Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Booking.com

- - - - -
  • Please log in to reply
1177 replies to this topic

#1027
floryn-dof

floryn-dof

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 671
  • Înscris: 05.10.2012
@ovidiusNS: Și eu cred că banii se retrag automat prin Booking dar cum se explică că au fost retrasi cu o zi înainte, dacă stau să calculez sunt chiar 2 zile, ptr că anularea gratuită era până pe data de 29.07, ora 23.59...iar mie banii mi i-au retras pe 28.07, ora 01.00....daca este automat, cum drq i-a retras mai devreme ?? Cei de la Booking mi-au răspuns azi că taxa de anulare, este toată suma cazării, adică proprietarul bulgar a câștigat niste bani stând cu mâinile în buzunare. Și că Booking încearcă să ia legătura cu proprietarul care nu le-a răspuns deocamdată, așadar, Booking nu are un cuvânt de spus în situații fortuite cu orice proprietar de pensiune/hotel ?? Lecție ptr mine, am crezut că toată lumea e corecta ca mine, de aici încolo o sa fac rezervări decât direct la proprietar, cu plata la fata locului.

#1028
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010

 floryn-dof, on 09 august 2022 - 22:11, said:

... cum se explică că au fost retrasi cu o zi înainte, dacă stau să calculez sunt chiar 2 zile, ptr că anularea gratuită era până pe data de 29.07, ora 23.59...iar mie banii mi i-au retras pe 28.07, ora 01.00....daca este automat, cum drq i-a retras mai devreme ?? ...

Banii ţi-au fost luaţi exact la data la care scrie când se face plata. Nu are nicio legătură cu anularea gratuită.
Sunt 2 noţiuni distincte, fără nicio legătură între ele. Una este data la care se face prima plată (avans sau plata întregii cazări după caz), şi a doua este data până la care poţi anula gratuit rezervarea.
După ce în 2021 am întocmit liste cu vreo 500 de hoteluri de pe booking, pot spune că de obicei data primei plăţi este mai devreme cu 2 zile faţă de data până la care poţi anula gratuit.
Aşa că te încadrezi perfect.
Ar fi fost mai bine dacă rezervarea era cu anulare gratuită şi plata direct la proprietate. La hotelul la care ai făcut tu nu exista şansa asta. Şi atunci era bine dacă anulai cu 2 zile înainte de termen, caz în care nu ţi se mai luau banii. Înţeleg că "speranţa moare ultima", dar mai bine anulai. Acum mai ai doar şansa ca proprietarul să fie milos şi să-ţi returneze banii (sau măcar o parte din ei).


Sănătate şi baftă !

#1029
floryn-dof

floryn-dof

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 671
  • Înscris: 05.10.2012
OvidiuNS: Si dacă anulam pe data de 29.07, erau obligați să-mi returneze banii !!! Adică, nu vad logica să-mi ia banii mai devreme decât termenul de anulare. Dar e posibil, și asta inseamna că banii erau undeva la jumătate ?? Sau ajungeau automat la proprietar ?? Iarasi este o anomalie ca banii să ajungă la proprietar dacă nu s-a confirmat cazarea turistului. Banii trebuiau să stea la Booking până se confirma cazarea turistului, in caz de neconfirmare, o parte stabilită de comun acord prin taxe se ducea la proprietar, Booking își păstra și ei o mica taxa iar restul banilor se întorceau la proprietar și așa îl câștigai pe om în continuare ca și client. După reacțiile proprietarului e clar că banii nu-i mai vad, singura șansă este sa ajung la o înțelegere cu proprietarul să-mi emită un voucher sau ceva scris sa ajung la anul la locație. Dar cum sa dau ochii cu el la anul, știind cât de lacom a fost ??? Mai ales că am avut o situație delicată, nu am avut eu mofturi sau fițe, de aia am și tras atât de timp cu speranța că poate ajung.... Asta e, așa a vrut Dzeu. Mulțumesc pentru răspuns și doresc sănătate la toată lumea. Noi îi facem pe bani, nu banii pe noi.

Edited by floryn-dof, 10 August 2022 - 07:40.


#1030
kerkyra

kerkyra

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,517
  • Înscris: 14.03.2006
Fiecare hotel/pensiune are conditiile ei. Si, cum spune si Ovidiu, banii pot fi retrasi automat la o anumita data, nu neaparat cea la care poti face anularea. iar penalizarea pentru anulare poate fi de la zero la totalul cazarii, de aceea e bine sa fii foarte atent la conditiile acestea. Ca exemplu, eu am gasit o cazare care imi convenea la bulgari, in septembrie, dar este practic nerambursabila, asa ca am ales altceva cu anulare gratuita cu o saptamana inainte si plata direct la hotel.

#1031
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010

 floryn-dof, on 10 august 2022 - 07:38, said:

... dacă anulam pe data de 29.07, erau obligați să-mi returneze banii !!! Adică, nu vad logica să-mi ia banii mai devreme decât termenul de anulare ...

Exact !
Nici eu nu văd logica, dar aşa e la majoritatea hotelurilor de pe booking.


Sănătate şi toate cele bune !

#1032
eumorocanosul

eumorocanosul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,721
  • Înscris: 02.02.2009

 OvidiuNS, on 09 august 2022 - 18:35, said:

Eu cred că plata se face automat, conform protocolului între unitatea de cazare şi booking. Nici proprietarul, nici booking nu au cum să intervină, decât ulterior, ca să îndrepte eventualele erori.

Uite de ce spun asta: cu o săptămână înainte de sejurul din Grecia (care tocmai s-a încheiat) am vorbit cu proprietarul hotelului şi l-am întrebat dacă pot să plătesc cazarea cu cash, direct acolo, în Grecia. A spus că el nu poate interveni, banii se vor vira automat, conform protocolului pe care îl are cu booking. Când am făcut în februarie rezervarea scria că plata se va face cu 3 zile înainte de prezentarea la cazare, iar anularea gratuită se putea face cu o zi înainte de prezentare. Dar am încercat marea cu degetul, fiindcă ar fi fost buni bănuţii aceia pe card, în condiţiile în care aveam suficienţi euro cash.
De aceea zic, au trecut vremurile când booking a tot fost tras pe sfoară de diverşii patroni şmecheri. Dacă nu se specifică altfel, acum se face totul automat, prin bănci.


Sănătate şi tcb !

Nea Ovidiu,eu de cate ori am facut rezervare cu anulare gratuita pana la o anumita data,booking mi-a comunicat atunci cand faceam rezervarea respectiva ca responsabila de incasarea banilor este unitatea hoteliera.

#1033
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010
Până la urmă banii ajung în contul hotelului. Dar care e procedura exactă nu ştiu cine ar putea să cunoască exact. Noi ştim doar din ce ne spun unul şi altul şi din ce scrie pe rezervări. Plus că situaţia e mereu dinamică şi fiecare caz e diferit.
Naiba mai ştie ce şi cum. Eu încerc de fiecare dată să fac doar rezervare cu anulare gratuită şi cu plata direct la proprietate. Şi am listele pregătite dacă mă hotărăsc să plec "de mâine" în vacanţă. În rest ...


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 10 August 2022 - 10:58.


#1034
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

 floryn-dof, on 09 august 2022 - 22:11, said:

@ovidiusNS: Și eu cred că banii se retrag automat prin Booking dar cum se explică că au fost retrasi cu o zi înainte, dacă stau să calculez sunt chiar 2 zile, ptr că anularea gratuită era până pe data de 29.07, ora 23.59...iar mie banii mi i-au retras pe 28.07, ora 01.00....daca este automat, cum drq i-a retras mai devreme ??


E ceva standard, la foarte multe locatii se face tranzactia cu 1-2 zile inainte de expirarea perioadei de anulare gratuita.

#1035
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,630
  • Înscris: 12.12.2006
Probabil s-a ajuns la asta pentru ca au fost multi care au facut rezervari si apoi au lasat cardul gol sau l-au anulat. Si atunci ei isi iau banii de avans (sau toata suma, depinde de situatie) si isi asuma taxele de transfer inapoi in cazul in care clientul anuleaza in alea 1-2 zile cat mai poate sa o faca gratuit.

#1036
floryn-dof

floryn-dof

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 671
  • Înscris: 05.10.2012
Și totuși, Booking-ul nu poate stabili sau impune niste reguli ptr astfel de situații ?? Adică, dai banii hotelierului fara sa ai confirmarea lui de prezenta familiei. Aici cred că e "buba", banii trebuiau să stea la Booking, cum am mai zis, își opreau fiecare o cotă parte din suma ptr deranj și se înapoia o mare parte din suma turistului. Oricum, lecția am invatat-o, incerc sa evit Booking-ul ptr că pe ei îi interesează doar comisionul, atât, restul dă-i drq sa se descurce.
@giuliani:standardul lor e cam imoral, ptr că te bazezi pe o data de anulare gratuită afișată de Booking și te trezești cu 2 zile înainte că-ți ia banii, poate anulam in ultima zi, ptr că așa apărea în rezervare. Mă rog, sunt multe sincope pe care le descopăr la Booking.
@mdt: Ptr cei care lasă cardul gol, se poate anula rezervarea, e simplu. De asta spun că Booking nu are niste reguli și proceduri stabilite.

#1037
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,630
  • Înscris: 12.12.2006
Pai ce se intampla cu cei care lasa cardul gol e ca de exemplu anuleaza ei dupa termenul de anulare sau pur si simplu nu se prezinta iar proprietarul nu are de unde sa le ia banii.

Edited by mdt, 10 August 2022 - 19:19.


#1038
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007
Pai poti anula si dupa efectuarea platii, ulterior primesti banii. Chiar acum o luna am anulat 2 rezervari dupa efectuarea platii, am primit banii in aceeasi zi inapoi.

Daca faci rezervarea de pe card de credit nu te deranjeaza nici blocarea sumei.

#1039
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 14.04.2008
Si eu am avut vara asta o cazare cu anulare gratuita pana la o anumita data (2sau 3 zile inainte de inceperea sejurului), iar banii s-au retras cu 2 zile inainte de termenul limita de anulare gratuita. Adica fix ca in cazul de mai sus! Si cu toate ca am avut bani pe card (revolut, incarcat seara),dimineata am gasit mesaj de la booking ca banca nu a aprobat plata si am 24h termen sa o efectuez. Am verificat pe revolut si da, blocasera tranzactia. A trebuit sa o aprob si plata s-a efectuat imediat. Deci uite un caz pt “de ce cu 2 zile inainte?”
giuliani, te poate deranja si blocarea sumei de pe cardul de credit, daca cu banii aia ai alte planuri!🙂

#1040
AlinaFulg

AlinaFulg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 27.03.2009
Am făcut rezervare în Barcelona in urmă cu ceva ani, mi-au fost opriți banii de pe card cu o săptămână înainte de data până la care puteam anula gratuit, am observat cand am dat să plătesc ceva cu acel card cu care garantasem rezervarea și nu am avut destui bani pe el, deci nici măcar nu m-a anunțat  proprietarul cazării că a fost debitat cardul. Ulterior am anulat rezervarea in termenul în care se putea anula gratuit iar banii i-am primit înapoi pe card după ce am scris proprietății și am sunat la Booking com.
Anul acesta am fost in Santorini iar cazarea a fost plătită cu 14 zile înainte de data inceperii sejurului, Booking com mi-a debitat cardul chiar in ziua in care trebuia la miezul noptii și am fost anuntată că s-a făcut plata.

#1041
callatis06

callatis06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 26.01.2007
Se pare că sunt din ce în ce mai mulți nemulțumiți de serviciile oferite de Booking. Marea majoritate a review-urilor din ultimele ore tratează oarecum subiectul de care vorbim aici.
https://www.trustpil...www.booking.com

#1042
paul_nt

paul_nt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 17.04.2008
Vreau sa fac o rezervare in Barcelona pentru un sejur, toate bune si frumoase..aleg cazarea, perioada absolut tot..ajung la pasul final unde dau sa platesc cu cardul si surpriza "Proprietatea nu mai este disponibila" . Incerc in alta parte, la fel si tot aceeasi eroare. Culmea e ca toate alea inca apar pe booking cu disponibil pentru rezervare dar efectiv eu primesc eroare la pasul final - nu mai e disponibila. Client Genius Nivelul 2, deci nu e cont nou sau ceva restrictii. Ati mai patit asa? Ce e de facut?

#1043
dacrad2

dacrad2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,765
  • Înscris: 03.04.2017

 esatrop, on 08 iulie 2022 - 09:38, said:

Salutare!
Am facut o rezervare la Roma pentru luna octombrie, 4 nopti, pentru 2 adulti si 1 copil.
Cautarea am efectuat-o introducand la detalii, pe langa perioada, si nr. de persoane( diferentiat,  2 adulti si 1 copil, alegand varsta copilului din optiunile existente).
Pentru locatia aleasa am avut 2 optiuni de pret, pentru 3 persoane respectiv pentru 4 persoane, celelalte detalii ale apartamentului fiind identice(suprafata, dotari, etc.).
Am ales optiunea pentru 3 persoane, aceasta avand in descriere nr. de paturi suficiente pentru 3 persoane.
Am platit si am primit confirmarea rezervarii in cont, cu urmatoarea precizare ''Capacitate maximă 4 adulti - Prețul total se bazează pe tariful pentru numărul de oaspeți pentru care ați rezervat (2 adulți). Pentru oaspeți suplimentari este posibil să se perceapă costuri suplimentare - până la atingerea capacității maxime''. Despre copil nimic, nu e mentionat nicaieri...nici in cont nici in versiunea printabila a confirmarii rezervarii.
Ca o paranteza, la un sejur anterior de acum 3 saptamani, rezervat tot prin booking, copilul era mentionat in a doua pagina a rezervarii printabile (chiar daca in prima pagina era trecut " pret pentru 2 persoane") dar la sejurul in cauza nu e mentionat decat " pret pentru 2 persoane" iar in a doua pagina " pentru maxim 4 persoane".
Repet, cautarea am efectuat-o pentru 3 persoane, de altfel si istoricul cautarilor din cont este peste tot pentru 3 persoane.
Am si varianta anulare gratuita dar nu am facut pana acum o anulare cu rambursarea banilor si nu stiu ce "presupune"  adica cat dureaza, comision (desi ei spun ca e zero...) sau alte aspecte.
Am trimis e-mail la relatii clienti dar de 2 zile nu am primit nici un raspuns.
Aveti idee care e "smecheria" lui booking.com in acest caz, ati intalnit o astfel de situatie?
Multumesc anticipat!
Daca citeai putin mai inainte pe topic ai fi vazut ca am atras atentia asupra acestui aspect mai de mult si nu numai la booking ci si la colegii lor de la agoda e aceeasi problema.

 esatrop, on 09 iulie 2022 - 23:34, said:

Intre timp am primit raspunsul proprietarului - '' prețul variază de la 2 la 3 persoane, ar fi bine să anulați și să refaceți rezervarea''.
Deci fac rezervare pentru 2 adulti si 1 copil, aleg optiunea de pret pentru 3 persoane (mai era doar o optiune de pret pt. 4 pers., mai scumpa), platesc si primesc confirmare pentru 2 persoane cu precizarea pe care am mentionat-o mai sus si raspunsul proprietarului....Cu alte cuvinte trebuie sa platesc in plus pentru copil la proprietate daca nu anulez...
Asta e smecheria booking de a te ''agata'' cu pret foarte bun (recunosc ca e in urma unor comparatii) dar practic e o inselatorie. Cred ca si daca anulez si rezerv din nou pentru 3 adulti (in urma unei simulari pretul e identic cu cel pentru 2 adulti si 1 copil de 16 ani) confirmarea o sa o primesc tot pentru 2 persoane...
Mai au si tupeul cei de la booking de a spune ca daca mai fac 10 sejururi cu ei trec la genius 3 (acum sunt la 2) . Cu smecherii de genul ăsta pas...(ma felicit ca din cele 3 sejururi in Europa de luna trecuta doar unul a fost cu booking).
Nu vreau sa va plictisesc cu situatia mea, concluzia e ca trebuie sa cititi cu atentie ce scrie in confirmarea rezervarii si sa actionati in consecinta.
S-auzim numai de bine!
Ca o recomandare pentru cine mai pateste acest lucru,faceti o captura de ecran pentru fiecare etapa a rezervarii in eventualitatea unei reclamatii la anpc sau protectia consumatorului european si amenintatii cu asta pentru rezolvarea problemei. Eventual intrati pe chat cu ei.

#1044
dacrad2

dacrad2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,765
  • Înscris: 03.04.2017

 paul_nt, on 23 august 2022 - 22:52, said:

Vreau sa fac o rezervare in Barcelona pentru un sejur, toate bune si frumoase..aleg cazarea, perioada absolut tot..ajung la pasul final unde dau sa platesc cu cardul si surpriza "Proprietatea nu mai este disponibila" . Incerc in alta parte, la fel si tot aceeasi eroare. Culmea e ca toate alea inca apar pe booking cu disponibil pentru rezervare dar efectiv eu primesc eroare la pasul final - nu mai e disponibila. Client Genius Nivelul 2, deci nu e cont nou sau ceva restrictii. Ati mai patit asa? Ce e de facut?

Da am patit si eu dar pa agoda nu pe booking.Am intrat pe chat cu ei,am facut captura de ecran cu tot procesul si le-am trimis-o spre solutionare. Eu aveam rezervare la acea proprietate iar scopul era sa obtin pretul mai mic prezent in rezervarea pe care nu o puteam face. Pana la urma s-a rezolvat amiabil ,dar dupa multe mesaje si multi interlocutori carora trebuia sa le spun problema de la inceput.

Referitor la ceea ce se plange colegul"floryn-dof",toate agentiile de turism au conditiile astea,de asta exista storno(asigurare). Ceea ce pot sa spun e ca bookingul e mai flexibil decat agentiile noastre unde dupa ce ai platit si ti s-a confirmat rezervarea,nu prea mai poti lua banii inapoi.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate