Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cazane atmosferice pe combustibili solizi
Last Updated: Feb 11 2024 09:16, Started by
iancovm
, Sep 11 2007 23:23
·
28
#5833
Posted 29 August 2021 - 11:57
Controlerul e un MTS 8Z - https://www.controle...-ventilator-36. Da, am toate cele. aparat de masura, creion faza si dulie.
|
#5834
Posted 29 August 2021 - 12:30
Cablul ce ajunge la pompa are 3 fire : maro, albastru, galben/verde.
Înăuntru in controler ai un releu și unul din firele maro sau albastru este trecut prin contactele releului Tu trebuie sa afli care fie este trecut prin releu. Scoți afara firele din pompa și le lași în aer. Bagi controlerul in priza, fara sa fie activata pornirea pompei și verifici pe care fir ai faza. Daca nu ai pe niciunul, scoți controlerul din priza și-l bagi invers și iar verifici pe ce fir ai faza. Daca faza este pe albastru, înseamnă că firul maro este trecut prin releu. Daca faza este pe maro, înseamnă că firul albastru este trecut prin releu . După ce ai descoperit ce fir este trecut prin releu, legi un fir de la termostat la firul de la pompa ce este trecut prin releu, iar celălalt fie al termostatului trebuie legat la cablul de alimentare al controlerului la aceași culoare. Trebuie belit cablul de alimentare. Teoretic prin releu este trecut firul maro. Deci ar trebui ca la cablul de alimentare sa belești firul maro ca sa poți lega la el un fir de la termostat și celălalt fir de la termostat să-l legi la firul maro ce merge la pompa. Ideal ar fi sa desfaci controlerul și să iei o bucată de cablu cu 2fire și să le cositorește direct in controler, iar la capătul ce este afara sa pui o regleta. Daca faci cum am zis eu, poți dupaia sa bagi controlerul oricum in priza, că nu bubuie Edited by florin71_skoda, 29 August 2021 - 12:32. |
#5835
Posted 29 August 2021 - 13:10
Mersi Florin. Maine o sa incerc sa vad ce reusesc si revin. Ca sa nu mai belesc firul de la controler, o sa fac o mica prelungire cu stecher si priza pe fir, de circa 20 cm si o sa dezizolez acolo. Noroc cred ca atunci cand am cuplat termostatul de urgenta si controlerul la priza in paralel pe pompa, de au facut scurt, controlerul era stans. Sper sa nu se fi avariat, ceva topire sau contact imperfect pe el, deodata functioneaza.
In alta ordine de idei, am refacut complect instalatia si am montat un termomanometru pe o conexiune de 1-1/4 Neavand reductie direct de la 1-1/4 la 1/2 cat are termomanometru, am pus doua reductii, una de la 1-1/4 la 1 tol si dupa de la 1 tol la 1/2. Ca urmare, s-a inaltat un pic termomanometru, asa as vedea una din cauzele pentru care nu indica temperatura corect, am verificat cu doua termometre, fura cam 12 - 15 grade. Termomanometrul este nou, nu cred ca e defect, care ar fi cauza de nu indica temperatura corect? Am pus foto cu el. Attached Files |
#5836
Posted 29 August 2021 - 13:34
Daca respectai faza și nululul, ar fi mers și cum ai desenat tu. Însă la cum ai desenat tu, trebuia tăiat ștecherul controlerului și pus un singur ștecher, că sa nu ai doua pe care sa le poți băga greșit în priza.
Modelul asta de termometru, nu indică niciodată corect temperatura, deoarece nu ai cum să-i imersezi sonda in apa calda, din țeava prin care circulă apa calda. Orice faci, tot va arata cu aproximativ 10grd mai puțin decit realitatea. In timp, va arata mai aproape de realitate, dar niciodată real. Cu cît ai mai multe reducții va arata mai puțin și va dura mai mult pina ce va indica cu doar câteva grade mai puțin. Edited by florin71_skoda, 29 August 2021 - 13:37. |
#5837
Posted 29 August 2021 - 14:03
Mersi mult Florin.
florin71_skoda, on 29 august 2021 - 13:34, said:
Daca respectai faza și nululul, ar fi mers și cum ai desenat tu. |
#5838
Posted 29 August 2021 - 14:39
Deci ideea ar fi ca la firele pompei sa ajunga de la cele doua, controler si termostat de urgenta fazele lor la un fir al pompei si nulurile la celalalt fir. Dar asta inseamna pozitionarea stecherelor ontroler si termostat astfel incat asta sa se intample, in caz de intoardere a unuia, da scurt. Ma gandeam sa vad cum ar fi montajul gata facut bine, si sa fac semne cu carioca permanenta pe priza si stechere, sa nu fie puse gresit.
|
#5839
Posted 29 August 2021 - 15:15
florin71_skoda, on 29 august 2021 - 12:30, said:
Cablul ce ajunge la pompa are 3 fire : maro, albastru, galben/verde. Înăuntru in controler ai un releu și unul din firele maro sau albastru este trecut prin contactele releului Tu trebuie sa afli care fie este trecut prin releu. Scoți afara firele din pompa și le lași în aer. Bagi controlerul in priza, fara sa fie activata pornirea pompei și verifici pe care fir ai faza. Daca nu ai pe niciunul, scoți controlerul din priza și-l bagi invers și iar verifici pe ce fir ai faza. Daca faza este pe albastru, înseamnă că firul maro este trecut prin releu. Daca faza este pe maro, înseamnă că firul albastru este trecut prin releu . După ce ai descoperit ce fir este trecut prin releu, legi un fir de la termostat la firul de la pompa ce este trecut prin releu, iar celălalt fie al termostatului trebuie legat la cablul de alimentare al controlerului la aceași culoare. Trebuie belit cablul de alimentare. Teoretic prin releu este trecut firul maro. Deci ar trebui ca la cablul de alimentare sa belești firul maro ca sa poți lega la el un fir de la termostat și celălalt fir de la termostat să-l legi la firul maro ce merge la pompa. Ideal ar fi sa desfaci controlerul și să iei o bucată de cablu cu 2fire și să le cositorește direct in controler, iar la capătul ce este afara sa pui o regleta. Daca faci cum am zis eu, poți dupaia sa bagi controlerul oricum in priza, că nu bubuie |
#5840
Posted 29 August 2021 - 23:19
Primele 2 posturi sunt corecte.
Postul 3 este parțial corect. In interiorul ștecherului controlerului ai firele maro și albastru pe care nu le vezi. Unul dintre ele, teoretic albastrul, merge direct la firul albastru ce duce la pompa. Celălalt fir, teoretic maro, trece prin întrerupător, dupaia printr-o siguranță fuzibila și dupaia ajunge la un contact al releului și de la celălalt capăt al contactului se duce la pompa Pune aparatul de măsură pe piuit și vezi care din firele ce duc la pompa piuie cu un pin al ștecherului. Ăla este firul ce merge direct. Fa-i semn la ștecher. La celălalt ștecher faci semn și la semn legi aceași culoare. Mie nu-mi plac chestiile astea cu semne. Oricînd poate inversa cineva un ștecher și face bum. Eu prefer sa desfac controlerul și sa lipesc in el un cablu cu 2 fire Edited by florin71_skoda, 29 August 2021 - 23:20. |
#5841
Posted 30 August 2021 - 07:00
Cred ca in controler are rigleta cu surub.
Poate scoate de acolo 2 fire pentru termostatul de urgenta. Unul e FAZA dace Merge la releul ce cupleaza pompa Celalalt e IESIREA ce vine de la releul acela si merge spre pompa. Varianta cu 2 alimentari e CONTRAINDICATA. Gaseste careva sa inverseze vre-un atecher si poc pica siguranta din tablou daca nu pusca releul intre timp. Ca idee generala: In aparatele astea la 230V exista marcaje L, N, P care inseamna Faza, Nul, Pamant. Ele ar trebui respectate. L e codificat cu maro sau rosu. N e albastru mereu P e galben+verde. Releele, intreruptoarele se monteaza pe L (faza) tot timpul daca nu vre-o functie speciala. Daca producatorul controlerului a respectat conventiile, atunci terminalul L de alimentare al controlerului merge la releu, iar iesirea spre pompa va fi tot L. Daca ai 3 terminale separate pentru pompa, cum zice florin, daca N de pe alimentare "piuie" la verificare cu N de la terminalul pompei, inseamna ca au NUL comun. Ramane de veificat (in lipsa schemei) daca L de la alimentare trece cu adevarat prin releu. Te asiguri ca ai Faza conectat pe L la alimentare (creion de tensiune cu pampa neon). Muti creionul de tensiune pe L iesire spre pompa (nu trebuie sa lumineze) . Faci controlerul sa porneasca pompa/releul. Creionul lumineaza. Daca acesta e cazul, poti aplica ce am scris in primele 2 paragrafe. Edited by radurus, 30 August 2021 - 07:10. |
#5842
Posted 30 August 2021 - 08:32
Mersi mult de tot pentru raspunsurile detaliate si pentru ca v-ati facut timp sa raspundeti problemei mele.
As fi optat pentru doua alimentari pentru ca, controlerul este trecut prin UPS. Ma gandeam ca in caz ca se duce ori controlerul, ori UPS-ul, termostatul de urgenta va merge, alimentat la reteaua de 220 V. Adica mai diminuam un risc. O sa vad pe care versiune merg, si revin. |
|
#5843
Posted 30 August 2021 - 10:05
Tu cred ca vrei sa-ti strici UPS-ul Cum suparare sa aduci o faza direct de la retea, pe care sa o cuplezi la iesirea din UPS ?
|
#5844
Posted 30 August 2021 - 10:10
florin71_skoda, on 30 august 2021 - 10:05, said:
Tu cred ca vrei sa-ti strici UPS-ul Cum suparare sa aduci o faza direct de la retea, pe care sa o cuplezi la iesirea din UPS ? |
#5845
Posted 30 August 2021 - 10:13
Pai se considera ca UPS e mai sigur decat reteaua.
Altfel nu mai pui UPS. UPSul nu "se duce". Eventual... moare bateria si nu mai face backup dar face bypass fara probleme (adica alimenteaza consumatorii de la retea) cand e retea. |
#5846
Posted 30 August 2021 - 10:35
Termostatul ala poate cupla si cind UPS-ul si controlerul este functional si in cazul asta tu faci cu acel termostat o punte intre faza de intrare in UPS si iesirea UPS-ului.
|
#5847
Posted 30 August 2021 - 17:20
Am incercat varianta cu creionul de faza, bagat controlerul in priza, fara mers pompa, cu mers pompa, intors stecher... da aiurea, faza oricum pe unul din fire. Naiba stie ce mers are controlerul.
Asa ca am simplificar. Prima data am facut o mica prelungire de 20 cm, priza pe fir si stecher, ca sa nu dezizoler cablul controlerului, din trei fire. Am bagat controlerul in ea. Semne pe stecher controler si priza prelungire, sa nu fie introduse altfel. Pentru siguranta, banda izolatoare. Cablul de la pompa avea deja o bifurcatie pe care am lasat-o in aer de la montajul vechi. Am dezizolat dele doua fire si le-am lasat asa. Apoi cu multimetru pus pe continuitate, am reperat pinul de la stecher si care de la bifurcatie comunica. Deci acest fir din tot ansamblul trece prin releu. Deci celalalte fire l-am legat la termostat, cel dezizolat de la prelungire si celalalt de la bifurcatie pompa. Cu controlerul stins lucreaza termostatul. Cu el aprins lucreaza ambele. Sper sa fie bine. Nu stiu ce se intampla daca introduc prelungirea invers in priza. Attached Files |
|
#5848
Posted 30 August 2021 - 18:28
Scuze, o mica greșeală postul anterior, firul care comunica ștecher prelungire NU trece prin releu, este cel pe direct.
|
#5849
Posted 31 August 2021 - 08:14
Refacand toata instalatia de la centrala la turul si returul caloriferelor, am pus si pompe noi.
Ferro 25-60/130 IC Ferro 25-40/130 BYPASS Cazan Viadrus 30 Kw, 7 calorifere plus 120 litri boiler ACM. Totul merge ok, exceptand zgomotul pe care il face pompa de ic pe viteza III, la cat o lasam si pe cea veche, cumva ca un ventilator care agata, dar face urat... Pe viteza II se calmeaza, se aude din cand in cand, pe I dispare. Pompa este noua, de la ce poate face asa, risc sa o stric? Nu cred ca ar trebuie sa faca asa.... Am pus si un film cu ea. De la aer in sistem nu cred ca poate fi, am aerisit instalatia. Mersi mult din nou. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3bWQu5KoYWU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by vlahul1, 31 August 2021 - 08:18. |
#5850
Posted 31 August 2021 - 08:39
Fie ai o mizerie prin pompa, fie este de la clapeta gravitationala, fie este de la faptul ca ai cumparat o pompa ieftina si nu poti sa ai pretentii de la ea.
(eu banuiesc ca-i de la clapeta gravitationala) Inchizi robineti de separare. Desfaci fitrul Y si-l cureti bine. Desfaci pompa din cele 4 suruburi cu imbus si cureti ce gasesti pe la paleta (teoretic mizeria ar trebui sa "cada" cind curge apa. Montezi totul la loc, desfaci surubul de vizitare/aerisire pompa si deschizi robineti. Daca tot mai face zgomot, te apuci de demontat si arunci la gunoi clapeta gravitationala si in locul ei pui supapa de sens cu arc de la pompa de bypass. La pompa de bypass nu mai pui nimic, ca nu-ti trebuie. ---- Stecherul ala alb ce-i in priza, poti sa-l bagi oricum in priza. Steceherul controlerului da-l cu banda de izolat sa nu se mai poata umbla la el, ca pe asta nu ai voie sa-l bagi invers, ca bubuie. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users