Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Chist operat

Port blocat dupa portare Orange c...

Șomer cu venituri prin parti...

Consum RAM Mac OS
 Insignia 2018-2020 Sport Tourer d...

Recomandari proteza auditiva

Oameni care traiesc pe bune

Sony Xperia 1 VI
 Eroare E-15, msv Bosch Silence Pl...

La Anmgd Cluj se face master dupa...

Prezentatori TV cu telefoanele in...

AC Mobil fara evacuare?
 SMS over IMS networks – SMS...

MYEGNETIAPASS - GRECIA - mic ghid

Distribuție Golf 7 2.0 TDI

Incurajarea, stimularea si sustin...
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#127
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
folosirea etanolului va creste f mult pretul alimentelor datorita restrangerii suprafetelor cultivate cu plante destinate alimentatiei.
da, se poate face din celuloza dar e un proces cu randament mic si oarecum experimental.
----------------------------------------------------

orice combustibil s-ar folosi, acesta NU TREBUIE SA INFLUENTEZE PRETUL NECESITATILOR DE BAZA al oamenilor!
gen mancare, caldura, curent.

#128
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postundercoverbrother, on Apr 29 2009, 01:34, said:

folosirea etanolului va creste f mult pretul alimentelor datorita restrangerii suprafetelor cultivate cu plante destinate alimentatiei.
da, se poate face din celuloza dar e un proces cu randament mic si oarecum experimental.
----------------------------------------------------

orice combustibil s-ar folosi, acesta NU TREBUIE SA INFLUENTEZE PRETUL NECESITATILOR DE BAZA al oamenilor!
gen mancare, caldura, curent.

Cateva observatii aici:

1. Etanolul produs din celuloza nu mai este de multa vreme experimental, iar randamentul este superior celui produs din porumb.

2. Etanolul produs din porumb in State nu are nici un efect asupra pretului alimentelor, asta e o inventie propagandistica a celor cu interese in alte tipuri de energie.
Etanolul produs din porumb in State este cultivat pe suprafete care in mod normal nu pot fi cultivate cu soiuri destinate alimentatiei. In plus preturile obtinute pe un astfel de porumb sunt mult mai mici decat cele obtinute pe cel pentru alimentatie - in general industria alimentara plateste mult mai bine produsele agricole decat orice alta industrie, dar cere si o calitate superioara.

#129
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostDani Mois, on Apr 28 2009, 23:14, said:

Dupa ce partidele de stanga norvegiene au venit cu ideea de a interzice incepand cu 2015 vanzarea vehiculelor alimentate pe benzina si motorina in statul nordic, ministrul norvegian al Finantelor, Kristin Halvorsen, a anuntat ca ideea are tot sprijinul sau.

"Propunerea este mai realista decat se credea a prima vedere. In conditiile crizei financiare actuale, multi constructori se lovesc astazi de probleme mari. Acestia trebuie insa sa constientizeze ca tehnologia trebuie sa evolueze. In cazul in care nu se va intampla asta, criza financiara va fi urmata de o criza de mediu. In aceste conditii, avem in vedere interzicerea masinilor pe benzina si motorina incepand cu 2015", spune Halvorsen, membra a partidului Socialist, initiatorul acestui proiect.

My God... astia sint complet nebuni. Se pare ca frigul nu prieste neuronului  :cursing: sau vor sa dea tot petrolul la export.
Si daca interzic masinile alimentate "fosil" cu ce le inlocuiesc? Cu bio-etanol?... De unde suprafete de teren asa de mari, chiar si in afara Norvegiei?
Mda... iata si articolul sursa: http://economie.hotn...na-din-2015.htm
Poate un membru al partidului respectiv are interese in firma respectiva care produce autovehicule electrice ;)

View Postundercoverbrother, on Apr 29 2009, 08:34, said:

folosirea etanolului va creste f mult pretul alimentelor datorita restrangerii suprafetelor cultivate cu plante destinate alimentatiei.

Asta s-a intimplat deja din pacate, pentru ca fermeierii prefera sa cultive asa ceva datorita subventiilor oferite.

#130
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
la cat de vehement esti pe tema asta (fara sa generalizez) s-a putea sa fii chiar tu influentat de anti-propaganda la fel puternica a celor pe care ii sustii.
tu zici ce se face acum, pe terenuri compromise. dar acum e cerere mica. cand va fi cerere mare oare ce se va intampla?
iar daca tot nu va fi pt consum se va folosi ingrasaminte, ierbicide si mai stiu eu ce substante chimice si, hop, inca un teren pe care nu se va putea cultiva pt consum ca deja e compromis.
5-10 culturi intense, cu productie record si, hop, desertificare.
nu-i nimic, merge mai departe.

cum sa fie randamentul mai bun la celuloza?
pt alcool trebui zaharuri, amidon

#131
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

Quote

My God... astia sint complet nebuni. Se pare ca frigul nu prieste neuronului  sau vor sa dea tot petrolul la export.
te agiti degeaba, faptul ca o vaca din politica de la ei abereaza la greu nu inseamna ca in 2015 norvegienii isi vor duce masinile la fier vechi

#132
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
cine a zis de gunoi. probabil le vor parca in fata parlamentului si guvernului.
pe toate :D

#133
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostMosotti, on Apr 29 2009, 12:44, said:

te agiti degeaba, faptul ca o vaca din politica de la ei abereaza la greu nu inseamna ca in 2015 norvegienii isi vor duce masinile la fier vechi

Problema nu e ca o vaca a aberat, ci ca a avut curajul sa scoata pe gura o asemenea propunere. Ideea e ca in ultima vreme aud tot felul de aberatii, gen taxarea copiilor ca produc CO2, acum interzicerea completa a masinilor cu combustibili fosili, etc.

#134
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005

Quote

1. Etanolul produs din celuloza nu mai este de multa vreme experimental, iar randamentul este superior celui produs din porumb.

2. Etanolul produs din porumb in State nu are nici un efect asupra pretului alimentelor, asta e o inventie propagandistica a celor cu interese in alte tipuri de energie.

1.  Se afirma ca in cazul agriculturii, pentru fiecare 1 calorie de mancare produsa in statele puternic industrializate, se consuma 10 calorii de energie. Iesi pe minus chiar daca randamentul la etanol e de 5 ori mai bun, ceea ce ma indoiesc. Inseamna ca pentru 1 calorie de etanol, consumi 2 calorii ceea ce tot pierdere si praf in ochi se numeste.

Nu se calculeaza de multe ori costul utilajelor agricole care sunt construite in fabrici consumatoare de energie, ingrasamintele din petrol, benzina arsa in operatiile agricole, transportul, prelucrarea, costul energetic al instalatiilor de prelucrare, subventile oferite si multe altele.

2. De fapt propaganda consta in trambitarea solutiilor false la problema energetica. Iar biocombustibilii sunt dovediti deja de multa vreme ca o solutie falsa.

Daca s-ar socoti petrolul ars pentru obtinerea etanolului de la fabricarea primului surubel al tractorului care ara campul si pana la fabricarea din petrol a furtunului de cauciuc de la pompa de alimentare, treburile cu randamentul biocombustibililor ar deveni mult mai evidente pentru toata lumea. La fel ca si povestea cu bateriile.

Edited by flaviand, 30 April 2009 - 08:19.


#135
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Celuloza aia nu e din copaci taiati ? Curat ecologisti nene iancule  :lol:
Iar ca sa hranim masinile cu porumb cred ca ar trebui sa cultivam si pe luna si pe marte .

#136
Chineseguy

Chineseguy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 17.06.2009

View Postundesignus, on 29th April 2009, 16:07, said:

Problema nu e ca o vaca a aberat, ci ca a avut curajul sa scoata pe gura o asemenea propunere. Ideea e ca in ultima vreme aud tot felul de aberatii, gen taxarea copiilor ca produc CO2, acum interzicerea completa a masinilor cu combustibili fosili, etc.

Interzicerea completa a masinilor clasice in orase supraaglomerate ca BUCURESTIUL e o NECESITATE. In 2-3 ani se va descoperi ca poluarea are efecte grave asupra sanatatii... si ca la viteze de 4 km/h nu se justifica folosirea unor motoare de 1400-1900 cmc... care transporta adesea una persoana de acasa pana la serviciu si inapoi...

In prima faza va fi obligatorie folosirea masinilor hibride, doar in zonele cu trafic foarte lent/blocat. Dar asta va dura 5-10-15 ani, ca feed-back (raspuns) la cresterea exploziva a numarului de imbolnaviri grave ale populatiei.

#137
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostChineseguy, on 25th August 2009, 11:11, said:

Dar asta va dura 5-10-15 ani, ca feed-back (raspuns) la cresterea exploziva a numarului de imbolnaviri grave ale populatiei.
Speranta de viata a crescut "exploziv" in ultimii ani si culmea, e mai mare in marile orase (poluate) decat la tara.
Deci ce anume trebuie sa ne alarmeze ?
Cred ca cele cateva zeci de mii de dacii care circulau acum 20 de ani poluau cat 1 milion de masini noi actuale.

#138
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
^^ Nu cred, Daciile alea nu erau diesel. :)

#139
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,947
  • Înscris: 14.11.2004

View Postfastcarjunkie, on 25th August 2009, 23:59, said:

^^ Nu cred, Daciile alea nu erau diesel. :)

Eu unul nu vreau smog , dar nici sa alerg cu ea dupa prize si incarcator .

Zilele trecuite citeam pe internet , Renault se pregateste sa demareze un program pilot pentru masini electrice , la care cand golesti acumulatorul , te duci , il lasi la o statie speciala de incarcare si iei altul "fresh" si platesti o taxa , un exemplu amintit de redactorul respectiv , vremea cand puneam GPL din buteliile de aragaz in instalatia masinii, inainte ca statiile dedicate GPL Auto sa devina ceva comun .

#140
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostChineseguy, on 25th August 2009, 11:11, said:

Interzicerea completa a masinilor clasice in orase supraaglomerate ca BUCURESTIUL e o NECESITATE. In 2-3 ani se va descoperi ca poluarea are efecte grave asupra sanatatii... si ca la viteze de 4 km/h nu se justifica folosirea unor motoare de 1400-1900 cmc... care transporta adesea una persoana de acasa pana la serviciu si inapoi...

In prima faza va fi obligatorie folosirea masinilor hibride, doar in zonele cu trafic foarte lent/blocat. Dar asta va dura 5-10-15 ani, ca feed-back (raspuns) la cresterea exploziva a numarului de imbolnaviri grave ale populatiei.

Tu din ce partid sau ONG faci parte? Te uiti la ce ai debitat acolo? Aprovizionarea magazinelor cum se va face? Transportul oamenilor la munca (nu zic mai mult) cum se va face?
Daca tot mori asa de grija orasului care se supra-aglomereaza, o solutie mult mai la indemina, mai usor si mai rapid de implmentatar fi sa nu se mai dea autorizatii de constructie asa usor ca acum, sa nu se mai distruga parcurile ca sa se construiasca blocuri, vile si mall-uri. Aproape toate autorizatiile de constructie din Bucuresti s-au dat prin derogare. Arata-mi un oras in vest unde exista super-marketuri (gen carrefour) in centru.

#141
Chineseguy

Chineseguy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 17.06.2009

View Postundesignus, on 26th August 2009, 09:54, said:

Tu din ce partid sau ONG faci parte? Te uiti la ce ai debitat acolo? Aprovizionarea magazinelor cum se va face? Transportul oamenilor la munca (nu zic mai mult) cum se va face?

Cu masini propulsate electric... care nu fumega, nu uzeaza cauciucuri, nu uzeaza ulei, nu uzeaza placute de frana, care contin azbest cancerigen, dispersat in aer...

View PostMig VWFan, on 25th August 2009, 23:53, said:

Speranta de viata a crescut "exploziv" in ultimii ani si culmea, e mai mare in marile orase (poluate) decat la tara.
Deci ce anume trebuie sa ne alarmeze ?
Cred ca cele cateva zeci de mii de dacii care circulau acum 20 de ani poluau cat 1 milion de masini noi actuale.


Speranta de viata sanatoasa a scazut... iar mortalitatea datorita bolilor grave, sau morbiditatea a crescut.

Daciile alea poluau ca fum, nu si ca azbest din placute de frana... sau ulei produs/uzat, sau cauciucuri uzate...

Faptul ca fumegau mai mult nu e relevant, ca mergeau cu 60 la ora, atat era permis... azi merg cu 4 km/ora, ca e blocaj.

Atunci faceau 20 minute dintr-un capat in altul al capitalei, acum fac 2-4 ore pe aceeasi distanta, deci euro 4 polueza mai mult...

#142
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

Quote

Mașina eco, prea scumpă pentru producția de serie

Fabricarea și reciclarea bateriilor pe bază de litiu-ion pun serioase probleme de poluare. Un consum zilnic de 2.000 de wați, doar pentru a încărca o dată bateriile automobilului electric, reprezintă un cost mult prea mare pentru utilizatorii casnici.
...
În practică, automobilul cu propulsie electrică arată mai mult a campanie publicitară, menită doar să atragă atenția asupra constructorilor auto.

Specialiștii au ajuns la concluzia că mașinile electrice nu sunt „verzi“. Energia necesară alimentării unui automobil electric se produce în proporție de 70-90% în termocentrale, centrale nucleare și pe gaz, toate fiind mari poluatoare. Specialiștii susțin că cel mai vândut hibrid, Toyota Prius, este chiar mai puțin ecologic decât un autoturism ieftin cu motor mic și consum redus.
...
Omenirea are nevoie de vapoare, de avioane sau de camioane pentru transport. Acestea sunte și printre cele mai mari consumatoare de combustibili folsili, fiind în topul poluatorilor.
...
Imaginați-vă de câte baterii ar avea avea nevoie un vapor lung de 300-400 de metri, a cărui greutate este de 60.000 de tone.
...
O altă mare barieră este reprezentată de puterea bateriilor și posibilitatea de a le reîncărca la prizele din casă. La 220 de volți îți trebuie opt ore pentru a încărca o baterie de 40 de amperi cu o putere de 13,2 kilovați. Un automobil electric, de dimensiuni medii, are nevoie de cel puțin 50 de kilovați pentru propulsie ceea ce înseamnă că pentru o încărcare a bateriei ai nevoie de cel puțin 24 de ore.
...
Chevrolet Volt este cea mai nouă propunere în domeniul mașinilor electrice. Are două motoare, unul convențional și unul electric. Totuși, doar motorul electric propulsează mașina, în timp ce motorul cu ardere internă are funcție de generator.

Propulsorul clasic pornește doar atunci când bateriile nu mai furnizează suficient curent, pentru a le încărca. Datorită faptului că funcționează foarte puțin pentru propulsia mașinii, motorul convențional de pe Volt are un consum de numai 1,02 litri de combustibil la suta de kilometri.
...
Prețul mașinii se va situa în jurul valorii de aproximativ 28.000 de dolari.
adevarul

imi place comentariul lui Handel:

Quote

mașina electrică va domina
Din pacate, China va dicta piatza, nu GM.


#143
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,261
  • Înscris: 15.10.2006
Ziaristul ala de la "Adevarul" e cam pe langa. A scris si el ca sa castige un ban.

Oricum masinile electrice nu cred ca o sa poata fi incarcate le bloc fiindca nu o sa duca reteaua. Asa ca mai bine uitati visele astea sau cumparati casa cu trifazic de putere.
Alternativele pt. locatarii de bloc vor fi statiile de incarcare publice (cu incarcare rapida sau schimb de acumulatori) sau cele de la serviciu care din "pacate" vor incarca bateriile in vreo 11.5 ore ca sa poata merge bine firma sau la un supermarket (lente si astea ca sa ai timp de cumparaturi).

#144
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Ziaristul ala vede mai bine lucrurile decat multi de pe aici.

Si repeta chestii pe care le-am tot explicat si eu pe acest topic despre asa-zisele "masini verzi".

Electricele au viitor, dar cele pe baterii vor avea aceeasi soarta ca si biodieselul, cand lumea va pricepe ca pentru fabricarea si reciclarea lor se consuma mai multa energie si se face mai multa poluare decat cea economisita pe durata exploatarii.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate