Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 

Reziliere UPC

- - - - -
  • Please log in to reply
168 replies to this topic

#1
Icefirealchemy

Icefirealchemy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 01.09.2006
Am fost la UPC azi sa reziliez abonamentele de internet si TV si mi s-a explicat ca serviciile vor fi intrerupte peste 30 de zile calendaristice, nu la sfarsitul perioadei de facturare.
Asta inseamna ca voi mai plati inca 15 zile din luna urmatoare. Ma mira ceea ce mi s-a comunicat pentru ca pana acum abonamentul era reziliat in data de 30 a lunii.
Poate cineva sa-mi confirme ca informatiile primite de la UPC corespund realitatii? Parca vad ca abonamentele vor fi reziliate peste 45 de zile  (pe 31 oct)... <_<

#2
jeekxoo

jeekxoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,087
  • Înscris: 04.07.2005
Da, asa s-a intamplat si in cazul meu. Rezilierea dupa 30zile de la depunerea cererii. :mellow:

#3
Dokken

Dokken

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,151
  • Înscris: 27.06.2004
Eu, la inceputul lunii (pe 10 ale lunii), am fost la UPC, am platit facturile pe luna in curs si am depus cerere pentru reziliere abonament internet incepand cu prima zi a lunii urmatoare. Cererea am depus-o in 2 exemplare, unul primindu-l inapoi cu nr de inregistrare, stampila, etc.
Doamna de la casa mi-a spus acelasi lucru cu 30 de zile, etc, dar cand mi-a venit factura pe luna urmatoare (TV) aveam pe ea doar TV-ul; nu era nimic de internet. Deci a fost ok!

#4
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Conform legii, abonamentul încetează în momentul în care furnizorul ia la cunoștință intenția abonatului de-a rezilia. Deci în ziua în care depui anunțul de reziliere. E de datoria furnizorului să introducă rezilierea în sistem și să factureze la zi, nu rotunjit la lună, și e datoria abonatului să stingă restul obligațiilor (predare echipamente, restanțe abonament).

Clauzele contractuale cu 30 de zile sînt nule, deoarece contravin unui paragraf de lege care spune fix asta: că dreptul consumatorului de-a rezilia nu poate fi împiedicat în niciun fel și orice clauză care încearcă asta se anulează instant. Citiți Codul Consumului, e ultimul articol din el.

Doi la mînă, nu e cerere, că nu sînteți sclavi care mergeți să vă milogiți la faraon, ci parteneri într-un contract, care anunță cealaltă parte că acel contract a luat sfîrșit, punct. E un drept fundamental conferit consumatorilor prin lege, indiferent de orice spune vreo clauză despre asta.

Asta-i teoria. Realitatea (tristă) este următoarea: dacă faceți gălăgie și vă cereți drepturile, se pot întîmpla două chestii; puteți avea bafta să primiți ultima factură pe zero, cum zice Dokken. Ăsta-i cazul fericit. Cazul mai probabil e ca UPC să insiste că aveți de plătit încă o lună. Dacă vă țineți tari vor înghiți și vă vor lăsa la un moment dat în pace (după diverse convorbiri și amenințări voalate, telefonice și scrise). Dar vă vor trece pe lista neagră în sistemul lor și data viitoare cînd veți încerca să folosiți serviciile lor (fie cu același CNP fie cu aceeași adresă, chiar dacă e complet altă persoană fără nicio legătură cu voi!), vor refuza și vor zice că vor banii.

Care chestie se rezolvă într-un singur fel, prin OPC. Legea spune că un furnizor e obligat ca la reziliere să stingă orice situație rămasă în aer, nu s-o lălăie, că trebuie să vă dea o dovadă că nu mai aveți datorii la ei, iar fazele cu refuzul serviciului per adresă în loc de CNP sînt complet cretine.

Deci alegerea este:
* înghițiți voi gălușca și plătiți încă o lună;
* refuzați să plătiți și o lăsați așa, sperînd că în viitor nu veți mai avea nevoie niciodată de UPC;
* apelați la OPC ulterior, cînd aveți iar nevoie de UPC, ceea ce s-ar putea să fie cam aiurea;
* apelați la OPC de la bun început și obligați UPC să încheie situația corect.

Evident, e posibil și ca UPC să se sperie de OPC și să accepte să încheie corect situația, dar mă tem că e foarte puțin probabil să vedeți de la ei factura aia sau altă dovadă care să zică că sînteți pe zero.

Multă baftă. UPC e ca rîia, se scapă greu.

#5
uledu

uledu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 657
  • Înscris: 11.05.2006
eu, din pacate, am mai platit o luna. de-ampixu. is infecti astia de la UPC. Ma bucur ca am scapat de ei. si imi pare rau ca nu am trecut mai demult la concurenta lor.

Dokken a scos doar internetul. Nu a reziliat de tot cu UPC. Tot asa am facut si eu prin 2007, cand locuiam la cluj. m-am dus cu modemul in brate si nu s-a mai facturat internetul. Acum cand am vrut sa reziliez contractul, m-au obligat sa platesc inca o luna. Tot felul de scrisori primeam acasa, efectiv m-am simtit hartuit. Asa le  multumesc clientilor care au cotizat ani la rand, fara o zi de intarziere. INFECTI.

Edited by uledu, 14 September 2009 - 21:00.


#6
Aytech

Aytech

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 09.07.2008
Eu tot la ratatii de la injoy am revenit dupa o luna de stat la ultra proasta calitate
De data asta i-am amenintat pe astia de la injoy cu opc daca nu fac k lumea netu :D
Dute si tu la opc si te rezolva ei fara frica...numa bine mai scapi de o datorie


P.S e nu le-am mai platit la upc prima luna
UPC kiss my a**    :finger: :finger: :finger:   (scuze sefilor)

m-ati lasat fara net dupa a doua zii de la conectare!!!

#7
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009
in contract se specifica de o taxa de reziliere de 100 ron. sunt obligat sa platesc taxa respectiva din moment ce contractul a fost incheiat pe perioada nedeterminata?

#8
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Pe scurt, nu. Dar nu din motivul de care zici tu ci din altele.

Unu, pentru că acea clauză din contract care specifică "taxa de reziliere" contravine (prin formularea idioată, "clientul se obligă să nu rezilieze") acelui articol de lege de care zicam mai sus, deci se anulează. Doi, pentru că taxa de reziliere e o chestie inventată, fără suport legal. Orice bani pretinși de un furnizor de servicii trebuie justificați.

Dacă ar vrea să fie în legalitate ar putea cere diferențele între ce ai plătit cu reducere la ofertă specială și tariful full, pe lunile din urmă. În felul ăsta ei își recuperează pierderea și totul e ok.

Presupun că acea clauză pe un an s-a făcut la schimb pentru anumite avantaje (reduceri la abonament). Dacă nu, iată al treilea motiv pentru care e fantezistă.

Însă atenție, dacă sînt deștepți pot pretinde acele diferențe, care pot fi mai puțin sau mai mult de 100 de lei, cumulate. Probabil că vor fi idioți ca de obicei și vor insista orbește, în care caz ajungi la aceleași opțiuni ca mai sus.

Le poți pretinde că plătești dacă îți dau o factură pe care să scrie ce le datorezi. E dreptul tău legal. Sînt două variante: ori nu ți-o vor trimite niciodată (că n-au cum justifica banii), ori vor fi iar idioți și vor scrie efectiv pe o factură "taxă de reziliere" (am auzit că s-a întîmplat), în care caz ai o dovadă excelentă pentru OPC. Ori vor inventa vreun cost ascuns, dar astea-s copilării ușor de demontat.

În general UPC adoptă o politică de tanc: merg orbește cu aceleași tactici, pentru că prind la 9 oameni din 10. Pe ăia care își cunosc drepturile îi șicanează pasiv cu hărțuieli, refuz de servicii, lista neagră și alte rahaturi. Așa că și dintre ei foarte mulți plătesc pînă la urmă decît să își facă nervi.

Mi se pare foarte haios că un operator cu aere de mare concern internațional se dedă la cele mai din urmă găinării. :) Și la fel de haios mi se pare că factura ajunge din trei în trei la abonat, dar în schimb amenințările ajung foarte prompt, prin curier direct la ușă sau scrisori recomandate. :D

Edited by wirespot, 14 September 2009 - 21:57.


#9
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009
nu am nici o clauza pe un an contractul a fost semnat pe perioada nedeterminata si nu am beneficiat de nici o reducere.
mentionez ca eu am semnat contractul desi era pe numele proprietarului apartamentului (eu sunt chiriasul)

#10
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 _zenith_, on 14th September 2009, 23:20, said:

nu am nici o clauza pe un an contractul a fost semnat pe perioada nedeterminata si nu am beneficiat de nici o reducere.

Ha ha, păi atunci ce vor de la tine? Au pus taxă de reziliere într-un contract perfect normal, fără nicio ofertă specială? E nesimțire pură.

Nu-ți recomand calea de forță cu ei pentru că te vei enerva inutil. Cel mai bine e să vorbești frumos la casierie și să le ceri o factură. Inventează un motiv pentru care ai nevoie de ea (că nu te crede proprietarul etc.) și NU pomeni că ai vreo problemă cu taxa de reziliere.

În momentul în care ai o factură, aia e dovada cu ce le mai datorezi. Taxa de reziliere, dacă apare, e ilegală și poate fi ignorată, iar restul va fi abonamentul normal. Atenție și la faza cu 30 de zile. După care plătești abonamentul la zi și le spui la revedere, iar dacă insistă le explici cît sînt de idioți și le spui că te duci la OPC cu factura.

Quote

mentionez ca eu am semnat contractul desi era pe numele proprietarului apartamentului (eu sunt chiriasul)

Adică apare numele și CNP-ul unui om dar a semnat altcineva? Dacă da, felicitări, nu e un contract valabil. :) Pe proprietar nu-l afectează cu nimic, dar în schimb tu și UPC aveți niște probleme. Nu-s sigur exact ce fel pentru că nu mă pricep foarte bine la zona aia din lege, și aveți ambele părți vina voastră: reprezentantul UPC pentru că a facilitat falsul (în mod normal se cere și verifică buletinul) și tu pentru că l-ai comis. Ce-i sigur e că tot contractul e nul.

În fine... de asta e cel mai bine să mergi pe burtă. S-ar putea să se lege de chestia asta cînd vrei să reziliezi, dar dacă le întreții iluzia că ești dispus să dai ăia 100 de lei s-ar putea s-o lase mai moale.

Dacă insistă, roagă-l pe proprietar să-ți dea o copie după actul casei și să scrie o foaie în care spune că subsemnatul cu CNP cutare, proprietar la adresa cutare, îl împuternicește pe individul cutare (tu) să facă contracte de utilități în numele lui. În mod normal treaba asta trebuia s-o faceți de la bun început și UPC trebuia să ceară chestiile astea. <_< Sau vino cu proprietarul de mînuță la casierie.

#11
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 23.06.2004
Ce am patit eu cu UPC chiar astazi. Nu mai sunt clientul lor de peste doi ani, nu mai tin exact minte data. Am fost la ei si am depus cerere de reziliere (era sfarsitul lui 2006 cred, perioada in care foarta multa lume renunta la ei datorita tarifelor practicate si faptului ca RDS-ul incepuse o extindere agresiva in majoritatea zonelor la tarife substantial mai mici). Cum eram la o zi sau doua dupa nu stiu ce termen si bineinteles legat de acea notificare cu 30 zile inainte, duduile de la ghisee cereau achitarea unei luni in plus ca sa acepte cererile. Toata lumea vocifera, era scandal acolo, mi-am bagat picioarele, am inghitit in sec si am platit o luna in plus sperand sa scap definitiv de ei. Dar... surpriza: azi gasesc in posta o somatie de plata de 33.40 ron din partea creditexpress in contul unei facturi neachitate la UPC. Mai mult, mi se aduce la cunostinta ca din cauza neplatii la termen a facturilor am fost deconectat iar contractul cu upc a fost reziliat!!! Adica nu s-a reziliat la cererea mea ci ca urmare a neplatii facturilor. Factura neplatita cica ar fi din a 12-a 2006. Problema e ca nu cred ca dupa doi ani si jumatate sa mai gasesc inregistrarea cererii de reziliere a contractului, iar bonul cu care am platit o luna in plus DEGEABA nici atat. Ma duc la ei in 15-20 minute, dar nu stiu exact cum sa-i iau.

Edited by aladdin2k, 16 September 2009 - 12:17.


#12
Blackhawk

Blackhawk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,785
  • Înscris: 04.11.2005
Atata timp cat plicul e fara confirmare de primire nu ai nici o responsabilitate. Dupa 3ani datoriile se prescriu
Vezi aici

#13
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
E o situație tîmpită și dovedește cît de departe merge UPC cu șicanarea abonaților. Au vîndut datoria unei firme de recuperări care face chestii din astea pe bandă rulantă. Ceea ce complică problema.

Dacă ești sigur că erai la zi cu plata abonamentului poți apela în continuare la OPC. Însă e foarte posibil ca dacă a existat o eroare în sistemul lor singura dovadă să rămînă exact acele facturi și bonuri pe care tu nu le găsești. (Asta presupunînd că ar fi atît de drăguți UPC încît să te asiste sincer în încercarea ta de a descoperi adevărul...)

Și nici chiar bonul nu ar dovedi nimic. Un bon de casierie spune doar că ai plătit o anumită sumă la data de. Uneori scrie în contul cărei luni s-a făcut plata, și atunci este folositor, dar uneori nu scrie.

Cele mai bune dovezi sînt facturile, pe care UPC am impresia că face tot ce poate să nu le trimită, deși au obligația legală s-o facă. Și asta iată că pune abonații în niște situații penibile. Deci cereți facturile de la UPC și de la orice furnizor, și păstrați-le!

În lipsa lor... nu văd ce poți face. Mergi pe burtă și speră că vine decembrie mai repede. Ai vorbit la UPC, ce au zis, care-i situația din sistemul lor? Există posibilitatea să fi fost o greșeală și să poți descoperi situația reală.

E o situație tîmpită și dovedește cît de departe merge UPC cu șicanarea abonaților. Au vîndut datoria unei firme de recuperări care face chestii din astea pe bandă rulantă. Ceea ce complică problema.

Dacă ești sigur că erai la zi cu plata abonamentului poți apela în continuare la OPC. Însă e foarte posibil ca dacă a existat o eroare în sistemul lor singura dovadă să rămînă exact acele facturi și bonuri pe care tu nu le găsești. (Asta presupunînd că ar fi atît de drăguți UPC încît să te asiste sincer în încercarea ta de a descoperi adevărul...)

Și nici chiar bonul nu ar dovedi nimic. Un bon de casierie spune doar că ai plătit o anumită sumă la data de. Uneori scrie în contul cărei luni s-a făcut plata, și atunci este folositor, dar uneori nu scrie.

Cele mai bune dovezi sînt facturile, pe care UPC am impresia că face tot ce poate să nu le trimită, deși au obligația legală s-o facă. Și asta iată că pune abonații în niște situații penibile. Deci cereți facturile de la UPC și de la orice furnizor, și păstrați-le!

În lipsa lor... nu văd ce poți face. Mergi pe burtă și speră că vine decembrie mai repede. Ai vorbit la UPC, ce au zis, care-i situația din sistemul lor? Există posibilitatea să fi fost o greșeală și să poți descoperi situația reală.

#14
neobluenet

neobluenet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 489
  • Înscris: 13.08.2004
Si eu am avut o problema cu un abonament pentru persoane juridice care a fost reziliat abia dupa un an, pentru ca le-a fost lene sa caute printre procesele verbale sa vada ca eu chiar am predat modemul. Du-te la casierie si cere o hartie cu datoriile tale fata de ei. Evident ca nu au cum sa iti dea ca nu au registratura (la care depui cereri, reclamatii, declaratii, dar primesti si raspunsuri oficiale) asa ca du-te la OPC si depunde o plangere. Suna la compania de recuperare si instinteaza-i sa nu te dea in judecata ca este o problema a UPC-ului si nu a ta. Dupa ce OPC le da amenda si primesti o hartie ca nu ai datori, trimite-o la compania de recuperare.

La mine a fost mai greu pana am facut-o pe tipa sa urce 2 etaje si sa caute (a durat 10 luni), apoi mi-a facut o hartie cu datoriile fata de ei + o declaratie ca nu mai am nimic de plata. Eventual vezi daca ofera servicii pentru persoane juridice in orasul tau, du-te si spune ca vrei sa vorbesti cu cineva de la facturi, la poarta zi-le ca ai pe firma abonament. Daca nu vor sa iti dea situatia financiara fa scandal.

#15
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Sînt obligați prin lege ca la reziliere să îi facă abonatului (pers. fizică) dovada cu situația. Deci are tot dreptul să ceară factura. Acu' probleme e ce se întîmplă dacă ei susțin inclusiv pe factură că are o restanță. Dar hai să-l lăsăm pe el să zică ce s-a mai întîmplat.

#16
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,500
  • Înscris: 23.06.2004
Scuze pentru intarziere. Nu am facut nimic, am fost unde stiam ca au casieria/centrul de relatii cu clientii din zona mea, dar se pare ca intre timp s-a inchis locatia respectiva(o fi vreun semn? :D). Asa ca nu mi-am mai batut capul sa-i caut prin alte locuri iar daca ma gandesc mai bine ajung la ce spunea blackhawk, de fapt nu am primit niciun plic.
Nu e o suma mare, dar m-a enervat mult faptul ca a trebuit sa platesc o luna in plus ca sa-mi accepte cererea de reziliere iar acum, dupa aproape trei ani, ma vad dator la UPC.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru timpul acordat.

PS: Ultimele facturi, bonul ultimei plati, inregistrarea cererii, sunt convins ca le-am aruncat ultima data cand am facut curatenie prin hartii. De ce sa le mai fi pastrat? Ah, da, uite ca dupa ani de zile te poti trezi cu cate o surpriza din'asta. Curiozitatea mea este alta: la UPC chiar se taie cablul si se reziliaza contractul la prima factura neplatita??? Ca aste reiese din hartia aia, nu mi-am platit o factura si baietii au actionat extrem de hotarat.

Edited by aladdin2k, 17 September 2009 - 20:16.


#17
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Bineînțeles că nu se taie, e bătaie mare pe clienți. Un datornic se pune la socoteală ca abonat și ajunge în presă că UPC are N abonați.

Ca exemplu, eu am reziliat acum vreo doi ani și nu s-a deranjat nimeni niciodată să-mi taie cablul sau semnalul. Am verificat acum și încă mai sînt canale TV pe el. Probabil încă figurez și eu ca abonat, mai știi...

Edited by wirespot, 17 September 2009 - 21:11.


#18
_zenith_

_zenith_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 08.04.2009

 wirespot, on 17th September 2009, 22:10, said:

Adică apare numele și CNP-ul unui om dar a semnat altcineva? Dacă da, felicitări, nu e un contract valabil. smile.gif Pe proprietar nu-l afectează cu nimic, dar în schimb tu și UPC aveți niște probleme. Nu-s sigur exact ce fel pentru că nu mă pricep foarte bine la zona aia din lege, și aveți ambele părți vina voastră: reprezentantul UPC pentru că a facilitat falsul (în mod normal se cere și verifică buletinul) și tu pentru că l-ai comis. Ce-i sigur e că tot contractul e nul.

proprietarul avea contract pentru cablu si eu am adaugat un abonament de internet. contractul l-am incheiat/semnat eu iar ulterior am fost cu proprietarul sa-i faca o copie dupa cartea de identitate.
cel putin contractul pentru internet nu este valabil din moment ce nu a fost semnat de proprietar
pentru reziliere am fost la casierie si am solicitat sa depun o cerere scrisa insa duduia mi-a zis ca ei nu accepta cereri si ca trimite cererea la departamentul rezilieri. dupa juma de ora m-au sunat si mi-au zis ca trebuie sa platesc o taxa de reziliere de 200 ron cu toate ca in contract scrie clar ca :

Quote

clientul se obliga sa nu renunte la serviciul contractat in baza unei oferte speciale (campanie, promotie, etc) pentru o perioada de minim 12 sau 24 de luni, in functie de oferta de care a beneficiat...

insa eu nu am beneficiat de nici o oferta speciala sau reducere.
cand le-am zis asta mi-a bagat pe gat taxa de instalare dar in contract nu este specificat ca am beneficiat de instalare gratuita.
bineinteles ca mi-au bagat si fraza cu cele 30 de zile insa am solicitat sa incheie contractul de la 1 octombrie si am notat si numarul de inregistrare al cererii
luna viitoare ma duc sa ma interesez de datorii apoi direct la opc

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate