Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Masina pe curent electric

- - - - -
  • Please log in to reply
272 replies to this topic

#37
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
normal ca nu exista nici o preocupare la noi in europa pentru ca statul ar pierde foarte multi bani din micsorarea consumului de combustibil.

#38
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View Postrich1974, on May 19 2008, 14:00, said:

normal ca nu exista nici o preocupare la noi in europa pentru ca statul ar pierde foarte multi bani din micsorarea consumului de combustibil.

Bine zis. Jumate din pretul de la pompa al combustibilior sunt accize... Dar ar gasi statul solutia, ar scumpi curentul...

Asa ca merita sa reduci poluarea.

A aparut si Audi Q7 hybrid... deci se fac progrese.

#39
Harlan

Harlan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 20.01.2007
Eu nu cred ca masinile electrice se vor raspandi pe scara larga din cauza ca au handicapuri evidente. Poate ca in aglomeratiile urbane vor prinde putin pe motiv de poluare, dar nu la modul general. De ce? Pentru ca din cate stiu puterea instalata a motoarelor cu combustie interna a automobilelor depaseste cu mult puterea instalata a centralelor electrice existente care ar trebui pana la urma sa alimenteze aceste automobile. Poate ca nu e asa, poate gresesc.
Cred ca cea mai simpla si ieftina cale este adaptarea motoarelor cu combustie interna existente la alte tipuri de combustibili lichizi sau gazosi. Deja directia aceasta cred ca a fost luata: GPL sau hidrogen.
Si n-ar fi de mirare ca la un moment dat sa reinceapa productia la scara mare a benzinei sintetice - extrasa din carbuni. Zic sa reinceapa deoarece metoda a mai fost aplicata la sfarsitul WW2 de Germania. Poate istoria se va repeta.
Si mai cred de asemenea ca ar trebui sa ne obisnuim cu totii cu ideea unor masini cu motoare mai mici si mai economice.

#40
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostDani Mois, on May 20 2008, 09:28, said:

Bine zis. Jumate din pretul de la pompa al combustibilior sunt accize... Dar ar gasi statul solutia, ar scumpi curentul...

Asa ca merita sa reduci poluarea.

A aparut si Audi Q7 hybrid... deci se fac progrese.

Audi Q7 hibrid, Porsche Cayenne hibrid, Lexus 400 hibrid, etc. au aparut din cu totul alte motive si anume evitarea taxelor mari pe care aceste masini le au in Europa.

View PostHarlan, on May 20 2008, 09:46, said:

Si mai cred de asemenea ca ar trebui sa ne obisnuim cu totii cu ideea unor masini cu motoare mai mici si mai economice.

Hmm... deja avem masini cu motoare foarte mici si foarte puturoase. Tendinta asta e incurajata si de politica de taxe absolut cretina in Europa. Mai mult decit atit se incurajeaza motoarele mici + turbo (vezi premiile Motorul anului), ceea ce mi se pare o timpenie inca si mai mare pentru ca rezultatul e un motor mic, scump, pretentios si cu posibile probleme de fiabilitate.

#41
marihuana

marihuana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 08.12.2007

View PostIVAN_V, on May 15 2008, 17:21, said:

QUOTE (undercoverbrother @ May 15 2008, 13:59) *
dupa cum vezi calculatorul evolueaza mult mai repede decat orice altceva.
stii altceva care isi dubleaza cel putin performantele de la an la an? (desi utilizatorii nu au neaparat nevoie de acea performanta)

mai stii vreun lucru sa sa fie schimbat foarte des cu altul nou desi cel vechi arata la fel ca cel nou, aproape ca nu se strica niciodata, pt multi face acelasi lucru si mai si CONSUMA SI MAI PUTIN cel vechi fata de cel nou?

deci evolutia calc este irelevanta ca ex in orice predictie din orice domeniu.
========================
N-ai facut legatura ? Toate au in comun ...electronica. Nu doar pc a avut o creste imensa, si telefoanele, si televizoarele, aparetele foto, etc... Cam orice domeniu care are treaba cu electronica... si s-ar parea ca ritmul descoperirilor/imbunatatirilor creste.

Edit : a aparut nush ce "ips driver error" la site si cum dadusm click sa-mi posteze a bagat vreo 4 biggrin.gif Poate le sterge cineva pe alea in care am sters continutul si am bagat "eroare.. ips driver eror"

Acum multi ani, se zicea ca daca masinile cu ardere interna ar fi evoluat ca si computerele, un Mercedes ar fi trebuit sa coste azi un dolar si sa mearga 1000km cu un litru de benzina. Ei, uite ca nu s-a intimplat asta.
Raspunsul e simplu, are si tehnologia limitele ei. Iar principiul de a folosi un cazan in care sa arzi gaz de lampa a fost deja optimizat pina la maxim, cu toata electronica din el.
Chiar si computerele au atins limita tehnologica anul trecut. Din acest motiv s-a trecut la procesoarele duo, care merg mai prost decit cele precedente, dar au mai multa gargara de marketing in ele. Acum se chinuie AMD sa faca 6 procesoare la pachet. Totul e din cauza ca si saracul electron, poti sa-l bati cu funia uda, mai repede decit viteza luminii nu merge si la 40nm deja se da cap in cap cu electronul vecin.

Oricum, solutia e fuziunea, functioneaza cu siguranta, avem un exemplu care rasare in fiecare dimineata si apune in fiecare seara. Totul e doar sa reusim sa-l copiem, la scara mai mica. Iar asta se va intimpla in momentul in care vom invata cum functioneaza gravitatia. Abureli gen tokamak sint doar sa consume banii Europei.
Pina atunci insa, grija mare la pushculitza, ca ne fac marile corporatii la buzunare...

Masina electrica este o solutie daca ai o infrastructura. Sa-ti cari in spate bateria nu mi se pare ceva prea inteligent. O banda specializata cu alimentare cu curent electric pe autostrada, numai pentru camioane (marii consumatori) ar fi ceva mai simplu de realizat. Un motor electric e nimic pentru dimensiunea unui camion, iar cind iesi de pe autostrada treci pe sistemul clasic, cu ulei de rapitza sau orice alta vrajeala la moda. Oricum, piatza va dicta directia, corecta sau nu.

#42
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View PostHarlan, on May 20 2008, 09:46, said:

Si mai cred de asemenea ca ar trebui sa ne obisnuim cu totii cu ideea unor masini cu motoare mai mici si mai economice.

La combustibilii clasici masinile mici cu puteri mici nu au demaraj. La cele electrice, un 5 KW face minuni.

S-au inceract motoare clasice pe masinute mici, dar consumul se reduce la jumatate, si puterea e insuficienta.

Nu "ar trebui" sa ne obisnuim, ci VOM FI OBLIGATI. Eu locuiesc intr-un oras romanesc mediu, si deja exista blocaje in trafic. Daca cresterea (oficiala) de 37% al nr. de masini se va mentine inca 2 ani, si se pare ca se va, blocajele in trafic si scumpirea comb clasic vor DICTA nevoia unui motor electric alternativ, sau nevoia unei masini SPECIALE pentru oras. Decat sa faci 5 km in 1-2 ore (azi ii fac in 15 min) cu cei peste 100 CP prin orasul aglomerat, singur in masina, mai bine vei folosi o buburuza electrica cu doar 2 locuri, pe curent, cu 4 kw, a carei incarcare costa cat un litru de benzina. Iar cei alti cativa litri economisiti astfel pot fi folositi (teoretic vorbind) pentru producerea de curent electric pentru inca 5 masinutze (asta pentru cei care se intreaba de unde atata curent electric).

Motorul electric alternativ e deja o solutie, si in maxim 10 ani echiparea autoturismelor de oras cu un astfel de motor va fi o ncesitate. Asta daca nu se produc buburuze full-electric in serii mari, ca sa scada pretul.

Pretul de productie al motorului electric alternativ e foarte mic, cateva sute de euro + bateriile. Diferenta de pret dinte masinile clasice si cele hybrid va fi de 2-3000 euro, si nimeni nu si va permite sa nu economiseasca, datorita taxei de poluare si pretului combustibilului clasic, in conditiile de trafic care ne asteapta.

View Postmarihuana, on May 20 2008, 20:17, said:

Masina electrica este o solutie daca ai o infrastructura. Sa-ti cari in spate bateria nu mi se pare ceva prea inteligent.

Bateriile actuale au zeci/sute de kg... solutii exista, gen "butelie", adica mergi la benzinarie si schimbi in 3 minute bateria descarcata cu una incarcata.

#43
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
faza cu schimbatul bateriei consumate cu alta nu e prea viabila. m-am gandit si eu la treaba asta dar tinand cont ca bateriile se duc destul de repede, dupa juma de an vor fi numai baterii naspa. si nu cred ca iti convine sa dai baterie noua descarcata si sa iei veche incarcata. in plus toti vor cumpara baterii vechi si le vor duce "la incarcat" in speranta sa prinda una mai buna.
tot fiecare cu a lui e mai bine.

#44
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005

View Postmarihuana, on May 20 2008, 21:17, said:

Oricum, solutia e fuziunea, functioneaza cu siguranta, avem un exemplu care rasare in fiecare dimineata si apune in fiecare seara. Totul e doar sa reusim sa-l copiem, la scara mai mica. Iar asta se va intimpla in momentul in care vom invata cum functioneaza gravitatia. Abureli gen tokamak sint doar sa consume banii Europei.
Pina atunci insa, grija mare la pushculitza, ca ne fac marile corporatii la buzunare...

Cam asa ceva? :
http://www.adevarul....oratoare/352535
Energia Soarelui va fi obtinuta in laboratoare

Edited by cornel001, 22 May 2008 - 09:59.


#45
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Tot in Tokamak trebuie sa bagi instalatia, ca sa nu dea pe afara...

Sunt si alte solutii mult mai simple/putin voluminoase, insa omenirea este inca in fasa sau altfel spus, nepregatita inca pt ele...
Acum se confrunta cu probleme de natura filozofica - de ex. evaluarea pericolului reprezentat de dezechilibrarea celor doua planuri ale universului, care rezoneaza sincron in cea de-a 13-a dimensiune, cu riscul producerii unui Big-Bang, odata cu inceperea utilizarii de ZPM-uri....  :P

#46
marihuana

marihuana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 08.12.2007

View Postloock, on May 22 2008, 12:03, said:

Tot in Tokamak trebuie sa bagi instalatia, ca sa nu dea pe afara...

Sunt si alte solutii mult mai simple/putin voluminoase, insa omenirea este inca in fasa sau altfel spus, nepregatita inca pt ele...
Acum se confrunta cu probleme de natura filozofica - de ex. evaluarea pericolului reprezentat de dezechilibrarea celor doua planuri ale universului, care rezoneaza sincron in cea de-a 13-a dimensiune, cu riscul producerii unui Big-Bang, odata cu inceperea utilizarii de ZPM-uri....  :P

Si care sint solutiile alea pentru care nu sintem pregatiti?
Filozofia e gratis, barilul deja costa bani multi.

Problema simpla: Newton a "descoperit" ca marul cade din copac. De ce? Cind filozofia ta imi va explica chestia asta, totul va fi ok. Pina atunci, doar vorbe goale.

View Postcornel001, on May 22 2008, 10:59, said:

Cam asa ceva? :
http://www.adevarul....oratoare/352535
Energia Soarelui va fi obtinuta in laboratoare
Nu mai citi Adevarul ca dauneaza grav sanatatii si poporului roman.
Si eu am fost acum 10 ani la ziar ca descoperisem apa calda, dar bausem numai un rachiu cu un amic de-al meu.

#47
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Nimic nu e moka, iar o asemenea informatie se plateste scump, fooaaaaaaarte scump.... :P

Ti-as spune cum e cu ZPM-urile, ca e mai putin secret, dar nu vreau sa fiu acuzat ca vine Big-Bangu' din cauza mea....:)

#48
IVAN_V

IVAN_V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 570
  • Înscris: 02.04.2008

View Postmarihuana, on May 20 2008, 21:17, said:

Acum multi ani, se zicea ca daca masinile cu ardere interna ar fi evoluat ca si computerele, un Mercedes ar fi trebuit sa coste azi un dolar si sa mearga 1000km cu un litru de benzina. Ei, uite ca nu s-a intimplat asta.
Defapt asta e discursul lui Bill Gates. S-a apucat el intr-o zi sa-si dea cu parerea despre industria auto.... ca daca ar fi evoluat masinile ca pc-urile ar fi avut nush ce autonomie si nush ce pret...
Dar a doau zi a iesit un director de la Ford sua nush ce firma si a zis ca "daca evoluau masinile ca pc-urile, ar fi trebuit sa te intrebe la fiecare accident " esti sigur ca vrie airbag? yes /no... si sa se opreasca din mers, sa dureze juma de ora pana porneste iar si sa nu aiba nici o explicatie.. si ca ar fi trebuit masinile schimbate la fiecare 6 luni, sau ca tia-r aparea un ecran albastru fix cand tie luema mai draga"... si tot felul de mistouri.

View Postloock, on May 23 2008, 11:45, said:

Nimic nu e moka, iar o asemenea informatie se plateste scump, fooaaaaaaarte scump.... :P

Ti-as spune cum e cu ZPM-urile, ca e mai putin secret, dar nu vreau sa fiu acuzat ca vine Big-Bangu' din cauza mea....:)
LOL. te-ai uita pe wikipedia si acum suferi de confuzie ?  Cica zpm si apoi vine big bangul  muhahahaahhaha.

Zi ceva interesant, probabil acasa deja ai taiat firul de la Electrica. Nu ?

#49
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Vreti torrentul de la "Who killed the electric car"?

#50
TheBorg

TheBorg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 22.10.2002
Venturi cam sucks. Mie mi-a placut la nebunie Tesla. Da deja am rata la apartament, si pentru moment nu-mi permit si o Tesla ;)

Asa, comparand in graba, care ar fi diferentele Tesla - Venturi:

In primul rand, pretul:
  •      Venturi 297.000 EUR + TVA
  •      Tesla     99.000 EUR + TVA (99.000 USD + taxe in state)
Viteza maxima:
  •      Venturi 160 km/h
  •      Tesla    200 km/h
Acceleratie 0-100 km/h:
  •      Venturi sub 5 secunde
  •      Tesla    sub 4 secunde
Putere:
  •      Venturi 180 kW
  •      Tesla    185 kW
Cutie viteze:
  •     Venturi 1 treapta
  •     Tesla    2 trepte
Incarcare completa:
  •       Venturi 1 ore la 30 kW cost 3€
  •       Tesla 3.5 ore la 15 kW cost 5€
Autonomie:
  •       Venturi 250 km
  •       Tesla    365 km
Si ca sa comparam cu costurile pe benzina la Skoda Fabia (asta conduc acum):
  •       Tesla si Venturi:              in jur de 1.5€ / 100 km
  •       Skoda Fabia 1.4 benzina: in jur de 8€ / 100 km

Ar fi o singura problema, in ritmul asta iti recuperezi investitia dupa aproximativ un milion de kilometri parcursi.

Dar la cum arata si ce face, nu cred ca la pretul benzinei se uita cine cumpara:

http://www.teslamoto...allery-body.php

#51
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
cautati pe net FutureCar sau ceva de genu "03 - The Fuel(s)"
despre motoare pe combustibil alternativ cum ar fi:
-electricitate(parca si ceva de tesla)
-lumina soarelui
-hidrogen
-aer din atmosfera (pe baza de aer comprimat, si elimina aer rece)

Edited by Chiril, 27 May 2008 - 00:26.


#52
Dani Mois

Dani Mois

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 889
  • Înscris: 11.02.2007

View PostTheBorg, on May 27 2008, 01:03, said:

Venturi cam sucks. Mie mi-a placut la nebunie Tesla. Da deja am rata la apartament, si pentru moment nu-mi permit si o Tesla


Nu confunda Tesla cu masina clasica... Deja exista hybride electrice, cum ar fi Toyota Prius sau Honda Civic, la vreo 22.000 USD in SUA, si au un succes enorm.

Acum, Honda vrea sa faca o noua masina hybrid (clasic + electric), la un pret sub 19.000 USD!!!

Declaratia lor: diferenta de pret dintre un autoturism clasic si un hibrid cu motor electric e de numai 5.000 USD, dar ei spera ca intr-un an sa inceapa productia de serie si sa aduca aceasta diferenta la numai 2.000 USD, adica aprox 1400 euro.

Cred ca nu vor trece 2 ani si majoritatea producatorilor vor lansa modele hybrid pentru ceea ce comercializeaza azi.

Iar la o diferenta de numai 1.500 Euro, sau fie ea si de 2.000 euro, cred ca locuitorii oraselor supraaglomerate nu vor mai sta pe ganduri...

Daca azi e deja aglomerat, si in urmatorii 2 ani peste 50% din romani vor cumpara o masina noua (plus cati mai aduc SH din Vestul UE), inseamna ca masina hybrid va deveni foarte cuarnd o necesitate.

Calculele cu numarul de km in care se amortizeaza un bolid sport nu sunt valabile... vor fi masini clasice, la max 20.000 euro, si calculul va fi: se dubleaza-tripleaza consumul meu de benzina daca stau blocat in trafic vreo ora pentru 7 km? Si daca se tripleaza curand si pretul la benzina (s-a intamplat in ultimul an in SUA, de ce nu s-ar intampla si la noi?), amortizez rapid motorul electric suplimentar?

View Postundercoverbrother, on May 22 2008, 10:14, said:

faza cu schimbatul bateriei consumate cu alta nu e prea viabila. m-am gandit si eu la treaba asta dar tinand cont ca bateriile se duc destul de repede, dupa juma de an vor fi numai baterii naspa. si nu cred ca iti convine sa dai baterie noua descarcata si sa iei veche incarcata. in plus toti vor cumpara baterii vechi si le vor duce "la incarcat" in speranta sa prinda una mai buna.
tot fiecare cu a lui e mai bine.

Ai dreptate.

Dar la bateria care se incarca din mers, cand masina merge cu combustibil clasic te-ai gandit? La hybride functioneaza, Toyota Prius nu se incarca de la priza...

Cat despre baterii, deja s-a ajuns la 60 kg la un EV car tip smart total electric, baterii cu Lithiu, care asigura peste 200 km autonomie si se pot reincarca de 6-700 de ori... adica tin peste 100.000 km, pe care o masina exclusiv pentru oras, cu viteza limitata la doar 45 km/h, ii face intr-o viata de om.

La cei 60 kg, (set de 4 baterii) poti sa ai inca un set de rezerva, costa doar 1.000  si ceva de euro, pretul e in scadere, iei masina cu doua seturi si ai unul la incarcat in garaj...

Attached Files



#53
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
desi va fi incarcata "la priza", zic eu ca pt marirea autonomiei cel mai bine ar fi montarea unui motor termic "stationar" (motor auxiliar) care sa fie folosit doar pt incarcarea bateriilor (in mers) si eventual si pt aer conditionat/caldura.
zic asta pt ca un astfel de motor e mult mai fiabil si economic decat un motor termic normal. in primul rand pt ca merge la o turatie constanta. eventual ar putea avea cateva trepte de turatie prestabilite. ceva gen incarcare economica, incarcare rapida(sau legat "pe direct" la motorul electric), aer conditionat.
inca un avantaj al unui astfel de motor este ca poate fi montat oriunde si in orice pozitie. eventual masina poate veni doar cu o "pregatire" pt un astfel de motor putand sa alegi tu dupa aceea motorul de care ai nevoie. mai mic doar pt incarcat sau mai mare care sa poata merge si "pe direct" alimentand motorul electric fara a mai incarca bateriile.

e o solutie mult mai ieftina decat hibrizii actuali care baga motorul termic in lantul cinematic avand nevoie de cutii de viteze si alte chestii scumpe.

#54
mihaimilk

mihaimilk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 392
  • Înscris: 18.06.2007
In ce companii pot investi, daca m-ar interesa asa ceva?

E Tesla cotata la bursa?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate