Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 

Reziliere UPC

- - - - -
  • Please log in to reply
168 replies to this topic

#19
lucianteo6

lucianteo6

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,088
  • Înscris: 27.09.2005
Problema mea : cineva apropiat a semnat in martie 2008 un act aditional la contractul de furnizare servicii audiovizuale parca asa se cheama in care upc se obliga sa furnizeze tv contra unei sume de 22 ron(cu tva) si persoana se obliga ca timp de 24 de luni sa nu rezilieze.
Intre timp upc a marit tariful de tv la 23,8 lei...acea persoana ar putea rezilia contractul fara penalitati(100 ron) invocand marirea tarifului fara acordul sau?
Multumesc pentru idei ,sfaturi...

#20
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 _zenith_, on 28th September 2009, 20:50, said:

proprietarul avea contract pentru cablu si eu am adaugat un abonament de internet. contractul l-am incheiat/semnat eu iar ulterior am fost cu proprietarul sa-i faca o copie dupa cartea de identitate.
cel putin contractul pentru internet nu este valabil din moment ce nu a fost semnat de proprietar

Eh, treabă de mîntuială. În mod normal ei n-ar trebui să încheie contracte fără să se asigure că proprietarul e la curent și de acord. Dar o fac de foame și după aia fie ce-o fi...

Quote

pentru reziliere am fost la casierie si am solicitat sa depun o cerere scrisa insa duduia mi-a zis ca ei nu accepta cereri si ca trimite cererea la departamentul rezilieri.

Dar înțeleg că ți-a dat număr de ordine. Și sper că ai o copie după ce-ai predat acolo (preferabil păstrezi originalul, pe viitor, și le dai lor copia xerox).

În orice caz, ca să fii sigur trimite-le-o încă o dată în scrisoare cu confirmare de primire la sediu. Repet, păstrează originalul.

Quote

dupa juma de ora m-au sunat si mi-au zis ca trebuie sa platesc o taxa de reziliere de 200 ron cu toate ca in contract scrie clar ca :

insa eu nu am beneficiat de nici o oferta speciala sau reducere.

La modul cum e formulată clauza, se anulează instant. Iar dacă nici n-ai beneficiat de nicio chestie, la revedere. Și știu și ei asta, după cum se vede în continuare. :)

Quote

cand le-am zis asta mi-a bagat pe gat taxa de instalare dar in contract nu este specificat ca am beneficiat de instalare gratuita.

Aici or să și-o sugă frumos. Ai dreptate, dacă nu apare instalare gratuită în contract nu se poate considera ofertă specială. Oricum își fac reclamă pe toate gardurile că oferă instalarea gratuit, deci aș vrea să-i văd cum demonstrează că tu ai fost o excepție. :)

Doi la mînă, la instalare trebuia ca echipa să producă un deviz în două exemplare unde să figureze materialele și manopera, cu o anumită contravaloare, și să semnați și tu și reprezentantul lor ambele copii.

Variante:
* N-a existat acel deviz, la revedere.
* A existat și nu apare manopera pe el (de obicei apar doar cîteva mufe și eventual vreun filtru, dacă au instalat așa ceva). La revedere. Atîta timp cît nu apare nimic în contract nu are importanță cît au costat.
* A exista și apare manopera pe el. La revedere, ai și dovada că n-a fost gratuit.
Pot oricum să se trezească să-ți ceară contravaloarea chestiilor de pe deviz, că de obicei așa se trezesc, tîrziu. Dar n-o plăti decît dacă au și ei o copie semnată de tine.

Quote

luna viitoare ma duc sa ma interesez de datorii apoi direct la opc

Ar fi perfect dacă i-ai convinge să-ți dea o factură. Am mai zis chestia asta, e dovada perfectă ca să scapi de ei. Dacă o primești pune-o bine, s-ar putea să ai nevoie de ea peste cîțiva ani.

La OPC oricum ar fi bine să ajungi. E cel mai sigur mod de-a stinge toată afacerea.

 lucianteo6, on 28th September 2009, 22:16, said:

Problema mea : cineva apropiat a semnat in martie 2008 un act aditional la contractul de furnizare servicii audiovizuale parca asa se cheama in care upc se obliga sa furnizeze tv contra unei sume de 22 ron(cu tva) si persoana se obliga ca timp de 24 de luni sa nu rezilieze.
Intre timp upc a marit tariful de tv la 23,8 lei...acea persoana ar putea rezilia contractul fara penalitati(100 ron) invocand marirea tarifului fara acordul sau?

1) Da. Cf. legii este ilegal ca un furnizor de servicii să modifice ceva, orice, din contract, fără acordul explicit al abonatului. În privința prețului, îl poate scădea dacă are chef dar nu-l poate crește.

2) Dacă clauza din acel contract e formulată ca în al lui _zenith_, e anulată din start. Deci pa pa.

3) De reziliat poți rezilia oricînd, fără să invoci niciun motiv.

Multe din cele pe care le-am spus lui _zenith_ priving procedura de reziliere se aplică și la tine. Din păcate OPC e cea mai sigură metodă. Asta deoarece spre deosebire de alți operatori (de exemplu Dolce sau Boom) care cînd îi prinzi cu mîța în sac corectează toate neregulile ca să nu piardă de client, UPC sînt complet imbecili și merg pînă în pînzele albe pe varianta lor fantezistă. (Și apoi se miră că le pleacă clienții sau că nu le vin alții noi.)

Deci nu te culca pe-o ureche că ai scăpat de ei, fără două chestii: o factură de la ei care să spună tot ce vor de la tine (inclusiv taxa de reziliere), și să apelezi la OPC. Altfel e posibil să-ți pară rău mai tîrziu, sînt oameni care s-au trezit după ani de zile că îi caută firme de recuperare pentru "datoriile" față de UPC. E foarte simplu, se fac copii după contract, actul adițional și factură, se scrie o chestie în care te identifici și spui problema și trimiți o scrisoare cu confirmare de primire la OPC din județul tău. Toată treaba îți ia jumătate de oră.

Sincer, nu-i înțeleg. Nu poate fi chiar așa de mare cheltuiala să schimbi niște fraze în niște contracte și să le schimbi scenariile la sclavii din call center. Ar putea obține aceleași efecte de legare de contract dar perfect legal, Vodafone/Orange/Dolce/Boom/etc. o fac bine-mersi de ani de zile, și oricum oamenii sînt suficient de ignoranți și fomiști încît semnează orice. Dar nu, ei persistă în idioțenie și-și încasează amenzi peste amenzi de la OPC, ba chiar am auzit că vor să facă și procese cu ei. Pur și simplu nu înțeleg.

Edited by wirespot, 29 September 2009 - 23:51.


#21
lucianteo6

lucianteo6

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,088
  • Înscris: 27.09.2005
Act aditional la contractul nr ...........

Numele si prenumele .........Nr contract ..............
Campania de loializare Basic 31 martie-31 mai 2008

Prezenta se aplica clientilor din localitatea .......

1.Clientul beneficiaza de un pret special de 22 lei (tva inclus) la abonamentul lunar la serviciile audiovizuale - pachetul upc tv small (basic) pe o perioada de 24 luni ...
2.Punctul 5.8 din "Anexa 1 - Conditii generale ale contractului" se modifica si va avea urmatorul continut: "Clientul se obliga sa nu renunte la serviciile audiovizuale contractat in baza prezentei campanii pentru o perioada de minim 24 de luni.Daca clientul prezinta in scris motive intemeiate privind deficientele serviciilor acesta poate renunta la servicii, notificand upc cu cel putin 30 de zile inainte de data la care doreste incetarea.
In situatia in care oricare din parti denunta unilateral contractul inainte de termenul pentru care acesta a fost incheiat atunci celalta parte are dreptul de a primi o suma de 100 lei(tva inclus) cu titlu de taxa de incetare.

Prezentul a fost incheiat astazi ...in 2 exemplare ....

UPC Romania Srl                                                 Client
M....A......                                                         ...............



acesta este acel contract...este legala taxa aceea de incetare???

#22
Blackhawk

Blackhawk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,785
  • Înscris: 04.11.2005
Nu, n-are nici un temei daca pct 1. a fost incalcat.

#23
lucianteo6

lucianteo6

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,088
  • Înscris: 27.09.2005
Pai a fost incalcat...abonamentul lunar pt serviciile tv este acum de 23,8 lei.

#24
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu se amestecă neapărat clauzele contractuale. Și încălcarea unei clauze nu înseamnă anularea întregului contract.

Faptul că au mărit tariful este ilegal și le este pur și simplu interzis. Adresează-te OPC și refuză să le mai plătești. Și alți operatori încearcă șmecheriile astea, dar în momentul în care le spui de OPC schimbă melodia, îți revin pe tariful din contract și-ți returnează banii în plus, dacă i-ai dat. UPC sînt mai... speciali. Vorbește cu ei, nu e imposibil să reacționeze și ei normal, dar eu n-am auzit de așa ceva.

Taxa de reziliere, din multiple motive, nu este valabilă. Poți ignora complet acel paragraf.

#25
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009
la mine partea proasta e ca nu au vrut sa-mi accepte cerere scrisa. totul s-a intamplat la telefon. ce mi s-a parut ciudat e ca m-au sunat de doua ori. prima data m-au tot amenintat ca trebuie sa platesc taxa de 200 ron ( de ce 200 si nu 100?). le-am spus ca nu platesc si le-am zis ca-i reclam la opc.
a doua oara doar m-au intrebat daca am depus o cerere de reziliere, pe ce nume si ca abonamentul va fi reziliat dupa 30 de zile de la depunerea cererii. am intrebat daca mai am ceva de plata si mi-a zis ca nu.
am impresia ca toate cererile de reziliere sunt preluate de niste crizati care incearca sa te convinga sa platesti. daca vad ca nu musti apoi se inainteaza cererea unui operator competent care stie ce scrie in contract si ca taxa de reziliere e o balarie. ma duc luna peste vreo doua saptamani sa vad cat am de plata si daca tot apare taxa de reziliere nu-i iert

#26
soft0811

soft0811

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,896
  • Înscris: 24.03.2005

 wirespot, on 30th September 2009, 19:39, said:

Faptul că au mărit tariful este ilegal și le este pur și simplu interzis.
Daca te referi strict la speta cu UPC-ul si oferta promotionala, poate ai dreptate (desi ma indoiesc ca un furnizor nu are dreptul, dpdv legal, sa majoreze tariful chiar in conditiile unei promotii existente). Insa daca vorbim la modul general, un furnizor de servicii are dreptul de a mari tarifele pe perioada derularii contractului, in anumite conditii. Trebuie in primul rand sa anunte pe anumite cai beneficiarul (si cu o perioada de timp minima inainte) si trebuie ca acesta sa accepte noul tarif (daca nu-l accepta, poate denunta unilateral contractul, in general fara sa mai plateasca vreo suma drept penalitate, chiar daca nu se afla la sfarsitul perioadei minime contractuale). Pot fi multi factori care influenteaza un tarif al unui serviciu si nu vad cum legea i-ar putea interzice unui furnizor sa nu mareasca tarifele. Poate daca nu le-ar mari, ar falimenta (este un caz ipotetic, nu cel al UPC discutat aici)!

Quote

Potrivit acestuia, operatorul respectiv trebuia să remedieze în termen de 30 de zile deficiențele constatate, legate de majorarea unor tarife fără anunțarea, în prealabil, a clienților, și de modul de înregistrare a reclamațiilor, dar nu a făcut-o.
http://www.jurnalul....lei-520977.html

Deci amenzile luate in ultima luna de catre UPC nu sunt legate de faptul ca au marit tariful in sine, ci de faptul ca l-au marit si nu au respectat procedurile legale pentru aceasta (anuntarea beneficiarilor, semnarea unor acte aditionale etc.)

#27
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Cel mai simplu e să te convingi citind direct legea, de pe site de la ANPC. Articolul 10, paragraful (f) (dar și celelalte).

Quote

f) de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea prețului, tarifului, taxelor, comisioanelor, dobânzilor, penalităților și a altor eventuale costuri stabilite inițial este posibilă numai cu acordul scris al consumatorului;

Este nu numai posibil ci și perfect normal ca un contract odată negociat să nu mai fie modificat fără acordul părților.

Da, ai dreptate, un furnizor se poate regăsi la un moment dat în situația de a mări tarifele. Da, este dreptul lui. Dar nu, nu-l poate obliga pe abonat să rămînă clientul lui în aceste condiții, ci trebuie să-i ceară acceptul. Abonatul va accepta (dacă e mulțumit de serviciile primite) sau nu, în care caz are dreptul să rămînă pe același contract (sau să plece, dar nu e obligat să plece).

O să zici că iar nu e corect, de ce să rămînă la nesfîrșit pe același contract? Pentru că așa au decis furnizorii. Nu-i oprește nimeni să încheie contracte pe perioade fixe, adică contracte care se încheie automat după un an, de exemplu. Au chiar posibilitatea să le facă cu reînnoire automată. Dar nu, ei preferă să le facă pe perioadă nedeterminată. Întreabă-i pe ei de ce, nu pe noi.

Chestiile astea sînt perfect normale, dacă stai să te gîndești. În orice relație de afaceri este normal să se stabilească niște chestii și să se pună pe hîrtie și să nu se schimbe fără acordul ambelor părți. Altfel ajungi la situații în care una dintre părți "uită" ce-a stabilit, sau vrea mai mulți bani, sau alte măgării. Nu i se bagă pumnul în gît nici abonatului nici furnizorului ci dimpotrivă, se asigură că ambii sînt tratați corect și egal.

#28
musicall

musicall

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 375
  • Înscris: 15.03.2004
As dori sa stiu cu cat timp trebuie sa fac cererea (sau sa-i anunt) de reziliere a contractului avand in vedere ca in Decembrie imi expira contractul cu ei si nu mai vreau sa-l prelungesc ?

Edited by musicall, 24 October 2009 - 17:45.


#29
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009
cu cel putin 30 de zile inainte

#30
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Teoretic și cf. legii poți s-o faci cînd vrei tu, nu neapărat cu 30 de zile înainte. Dar ca să nu te pui cu nebunii mai bine fă-o din vreme, altfel te vor taxa suplimentar și nu mai scapi de ei.

#31
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

 lucianteo6, on 28th September 2009, 21:16, said:

upc se obliga sa furnizeze tv contra unei sume de 22 ron(cu tva) si persoana se obliga ca timp de 24 de luni sa nu rezilieze.

Eu am reziliat contractul acum doi ani ( cu cerere, completare chestionar motive si plata la zi a facturilor ) si m-am trezit ca imi vine acum o somatie ca as avea de platit 22 RON desi eu nu le mai folosesc serviciile. Cel mai corect ar fi sa le fac reclama negativa in cercul meu de cunoscuti si apoi sa ma interesez pe ce baza m-am trezit cu suma asta de plata dupa doi ani.

Edited by AMDG, 25 October 2009 - 21:02.


#32
otelul

otelul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.10.2008

 aladdin2k, on 16th September 2009, 12:15, said:

Ce am patit eu cu UPC chiar astazi. Nu mai sunt clientul lor de peste doi ani, nu mai tin exact minte data. Am fost la ei si am depus cerere de reziliere (era sfarsitul lui 2006 cred, perioada in care foarta multa lume renunta la ei datorita tarifelor practicate si faptului ca RDS-ul incepuse o extindere agresiva in majoritatea zonelor la tarife substantial mai mici). Cum eram la o zi sau doua dupa nu stiu ce termen si bineinteles legat de acea notificare cu 30 zile inainte, duduile de la ghisee cereau achitarea unei luni in plus ca sa acepte cererile. Toata lumea vocifera, era scandal acolo, mi-am bagat picioarele, am inghitit in sec si am platit o luna in plus sperand sa scap definitiv de ei. Dar... surpriza: azi gasesc in posta o somatie de plata de 33.40 ron din partea creditexpress in contul unei facturi neachitate la UPC. Mai mult, mi se aduce la cunostinta ca din cauza neplatii la termen a facturilor am fost deconectat iar contractul cu upc a fost reziliat!!! Adica nu s-a reziliat la cererea mea ci ca urmare a neplatii facturilor. Factura neplatita cica ar fi din a 12-a 2006. Problema e ca nu cred ca dupa doi ani si jumatate sa mai gasesc inregistrarea cererii de reziliere a contractului, iar bonul cu care am platit o luna in plus DEGEABA nici atat. Ma duc la ei in 15-20 minute, dar nu stiu exact cum sa-i iau.
ti-a venit si tie hartia asta? http://img101.images.../5858/imgyk.jpg    Aici am deschis eu ceva din greseala .. ar fi trebuit sa deschid aici http://forum.softped...howtopic=601521

#33
Blackhawk

Blackhawk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,785
  • Înscris: 04.11.2005

 Blackhawk, on 26th October 2009, 17:46, said:

Citez din "somatie": "in termen de 3zile de la data primirii prezentei notificari". Deci ai semnat pentru primirea fluturasului? Nu? Pai legal si teoretic n-ai primit nimic.
Au trecut mai mult de 2ani? Pai in 3ani datoriile se prescriu, ia o pauza :D


#34
otelul

otelul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.10.2008
Hartia asta cu somatia a ajuns pe data de 26 si ar fi trebuit sa o primesc pe data de 5 cum scrie pe ea. Data de 8 era ultima zi de plata. Nu am semnat nimic ci pur si simplu am gasit-o in posta.

#35
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009
revin cu informatii despre cazul meu
am facut reclamatie la opc in care am specificat ca "taxa de incetare a contractului inainte de termen" este ilegala deoarece contractul a fost incheiat pe o perioada nedeterminata. am mentionat ca nu am beneficiat de nici o promotie sau reducere care sa ma oblige sa nu reziliez contractul si ca nu a fost incheiat nici un act aditional in care sa se specifice ca contractul este incheiat pe o perioada minima de 1/2 ani in functie de promotia acordata.
raspunsul anpc a fost ca plangerea nu este intemeiata deoarece upc s-a aparat spunand ca de fapt am beneficiat de o promotie si anume manopera de instalare a serviciului care a fost gratuita.
intradevar, instalarea a fost gratuita insa acest lucru nu este specificat in contract.
aveam mai multa incredere in opc insa vad ca nu-si dau interesul mai deloc in rezolvarea sesizarilor.

#36
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009

 _zenith_, on 26th November 2009, 14:39, said:

am fost sa stau de vorba cu comisarul opc si dupa cateva minute mi-am dat seama ca nu citise atent contractul si binenteles ca cei de la upc l-au aburit destul de usor. i-am explicat concret de ce taxa de reziliere este abuziva si parea ca a inteles pana la urma insa tot nu manifesta interes in rezolvarea problemei. a ramas sa mai mearga o data sa discute cu cei de la upc desi nu cred sa rezolve ceva.
ce m-a surprins in mod neplacut e ca mi-a spus in fata ca daca am dreptate trebuie sa amendeze upc iar aia vor contesta amenda in instanta si vor castiga pentru ca au avocati mai buni decat are statul.
asta inseamna ca toate firmele care isi angajeaza avocati buni pot sa-si bata joc de clienti pentru ca opc-ul nu are curaj sa intervina?  :death:

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate