Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...
 Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV
 La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...
 Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 

Branding de tara - Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
SouzaRocha

SouzaRocha

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,013
  • Înscris: 27.09.2007
Salut,

Cu speranta ca acest topic nu incalca regulamentul Softpedia, as dori sa va adresez o invitatie la evenimentul de lansare al lucrarii "Branding de tara - Romania". Daca sunteti interesati de acest subiect, daca puteti si daca vreti sa veniti va asteptam la Casa Oamenilor de Stiinta, luni 18 februarie, ora 14.00.

Speram sa relansam discutiile privitoare la brandul Romaniei si sa subliniem cat de importanta este imaginea unei tari in contextul actual.

Attached File  invitatie.jpg   667.98K   15 downloads

Toate cele bune,
Vlad C.

#2
sexterminator

sexterminator

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,938
  • Înscris: 31.12.2006
In speranta ca acest reply nu incalca regulamentul Softpedia, vreau sa spun ca fascinanta, mereu surprinzatoarea, in fine, fabulospritica Romanie n-o sa aiba neam parte de o branduire ca lumea, decat dupa ce o sa aiba parte si de niste specimene mai competente / mai putin securiste / mai oneste, si, in sfarsit, mai putin inclinate spre praduiala si mangleala din banul public, de unde isi duc ei brandul si viata, respectiv de prin posturile cheie de conducere.

Asa sa ne-ajute Atoate-Branduitorul lumii. -_-

#3
SouzaRocha

SouzaRocha

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,013
  • Înscris: 27.09.2007
Ai raspuns repede iar eu incerc sa tin pasul.

In aceasta minunata tarisaora, numita si Romania, exista ONG-uri, organizatii apolitice, independente, de publicitate, etc. unde oamenii care cred in branding si in rezultatul lui - brandul poate nu sunt bagati in seama. Din aceasta religie a lor - brandingul - se poate naste ceva, ceva care ne-ar putea ajuta intr-o lume a concurentei, ceva ce poate fi chiar un mod de terapie sociala, acela ceva fiind brandul. Poate reusim sa gasim acesti sectanti, poate reusim sa-i aducem la aceasta lansare, si, de ce nu, poate reusim sa construim ceva benefic natiunii pe temelia acestei lucrari.

Sau poate cineva ne critica pana la desfiintare aceasta lucrare si tot ar fi un lucru bun pentru ca am avea certitudinea ca exista oameni interesati si documentati, care au ceva mai mult de spus.

Consider ca daca etern ne vom canaliza energia pentru a ii critica pe fascinantii oameni ai statului fara sa intreprindem ceva, nu vom fi niciodata pe fabulosul drum spre succes, si Romania nu va fi niciodata surprinzatoare. Totusi doresc sa inchei acest subiect pentru ca nu isi are locul aici.

Vlad

Edited by vladimirchira, 15 February 2008 - 22:46.


#4
sexterminator

sexterminator

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,938
  • Înscris: 31.12.2006
O sa divaghez un pic, daca-mi dai voie.
Fiind la randul meu pasionat de publicitate te asigur ca n-am avut nicio intentie deconstructiva in mesaj. Insa m-am lasat furat de idee si m-am intrebat "Ok, e nevoie de o branduire si o strategie coerente la nivel de imagine, si asa greu incercata de smenarii/cocalarii care au vazut in Europa o Mecca a masinilor de furat/cardurilor de clonat/cucoanelor de violat si injunghiat - si totusi, daca n-am merita tot mozaicul asta nefericit din care ne alcatuiesc europenii moderat informati, ce-am putea spune despre noi ? De unde ne-am scoate atuurile, cum ne-am surprinde favorabil esenta si, mai ales, cum am radiografia cat mai atragator pt un occidental orisicata identitate a civilizatiei/culturii romanesti ?
Cu alte cuvinte, cum anume se poate brandui Romania, fara sa scoti niciun cuvintel despre Eliade Brancusi Poenaru Coanda Vlad Tepes Comaneci samd ?
E greu. Nu prea ai cum. Am, de atlfel, si puternica impresie ca nici nu se doreste cu adevarat asta. N-o sa mai intru in amanunte legate de motive, si nu tin deloc sa fiu pesimist, dar trebuie sa spun ca este aproape imposibil un copy - slogan, tagline etc - in branduirea Ro, atata timp cat aerul va ramane imputit de oameni ca Iliescu sau Voiculescu, cat timp Guvernul ramane un SRL si cat timp atat de multi romani o sa-si renege cu pasiune nationalitatea si pe lichelele care-i patroneaza si cat timp o sa aiba o tresarire de rusine la ideea ca sunt romani, scrasnind intre dinti bine-cunoscutul "Ca la noi la nimeni". Da, asta da slogan.

Chiar de-am vrea cu adevarat - si au fost doua tentative esuate crunt, "mereu surpinzatoarea.." si "fabulospirit" - care ar fi atuurile unei civilizatii marginale si ale unei culturi mici, inecate in compromis, minciuna, mizerie, lichelism, coruptie, nepotism, incompetenta, venalism, hotie crancena si post-comunism abrutizant ?
Si gandul asta, oricat de incitat as fi de ideea de care vorbeai, mi-a reprimat complet orice urma de entuziasm.
Nu suntem nici Scotia, nici Irlanda, nici Grecia, nici macar Cehia. De ce sa te agati ? Un specialist in branding spunea odata "Capacitatea unei tari de a fi autentica, de a comunica autentic si de a oferi autenticitate este in sine este cea mai buna destinatie azi."
Autenticitate in ce ? In birocratie, in copii de tigani vanduti pe 2000 de euro, in strazi mizerabile, in servicii penibile, in aglomeratia cenusie, in smenarii de taximetristi care iti cer 2 milioane pe un drum de la aeroport, in hotii de buzunare, in preturile mai mari ca in Manhattan pe produse de 2 ori mai proaste, in mocirla care inconjoara pensiunile de 3 margarete, in  mizeria unor sate uitate de lume, in impulsul compulsiv anistoric, nevrotic si refractar la civilizatie de care tot dam dovada de cand ne stim ?

Deci in ce anume suntem autentici, ce esenta mistica si absconsa, schitata din penel, ne-ar putea defini spatiul si civilizatia ?

Poate doar spiritul de fronda, smecheria, spiritul acut si amoral de conservare sau anistoricitatea unui "bon sauvage" inrait de toti boierii straini care veneau sa-i urineze pe cap (Patapievici a zis-o, nu eu), si care plecau lasandu-l sodomizat, schizofrenic, ticalosit, milog si sarac.
Si care a stiut tot mai bine ca daca nu putea sa-si faca o istorie mai plina si mai eroica, n-a avut de ales decat sa o fenteze smechereste, balcanic, si sa se retraga, ca un servitor umil, din calea ei, cand istoria ii dadea un dos de palma peste bot.

---

Cred ca o sa mai treaca ceva timp pana cand branding-stormingul va stoarce ceva valabil din Romania.
Ca sa nu crezi ca am scris ca sa intoxic doar ca sa ma aflu in treaba, am rasfoit dupa un fragment in care schitam (cuiva, pt o lucrare de master) ceva despre braduirea de tara - in raport cu afisul publicitar:

"Promovarea imaginii unei țări în afișul publicitar destinat străinătății are ca scop, bineînțeles, atragerea nu numai de simpatie sau de admirație internațională ci mai ales de fonduri bănești substanțiale constituite în investiții directe în diversele domenii de activitate asociate cu un potențial economic remarcabil. Însă nici sumele cheltuite în turism nu pot fi neglijate, domeniu care poate fi, prin turiștii străni, calul troian al interesului economic, recreere prin care străinii sunt invitați tacit să agreeze nu doar peisajul și civilizația autohtone ci și mediul de afaceri și deci income-ul aferent ce va mulțumi pe toată lumea.
Brandul de țară este de departe cel mai dificil construct publicitar, deoarece el trebuie să sintetizeze perfect un specific aproape imposibil de surprins într-un mod coerent și reprezentativ. Sunt remarcate mai jos doar trei campanii care s-au evidențiat prin succesul lor sau dimpotrivă prin eșecul înregistrat până acum în conturarea unui brand de țară puternic.
Campania scoțiană de promovare a propriei imagini și de a o vinde turistic este în acest sens una din cele mai de inspirate, în viziunea aproape generală a specialiștilor în PR. Ea a debutat în 2002 cu o serie formată din 5 afișe cu sloganul comun „Live It. Visit Scotland” (“Trăiește-o. Vizitează Scoția”)
    
Tagline-urile pentru fiecare imagine în parte, ce au rolul de a convinge de dimensiunea particulară a fiecărui aspect înfățișat sunt „See it”, „Touch it”, „Hear it”, „Taste it” și „Smell it” și arată în subsidiar că Scoția este pregătită să încânte toate cele 5 simțuri ale celor care o vor vizita. O țară pe care merită să o simți, să o guști, să o vezi, să o miroși, să o auzi, adică să te cufunzi pe deplin în experiența senzorială completă pe care o oferă. Simțul istoriei, oamenii mândri și pasionați de pământul lor, peisajele rurale, pitorescul micilor burguri medievale sau maiestatea marilor orașe.

Promovarea imaginii proprii în cazul Noii Zeelande, considerată de asemenea un succes de marketing, este concentrată în jurul sloganului la fel de inspirat „New Zealand. New Thinking”, o marcă destinată să diferențieze clar propriul construct de brand național pe plan internațional.

Neconvenționalul, gândirea inovatoare cu care propaganda neo-zeelandeză se mândrește, creativitatea, natura primară de o frumusețe sălbatică răpitoare, nealterată de tăvălugul convențional al civilizației ultra-consumiste, dar și spiritul inventiv și tehnologia revoluționară, toate sunt puse sub umbrela conceptului distinctiv de brand național al gândirii noi, al schimbării paradigmei și a mentalității.

Găsirea unui simbol sau a unei atitudini care să se tranforme în brand de țară a generat în cazul României o căutare febrilă. Specificul distinctiv ce poate diferenția țara noastră pe plan internațional a fost încredințat spre conturare celor de la GAV - Scholz&Friends Bucuresti și a pus la grea încercare spiritul de observație a creativilor români.
Sunt anumite trăsături naționale asociate fiecărui popor, în mod tradițional. Englezii sunt conservatori, italienii sunt vorbăreți, iar nemții sunt ingineri. Românii - spirituali. Acesta este noul concept pregătit de Ministerul Afacerilor Externe în colaborare cu firma amintită și supus execuției publicitare încă din toamna anului trecut, un concept menit sa contureze imaginea României între celelalte națiuni după intrarea în Uniunea Europeană.
Sloganul campaniei este „România - Fabulospirit” și încearcă să scoată în evidență spiritul românilor - oameni lângă care nu te poți plictisi. Retorica la care se face recurs se subscrie efortului de a surprinde inefabilul fabulos, de poveste al spiritului emergent acestor locuri pitorești.
Desigur că foarte mulți creativi și analiști au considerat sloganul un adevărat eșec publicitar, acuzând de totală lipsă de inspirație textul ales. Clădirile urbane inestetice, sărăcia deseori lucie a unor gospodării rurale, mizeria și aglomerația, problema infractorilor care își fac de cap în toată Europa sau a rromilor care printr-un alt incident din seria lebedelor vieneze pot oricând strica toate sloganurile propagandistice atent construite, servicii turistice proaste, prețuri mari, economie încă necompetitivă - toate astea i-au făcut pe unii să considere absolut inutilă campania de promovare a brandului național românesc. Cel puțin nu fără o serioasă încercare de a rezolva în prealabil măcar o parte a acestor probleme.
Dacă acești factori ar fi luați în serios, România ar deveni un loc mai des vizitat și cel mai puternic exercițiu de PR dintre toate ar intra în joc - promovarea de la om la om. Acest lucru conferă mai multă credibilitate decât orice tip de reclamă sau campanie de brand. În schimb, cosmetizarea imaginii României doar printr-un exercițiu de publicitate n-ar fi decât o tristă și inutilă declinare a proverbului: „Pe-afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul“.
Fiind o destinație în sine și atracția cea mai căutată, autenticitatea lasă în felul ăsta exercițiul descoperirii în întregime beneficiarului, beneficiar care își asumă însă și riscul unei dezamăgiri autentice, provocate de clivajul insurmontabil dintre brand și radiografia concretă a produsului branduit...
[samd] "

---

Well - succes ..

Edited by sexterminator, 16 February 2008 - 01:55.


#5
krossfire

krossfire

    Lord of the Bunnies

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,346
  • Înscris: 21.04.2006
Pe-afara brandingul competent cade pe PRisti in prima faza. In Romania nu prea sunt iar putinii calificati  sunt dezinteresati (si da, vin din domeniu dar nu am inca anii).

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate