Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom

Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...
 Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!
 pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect
 touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...
 

Masina pe curent electric

- - - - -
  • Please log in to reply
272 replies to this topic

#55
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View Postmihaimilk, on May 27 2008, 18:26, said:

In ce companii pot investi, daca m-ar interesa asa ceva?

E Tesla cotata la bursa?

Nu e.

Investeste in masini electrice alaturi de mine. Pe termen scurt pierderea e garantata, dar daca gandesti pe termen mediu sau lung... sau daca crezi ca se va scumpi benzina exploziv, asa cum cred eu...

Putini sunt dispusi sa investeasca in ceva cu potential mare de crestere, dar si cu risc mare de nereusita. Si pe termen lung...

#56
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

View PostDani Mois, on May 27 2008, 08:24, said:

...
si calculul va fi: se dubleaza-tripleaza consumul meu de benzina daca stau blocat in trafic vreo ora pentru 7 km? Si daca se tripleaza curand si pretul la benzina (s-a intamplat in ultimul an in SUA, de ce nu s-ar intampla si la noi?), amortizez rapid motorul electric suplimentar?



...

SC Zvonuri SRL :rolleyes: Eu te inteleg ca vrei clienti pentru masinile electrice pe care zici ca le aduci, dar fii si tu mai finut la manipulari... Anul trecut in SUA era ~ $3 un galon de benzina. Acum e putin mai mult de $4. Un galon avand >4 litri. Eu vad o crestere de ~ 30% a pretului, nu TRIPLARE :lol:

#57
mihaimilk

mihaimilk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 392
  • Înscris: 18.06.2007
ei si tu, e o accelerare a cresterii pretului benzinei ;)

Dani Mois, importi masini electrice, ce fel? Nu ca m-ar ajuta deocamdata, sau trimiti si in Irlanda? :)

#58
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View PostDani Mois, on May 27 2008, 08:24, said:

Si daca se tripleaza curand si pretul la benzina (s-a intamplat in ultimul an in SUA, de ce nu s-ar intampla si la noi?), amortizez rapid motorul electric suplimentar?

Nu se va tripla pretul la benzina, pentru ca noi nu mai avem pe cine sa ajungem din urma.

Oricum, mie mi se pare ca problema e pusa gresit; in loc sa adauge tehnologie electrica la masinile actuale si sa o perfectioneze astia fac niste masini de tot cacatul (gen Reva) ca sa se adapteze la tehnologia actuala.

P.S. V-ati gandit sa importati masini electrice adevarate?

#59
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Masini "adevarate" e cam greu de produs, pentru ca o masina electrica se vrea economa si nu mai poate cara dupa ea hardughia de o tona jumatate cat are acum o masina de clasa medie si in plus trebuie sa mai faca loc si pentru greutatea bateriilor.

Pe langa asta, pana acum era usor de rezolvat consumul instalatiei de AC, caldura venea direct de la motor, puterea farurilor si instalatia audio erau neglijabile, pe cand acum toate devin o problema.

Asta e, va trebui sa facem niste compromisuri la unele capitole, dar la capitolul design intr-adevar mai trebuie lucrat, multe electrice aratand ca niste cutiute, fara pic de gust sau design.

#60
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
de reva sau altele nu pot sa zic asta dar clona aia de smart mi se cat se poate de ok.
ceva date despre ea? mai mult de curiozitate decat altceva. tip motor, tip acumulatori, garantii, pret etc.

#61
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View Postmihaimilk, on May 29 2008, 01:05, said:

ei si tu, e o accelerare a cresterii pretului benzinei ;)

Dani Mois, importi masini electrice, ce fel? Nu ca m-ar ajuta deocamdata, sau trimiti si in Irlanda? :)

Nu import masini electrice. Inca. Doar ma pregatesc.

Sigur ca pot trimite si in irlanda, dar vor fi si acolo dealeri...

View Postundercoverbrother, on May 29 2008, 10:27, said:

de reva sau altele nu pot sa zic asta dar clona aia de smart mi se cat se poate de ok.
ceva date despre ea? mai mult de curiozitate decat altceva. tip motor, tip acumulatori, garantii, pret etc.

Pretul de la 8.000 euro in sus, in functie de dotari...
Motor full electric..., acumulatori clasici sau cu lithiu, dupa buzunar, garantie 1 an sau 20.000 km.

Deja in productie, curand si in Romania...

View PostAlexIP, on May 29 2008, 10:05, said:

Nu se va tripla pretul la benzina, pentru ca noi nu mai avem pe cine sa ajungem din urma.

Oricum, mie mi se pare ca problema e pusa gresit; in loc sa adauge tehnologie electrica la masinile actuale si sa o perfectioneze astia fac niste masini de tot cacatul (gen Reva) ca sa se adapteze la tehnologia actuala.

P.S. V-ati gandit sa importati masini electrice adevarate?


Nu de mult era circa 1 USD galonul, nu anul trecut, dar acum 5 ani... si e in crestere...

O sa se adauge motor electric la masinile actuale, dar asta inseamna o reducere la maximum jumatate a consumului. Nu e suficient.

Important e sa ne lamureasca cineva sa acceptam benevol o reducere la 1/5 a consumului.

E adevarat ca vor fi probleme la incalzire, la air-con, la faruri mai putin, dar a nu se uita ca sunt masini DE ORAS, folosite pentru deplasari scurte, de 5-10-20 minute.

#62
TheBorg

TheBorg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 22.10.2002

View PostDani Mois, on May 27 2008, 08:24, said:

Nu confunda Tesla cu masina clasica... Deja exista hybride electrice, cum ar fi Toyota Prius sau Honda Civic, la vreo 22.000 USD in SUA, si au un succes enorm.

...

Calculele cu numarul de km in care se amortizeaza un bolid sport nu sunt valabile... vor fi masini clasice, la max 20.000 euro, si calculul va fi: se dubleaza-tripleaza consumul meu de benzina daca stau blocat in trafic vreo ora pentru 7 km? Si daca se tripleaza curand si pretul la benzina (s-a intamplat in ultimul an in SUA, de ce nu s-ar intampla si la noi?), amortizez rapid motorul electric suplimentar?

La partea cu dublat, triplat, etc. pretul benzinei, ai dreptate, normal ca toate calculele trebuie refacute, si cel mai probabil hibridele si electricele vor deveni din ce in ce mai rentabile, desi nu cred ca pretul lor va scadea prea brusc.

Pentru viitor (si prin asta inteleg peste 10 ani de acum), eu pariez pe electrice cu incarcare la priza.

Ar fi OK si hibride, ca nu ar strica si un motor pe benzina ca backup, ca sa nu stai sa cauti priza la fiecare 2-300 de km, mai ales ca pe o priza normala (nu nebunii trifazate pe zeci de amperi) bateriile se incarca in f. mult timp. Problema asta la full electric s-ar rezolva daca s-ar standardiza bateriile, si le-ai putea schimba la "benzinarie" pe cele descarcate cu unele incarcate.

Dar in prezent inca nu sunt rentabile nici full electric, nici hibridele. Si calculul meu era pentru prezent.

De exemplu cu Prius-ul despre care spuneai ca e ieftin la americani, in Romania costa 25.500 EUR. Consumul mediu este de aproximativ 5 l /100 km. Poate pentru un american e putin, fata de SUV-urile lor, dar eu nu vad marea economie de combustibil aici.

Daca imi iau Prius in locul Skodei Fabia 1.4 benzina model 2002 care are consum mediu 7.6 l / 100 km si costa 11.000 EUR, ajung sa consum 2.6 l mai putin la fiecare 100 km. 2.6 l ma costa in jur de 3 EUR, deci la la 100.000 KM am recuperat 3000 EUR investiti in Prius. Cum diferenta de pret intre Skoda si Prius e de aproximativ 15.000 EUR, iti recuperezi investitia dupa aproximativ 500.000 KM parcursi, ceea ce mi se pare enorm.

Eu nu prea ma vad folosind o masina normala mai mult de 200.000 km, si problema e ca nici la Tesla si nici la Prius nu tin bateriile pentru atatia KM, deci tot masinile normale sunt mai rentabile pentru moment.

Din calculele mele, in prezent, ca sa fie macar la fel de rentabil ca o masina obisnuita, un hibrid ar trebui sa coste maxim 25% mai mult, iar o masina electrica maxim 50% mai mult. Cand zic masina obisnuita ma gandesc la masini cu pret in jur de 10.000 EUR.

Deci cand o sa vad hibrizi sub 12.500 EUR sau electrice sub 15.000 EUR, si sa fie si pretul benzinei peste 2 EUR/l, da, ar fi o afacere.

Asa ca, pana nu se ajunge la 300$ pe baril, eu zic sa ne linistim cu electricele si hibridele. Si nu cred ca se va ajunge la 300$ pe baril mai devreme de 5 ani.

In concluzie urmatoarea mea masina pe care intentionez sa o cumpar anul viitor va fi tot pe benzina. Peste 5 ani, mai vedem.

#63
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
E un calcul corect si de bun simt.

Problema e in perioadele de criza, cum s-a intamplat in US anii 70 cand au ajuns ei la peak oil sau in UK acum o luna cand au avut probleme cu rafinariile.

Efectiv nu mai gaseai benzina la pompe, nici ieftina si nici scumpa. In cazuri din astea, cine are o jucarie electrica se descurca mai usor.

#64
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Ideal e cu electrica si cu panourile solare pe casa. Si pe casa vecinului. :)

#65
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View PostTheBorg, on May 31 2008, 02:16, said:

incarcate.

Dar in prezent inca nu sunt rentabile nici full electric, nici hibridele. Si calculul meu era pentru prezent.

Deci cand o sa vad hibrizi sub 12.500 EUR sau electrice sub 15.000 EUR, si sa fie si pretul benzinei peste 2 EUR/l, da, ar fi o afacere.

Asa ca, pana nu se ajunge la 300$ pe baril, eu zic sa ne linistim cu electricele si hibridele. Si nu cred ca se va ajunge la 300$ pe baril mai devreme de 5 ani.

Calcul corect.

Hibrizi la 12.500 vei vedea in 2-3 ani cel mult...

Electrice vei vedea la maxim 10.000 euro in cel mult doi ani... eu sper sa ti-o ofer in cateva luni, la circa 9.000 euro. Cu TVA inclus...

E adeavarat ca pretul benzinei e acceptabil, dar poate exploda rapid... iar estimarea ta, cu barilul care abia peste 5 ani ca creste, nu are nici o baza... poate sa creasca brusc in 3 luni, sau in 30 de ani... nu depinde nici macar de Bush.

Noi insa trebuie sa fim pregatiti pentru acel moment, ca va fi maine sau peste mai multi ani. Parerea mea.

#66
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View PostDani Mois, on May 31 2008, 22:03, said:

Calcul corect.

Hibrizi la 12.500 vei vedea in 2-3 ani cel mult...

Electrice vei vedea la maxim 10.000 euro in cel mult doi ani... eu sper sa ti-o ofer in cateva luni, la circa 9.000 euro. Cu TVA inclus...

Vrem poze. :D

#67
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
pana la urma cum ramane cu motorul ca tot nu ai zis. e fara perii? (adica brushless in limba romana  :P  )

Edited by undercoverbrother, 01 June 2008 - 11:21.


#68
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View PostAlexIP, on Jun 1 2008, 01:12, said:

Vrem poze. :D
Scuze pt calitate...

Attached Files



#69
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,032
  • Înscris: 25.06.2007
Surpriza in oras (Tampere, Fi): de cateva zile au aparut  taxiuri Toyota Prius Hybrid .
Deci...viata merge inainte!

#70
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostDani Mois, on Jun 1 2008, 21:26, said:

Scuze pt calitate...

ai cam nimerit-o aici.

de departe parea ok dar de aproape  :cursing:   :death:
nu o sa faci niciodata vanzari cu asa ceva in romania. e de-a dreptul rudimentara.

Edited by undercoverbrother, 02 June 2008 - 09:32.


#71
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View Postundercoverbrother, on Jun 2 2008, 10:30, said:

ai cam nimerit-o aici.

de departe parea ok dar de aproape  :cursing:   :death:
nu o sa faci niciodata vanzari cu asa ceva in romania. e de-a dreptul rudimentara.

E brushless, si sper sa nu vand niciodata asa ceva, dar daca oil mai creste... mi se va cere. (Deja se cer...)

Sunt 30 de producatori, l-am ales pe cel mai bun, si arata OK. Se vinde si in UE deja, deci e OK si pt noi...

#72
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
O sa faca, dar nu stiu daca la 9000 de eur o sa vanda prea multe.

N-as da mai mult de 5000 pe asa ceva, avand in vedere utilizarile limitate si faptul ca e neaparat sa ai si o a doua masina pentru iesit din oras, concedii etc. Ar merita 5000 doar pentru ca e electrica, in rest Spark-ul e de 2 ori mai buna ca dotari si utilitate la 5000 eur.

La 9000 as vrea sa vad ceva nu ca Loganul, dar macar cat Solenza ca sa poti iesi cu ea din oras cu un bagaj cat de cat cu o autonomie de minim 200km ca sa faci un Buc-BV sau Buc-Constanta cu ea.

Edited by flaviand, 02 June 2008 - 09:47.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate