Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua
 Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele

Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra
 Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...

DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...
 La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!

La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#91
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
wow, mai aparu lumea cu capul pe umeri si pe aici ca postam singur de nebun sa le explic unora cat de aiurea e ideea asta referitoare la electrice...  baterii foarte scumpe care probbail nu vor tine decat jumatate din cat preconizeaza ei si totul mi se pare enorm de scump la masinile astea. nu se merita deloc... Tesla... lol.
ah si apropo de baterii huck, tu chiar crezi ca daca se vor incarca intr-un timp asa de scurt nu crezi ca se vor si strica la fel de scurt?
ei cred ca tot hibridele sunt singurele realiste si daca le poti incarca noaptea la curent e si mai bine dar modelul asta de la tesla nu il vad cumparat decat de oameni care nu au ce face cu banii si vor sa epateze :))

#92
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005

Quote

Oricum masina electrica va fi rentabila cand petrolul creste din nou peste 100$/barilul. Dar daca ajunge la vreo 300$/baril death.gif cum ar fi mai rentabil?

Simplu, daca bateriile costa 50.000 dolari cu petrolul sub 100USD barilul, vor costa 150.000USD cu petrolul la 300USD barilul.

Asta nu pricep toti adeptii bateriilor. Ca sunt al naibii de scumpe de produs. Si halesc o gramada de petrol ca sa fie produse. De la excavatorul ala care e folosit la extractia de litiu, care trece apoi prin n pasi de prelucrare pana ajunge la forma pura necesara la baterii. Si de la componentele alea electronice pentru control si incarcare ce se produc tot cu un cost energetic al naibii de mare. De la toti pasii necesari fabricarii care necesita energie. Si genereaza costuri imense. Chiar si acum, cu petrolul ieftin.

Hibridele sunt vax albina, ca motorasul ala electric freaca randamentul si pierde pe mere ce castiga cu perele. Scazand costurile de productie, de instalare, de fiabilitate si intretinere, iesi pe minus la final. Comparata nu doar cu o limuzina diesel economica. Ba chiar si cu un benzinar cu motor mai mic. Simplu. Nu iese socoteala la final. Nici cu baterii mici, nici cu baterii mari. Nici cu full-electrice nici cu hibride.

Chiar daca costa jde mii de euro ca o Tesla. Sau tocmai din cauza aia...

Edited by flaviand, 13 April 2009 - 08:41.


#93
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
sau poate ca se vor inventa alte tipuri de baterii...alte cupluri electrice. cine stie ce ne va rezerva viitorul!

#94
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Mda, poate apare o baterie care sa coste maxim 5000 de euro si sa ofere autonomie de minim 500 km cu aerul conditionat pornit pentru un autoturism de 1 tona. Sa fie facuta din materiale ieftine, inepuizabile si usor de reciclat. Totodata si usor de obtinut si prelucrat cu un consum mic de energie.

Sa cantareasca putin si sa fie mica pentru a putea fi incarcata in casa pentru cei care stau la apartament, ori schimbata la benzinarie fara macara. Sa reziste minim 15 ani cat rezista si un autoturism ca sa merite schimbul la benzinarie si amortizarea costului. Sa nu se descarce la frig si sa ramana incarcate si dupa cateva zile de stat in fata blocului la -10 grade.

Sa nu se incinga in draci la incarcari rapide si sa poata fi grupate usor in pachete mari necesare la autocare, tiruri de 20T, buldozere sau excavatoare. Sa apara simultan cu incarcatoarele speciale pentru benzinarii la fel de ieftine. Dar cu necesar electric, transformatoare si putere la fel ca pentru cateva cladiri de birouri cu 10 etaje si AC-uri.

Ah, si sa nu  uit, sa apara pe piata inainte de Peak Oil. Ca sa putem inlocui flota actuala de transport global macar pe jumatate in urmatorii 10 ani.

Si uite asa marmota povestea un scenariu mai SF decat chestiile de care ma acuza unii pe mine aici... :)

Edited by flaviand, 14 April 2009 - 10:59.


#95
cmv

cmv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 04.03.2009
se pare masina electrica chiar e aici, iar acum ca e criza, consuma 1,1 lei la 70 km; din pacate, e un fel de smart, adica nu transporta decat 1 - 2 persoane
http://www.autoevolu...m-la-70-km.html

#96
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Masina electrica NU e aici ! :)

Aia NU e masina. E cel mult o jucarie. Un gadget, ca aifonu. Si nici NU e aici, ca n-a aparut pe strazi inca. Iar de consumat NU consuma 1 leu la 70km pentru ca bateriile consuma o gasca de petrol in procesul de productie.

QED :D

P.S. De fapt nici linkul NU merge.

Edited by flaviand, 14 April 2009 - 15:22.


#97
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Combustibilul pentru auto a fost intotdeauna accizat, cand curentul electric va deveni combustibil , se va scumpi cu 50%. Pai statul din ce sa traiasca ?

#98
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Evident. Curentul acum e produs 60% cu hidrocarburi. Si nici estimarile viitoare nu sunt mult mai grozave. Asta daca se termina toate proiectele prevazute, ceea ce la noi .. hehe ;)

Quote

Harta energetica a Romaniei in procente

Anul 2007  sub 30% - energie hidro 10% - energie nucleara 60% - hidrocarburi
Anul 2015  32-33% - energie hidro si din surse regenerabile 25-28% - energie nucleara 39-43% - hidrocarburi
Si cele 60% hidrocarburi (din care 40% carbune) pe langa ca polueaza la greu mai sunt si subventionate.

Dar hai sa zicem ca reusim cumva sa o scoatem la capat cu productie, prin vreo alta minune. Dar ce facem cu distributia ? Cu infrastructura ? Cu statiile de incarcare ? Cu transformatoarele ? Si curentii sau puterile imense necesare ?

Ca sa incarcam niste baterii vai de mama lor, care ne tin pana la coltul strazii cand se lasa nitzel frigul. Instalate pe niste jucarii de masinute, care costa enorm. Chiar si in conditiile in care tot petrolul necesar industriei producatoare de baterii e inca ieftin...

Edited by flaviand, 14 April 2009 - 16:11.


#99
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postflaviand, on Apr 13 2009, 09:38, said:

Asta nu pricep toti adeptii bateriilor. Ca sunt al naibii de scumpe de produs. Si halesc o gramada de petrol ca sa fie produse.

Costul e in scadere , ca si la fotovoltaice , iar de "halit" petrol nu se pune problema in cazul folosirii energiei regenerabile/nucleara .

Sunt convins ca multi preferau trasura autoturismului si carul cu boi trenului odata ca niciodata - e chestie de obisnuinta  :rolleyes:

View Postflaviand, on Apr 14 2009, 11:52, said:

sa ofere autonomie de minim 500 km cu aerul conditionat pornit pentru un autoturism de 1 tona. Sa fie facuta din materiale ieftine, inepuizabile si usor de reciclat. Totodata si usor de obtinut si prelucrat cu un consum mic de energie.

Bateriile evolueaza in timp ce rezervorul de benzina ramane la fel . Apropo , de unde vine obsesia asta cu incarcarea la bloc ?

Edited by AMDG, 14 April 2009 - 16:25.


#100
dihorul_indraznet

dihorul_indraznet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 15.03.2009

View PostAMDG, on Apr 14 2009, 17:18, said:

Costul e in scadere , ca si la fotovoltaice , iar de "halit" petrol nu se pune problema in cazul folosirii energiei regenerabile/nucleara .

Sunt convins ca multi preferau trasura autoturismului si carul cu boi trenului odata ca niciodata - e chestie de obisnuinta  :rolleyes:



Bateriile evolueaza in timp ce rezervorul de benzina ramane la fel . Apropo , de unde vine obsesia asta cu incarcarea la bloc ?
cred ca se refera la faptul ca unii stau la bloc...

si sincer nu vad romania ca pe una din tarile unde iti lasi masina in fata  blocului la incarcat... cablul ala ar trebuii sa fie din otel ca sa nu il taie "glumetii"

#101
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Cu blocul te-a lamurit dihorul. Chiar daca eu (poate si tu) stau la casa, majoritatea posesorilor de auto din orase isi tin inca masinile in parcare, nu in garaj unde se pot incarca peste noapte si sunt ferite de frig.

Quote

Costul e in scadere , ca si la fotovoltaice , iar de "halit" petrol nu se pune problema in cazul folosirii energiei regenerabile/nucleara .

Costul poate scadea prin productia pe scara larga si imbunatatiri tehnologice doar pana la un anumit punct. O bariera, data de consumul energetic necesar producerii bunului respectiv.

Dar astept sa-mi explici cum faci tu baterii fara sa halesti petrol...

Zi-mi tu cum scoti din mina minereurile alea ? Cu ce utilaje care NU consuma petrol ? Cum le transporti din mina la fabrici si din fabrici in magazine ? Cu ce vapoare care NU consuma petrol ? Din ce obtii energia aia cu care merge fabrica ? Cu ce cuptoare care NU ard gaz sau petrol ? Dar energia aia cu care produci curentul electric pentru incarcarea bateriilor ? Cu ce termocentrale care NU ard carbune extras si transportat cu utilaje care NU sunt pe baza de petrol ?

Deci... astept raspuns :)

Edited by flaviand, 14 April 2009 - 17:12.


#102
dihorul_indraznet

dihorul_indraznet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 15.03.2009

View Postflaviand, on Apr 14 2009, 18:08, said:

Cu blocul te-a lamurit dihorul. Chiar daca eu (poate si tu) stau la casa, majoritatea posesorilor de auto din orase isi tin inca masinile in parcare, nu in garaj unde se pot incarca peste noapte si sunt ferite de frig.



Costul poate scadea prin productia pe scara larga si imbunatatiri tehnologice doar pana la un anumit punct. O bariera, data de consumul energetic necesar producerii bunului respectiv.

Dar astept sa-mi explici cum faci tu baterii fara sa halesti petrol...

Zi-mi tu cum scoti din mina minereurile alea ? Cu ce utilaje care NU consuma petrol ? Cum le transporti din mina la fabrici si din fabrici in magazine ? Cu ce vapoare care NU consuma petrol ? Din ce obtii energia aia cu care merge fabrica ? Cu ce cuptoare care NU ard gaz sau petrol ? Dar energia aia cu care produci curentul electric pentru incarcarea bateriilor ? Cu ce termocentrale care NU ard carbune extras si transportat cu utilaje care NU sunt pe baza de petrol ?

Deci... astept raspuns :)

pai orice de pe planeta asta consuma petrol... pana si fcx clarity sau Toyota prius... ca tot trebuie sa dai curent la fabrica sau sa transporti masina aia pana la dealer... nu cred sa fie produs care sa nu consume petrol.

ideea e ca masinile electrice sau pe hidrogen SCAD consumul de petrol pentru ca nu il mai folosesc si ele...

oricum , nu cred ca masina pe baterii e viitorul... cel putin pana nu gasesc o baterie mica care sa tina 1000 de km. eu as merge pe hidrogen , este mai in abundenta decat curentul electric dar inca nu este exploatat cum trebuie.

#103
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Pai aia e si ideea.

Ca scad consumul dupa productie. Dar inainte de productie il CRESC. Cu mult. Cu mult prea mult.

Facand totalul si adunand la final da cu minus. Aia ma chinui sa demonstrez. Ca NU renteaza per total.

Ca o masina cu un motor diesel economic e mai ecologica decat o "electrica" pe baterii. Daca aduni TOATA energia consumata de masina aia. Socoteala se face de cand intra pe linia de productie pana ajunge la fier vechi. Altfel e vrajeala de prostit naivi si ecologisti wannabe.

E chiar asa greu de priceput ? :)

Edited by flaviand, 14 April 2009 - 21:13.


#104
dihorul_indraznet

dihorul_indraznet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 15.03.2009

View Postflaviand, on Apr 14 2009, 22:12, said:

Pai aia e si ideea.

Ca scad consumul dupa productie. Dar inainte de productie il CRESC. Cu mult. Cu mult prea mult.

Facand totalul si adunand la final da cu minus. Aia ma chinui sa demonstrez. Ca NU renteaza per total.

Ca o masina cu un motor diesel economic e mai ecologica decat o "electrica" pe baterii. Daca aduni TOATA energia consumata de masina aia. Socoteala se face de cand intra pe linia de productie pana ajunge la fier vechi. Altfel e vrajeala de prostit naivi si ecologisti wannabe.

E chiar asa greu de priceput ? :)

eu nu sunt ecologist dar mi ar placea o electrica pentru acceleratia continua , cuplul imens. dar sa fie batreriile de viata indelungata. si sa fie mici si usoare ca altfel se strica tot funul. totusi , problema ar fii lipsa sunetului motorului... mai ales daca iti place senzatia...

#105
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
lipsa sunetului ? hoho , asta si vreau. sa fie liniste in masina cand o calc.

#106
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005

Quote

mi ar placea o electrica pentru acceleratia continua , cuplul imens

Asta sunt o parte din motivele pentru care mi-as cumpara si eu una maine, daca ar exista vreuna.

Din pacate masina electrica NU e inca aici. Una macar la fel de decenta ca mult-hulitul Logan. Care sa ofere la 10.000 de euro loc pentru 4 pasageri si bagaje, cu autonomie de 500km cu AC pornit. Sa aibe doar motor electric alimentat de la o sursa de energie n-am idee care, dar sigur nu bateriile actuale. Alimentarea sa se faca instantaneu si sa coste putin. Iar apoi.. vrooommm.. sau era bizzzz... ? :)

Pe bune, maine mi-as lua una din asta daca ar exista. Dar NU exista. NU e aici. Si incearca sa mi se vanda gogosi in locul ei. Pe care pur si simplu NU le inghit... :(

Edited by flaviand, 15 April 2009 - 07:29.


#107
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View Postflaviand, on Apr 15 2009, 07:28, said:

Dar NU exista. NU e aici. Si incearca sa mi se vanda gogosi in locul ei. Pe care pur si simplu NU le inghit... :(
Problema nu e ca NU e aici, lucru evident dealtfel, ci ca nici nu va fi in urmatorii 20-30 de ani... macar cat om mai fi si noi soferi sa apucam sa conducem asa ceva.

#108
dihorul_indraznet

dihorul_indraznet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 15.03.2009

View Postflaviand, on Apr 15 2009, 08:28, said:

Asta sunt o parte din motivele pentru care mi-as cumpara si eu una maine, daca ar exista vreuna.

Din pacate masina electrica NU e inca aici. Una macar la fel de decenta ca mult-hulitul Logan. Care sa ofere la 10.000 de euro loc pentru 4 pasageri si bagaje, cu autonomie de 500km cu AC pornit. Sa aibe doar motor electric alimentat de la o sursa de energie n-am idee care, dar sigur nu bateriile actuale. Alimentarea sa se faca instantaneu si sa coste putin. Iar apoi.. vrooommm.. sau era bizzzz... ? :)

Pe bune, maine mi-as lua una din asta daca ar exista. Dar NU exista. NU e aici. Si incearca sa mi se vanda gogosi in locul ei. Pe care pur si simplu NU le inghit... :(
pai asta incercam sa spun si eu... sa aiba autonomie mare sau foarte mare din bateriile alea... si bateriile sa fie mici si usoare... nush... sa fie cat 2 baterii normale de masina mica. atunci DA. ooo da

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate