masura prea dura?
Ultima postare: iun 18 2009 13:43, Inițiat de
Lowrider
, iun 05 2009 23:25
·
0
#1
Publicat: 05 iunie 2009 - 23:25
Pe scurt: soferul unei masini se deplaseaza pe sensul lui. La un moment dat, intr-o zona de rampa, intalneste 6 masini parcate pe carosabil, fiind obligat sa intre pe contrasens. In momentul in care a intrat pe contrasens nu era nimeni care sa coboare. La un moment dat apare o masina, dar ii face semn cu farurile sa-si continue urcarea. Intr-un moment de neatentie, soferul de pe contrasens scapa masina spre cel care urca. Acesta din urma reuseste sa-l evite, dar agata cu oglinda lui oglinda ultimei masini parcate pe carosabil si o rupe.
Urmarea: 2 luni pieton (desi din asta traieste, fiind sofer) + 360 lei amenda + vizita la urgente (s-a suparat atat de tare incat i s-a facut rau). Motivatia politistului: nu a respectat distanta de depasire (imediat ce termin de scris postul asta incep sa caut in codul rutier formularea asta). Intrebarea mea (si a lui, evident): este normala o astfel de decizie? poate face ceva in aceasta situatie? daca depune contestatie sau ceva de genul, are sanse de castig? |
#3
Publicat: 05 iunie 2009 - 23:42
1. nu eu am patit-o. Nu am spus ca nu trebuie sa suporte consecintele, la fel cum nu spun ca trebuie sa scape doar pt ca din asta traieste. spun doar ca mi se pare un pic exagerata masura luata in acest caz. in plus, cel care si-a lasat masina pe carosabil este absolvit de orice vina? daca ne gandim bine, prietenul meu a fost nevoit sa intre pe contrasens, fiindu-i imposibil sa-si continue deplasarea normala pe sensul lui de mers.
2. o sa-i cer maine PV-ul, sa vad exact la ce articol l-a incadrat. |
#4
Publicat: 05 iunie 2009 - 23:47
da. e absolvit de orice vina.
daca nu era oprirea interzisa si nu era linie continua, asta inseamna ca 'prietenul tau' nu a efectuat depasirea in conditii de siguranta. fapta sanctionata cu suspendarea permisului pt 60 de zile. daca era linie continua, si ma indoiesc ca politistul sau prietenul tau n-ar fi remarcat asta, atunci cel care-a oprit in dreptul ei e vinovat. |
#5
Publicat: 06 iunie 2009 - 00:10
hai sa ne intelegem: nu e nevoie sa folosesti ghilimelele cand spui "prietenul meu". daca eram eu in culpa, nu-mi era greu sa recunosc. apreciez faptul ca-ti dai interesul sa raspunzi, dar totusi, nu strica o fapta buna cu astfel de insinuari...
revenind la subiect: o sa studiez maine problema legata de sanctiune. momentan te cred pe tine, nestiind inca la ce art a fost incadrat si nici ce sanctiune se impune in cazul in care se angajeaza in depasire fara sa se asigure ca o face in conditii de siguranta (spre rusinea mea, nu am mai deschis codul rutier de mai bine de 1 an). de acord cu tine: cred ca era aproape imposibil sa nu observe ca era linie continua. |
#6
Publicat: 06 iunie 2009 - 00:56
Art. 143. – Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
e) în pante si în rampe; Pe drumurile unde apare un obstacol pe parte dreapta in rampa cel care urca. Cand se circula pe un drum ingustat (este imposibila trecerea a 2 masini concomitent) in rampa, are prioritate cel care coboara, iar cel care urca trebuie sa execute manevra de mers inapoi. In cazul in care masina stationeaza pe carosabil in rampa (adica o stationare neregulamentara) ea reprezinta un obstacol si trecerea de acest obstacol nu reprezinta o depasire, prin urmare are prioritate de trece masina ce urca. Daca este vorba de 6 masini stationate in rampa, in acest numar nu mai reprezinta doar un obstacol ci este un drum ingustat unde cel care urca nu mai are prioritate si trebuie sa cedeze trecerea, iar daca intalneste pe cineva trebuie sa execute manevra de mers inapoi. Rog foarte mult pe cineva sa ma contrazica daca gresesc (cu argumente din Regulamentul circulatiei rutiere) fiindca e posibil sa fi incurcat cate cu Regulamentele la alte tari. |
#7
Publicat: 06 iunie 2009 - 07:11
Chiril, on 6th June 2009, 01:56, said: Art. 143. – Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor: e) în pante si în rampe; Pe drumurile unde apare un obstacol pe parte dreapta in rampa cel care urca. Cand se circula pe un drum ingustat (este imposibila trecerea a 2 masini concomitent) in rampa, are prioritate cel care coboara, iar cel care urca trebuie sa execute manevra de mers inapoi. In cazul in care masina stationeaza pe carosabil in rampa (adica o stationare neregulamentara) ea reprezinta un obstacol si trecerea de acest obstacol nu reprezinta o depasire, prin urmare are prioritate de trece masina ce urca. Daca este vorba de 6 masini stationate in rampa, in acest numar nu mai reprezinta doar un obstacol ci este un drum ingustat unde cel care urca nu mai are prioritate si trebuie sa cedeze trecerea, iar daca intalneste pe cineva trebuie sa execute manevra de mers inapoi. Rog foarte mult pe cineva sa ma contrazica daca gresesc (cu argumente din Regulamentul circulatiei rutiere) fiindca e posibil sa fi incurcat cate cu Regulamentele la alte tari. |
#8
Publicat: 06 iunie 2009 - 07:34
Chiril, on 6th June 2009, 01:56, said: Cand se circula pe un drum ingustat (este imposibila trecerea a 2 masini concomitent) in rampa, are prioritate cel care coboara, iar cel care urca trebuie sa execute manevra de mers inapoi. nu pot sa ma pronunt de restul, dar asta este exact pe dos prioritate are intotdeauna cel ce urca, nu cel ce coboara - cum pare si logic, de altfel. |
#9
Publicat: 06 iunie 2009 - 07:37
de altfel, daca te gandesti un pic e total I-logic.
e logic daca cel ce coboara e sus si-l vede pe cel ce urca. dar daca se intalnesc la mijlocul rampei e total aiurea sa mearga cu spatele cel ce coboara, la deal. cand e mult mai simplu sa dea cu spatele cel ce urca. nu ca mi-ar fi mie greu sa plec din rampa, chiar si in marsarier...dar mi se pare mai usor pt cel ce coboara Editat de spare-me, 06 iunie 2009 - 07:37. |
#10
Publicat: 06 iunie 2009 - 10:00
Am uitat sa adaug si acest articol:
Art. 127. ? (1) Pe drumurile publice înguste si/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circula din sensuri opuse, unele pe lânga altele, este imposibila sau periculoasa, se procedeaza dupa cum urmeaza: ... (2) În cazul vehiculelor de aceeasi categorie, obligatia de a efectua o manevra de mers înapoi revine conducatorului care urca, cu exceptia cazului când este mai usor si exista conditii pentru conducatorul care coboara sa execute aceasta manevra, mai ales atunci când se afla aproape de un refugiu Inca nu am gasit incadrarea unei masini stationate in rampa (fiind obstacol, daca sunt multe cum a zis colegul sigur e o portiune de drum ingustat). Dar incadrarea de catre politist chiar nici nu stiu ce ar putea baga, daca pune intrare pe contrasens e cam aberatie din cauza acelor 6 masini care transforma drumul normal in unul ingustat si se rezolva situatia cum zice articolul, poate fi bagat la nerespectarea distantei laterale fata de alt autovehicul.....ma rog, o sa ne specifice colegul @born2lose ai dreptate si tu, are prioritate cel care urca, insa are prioritate daca sta o singura masina stationata in rampa sau daca ai o groapa etc. ceva ce nu ar depasi ca lungime cativa metri (2-3), dar cand e vb de 6 masini ~6*5m=60m aici nu mai putem vorbi de un obstacol ci de o portiune de drum ingustat, asa o vad eu. LE: inca nu am gasit in regulament unde scrie ca depasirea unei masini stationate in rampa nu este defapt depasire ci ocolire a unui obstacol unde in rampa are prioritate cel care urca Editat de Chiril, 06 iunie 2009 - 10:03. |
|
#11
Publicat: 06 iunie 2009 - 10:19
Lowrider, on 6th June 2009, 00:25, said: La un moment dat apare o masina, dar ii face semn cu farurile sa-si continue urcarea. Intr-un moment de neatentie, soferul de pe contrasens scapa masina spre cel care urca. Acesta din urma reuseste sa-l evite, dar agata cu oglinda lui oglinda ultimei masini parcate pe carosabil si o rupe. |
#12
Publicat: 06 iunie 2009 - 11:48
Neohori, on 6th June 2009, 11:19, said: El e devina , scurt . eu in locul lui nu trageam dreapta nici sa ma impusti , m-ai lasat , mi-ai facut semn cu farurile ca ma lasi sa trec - atunci tine dreacului piciorul infipt in frina si daca sti ca ai tremurici la picior trage frina de mina . Ma bagam in el direct , ce sa-l evit si sa-i stric la altul masina . Nu vreau sa cred acest lucru dar sunt soferi mistocari care fac asa cum descri , in sensul ca te lasa - exemplu: te lasa sa-l depasesti chiar trage dreapta si cind vede ca esti in dreptul lui si ai ceva in fata accelereaza , dar de cit sa afli pe pielea ta ca e mistocar sau nu ii faultezi una si gata . Ma pun eu in situatia lui - ce s-ar fi intimplat daca urcam si ma fenta asa cu un colos de 28t ... luam tot rindul de masini si-l faceam armonica pentru unu care ii cu capu-n nori , iar daca nenea politai zicea de "distanta " aia nenorocita il urcam in scaun la volan si-l puneam pe el in pielea mea sa vada ce distanta trebuie in mm la astfel de incidente si sa o dea in scris sa stiu data viitoare . |
#13
Publicat: 06 iunie 2009 - 12:28
Neohori, on 6th June 2009, 11:19, said: El e devina , scurt . eu in locul lui nu trageam dreapta nici sa ma impusti , m-ai lasat , mi-ai facut semn cu farurile ca ma lasi sa trec - atunci tine dreacului piciorul infipt in frina si daca sti ca ai tremurici la picior trage frina de mina . Ma bagam in el direct , ce sa-l evit si sa-i stric la altul masina . Nu vreau sa cred acest lucru dar sunt soferi mistocari care fac asa cum descri , in sensul ca te lasa - exemplu: te lasa sa-l depasesti chiar trage dreapta si cind vede ca esti in dreptul lui si ai ceva in fata accelereaza , dar de cit sa afli pe pielea ta ca e mistocar sau nu ii faultezi una si gata . Ma pun eu in situatia lui - ce s-ar fi intimplat daca urcam si ma fenta asa cu un colos de 28t ... luam tot rindul de masini si-l faceam armonica pentru unu care ii cu capu-n nori , iar daca nenea politai zicea de "distanta " aia nenorocita il urcam in scaun la volan si-l puneam pe el in pielea mea sa vada ce distanta trebuie in mm la astfel de incidente si sa o dea in scris sa stiu data viitoare . |
#14
Publicat: 06 iunie 2009 - 12:36
Da , ai dreptate aici , din reflex tragi dreapta , dar la mine (spuneam ca ma pun in situatia lui) daca eram cu "turbatul" de Logan clar trageam dreapta dar daca eram cu camionul ... la distanta mica pe partea stinga nici macar nu vad ce se intimpla doar daca ma ridic mult de pe scaun sau scot capul pe geam asa ca dadea el explicatii politiei iar daca ieseam vinovat il scoteam afara din masina si faceam ca in bancul ala , dadeam inainte inapoi si iar inainte inapoi pina faceam o covata din masina . Fuai , chiar , vorbind fara glume , asa te poti enerva in astfel de situatii cind nu poti demonstra un adevar clar din lipsa de probe/martori. Pe Calea Manastur la intrare in Cluj dinspre Oradea am patit si eu ceva asemanator , dadea unul cu spatele fara sa se asigure , iesea dintr-o parcare si isi baga spatele in fata mea , il lovesc destul de rau desi efectiv nu am simtit nimic nici la directie nici la motor , niste cetateni m-au atentionat si am oprit , noroc ca nu au fost victime/accidentati dar tot eu am picat prost pentru ca el avea pile si eu am iesit vinovat asa ca am umblat pe la prieteni si am reusit sa-i repar masina pe cheltuiala mea DAR la despartire atit l-am avertizat sa aibe grije pe unde umbla prin tara cu masina ca de-l prind voi avea de grije sa nu mai fie nici un dubiu cu privire la vinovatie - de mai bine de un an urmaresc acel loc dar nu mai vad masina , cred ca si-a vindut-o sau a ars-o apropo , Mercedes il chema pe tip , am vazut in pv numele lui , cu cine m-am pus si eu ...
|
#15
Publicat: 07 iunie 2009 - 20:05
maine seara o sa-mi aduca PV-ul si o sa-i fac o poza cu telefonul (nu am scanner), ca sa fie mai clar totul. din ce mi-a spus prin tel, i-a scris ca "nu a pastrat distanta cand efectua manevra de depasire" sau ceva de genul, conform art 48 sau 118 (a zis ca nu se intelege prea bine). O sa vad si eu maine seara, cand o sa-l am in mana si discutam atunci.
ms pt interes si pt pareri |
|
#16
Publicat: 07 iunie 2009 - 20:10
Lowrider, on 7th June 2009, 21:05, said: maine seara o sa-mi aduca PV-ul si o sa-i fac o poza cu telefonul (nu am scanner), ca sa fie mai clar totul. din ce mi-a spus prin tel, i-a scris ca "nu a pastrat distanta cand efectua manevra de depasire" sau ceva de genul, conform art 48 sau 118 (a zis ca nu se intelege prea bine). O sa vad si eu maine seara, cand o sa-l am in mana si discutam atunci. ms pt interes si pt pareri pai si ? ce nu e clar ? § 5. Viteza si distanta dintre vehicule Art. 48. - Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta. |
#17
Publicat: 08 iunie 2009 - 16:45
Regulamentul de aplicare
Art. 118. ? Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl precede nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus; b.) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii; c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit; d) sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic. @spare-me in PV politia de unde pune articolele? -Noul cod rutier -Regulamentul de aplicare al "Noului cod rutier" Editat de Chiril, 08 iunie 2009 - 16:46. |
#18
Publicat: 08 iunie 2009 - 21:15
fiecare este pedepsit pt ce a facut, vina unuia nu elimina vina altuia
-cel cu masina parcata trebuie pedepsit pt ca a parcat acolo -cel care cobora trebuie pedepsit pt ca nu a acordat prioritate celui ce urca -cel care urca trebuie pedepsit pt ca a lovit masina parcata avand in vedere ca in legea rutiera din romania nu exista notiunea de "vinovat moral", nu se prea poate dovedi ca cel care cobora l-a fortat pe cel care urca sa provoace accidentul. cel putin, nu fara contact fizic intre cele 2 masini (cea care urca si cea care coboara) |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi