Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ati returnat produse pe aliexpres...

Certificate de nastere digitale

Fitbit sau huawei band ?

Tatuator handpoke
 Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...

Impamantare
 Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Probleme fibra (internet ) rooter...

Renovare completa + pompa de cald...
 Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa
 

Abonament orange

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#19
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
toate chestiile astea de care spui tu, cu termen de 10 zile, de 90 zile... sincer nu prea cred sa fie ei descoperiti in cazul asta. au ditamai armata de juristi si avocati, si crezi ca nu sunt in stare sa-ti trimita un amarat de contract prin posta odata cu telefonul si simul?

in legatura cu suspendarea voluntara: la persoanele fizice din cate stiu cele 3 luni nu se adauga la perioada contractuala. la persoane juridice, in special la clienti corporativi, cele 3 luni se adauga la perioada initiala, deci intr-adevar se platesc in final.

#20
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu e vorba numai de trimis contractul, mai trebuie să și conțină anumite chestii. Pe care ei nu le pun, din două motive:
* Incompetență și ieftinit la tărîțe: preferă să aibă mai puține contracte-tip decît să le ajusteze per client.
* Pentru că nu vor să afle oamenii ce drepturi au. Nu vezi că eu îmi răcesc gura degeaba, dau chiar link-uri la legile în vigoare, și tot nu mă crede lumea? :)

Românul are mentalitate de sclav și operatorii știu foarte bine asta și profită. La fiecare om care își știe drepturile și și le cere mai sînt încă 99 de oi care behăie puțin dar cînd se răstește puțin cineva la ei tac imediat și plătesc. De la ăia 99 operatorii cîștigă suficient cît să nu le pese de amenda primită pentru ăla singur. Deci e mai rentabil pentru ei să meargă pe burtă și să nu bage anumite chestii în contracte, deși legea le-o cere.

Cinstit, la fazele astea ANPC ar trebui să aibă o reacție în masă, mai ales la operatori de talie națională. Adică să le zică "știm ce faceți, ori faceți toate contractele ca lumea ori vă ardem urît de tot". Adică amenzi sau interdicții care chiar să-i doară. Din păcate ANPC preferă să reacționeze caz cu caz, după reclamația consumatorului. Foarte rar se mobilizează și ia o reacție la nivel de întreg operator.

Edited by wirespot, 02 January 2010 - 20:45.


#21
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
de unde stii ca acele contracte nu au aceste informatii?
atunci ia-ti si tu un iphone la 1 euro, si-apoi inchide contractul daca esti asa sigur ca se poate.
in ceea ce ma priveste, contractul e contract, si ma bag la semnat ceva doar in situatia in care stiu sigur ca pot merge pana la capat cu toate clauzele, nu numai cu cele care-mi convin.

#22
Maresalul

Maresalul

    Gata cu joaca, la munca!!!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,346
  • Înscris: 18.09.2007
Mai, inca nu ati invatat ca necunoasterea legilor (si implicit a drepturilor si obligatiilor) nu sunt considerate circumstante atenuante?
Ba dimpotriva!

In cazul de fata e totul limpede ca apa de izvor:
- si-a ales singur tipul de abonament (chestia cu "n-am stiut" nu tine).
- nu i-a pus nimeni cutitul in sale, cand a semnat de primirea produselor.

Abia la prima factura i s-a daramat sandramaua.
Prea tarziu ca sa mai poti face ceva.

Potrivit legii, doar in primele 10 zile poti returna produsul, FARA A FI OBLIGAT SA MOTIVEZI.
In restul cazurilor esti bun de plata.

Poti sa te duci si cu mama avocatilor in justitie. Nu faci decat sa-ti ingrosi si mai mult factura.

Edited by Maresalul, 02 January 2010 - 22:42.


#23
da.ta

da.ta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 01.06.2006

View PostMaresalul, on 2nd January 2010, 22:41, said:

Potrivit legii, doar in primele 10 zile poti returna produsul, FARA A FI OBLIGAT SA MOTIVEZI.
In restul cazurilor esti bun de plata.

Poti sa te duci si cu mama avocatilor in justitie. Nu faci decat sa-ti ingrosi si mai mult factura.


in cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile referitoare la dreptul sau de a denunta unilateral contractul in 10 zile, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile. Daca in perioada celor 90 de zile informatiile sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.

Deci totul depinde de ce scrie exact in contract.

#24
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postsuicid3u, on 2nd January 2010, 23:35, said:

de unde stii ca acele contracte nu au aceste informatii?

Mi-a spus pisica mea :) Ce întrebare e asta? Tu de unde crezi că știu?

Quote

atunci ia-ti si tu un iphone la 1 euro, si-apoi inchide contractul daca esti asa sigur ca se poate.

Hai că nu sîntem la grădiniță. Ce naiba, parcă ai avea 3 ani. Nici nu înțeleg de fapt de ce te superi, parcă te-ar interesa pe tine personal dacă poate omul rezilia sau nu. El și-a expus problema, eu i-am zis cum cred eu că se poate rezolva. Restul depinde de el. Dacă preferă să te creadă pe tine și pe alții în loc să întrebe la Orange/OPC, e dreptul lui.

Ce mi se pare mie fantastic este cîtă lume se supără cînd le zic că au niște drepturi și niște opțiuni în plus față de niște situații aparent fără ieșire. Singura variantă este că sînt angajați la Orange și au interesul să nu știe consumatorii de aceste variante, că altfel nu-mi explic de ce atîta scepticism.

Quote

in ceea ce ma priveste, contractul e contract, si ma bag la semnat ceva doar in situatia in care stiu sigur ca pot merge pana la capat cu toate clauzele, nu numai cu cele care-mi convin.

Foarte bine faci. Dar cînd toți operatorii se înțeleg să facă aceleași măgării, sau cînd faci o greșeală (că oameni sîntem), ce faci? Stai fără telefon? Plătești chiar dacă s-ar putea rezolva altfel? Vrei să-mi zici că dacă erai în situația lui plăteai 2 ani fără să clipești? Vezi să nu.

Edited by wirespot, 03 January 2010 - 01:27.


#25
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
cred ca m-ai inteles gresit. nu m-am suparat deloc. iar discutia a fost argumentata, asa ca nu am de ce sa ma supar. doar ca nu stiu nici o situatie in care sa fi fost de folos legile de care vorbesti. de-aici atata scepticism.
daca va intreba la opc nu stiu ce raspuns va primi, insa daca va intreba la orange va primi acelasi raspuns pe care i l-am dat si eu. si nu, nu am nici un interes sa stie sau nu consumatorii anumite drepturi/optiuni, ca nu lucrez la firma lui tata.
repet ceea ce-am mai spus si mai devreme: anumite chestii in toata povestea asta mi se par neclare: omul spune ca a lasat sa treaca vreo 2 luni de cand si-a luat telefonul, insa oferta cu 1 euro la iphone e din decembrie; totodata chiar nu poti trece prin toti pasii aia fara sa-ti dai seama ca faci un contract de 60 euro lunar.
pana la urma nu-mi pot da seama daca el chiar nu si-a dat seama ce face(nu prea-mi vine sa cred), sau a sperat s-o scalde cumva.

#26
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
OK, și-mi cer scuze dacă am fost prea agresiv. Mai ales că el n-a mai dat nicio replică de atunci și noi ne certăm ca chiorii între noi. :)

Există un mit al invulnerabilității operatorilor de telefonie mobilă comparativ cu alți furnizori de servicii, dar te asigur că e totul doar în capul oamenilor. Cînd un furnizor devine suficient de deranjant prin practicile lui apar și reacții, suficient de multe încît să auzim de ele. UPC e după părerea și experiența mea cel mai notoriu (și a avut deja cîteva meciuri cu OPC), dar și alți furnizori din telecom și TV pot fi dați exemplu.

Ce-i și mai important, sînt multe cazuri în care mențiunea OPC a rezolvat lucrurile, făcînd atitudinea furnizorului să se schimbe "brusc". Mi se par mai interesante astea decît cele soluționate efectiv de OPC, pentru că dovedesc ce ziceam, că se merge la plezneală.

Există taxe de reziliere cam la orice furnizor (din păcate) dar foarte puțini dintre ei le introduc în contracte la un mod care chiar să fie acoperit legal. Ceea ce e stupid, pentru că se pot băga taxele perfect ok și da, ar exista inclusiv cazuri în care taxele calculate la un mod legitim ar fi mai mari de sumele arbitrare puse de ei. Doar că... lenea și incompetența strică.

Merită menționat și că operatorii de telefonie mobilă au în general, culmea, niște practici mult mai ok decît în restul pieței. Faceți comparația între situația de la abonamentele de telefon mobil și restul furnizorilor de servicii. Păi la mobil (repet, la abonament) nu s-a pomenit să-ți schimbe vreodată opțiunile că vor mușchii lor, sau să se scumpească brusc, sau să nu poți folosi serviciul, sau să nu-ți facă o ofertă oarecare cînd ieși din perioadele de obligativitate, sau să nu încerce să fidelizeze abonatul etc.

O să ziceți că uneori fac o ciorbă din treburile astea, dar faceți comparația cu restul furnizorilor. Cu ăia de TV care taie canale și pachete și după aia încearcă să vă taxeze suplimentar pentru ele; care vă anunță senini că de azi veți plăti mai mult (deși e ilegal să ceri alți bani decît ăia din contract); ăia de Internet la care vitezele sînt doar pe hîrtie; furnizori precum Romtelecom pe care-i doar în fund că ești client de nu știu cîți ani, și-n general toți aleargă după clienți noi și nu dai doi bani pe fidelizarea ălora existenți; șamd.

Culmea e că oamenii nu fac nicio legătură, și li se pare perfect ok o chestie pe care o face un operator de cablu (cum ar fi să scumpească abonamentul fără acordul tău) dar ar face spume dacă i-ar face asta operatorul de mobil. :) Sau n-are probleme să se ducă la OPC pentru taxa de reziliere de la operatorul de cablu, dar îi e frică s-o facă pentru ăla mobil. :) Asta în condițiile în care legea e aceeași și prevede niște chestii uniforme.

#27
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
sunt perfect de acord cu ceea ce spui, si acum ca ma gandesc, imi dau seama ca si mie mi-a crescut pretul la serviciile de internet dupa numai 6 luni de la abonare, insa sunt ok cu viteza, asa ca nu ma obosesc.

este adevarat ca oamenii au in general pretentii infinit mai mari fata de operatorul de telefonie mobila, comparativ cu alti furnizori.
cred insa ca mentionarea opc-ului functioneaza atunci cand operatorul la care faci scandal nu este ok cu contractele si procedurile internet. daca ei respecta legea si-si respecta procedurile proprii, atunci nu au de ce sa-si schimbe atitudinea.

si tot mai cred ca acele contracte de la operatorii de telefonie mobila sunt mult mai bazate si mai aproape de respectarea legii decat la alti furnizori.
pentru ca nume precum orange sau vodafone suna altfel la tv intr-un scandal decat ilink sau alti furnizori.
iar la armata de juristi pe care-i platesc, nu prea cred ca-si permit sa nu respecte legea.

#28
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Hai c-o mai zic o dată și gata. O fac intenționat. E mai profitabil pentru ei ca oile să creadă că nu pot pleca. Tot ce riscă sînt cîteva amenzi de la OPC. Pe care ca să le primească ar trebui să își facă niște oi curaj să-i reclame.

Dar oilor le e ori lene, ori frică să ia legătura cu OPC. De ce, nu se știe. N-au nimic de pierdut, în cel mai rău caz rămîne ca la început. Probabil e vreo clauză în contracte care zice că-i împușcă în cap dacă fac vreo reclamație și n-au dreptate.

#29
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
cand voi avea nevoie sa scap de un contract, pe tine te caut!

#30
dj0c0ol

dj0c0ol

    New Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15
  • Înscris: 31.12.2009
Salut a-mi cer scuze ca nu am dat nici un reply dar am fost plecat din oras si cum internet mobil nu maii am asta e oricum am citit foarte bine rasounsurile voastre si va multumesc foarte mult chestia sta in felul urmator nu sunt elev sunt student pt. cei care vor sa stie si pe buna dreptate nu am vazut abonamentul de 60 euro acuma de recent am primit o hartie acasa cu contractul de la orange in care nu era deloc specificata "ca in termen de 10 zile ma pot razgandi" am fost la orange si am zis ca vreau sa fac denutare unilaterala a contractului si mi-au zis ca nu pot ca numai ei au dreptul sa faca asta oricum wirespot a-ti multumesc mult pt informatii si am sa vad ce pot rezolva cu cele spuse de tine si am sa va tin la curent cu tot ce se intampa si pana la urma daca am vreo scapare sau nu eu personal cred ca si nu numai eu toti operatorii de ce or fi ei te fura sunt la orange de foarte mult timp dar nu credeam ca o sa-mi faca una ca asta avand in vedere ca sunt programator php, mysql nu cred ca am omis ceva de pe situl lor deci va las pe voi sa dezbateti. Inca odata va multumesc mult pt raspunsurile pozitive cat si pentru cele negative o zi buna

#31
suicid3u

suicid3u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 10.10.2007
inca odata repet: nu te-a furat nimeni, ti-ai facut-o tu cu manuta ta.
ai dat click pe site si-ai aprobat abonamentul respectiv, nu ti l-a trimis nimeni din bunavointa.
incearca acum sa refaci toti pasii(fara a confirma in finali), si-ai sa vezi ca te anunta peste tot ca faci un abonament de 60 euro.

#32
dj0c0ol

dj0c0ol

    New Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15
  • Înscris: 31.12.2009
In sfarsit dupa multe drumuri la orange shop discutie cu avocatul etc etc am scapat de abonament fara nici o penalizare sau bani dati si in plus am ramas si cu iphonu'l. O singura chestie mai e ca cei de la orange mi-au zis ca nu o sa-mi mai pot face nici odata abonament la ei nici o problema mi-am luat o cartela prepay si e mai bine asa plus mi-a mai ramas modemul de date de la ei cu, care nu am ce face cu el si daca e cineva interesat de el PM sau email [email protected]

#33
the__1

the__1

    ZaUan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,650
  • Înscris: 08.03.2006
LOOL! Bravo! Deci, te-ai ales totusi cu iphone la super pret.

#34
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Deci iată că se poate și dovedește ce bănuiam: că foarte mare parte din contractele lor sînt făcute pe genunchi și dacă le scuturi bine iese praful din ele. Faza cu iPhone o bănuiam, pentru că din modul țărănesc în care se comportă la garanții deduc că nu au un program de recuperare și returnare a aparatelor funcționale (au doar de reciclare, teoretic), deci efectiv nu au ce face cu un mobil odată desfăcut și folosit de cineva, decît să-l arunce la gunoi.

Și chestia cu "nu-ți mai poți face niciodată abonament" e tot vrăjeală. Relația la un moment dat între un consumator și un comerciant este ori laie ori bălaie: adică ori le datorezi ceva ori ești ok și atunci, legal, n-au voie să-ți refuze serviciile.

Vezi că sînt obligați ca la încheierea abonamentului să-ți elibereze un document (factură, măcar) din care să reiasă dacă mai ai sau nu datorii la ei. Eu în locul tău i-aș presa să-mi dea așa ceva, altfel ei pot să susțină verbal că ești ok dar să meargă pe burtă și să te vîndă recuperatorilor sau să reactiveze datoria cînd mai încerci să-ți faci abonament.

#35
dj0c0ol

dj0c0ol

    New Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15
  • Înscris: 31.12.2009
Ei bine wirespot inca nu mi-au dat un astfel de document pentru ca formalitatile nu sunt inca incheiate complet inca am contul in magazinul online si acolo scrie ca am o factura de 615 lei ma voi duce luni in orange shop ca sa a-mi rezolv si chestia asta oricum eu ma bucur ca in sfarsit am scapat de abonamentul la orange si toata chestia asta consultatie juridica si consilieream unui avocat nu ma costat mai mult 60 euro. Si da daca scuturati putin contractele chiar o sa iasa praful din ele si nu e imposibil sa a-ti reziliezi un contract e chiar mai usor decat pare doar ca nu ne stim drepturile (suntem fraieri). Inca odata multumesc tuturor pentru raspunsuri wirespot ai fost de un super ajutor daca esti din bucuresti dau o bere, doua, trei  :thumbup: :kisstogether:

#36
SUPERSTAR2007

SUPERSTAR2007

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 709
  • Înscris: 31.12.2006

View Postdj0c0ol, on 17th January 2010, 13:56, said:

Ei bine wirespot inca nu mi-au dat un astfel de document pentru ca formalitatile nu sunt inca incheiate complet inca am contul in magazinul online si acolo scrie ca am o factura de 615 lei ma voi duce luni in orange shop ca sa a-mi rezolv si chestia asta oricum eu ma bucur ca in sfarsit am scapat de abonamentul la orange si toata chestia asta consultatie juridica si consilieream unui avocat nu ma costat mai mult 60 euro. Si da daca scuturati putin contractele chiar o sa iasa praful din ele si nu e imposibil sa a-ti reziliezi un contract e chiar mai usor decat pare doar ca nu ne stim drepturile (suntem fraieri). Inca odata multumesc tuturor pentru raspunsuri wirespot ai fost de un super ajutor daca esti din bucuresti dau o bere, doua, trei  :thumbup: :kisstogether:
Bravo frate!!!Deci sa zicem ca yo mi-as face un abonament online pt un iphone 3g si in mai putin de 10 zile as renunta la el, inseamna ca as ramane cu un iphone la 1 euro?:D

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate