Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masina pe curent electric
Last Updated: Aug 25 2009 21:55, Started by
Dani Mois
, May 09 2008 10:26
·
0
#19
Posted 13 May 2008 - 21:02
Citez din factura de energie electrica :
Sursa energie : carbune 44,35% gaze nat 38,02% nuclear 12,11% .... eolian 0,00% biomasa 0,00% solar 0,00% Emisii CO2 : aici e tare : 726g/kWh Ecologie curata |
#20
Posted 14 May 2008 - 09:36
tinand cont ca aia cand scot 150g sau cat scot la masini folosesc vreo 20 de kw din puterea motorului si se masoara pt un km parcurs deci vreo 40 de secunde:
centrala 1kw...1ora...720 grame CO2 masina ~20kw..0,011ore(40 sec)...150 grame CO2 iese cam aceeasi emisie de co2 per KWh produs de masina si centrala. corect? cand fac aia testul de emisii merg constant la cel mai mic consum posibil. la mers normal consumul e dublu daca nu triplu si implicit si emisia de carbon la fel. singura problema a centralei este ca arde si produce energie dar destul de multa nu e consumata si se pierde. cu pierderile centralei si cu consumul real al masinii zic ca se pastreaza egalitatea la emisiile de CO2. oricum, neasteptata de mare valoare emisiilor de carbon ale centralei per KWh. Edited by undercoverbrother, 14 May 2008 - 09:37. |
#21
Posted 14 May 2008 - 10:50
Bold, on May 11 2008, 14:25, said: Toyota Prius + baterie suplimentara de curent. Are o autonomie pe curent de 100km+, + peste 500km pe benzina. Trebuie doar sa ai o sursa disponibila de curent sa o incarci. Aberare humanum est. Iar vorbim sa ne aflam in treaba. Inca nu exista Prius ca sa fie incarcat la reteaua electrica. Va fi disponibil din 2009. Mai mult autonomia doar pe curent electric e in jurul a 10 mile (16 km). E adevarat ca exista firme terte care extind autonomia prin montarea de acumulatori suplimentari. |
#23
Posted 14 May 2008 - 13:01
Ambele exemple de masini electrice prezentate aici (EV1 si Venturi) nu fac decat sa sublinieze limitarile solutiei integral electrice. Din punctul meu de vedere, Venturi nici macar nu e masina, e o... chestie fff urata si nepractica. Oricum, idea e ca ambele sunt vehicule ff usoare, mai apropiate de un ATV sau mototcicleta decat de o masina. Si apropos de motocicleta, probabil ca un vehicul acoperit cu 2-3 roti, gen BMW C1 combinat cu Citroen MP3, propulsat electric, este o solutie mult mai practica pentru transportul urban decat o aproape-masina electrica - tot nu poti sa cari nimic cu ea si nu incap mai mult de 2 oameni, dar macar e mai mica si astfel ai si performante mai bune.
Iar cu EV1, desi avea un motor f mic (pt o masina sport), viteza limitata la 130, si autonomie de 120-240 km, deja ajungem la problema cu limitele relelei electrice, intrucat incarcatorul consuma 6.6 KW. Bine, asta nu era asa o problema in USA, intrucat ei au reteaua de distributie la inalta tensiune si transformatoare coboratoare la fiecare casa. La noi nu cred ca mai ramane ceva din tabloul general dintr-un bloc daca isi baga vreo 10 oameni masinutele in priza seara cand vin acasa. |
#24
Posted 14 May 2008 - 14:09
vezi ca Venturi are si o masina supersport care la 0-100 rupe tot...cca 3 secunde
|
#25
Posted 14 May 2008 - 15:24
Da, si GM a facut o varianta de EV1 pt a sparge recordul de viteza. Dar nu cred ca mai trecea de 10 km autonomie in regimul ala, decat eventual din inertie daca nu frana
|
#26
Posted 14 May 2008 - 16:09
xtremdriving, on May 14 2008, 11:04, said: Inainte sa incepeti cu aberatii de autonomie maxima 16 km, ar fi bine sa intrati aici si sa vedeti si performanta si autonomie... Ma refeream la Prius care este un hibrid (are si motor cu ardere interna). Spre deosebire de Honda Civic Hybrid, Prius poate sa mearga exclusiv electric. Civic-ul merge tot timpul combinat (electric + ICE). |
#27
Posted 14 May 2008 - 16:19
_bcristian_, on May 14 2008, 13:01, said: Ambele exemple de masini electrice prezentate aici (EV1 si Venturi) nu fac decat sa sublinieze limitarile solutiei integral electrice. Din punctul meu de vedere, Venturi nici macar nu e masina, e o... chestie fff urata si nepractica. Oricum, idea e ca ambele sunt vehicule ff usoare, mai apropiate de un ATV sau mototcicleta decat de o masina. Si apropos de motocicleta, probabil ca un vehicul acoperit cu 2-3 roti, gen BMW C1 combinat cu Citroen MP3, propulsat electric, este o solutie mult mai practica pentru transportul urban decat o aproape-masina electrica - tot nu poti sa cari nimic cu ea si nu incap mai mult de 2 oameni, dar macar e mai mica si astfel ai si performante mai bune. Iar cu EV1, desi avea un motor f mic (pt o masina sport), viteza limitata la 130, si autonomie de 120-240 km, deja ajungem la problema cu limitele relelei electrice, intrucat incarcatorul consuma 6.6 KW. Bine, asta nu era asa o problema in USA, intrucat ei au reteaua de distributie la inalta tensiune si transformatoare coboratoare la fiecare casa. La noi nu cred ca mai ramane ceva din tabloul general dintr-un bloc daca isi baga vreo 10 oameni masinutele in priza seara cand vin acasa. Edited by IVAN_V, 14 May 2008 - 16:21. |
#28
Posted 14 May 2008 - 17:48
IVAN_V, on May 14 2008, 16:19, said: E ineficienta o masina care care dupa ea 1 tona de fiare si 4-5 oameni fata de una care cara 400-500 kg si 4-5 oameni. Plus ca mai in toate tarile navetistii umbla cate 1-2 in masina cate 1-2 ore pe zi in trafic. Deci cu cat masina cantareste mai putin, dar pastreaza macar un 4 locuri + eventual cumparaturi moment in care nu mai ai 4 ci iar 2 oameni, cu atat e mai bine. Problema este ca la dimensiunile astea, masina fie are minim vreo 800 kg (100+ au numai acumulatorii) folosind materiale normale, fie sa zicem o aduci la 3-400 kg (cu acc cu tot), dar o faci din fibra de carbon si alte compozite, care maresc enorm pretul. Iar la fibra de carbon de exemplu productia de masa nu reduce semnificativ costurile, din cauza procedeului de fabricatie. Bine, mai e si varianta in care renunti la caroserie, fotolii cu arcuri, etc, dar in cazul asta revin la ideea ca mai biine faci 2 scutere acoperite de banii aia, cu care pot merge 2 persoane sau 1 persoana + bagaj fiecare in treaba lui. Alt aspect este ca 4-5 persoane inseamna sarcina utila de 320-400 kg (am folosit standardul de la lifturi ca reper). Or in momentul asta deja reducerea greutatii vehiculului incepe sa devina foarte nerentabila dpdv al raportului intre castigul total de masa (vehicul + pasageri) si cresterea spectaculoasa a pretului cand treci la materiale speciale. Si vorbim de masinute strict de oras, deci pretul trebuie sa fie foarte mic ca sa devina atractive. |
|
#29
Posted 15 May 2008 - 12:30
Daca tot vorbim despre "viitor" hai sa speculam... Privind istoria, e usor. Cum e progresul tehnologic din ultimele decade ? Poate fi numit incredibil ? Din calculatoare de zeci de tone la calculatoare de 1-2 kg. Puterea de calculare care le alea acele calculatoare de zeci de tone, pe sute de metri patrati este echivalenta cu puterea unui procesor dintr-un smartphone actual > 120...600-700 Mhz.
Sunt convins pe in viitor, la un moment dat, asa cum se rade azi de hardurile care aveau cativa Mb, telefoanele mobile care cantareau 1 kg, etc.. asa se va rade despre actualele forme de stocare a energiei. Consider ac asta va fi unul din cele mai importante "praguri" de trecut. Sunt convins ca intr-o zi , o baterie de marimea si greutatea unui ipod, va fi folosit pe post de sursa de inmagazinare a energiei pentru diverse accesorii, la purtator...fi ca e pc,telefon,tv,mijloc de transport... Si se vor gandi oamenii... haha tii minte acu 30 de ani se chinuiau aia sa incarce bateri de masini de 12 v si abia tineau 1kw, sau cum se chinuiau sa stocheze energia electrica, si azi avem energie destula intr-o cutiuta de chibrituri pentur o luna... in momentul in care se face un mod super tare ,relativ cu astea actuale, de stocare a curentului, se va trece la centale nucleare, si o multiem de probleme vor lua sfarsit. Za end. |
#30
Posted 15 May 2008 - 12:59
dupa cum vezi calculatorul evolueaza mult mai repede decat orice altceva.
stii altceva care isi dubleaza cel putin performantele de la an la an? (desi utilizatorii nu au neaparat nevoie de acea performanta) mai stii vreun lucru sa sa fie schimbat foarte des cu altul nou desi cel vechi arata la fel ca cel nou, aproape ca nu se strica niciodata, pt multi face acelasi lucru si mai si CONSUMA SI MAI PUTIN cel vechi fata de cel nou? deci evolutia calc este irelevanta ca ex in orice predictie din orice domeniu. Edited by undercoverbrother, 15 May 2008 - 13:17. |
#31
Posted 15 May 2008 - 13:12
@IVAN_V: De acord cu tine, doar la termen n-as fi atat de optimist. Adica da, e posibil ca in 30 de ani sa se obtina acumulatori cu performante incredibile, materiale superconductoare la temperaturi rezonabile, sau fuziunea nucleara controlata. Dar tare cred ca va mai dura inca pe atat pana sa se schimbe si infrastructura pana la nivelul consumatorului casnic - mai ales daca ma uit ca la noi inca mai exista fire de curent puse in 50-60 cand s-a facut electrificarea masiva a satelor.
Edited by _bcristian_, 15 May 2008 - 13:13. |
#32
Posted 15 May 2008 - 13:29
daca toti oamenii gandeau ca cristian ("bai e greu, bai nu se poate, bai nu stiu ce"), eram inca in epoca de piatra.
|
#33
Posted 15 May 2008 - 17:21
undercoverbrother, on May 15 2008, 13:59, said: dupa cum vezi calculatorul evolueaza mult mai repede decat orice altceva. stii altceva care isi dubleaza cel putin performantele de la an la an? (desi utilizatorii nu au neaparat nevoie de acea performanta) mai stii vreun lucru sa sa fie schimbat foarte des cu altul nou desi cel vechi arata la fel ca cel nou, aproape ca nu se strica niciodata, pt multi face acelasi lucru si mai si CONSUMA SI MAI PUTIN cel vechi fata de cel nou? deci evolutia calc este irelevanta ca ex in orice predictie din orice domeniu. Edit : a aparut nush ce "ips driver error" la site si cum dadusm click sa-mi posteze a bagat vreo 4 Poate le sterge cineva pe alea in care am sters continutul si am bagat "eroare.. ips driver eror" Edited by IVAN_V, 15 May 2008 - 17:23. |
|
#34
Posted 18 May 2008 - 09:49
_bcristian_, on May 15 2008, 14:12, said: @IVAN_V: De acord cu tine, doar la termen n-as fi atat de optimist. Adica da, e posibil ca in 30 de ani sa se obtina acumulatori cu performante incredibile, materiale superconductoare la temperaturi rezonabile, sau fuziunea nucleara controlata. Dar tare cred ca va mai dura inca pe atat pana sa se schimbe si infrastructura pana la nivelul consumatorului casnic - mai ales daca ma uit ca la noi inca mai exista fire de curent puse in 50-60 cand s-a facut electrificarea masiva a satelor. An de an performantele acumulatorilor cresc... deja o autonomie de 100-200 km nu e problema, doar greutatea cam mare sau pretul mare al bateriei e o piedica. |
#35
Posted 18 May 2008 - 15:44
din pacate nu cresc an de an la modul real. au crescut an de an pana cand detinatorul patentului (companie petroliera normal, Chevron-Texaco) a interzis producerea acumulatorilor pe baza de Ni. atat "nichel-cadmiu" cat si "nichel metal hibrid".
astfel au aparut repede acumulatorii pe baza de litiu care erau neinteresanti inainte deci nu investea nimeni in dezvoltare acestor acu datorita limitarilor lor. cei pe baza de Ni au in plus fata de cei pe baza de Li posibilitatea de descarcare mai rapida fara a fi probleme. deci la aceeasi "capacitate" cu unul Li, un accu cu Ni suporta consumatori de putere mare pretandu-se mai bine unei masini electrice care descarca bateria in vreo ora sau chiar mai putin. rezista la temperatura mai scazuta si bineinteles sunt mai ieftini (de produs?). din pacate nu ai voie sa-i produci si nici sa-i importi din china unde nu prea intereseaza pe nimeni patentul si alte drepturi intelectuale. vestea buna este ca un patent e valabil doar 20 de ani dupa care e "la liber". numai bine. exact cand nu o sa mai fie rentabil petrolul. |
#36
Posted 19 May 2008 - 11:20
Azi am facut un search pe google dupa "Toyota Prius Battery Range Extender Modules". Absolut toate link-urile erau despre firme din America, nici unul din Europa. Aici totul se rezolva cu o taxa Aparent e ciudat ca o tara care are pretul la benzina de 2.5 ori mai mic ca in Europa, se preocupa de alternative la motorul cu ardere interna.
@undercoverbrother: exista deja alternative: Lithium Titanate, Lithium Phosphate, etc. Costurile sint oarecum prohibitive (aprox. 10.000$), dar cu trendul ascendent al pretului carburantilor probabil ca o sa merite din plin. Sa adaugam la asta si micsorarea pretului de productie, din cauza productiei de masa a bateriilor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users