni obligat să vă pună vouă scanuri, mai ales că el și-a rezolvat deja treaba. Și e mai deștept ca mine, care-mi răcesc gura degeaba pe aici.

Observ în continuare o mare reacție de neîncredere, de parcă eu sau omul ăla am vrea să vă dăm o țeapă. Unii dintre cei care se prefac că nu cred e clar că lucrează la operatori, dar mai sînt și unii care nu vor să creadă din încăpățînare.

Tot ce trebuie să rețineți e următorul lucru: cînd veți avea vreodată probleme, faceți un minim efort și dați un telefon la OPC. Nu aveți nimic de pierdut. În cel mai rău caz rămîne la fel ca înainte situația. Dar poate că veți avea o supriză plăcută. Uite un exemplu.

Dacă nu vreți să faceți nici acest mic efort și o țineți mai departe că operatorii sînt stăpînii voștri... și ăsta e dreptul vostru. Dar gîndiți-vă la asta data viitoare cînd vă vine să ziceți că operatorii sînt nenorociți și fac tot felul de măgării. Fac pentru că le permiteți voi.
frumos exemplu, nu am inteles nimic :)), nu merge torrentul, nu e bun UPC-ul si merg la opc, dupa care is 2 abonamente care trebuie platit in acelasi timp, dupa care e anulata o datorie de 200 lei..... intersant :)) dar iphonul, cat e iphon-ul :))

#83
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 14.113
  • Înscris: 20.01.2007
Ce vi se pare de neinteles la postul de mai sus?
E unul dintre putinii useri care chiar stiu ce vor sa spuna si se fac intelesi.
Daca am avea toti asemenea posturi alta ar fi atmosfera pe forum...

#84
the__1

the__1

    ZaUan

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.650
  • Înscris: 08.03.2006

View Postda.ta, on 20th January 2010, 18:21, said:

BTW, termenele de 10, respectiv 90 de zile pentru reziliere fara penalitati sunt prevazute de lege doar pentru contractele incheiate la distanta. Unui contract incheiat in magazin nu i se aplica.

Si cele incheiate in magazin pot fi reziliate in cat timp? 24ore? Sau never?

#85
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 471
  • Înscris: 01.06.2006

View Postthe__1, on 21st January 2010, 13:28, said:

Si cele incheiate in magazin pot fi reziliate in cat timp? 24ore? Sau never?

O sa incerc sa dau cateva informatii cu caracter general referitor la contracte.

Contractul este un  act ce inregistreaza un acord de vointa al partilor (si drepturile si obligatiile fiecarei parti).

Conform legii, un contract se aplica doar cat timp nu contine prevederi ilegale. Cat timp respecta legea, contractul devine "legea partilor", si in cazul unei neintelegeri va fi considerat de catre instanta asemanator cu o lege.

Exista insa cateva categorii de contracte tratate special.
Una dintre aceste categorii este cea a contractelor de adeziune. Aceste contracte nu rezulta ca urmare a acordului de vointa al partilor, ci una dintre parti are dreptul doar de a fi sau nu de acord cu conditiile impuse de cealalta parte, care profita de pozitia sa dominanta. In aceasta categorie intra cam toate contractele la utilitati (electiricitate, cablu tv, telefonie, etc). Este vorba despre contracte tipizate, pe care poti doar sa alegi sa le semnezi sau nu.
Deoarece cel ce adera la acest contract este considerat in dezavantaj, legea stabileste cateva drepturi pentru el, pentru a echilibra situatia. Printre altele este faptul ca orice amiguitate din contract se considera in favoarea sa. In plus, legea stabileste ca orice clauza abuziva din aceste contracte este nula(ilegala, nu se aplica). Clauza abuziva este o clauza ce stabileste obligatii disproportionate pentru una dintre parti.

Legea mai prevede dreptul oricarei persoane de a rezilia oricand un contract, nimeni nu poate fi tinut cu forta. Cealalta parte are dreptul de a solicita despagubiri, dar acele despagubiri pot fi: stabilite de instanta, stabilite amiabil, sau sunt prevazut in contract.In situatia operatorilor de telefonie nu am vazut sa se discute de cazul amiabil. Iar cele prevazute in contract, de regula, se incadreaza in cazul clauzelor abuzive - nu pot fi justificate si nu sunt prevazute obligatii corespunzatoare si pentru operator, ci doar pentru client => disproportionalitatea obligatiilor. In instanta, in conditiile in care in contract nu sunt prevazute despagubirile (sau clauza care le prevede este nula deoarece este clauza abuziva), orice despagubire solicitata trebuie justificata.

O alta categorie aparte de contracte este cea a contractelor incheiate la distanta. Este vorba de contractele incheiate prin mijloace electronice, prin posta, telefon, online, etc. Important pentru categorisirea unui contract ca si contract la distanta este momentul obtinerii acordului de vointa. Astfel, daca s-a stabilit cumparararea unui bun sau produs la telefon, respectivul contract este considerat incheiat la distanta chiar daca clientul primeste bunul in magazin. Contractul ia nastere din momentul acordului de vointa, predarea bunului reprezinta doar executia obligatiilor prevazute in contract, nu aparitia lui.
Deoarece s-a considerat ca este un dezavantaj pentru client faptul ca nu are acces fizic la bunul sau serviciul cumparat (nu poti vedea decat poze cu telefonul, nu iti poti da seama de calitatea materialului, in cazul unui servici de telefonie nu iti poti da seama de calitatea semnalului, etc), s-a acordat prin lege dreptul clientului de a renunta unilateral la contract in termen de 10 zile fara nici un fel de despagubire (nici macar in instanta nu se pot cere, nici un fel de despagubiri), si totodata obligatia firmei de a notifica clientul de existenta acestui drept, sub sanctiunea prelungirii termenului in care clientul are dreptul sa renunte la contract pana la 90 de zile (sau 10 zile de la data cand ii este notificat acest drept - deci daca dupa 20 de zile de la incheierea contractului firma ii anunta clientului ca are dreptul sa renunte la contract fara penalitati in 10 zile, cele 10 zile curg din acel moment, si clientul va putea rezilia pana in a 30-a zi de la incheierea contractului).

Ca o concluzie, daca vorbim de un contract incheiat in magazin, puteti rezilia oricand, dar firma are dreptul sa solicite despagubiri. Daca sunt prevazute in contract si sunt legale, se vor aplica acele despagubiri, daca nu sunt prevazute in contract, sau sunt ilegale (clauze abuzive) despagubirile prevazute in contract, in acest caz cuantumul despagubirilor se stabileste de catre instanta, insa firma trebuie sa demonstreze paguba suferita si intinderea ei, trebuie sa justifice despagubirile cerute.

#86
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.654
  • Înscris: 23.09.2002

da.ta said:

in acest caz cuantumul despagubirilor se stabileste de catre instanta, insa firma trebuie sa demonstreze paguba suferita si intinderea ei, trebuie sa justifice despagubirile cerute.

Ceea ce, zic eu, le-ar fi foarte greu, din următoarele motive:

În primul rînd și cel mai important: ar însemna să-și "deconspire" costurile reale. Eu am o bănuială că ele sînt mai mici decît se crede, altfel n-ar ieși pe profit an de an, în ciuda mega-ofertelor ăstora. Deci nu cred că au niciun interes să se afle costurile reale și marja de profit.

În al doilea rînd, abordarea lor vizavi de retenție încearcă să creeze impresia că e ceva gen asigurare cu componentă de economisire sau credit bancar, unde în prima parte a perioadei costurile sînt orientate majoritar spre riscurile de asigurare respectiv acoperirea dobînzii, și abia spre sfîrșit spre economisire respectiv returnare efectivă a banilor.

Eu nu cred că în cazul serviciilor de telefonie mobilă se pune la fel problema. E un serviciu cu costuri fixe pentru operator. Pentru abonamentul tău din fiecare lună el are niște costuri C și tu plătești P. Eu sînt convins că P > C și că indiferent că stai o lună sau 24, ei tot pe profit ies.

Sigur, e mai mare profitul pe 24 de luni și e logic că și-ar dori și ei să stai cît mai mult. Plus că își pot face și ei niște calcule pe termen mediu: "în următorii 1-2 ani știm aproape sigur că vom avea N abonați". Asta îți permite să-ți planifici investițiile mai relaxat.

Dar asta nu înseamnă că eu, abonatul, sînt OBLIGAT să-i asist cu planificarea asta. Dacă o fac, e o chestie complet benevolă din partea mea (și legea e și ea de acord că nu pot fi obligat la asta). Și asta înseamnă inclusiv că mă pot răzgîndi oricînd.

Ce concluzie se poate trage? Că operatorii ne mint cu privire la costurile lor. Singurul caz în care ei ies pe minus sînt subvențiile la telefoane. Acolo sînt de acord că dacă iei telefon la preț redus și te răzgîndești înainte de perioada promisă să îl returnezi sau să dai diferența subvenționată. Dar nu la minute/trafic/mesaje. Pentru că la alea ei nu pierd nimic.

Ați mai pus unii dintre voi întrebarea: ce s-ar întîmpla atunci cînd se va afla și dovedi că taxa de reziliere e ilegală, și lumea va descoperi că poate rezilia oricînd?

Eu zic că nu s-ar înrăutăți lucrurile ci dimpotrivă, ar fi mai bine. Dacă omul ar putea pleca oricînd operatorul ar avea motive cu atît mai puternice să-l rețină prin calitatea serviciilor. Ar fi concurență și mai mare, bătaie și mai mare pe clienți, ceea ce va rezulta în oferte mai bune.

De ce credeți că la cartele sînt oferte mai bune? Pentru că poți schimba operatorul în 2 minute dacă te superi. Scoți cartela, cumperi alta, am terminat. Nesiguranța asta face operatorii să rețină lumea cu oferte, nu cu forța.

#87
ludiconiric

ludiconiric

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 361
  • Înscris: 19.07.2006
Mi s-a intamplat si mie. Pe site am primit 50% reducere, in shop pe contract nu scria nimic de reducere. Au dat-o cotita ca mi se aplica reducerea chiar daca nu scrie in contract. Pana la urma au zis ca nu imi dau reducerea decat daca semnez pe 24 luni. Pe site nu scria nimic de perioada minima contractuala, eu selectasem 12 luni si aparea reducerea. Am detaliat intr-un topic dedicat, cu acea ocazie m-au trebut si pe abonament fara sa semnez contractul. De obicei nu intelegi nemultumirea oamenilor pana nu te lovesti de incompetenta unui angajat care te minte numai sa semnezi contractul si sa isi faca norma.  :console:

#88
the__1

the__1

    ZaUan

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.650
  • Înscris: 08.03.2006
Ați mai pus unii dintre voi întrebarea: ce s-ar întîmpla atunci cînd se va afla și dovedi că taxa de reziliere e ilegală, și lumea va descoperi că poate rezilia oricînd?

Cum adica? Poti renunta unilateral oricand la un abonament? Posibilitatea asta exista la orange, chiar fara taxa de reziliere, se achita doar contravalorea abonamentului pentru lunile ramase. Sau vrei sa spui ca poate fi reziliat fara sa fii obligat sa platesti acele luni in avans?

#89
loveparade

loveparade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.429
  • Înscris: 23.07.2006

View Postlucienuk, on 20th January 2010, 17:33, said:

Daca toti ar avea dreptul sa rezilieze in 90 de zile atunci nu ar putea supravietui nici o firma [...]

A scris cineva aceste cuvinte mai sus... Extraordinar! Propozitia asta face toti banii din lume!
Bine, las sa supravietuiasca numai patronii de pe spatele nostru, numai trantori vezi in tara asta!
Dar eu as putea supravietui cu un  job 90 de zile? Si dupa aceea sa fiu dat afara?
Nu observi ca legile sunt facute dupa firme, dupa "oameni mari" (adica trantori) care nu fac altceva decat noua o viata mai amara!

#90
lucienuk

lucienuk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.579
  • Înscris: 27.04.2007

View Postloveparade, on 22nd January 2010, 17:42, said:

A scris cineva aceste cuvinte mai sus... Extraordinar! Propozitia asta face toti banii din lume!
Bine, las sa supravietuiasca numai patronii de pe spatele nostru, numai trantori vezi in tara asta!
Dar eu as putea supravietui cu un  job 90 de zile? Si dupa aceea sa fiu dat afara?
Nu observi ca legile sunt facute dupa firme, dupa "oameni mari" (adica trantori) care nu fac altceva decat noua o viata mai amara!
Realitatea este ca firmele te inconjoara si pe tine dar si pe mine si ca fara ele nu ai cum sa traiesti. Tu ai luat acea propozitie dintr-un context in care eu explicam ca nu ai cum sa semnezi un contract si peste 3 luni sa nu mai ai chef sa platesti. Asta e realitatea. Apropo de trantori. Exista reguli, exista legi si trebuie sa tinem cont de ele.

Apropo, scuze de offtopic.

Editat de lucienuk, 22 ianuarie 2010 - 18:24.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate