Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tableta office

Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC
 Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...

Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...

Problema Makita PLM 4628n
 Nelamurire sunet navigatie auto

Ma bate gandul la primul bmw

Cum rezolv o incompatibilitate in...

Despre instaurarea normalitã...
 De cate ori purtati o pereche de ...

"Releu" comandat de la di...

Pe la voi cum mai merg dezmembrar...

Ce sisteme audio ați avut la masi...
 

Viteza mare nejustificata

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#1
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
A sosit vremea sa deschid si fratele celuilalt topic.

De ce? Pentru ca am auzit una din cele mai mari aberatii din viata mea... "Doar nu mi-am luat masina asta cu 90 de cp sa circul cu 50 km/h in oras". De parca ar conta caii putere in ecuatia vitezei prin localitati.

Ce este viteza mare nejustificata, in definitia mea? Este o viteza, neadaptata traficului si imprejurarilor.

Toti depasim viteza legala. Foarte putini pot spune cu mana pe inima ca n-o fac niciodata. Unde tragem linie totusi? Ce inseamna viteza mare, nejustificata?

Pai daca limita in localitati e 50 km/h, mergem cu 60 km/h. De ce? Pentru ca in felul asta scadem riscurile producerii unui eveniment neprevazut. Sigur, nu e intotdeauna usor sa mergi cu 60 km/h kilometri intregi. Uneori mai scapam si cu 70 km/h, poate chiar 80 km/h. Dar asta e deja mult, n-ar trebui sa facem un obicei din asta.

Nu predic viteza legala, dar sunt de acord 100%, ca in localitati, limita generala TREBUIE sa fie 50 km/h. Ba chiar pe stradutele rezidentiale, as impune cu strictete 30 km/h, pentru ca acolo 50 km/h e MULT prea mult.

Hai sa incercam totusi sa gasim impreuna ce reprezinta o viteza neadaptata pe soselele din Romania.

#2
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Nu e nici una, nici cealalata, nici cealalta!
Azi au murit patru insi in apropiere de Timisoara cu un BMW! La stiri spuneau de o viteza de 200 km la ora si ca se banuieste ca soferul nu avea permis!
Drumurile din Romania nu sunt facute sa mergi cu viteza in siguranta! Daca intilniti o portiune de drum bun nu o confundati cu autobahn, ca nu e, si nici romanii nu sunt nemti sa respecte legile de circulatie! Si am vazut ca multi nemti, plecati din Romania si care in Germania sunt soferi model,  cind ajung in Romania o fac pe zmeii!

#3
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Orasele sint orase, localitatile ( comunele, satele ) de tranzit sint altceva.
In oras eu nu sar de 60 km/h orice ar fi, dar asta nu inseamna ca peste tot merg cu 60, sint strazi, portiuni de strazi in care merg cu 30-40-50, depinde de trafic, pietoni, scoli, ...
In localitati de tranzit, cum am zis, sate, comune, localitati de 3-400 metri, este cu totul altceva.
La noi este simplu, este localitate, este 50 km/h, dar sint localitati in care se poate tranzita cu 70-80 km/h.
E, aici este problema soferilor, alearga unde nu trebuie si merg incet iar unde nu trebuie.
Nu spune nimeni ca, daca este 50 Km/h pe o portiune de drum trebuie sa mergi cu 50, s-ar putea ca tocmai cind treci pe acolo traficul sa ceara o viteza de siguranta de 30 km/h ( carute, biciclisti, oameni pe strada... ), e aici iar soferii nostri se umfla in pene, si spun :
E 50 ba mormolocule, da cu blitzul dupa tine, cu clacsoane.
E foarte greu sa se inteleaga ca traficul iti spune cu ce viteza de siguranta trebuie sa mergi, nu pancarta de pe strada.

Edited by MAK, 25 August 2007 - 18:42.


#4
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,036
  • Înscris: 06.04.2007
Corect, traficul iti spune ce viteza sa adaptezi, acolo unde este trafic. Spre ex, vin din delegatie sambata , tranzitez ceva comune, cam pustiu si constat ca este radar pus in doua comune, consecutive....urata treaba. Sau: duminica, traseu' Resita-Timisoara(aprox 150 km), dai de 2-3 radare. Atunci concluzia, mergi fie la risc, fie la limita (aproape 60 pe tahometru)

#5
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
Totul e sa nu exageram. Sa adaptam viteza, cat mai aproape de cea legala. Am fost luna asta, la bordul masinii mele cu viteza maxima limitata. Am spus unuia din instructorii de la scoala de pilotaj si mi s-a facut rusine: n-aveam cum sa-l conving ca nu fac treaba asta in mod uzual si doar faptul ca a fost noapte pe o bucata pustie de autobahn intre Germania si Olanda m-a facut sa incerc. Aveam 260 km/h pe kilometraj pentru cateva secunde.

Pe circuit, erau 3 portiuni unde masina avea peste 200 km/h. Si nu era nicio problema. Eram acolo sa invatam sa manevram masina la viteze mari. Sa invatam sa o stabilizam pe traiectorie, sa franam, sa acceleram sau sa viram la momentul oportun. Si eram singuri pe un circuit care pana in 1986 era in Formula 1. Nu pe un drum public. Si acolo n-a fost problema viteza mare.

In schimb, a dat din cap dezaprobator cand i-am spus ca pentru cateva secunde, pe o bucata goala de autobahn, am mers cu 260 km/h.

Pe masura ce inveti, realizezi cat de putine stii cu adevarat. Realizezi ce inseamna cu adevarat viteza mare. Probabil, asta e cel mai important lucru care l-am invatat: cat de putine stiu, cu toate ca am fost unul din cei mai buni din cei 16 de cursanti.

#6
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Eu cand am vazut smekeri care ma depaseau ieri in Bulgaria cu 170 ...acolo unde soseaua avea VALURI!!! si mi-era greu sa tin ditamai A8-ul cum trebuie la 130kmh...ce sa mai zic...bine ca nu mi-au dat si flashuri sau claxoane sa ma enerveze...ca ma luam dupa ei...thanx... :lol:  Sa vedeti depasiri fara vizibilitate nene la ei...numa sa depaseasca un A8 lenes :lol: ..
Pana la urma cred ca o sa vand A8-ul si o sa iau o kashkarabeta din aia,,ca fugeau aia domne,.. B) e cam lenesa balena asta,,,acu pe bune...si mai ales NU STA BINE PE SOSEA, acolo unde are valurile alea in asfalt,..zici ca ai pierdut total directia daca mergi nitel mai tare...

PS devs, oricum, mai aveai pedala la 260km/h, sa nu exagerma cu mea culpa,... :lol:  se mai ducea pana in 300, cred...plus ca poate pe GPS aveai doar 250 :lol:
Saptamana viitoare sa -ti arat ce masina i-am luat lu' fiimea, ca a intart la Facultate (aia fara plata)! Sa-i pun un limitator la pedala,un dop de pluta ceva, cumva ...sa nu se duca pana la fund dar nu-i zic,,ii spun ca e cursa mai scurta ...ca asa e la masinile mai smekere...

Edited by sanddy1964, 26 August 2007 - 20:43.


#7
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007

 devs.java, on Aug 24 2007, 22:09, said:

A sosit vremea sa deschid si fratele celuilalt topic.

De ce? Pentru ca am auzit una din cele mai mari aberatii din viata mea... "Doar nu mi-am luat masina asta cu 90 de cp sa circul cu 50 km/h in oras". De parca ar conta caii putere in ecuatia vitezei prin localitati.

Ce este viteza mare nejustificata, in definitia mea? Este o viteza, neadaptata traficului si imprejurarilor.

Toti depasim viteza legala. Foarte putini pot spune cu mana pe inima ca n-o fac niciodata. Unde tragem linie totusi? Ce inseamna viteza mare, nejustificata?

Pai daca limita in localitati e 50 km/h, mergem cu 60 km/h. De ce? Pentru ca in felul asta scadem riscurile producerii unui eveniment neprevazut. Sigur, nu e intotdeauna usor sa mergi cu 60 km/h kilometri intregi. Uneori mai scapam si cu 70 km/h, poate chiar 80 km/h. Dar asta e deja mult, n-ar trebui sa facem un obicei din asta.

Nu predic viteza legala, dar sunt de acord 100%, ca in localitati, limita generala TREBUIE sa fie 50 km/h. Ba chiar pe stradutele rezidentiale, as impune cu strictete 30 km/h, pentru ca acolo 50 km/h e MULT prea mult.

Hai sa incercam totusi sa gasim impreuna ce reprezinta o viteza neadaptata pe soselele din Romania.
de parca 90 cp ar insemna un bolid care circula cu sute de km pe ora :lol:
dupa parerea mea, viteza mare este viteza mai mare cu 20 km/h mai mare decat viteza legala pe acea portiune :D

#8
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Trebuie mers cu cat iti dicteaza drumul si conditiile. Daca sandy a mers cu balena cu o viteza muult mai mica decat poate masina a avut un rost. Eu cand vad in Ro o astfel de masina mergand suspect de incent, bag si eu piciorul un pic in frana. De obicei au un motiv extrem de bine intemeiat de merg asa.

#9
Lup

Lup

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 923
  • Înscris: 11.05.2004

 sanddy1964, on Aug 26 2007, 21:38, said:

Saptamana viitoare sa -ti arat ce masina i-am luat lu' fiimea, ca a intart la Facultate (aia fara plata)! Sa-i pun un limitator la pedala,un dop de pluta ceva, cumva ...sa nu se duca pana la fund dar nu-i zic,,ii spun ca e cursa mai scurta ...ca asa e la masinile mai smekere...

consideri ca e oarecum inspirata treaba ? depasirile le faci cu pedala la jumatate ?

#10
Crash

Crash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,066
  • Înscris: 27.08.2002

Quote

Hai sa incercam totusi sa gasim impreuna ce reprezinta o viteza neadaptata pe soselele din Romania.

eu am gasit-o pe monitorul  unui  logan rosu .....63km/h peste limita maxima......si a fost total neadecvata ca am decartat permisu` 3 luni  :death:



P.S:ce sfaturi vrei sa dau eu aici ?......ca o sa primesc numai suturi

Edited by Crash, 26 August 2007 - 21:29.


#11
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006

 sanddy1964, on Aug 26 2007, 21:38, said:

[...] NU STA BINE PE SOSEA, acolo unde are valurile alea in asfalt,..zici ca ai pierdut total directia daca mergi nitel mai tare...

Se cheama tramlining si cu cat sunt pneurile mai late cu atat se manifesta mai pregnant. E o senzatie foarte aiurea, dar realmente nu se intampla nimic. Lasi volanul sa-si faca damblaua si masina se va undui putin pe traiectorie, dar va merge drept.

 sanddy1964, on Aug 26 2007, 21:38, said:

PS devs, oricum, mai aveai pedala la 260km/h, sa nu exagerma cu mea culpa,... :lol:  se mai ducea pana in 300, cred...plus ca poate pe GPS aveai doar 250 :lol:
Saptamana viitoare sa -ti arat ce masina i-am luat lu' fiimea, ca a intart la Facultate (aia fara plata)! Sa-i pun un limitator la pedala,un dop de pluta ceva, cumva ...sa nu se duca pana la fund dar nu-i zic,,ii spun ca e cursa mai scurta ...ca asa e la masinile mai smekere...

Cred ca ar ajunge libera la peste 280 km/h, dar nu sunt sigur ca ar ajunge la 300 km/h. Oricum, foarte aproape undeva, ca pedala mai era destula.

Un GTI sau un R32? Sper ca nu tractiune spate totusi...

#12
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006

 Crash, on Aug 26 2007, 22:29, said:

eu am gasit-o pe monitorul  unui  logan rosu .....63km/h peste limita maxima......si a fost total neadecvata ca am decartat permisu` 3 luni  :death:
P.S:ce sfaturi vrei sa dau eu aici ?......ca o sa primesc numai suturi

Poate ca sfaturi nu poti da, desi ma indoiesc, dar poti spune ce ai invatat din experienta asta...

#13
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

 devs.java, on Aug 26 2007, 22:00, said:

Un GTI sau un R32? Sper ca nu tractiune spate totusi...
Cred ca un GTI,,,SI ORICUM NU TRACTIUNE SPATE,...cu toate ca ma batea gandul ... B)
In legatura cu tramlingul ala, am ales solutia de a incetini in loc sa las volanul sa-si faca treaba singur...aveam inca 3 persoane in masina si instfel de situatii aleg varianta mai conservatoare...

#14
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
sunt mult mai multe variabile care intra in calcul cand vorbesti de tramling. in mod normal (datorita gravitatiei) rotile vor sa urmeza soseaua. in functie de frecventa valurilor in asfalt, in functie de DIAMETRUL rotilor (latimea nu are cu ce sa influenteze), de cursa amortizoarelor si de duritatea lor, masina va putea sa intre pe frecventa valurilor sau nu...
devs.java, despre ce curs vorbesti tu? de siguranta sau de pilotaj efectiv?

ps, cu ce masina ai prins 260?

Edited by uko, 27 August 2007 - 11:30.


#15
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
pai d-aia zic si eu ca mi-a fost tarseala sa insist a merge cu 160km/h in situatia respectiva si am redus nitel, plus ca era si seara deja...
Rotile sunt cele din dotare, in cazul meu 245-45-19 :naughty:  iar suspensia era data pe dynamic, adica cea mai coborata garda la sol.

Devs.java vorbeste despre masina lui, desigur! si nu cred ca prins f greu cei 260km/h..pe bune acuma...sunt curios cat consuma la viteza aia...asa ca fapt divers...poate ne spune el.

#16
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
da, dar eu nu stiu ce masina are...d'asta intreb :)

#17
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,711
  • Înscris: 26.11.2001
Revenind la topicul initial, exista o expresie:
cand ai un ciocan, toate lucrurile din jurul tau, devin deodata cuie

Pt ca in salturi diverse caii putere ai masinilor mele au tot crescut, iti spun ca teoria, ca teoria, insa practica te omoara.
Daca in Megane la 80 Km/h deja simteam motorul ca gafaie si avea senzatia de viteza, la Subaru se intampla asta pe la 160 Km/h.
La Subaru la 60 Km/h am sub 2000 RPM si exista periculul sa cobori din mers, pt ca nu ai inpresia ca mergi tare. Motorul nu se aude.

La BMW, pe la 80 Km/h abia imi intra turbina si aud motorul...

Ideea este ca unele masini chiar te fac sa merg tare. Le chinuiesti la viteze "legale".
Pe de alta parte NU conteaza masina. Au fost cazuri cand soferi cu masini cu 50% din motorul meu mergeau de pur si simplu nu t eputeai tine dupa ei, fara sa iti fie frica ca mori. Ca fapt generalizant ei sunt dotati cu: Skoda, VW si chiar Logan.

Exista o mare diferenta intre realitate si teorie.
Nu sunt adeptul limitei de viteza in oras de 100 Km/h, dar sunt destule locatii "rezidentiale" sau nu, unde limita de 50 Km/h mi se pare sfidatoare, ca sa nu mai vb de cretinatatile de indicatoare de 30-40 Km/h.

De la 50 Km/h la 100 Km/h eu ajung in max 3-4 secunde si nu este nici un pericol, insa depinde ff. mult de masina si sofer.

Nu poti elimina riscurile si accidentele din aceasta ecuatie (circulatia din Romania).

P.S. Sa nu uitam ca parcul de masini este din ce in ce mai tanar si mai mare.
Va fi din ce in ce in ce mai rau in ceea ce priveste accidentele (soferi si pietoni)

--------------------------------------------------------------------------
"De la 50 Km/h la 1000 Km/h "
Am modificat, ai scris 1000 in loc de 100 km/h si baietii au inceput deja cu biza. @MAK

Edited by MAK, 27 August 2007 - 21:48.


#18
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
te contrazic. in oras nu depinde doar de sofer, ci si de ceilalti participanti la trafic, fie ei scuteristi care iti apar in fata fara sa ai timp macar sa ii vezi, fie un om matol care o ia inopinant la fuga dupa autobuz sau tramvai, fie cativa cetateni toropiti de caldura pe care nu ii mai intereseaza nimic decat sa ajunga la umbra, fie un prost care franeaza fara semnal si il obliga pe cel din spate, care statea cam aproape, sa vireze stanga si sa iasa din rand ca sa nu il loveasca, s.a.m.d.
exista cateva locuri unde poti da in ea fara probleme, dar nu spun ca monteaza astia radare. :)
n rest, limita de 50 e ok. mai e o problema. pe strazi inguste cu 1 banda pe sens sunt unii care depasesc. cei mai multi nu se gandesc ca poate iesi de pe o strada adiacenta unul care se asigura doar in stanga ca na, in dreapta e sensul lui si nu ar trebui sa fie nimeni...
sunt copii. e din ce in ce mai aglomerat, etc. si nu cred ca se va gasi cineva care sa monteze pe o bucata de 200 m limita la 60 si pe urma la 50 si iar o bucata de 60 si iar de 50...

PS: din cauza asta masinile sunt categorisite ca masini de oras, de familie, sport etc. daca ai o masina sport nu inseamna ca trebuie sa iti faca cineva pista. mai repede iti iei tu o masina de oras...

Edited by uko, 27 August 2007 - 11:59.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate