Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

probleme vizionare netflix

Ajutor alimentare plita inductie

Recunoasteti aceasta boxa
 partitionare ssd 1T laptop Asus

Recomandare enclosure usb 3.0 to ...

Stropire planseu beton

Am neaparat nevoie de firma SRL/P...
 Recomandare Aer conditionat pentr...

Decojire/dezlipire tencuiala deco...

Anvelope all season

Probleme laptop HP
 Golf 5 1.4 MPI GPL

Tulcea - parcare pazita neinundab...

Caldura mare, mon cher!

Zi de nastere la capitala,88 de p...
 

Tramvai in Bucuresti

- - - - -
  • Please log in to reply
251 replies to this topic

#19
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
Am vazut documentare despre Seoul parca, unde aia demolau un drum rapid suspendat prin centrul orasului si-l mutau in subteran sa faca un parc deasupra. Si banuiesc ca toata lumea a vazut despre Boston Big Dig, unde la fel, au mutat in subteran o autostrada centrala din Boston. Noi inca n-am facut cele suspendate...

#20
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,421
  • Înscris: 23.10.2003
Sint multe orase fara tramvaie, dar de obicei au o retea de metrouri impecabila, ramificata, mare etc.

Eu pot sa va spun de exemplu cum e in Stockholm, unde e o poezie. Nu (mai) exista tramvai, a existat (inca mai sint sine prin unele locuri) dar acum sint inlocuite de autobuze, care merg pe linia de tramvai acolo unde acesta avea cale separata  :lol: .

In schimb totul respira civilizatie, de la faptul ca lumea nu distruge autobuzele, pana la faptul ca si astea au mers de metrou, in fiecare statie, pentru fiecare numar de autobuz exista grafic cu orele la care trebuie sa ajunga autobuzul (atentie: nu intervalul, ci ora exacta: 10:23, 10:28, 10:36 etc!!!). Culmea e ca se mai si respecta! :o

Metrouri sint garla, vin foarte des, si eu nu le-am prins niciodata sardele ca la noi!

De altfel cu metrourile pe acolo mergi pana pe la vreo 30-40 de km de Stockholm-ul propriu-zis.

Revenind la cocina noastra, parerea mea este ca problemele vin din doua cauze majore: semaforizarile (fazele si timpii) sint de-a-mpulea, si a doua ca prin intersectii debitul de masini este mic, in general din cauza masinilor parcate pana in buza intersectiei, a statiilor ratb puse la 5 metri dupa intersectie, statii de taxi etc.

Ar fi multe de facut, dar e greu cand nu se vrea.

Linia lui 41 ar fi foarte utila daca n-ar fi asa de aglomerata. Cu masinile de pe langa,  in schimb, nu se prea poate face mare branza, decat daca se mai largesc bulevardele. La Sfantul Asteapta!

#21
dixy

dixy

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,910
  • Înscris: 06.09.2004
In principiu ar trebui incurajat transportul in comun in Bucuresti in special metrou, tramvaie si troleibuze si descurajat traficul cu automobilele personale. Deja din cauza sutelor de mii (sau milioanelor) de masini din Bucuresti nu se mai poate nici circula, nici parca. Este un chin si pentru soferi si pentru cei care folosesc transportul in comun. Ajungi sa faci o ora pentru 5 km. Sau sa ajungi din Pantelimon in Militari in 2 ore. Este insuportabil. Ca sa nu mai adaug si poluarea.

O  retea performanta si eficienta de transport in comun ar rezolva multe dintre problemele Bucurestiului. Eu personal nu as mai folosi masina daca ar exista metrou/autobuz/tramwai/whatever pe care sa-l iau de la o distanta de maxim 300 m de blocul unde locuiesc si care sa ma duca pana in centru (5 km) in 15-20 min.

#22
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,019
  • Înscris: 13.01.2005

 dixy, on May 15 2007, 22:24, said:

O  retea performanta si eficienta de transport in comun ar rezolva multe dintre problemele Bucurestiului. Eu personal nu as mai folosi masina daca ar exista metrou/autobuz/tramwai/whatever pe care sa-l iau de la o distanta de maxim 300 m de blocul unde locuiesc si care sa ma duca pana in centru (5 km) in 15-20 min.
...în condiții decente.

#23
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007
ce stiti de reabilitarea traseului tr. 34. Dupa portiunea de la victoriei - GN si cea de lo Romprim, oare urmeaza sa modernizeze liniile si pe Mihai bravu/st cel maire?

#24
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Da, ba chiar am auzit ca inchiderea tronsonului Victoriei - Obor e aproape.

#25
fiberspeeder

fiberspeeder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 09.02.2006

 devs.java, on May 15 2007, 11:46, said:

De ce avem tramvaie in Bucuresti? Sunt si avantaje?

Avem inca tramvaie pentru ca are nu-s ce smecher contracte babane sa traga linii noi de colo colo, ii mai ies si lui niste zeci de milioane, ne mai inghesuim si noi soferii ca nu-i bai.

Si mai avem tramvai ca erau 2 benzi pe mijloc care erau degeaba, nimeni nu voia sa circule pe ele, la dracu...

#26
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,803
  • Înscris: 25.04.2006
In Bucuresti tramvaiul e bine-venit, dar cu traseul delimitat cu niste borduri acolo ca altfel degeaba este. Se baga fiecare cum poate si nu mai trec nici masini nici tramvaie. La cum este organizat Bucurestiul nu se poate transport in comun fara tramvai, in sitatia in care metroul lasa zone imense neacoperite.

#27
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
Toate tarile civilizate renunta incet incet la tramvai pt. ca:
- ocupa inutil benzi de circulatie;
- e foarte costisitor de intretinut (stalpi, retea electrica separata, cale ferata, vagoane etc).
- confortul calatoriei cu tramvaiul e execrabil;
- zgomot infernal de picamar (am stat un an in caminul Tei cu geamul la 10 m de linia de tramvai. Nici nu stiti ce bine e sa te trezesti la 4.30 fara ceas in fiecare dimineata);
- daca se intampla ceva (accident sau defectiune) cu tramvaiul din fata, s-a terminat cu circulatia pe calea respectiva. Lucrul asta nu se intampla la autobuze.

Avantajele tramvaiului sunt de fapt doar unul: poluare mica. In rest, in afara de 41, nici un tramvai nu circula liber in Bucuresti. Intotdeauna sunt destepti care intorc pe linie, merg pe linie sau parcheaza pe linie (!!!), asa ca faza cu transportul rapid pica.

Dezavantajul nostru este ca avem primari cretini, gen videanu, care fac curse de GT3 intr-un oras in care se circula cu maxim 5km/h, dar in care esti amendat cand ajungi la 62 km/h pt. 10 sec sau ti se ia carnetul ca mergi pe linia de tramvai, care de fapt n-ar trebui sa existe.
Dar avem tramvai, fratilor, cel mai tare mijloc de transport!!!
Get real! :death:

#28
Alex_82

Alex_82

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,372
  • Înscris: 18.02.2007

 batman, on May 30 2007, 11:42, said:

Toate tarile civilizate renunta incet incet la tramvai pt. ca:

Good point :peacefingers: !!!

Edited by MAK, 30 May 2007 - 11:27.


#29
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Fara suparare, in ce alte orase ati mers cu tramvaiul? Si ce tari civilizate renunta la tramvaie (cind tocmai vorbeam mai sus ca se reintroduc in orasele care au facut greseala sa le scoata acum 30-50 ani)? Daca tu bagi la motive confort prost sau zgomot infernal e clar ca confunzi un sistem civilizat de tramvaie, aidca ce ar trebui sa fie tramvaiul, cu ce e la noi.

#30
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
Tu traiesti cumva in Germania si nu spui?
Eu vorbesc de tara de c_cat in care traiesc eu, cu tramvaie de pe vremea lu' Pazvante si cu trafic sugrumat de bolizi pe sine!
Tu de ce tara vorbesti?
Tarile care pastreaza nenorocirea, o fac doar pt. pastrarea unei traditii. Asta e motivul existentei tramvaiului in Viena. In Germania tramvaiul a disparut deja in mai toate orasele. In Berlin e pastrat tot ca o traditie.
Unde se reintroduce?

Edited by batman, 30 May 2007 - 13:42.


#31
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Pai asta intreb: unde in Germania sau Viena ai vazut tramvai inconfortabil, sau cu zgomot de pickhammer?

S-a reintrodus, de pilda, ca sa dau exemple de orase mari, in Londra, Paris, Atena.

#32
fiberspeeder

fiberspeeder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 09.02.2006

 abancor, on May 30 2007, 17:43, said:



Pai da dar acolo nu se asfalteaza in fiecare anotimp, nu se pun borduri de 2 ori pe an si nu se beleste mijlocul drumului juma de an ca sa puna sine.  Am vazut si eu tramvaie in Viena si Insbruck, doar pe strazile foarte late erau, in rest nu.

La noi sunt strazi fara benzi de masini dar cu sine de tramvai, masinile merg pe sine egal tramvaie care stau la stopuri odata cu masinile, egal tambalau.

Edited by MAK, 30 May 2007 - 18:55.


#33
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006

 batman, on May 30 2007, 14:38, said:

Tu traiesti cumva in Germania si nu spui?
Germania tramvaiul a disparut deja in mai toate orasele. In Berlin e pastrat tot ca o traditie.
In  Frankfurt e tramvai, in Stuttgart e, in Dusseldorf e, in Koln e, in Mannheim e. De unde a disparut tramvaiul din Germania?
Mie mi se pare o alternativa ieftina la metrou. Si e semnificativ mai rapid decat autobuzul, cel putin in Bucuresti. Exemplu de test: Dorobanti-Iancului dimineata sau seara, test comparativ cu tramvaiul, auto personal si autobuz. Eu unul sunt convins ca tramvaiul ajunge primul, desi linia nu e modernizata si nici separata de strada.

Edited by MAK, 30 May 2007 - 19:35.


#34
submit

submit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,087
  • Înscris: 15.04.2005

 devs.java, on May 15 2007, 10:12, said:

Legea permite mersul pe linia de tramvai atata timp cand nu incomodeaza tramvaiul.
Mai citeste si tu legea.

#35
Alex_82

Alex_82

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,372
  • Înscris: 18.02.2007
Pe strazile fara refugii poti merge linistit pe lina de tramvai(ex:Pache Protopopescu).

#36
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,580
  • Înscris: 13.06.2004
Una din puținele țări care în care se scot tramvaie e... România.
În Spania și Irlanda tramvaiele dispăruseră cu totul, dar acum se reintroduc. Bine, tramvaie rapide a la metrou ușor. Și în America apare metroul ușor în orașe care renunțaseră la tramvaie, precum Dallas și Los Angles. În Dallas au reînființat și o linie scurtă cu tramvaie de epocă, iar în Los Angeles metroul ușor ajunge și în subteran.
Mai țineți minte ce omor era pe 66 și 667 când nu circula 21? Acum cu 21 e un pic mai bine. O fi tramvaiele învechite, dar încap în ele mai mulți oameni decât în autobuz și troleibuz - 250-300 față de 100 cât încap în troleibuz sau autobuz. Și un tramvai articulat e mai ușor de manevrat pe străzile strâmte, față de un autobuz sau troleibuz articulat (în astea nearticulate ar încăpea cu 30-50 oameni în plus față de un nearticulat) - bine în acest caz sunt de vină traficul + șoferii care este.
Iar cine încurcă traficul: mașiniile, nu tramvaiele. Sunt blocaje de circulație și în zone unde nu circulă tramvaiul sau tramvaiele sunt suspendate, așa că săracele tramvaie nu au nici o vină.  :P
Ieri am făcut cam 25 min de la Bucur Obor la Sf. Ghoerge cu tramvaiul 21 din cauza mașinilor...
Apropos: pe Bd. Iuliu Maniu s-au scos tramvaiele în 1987, și s-a eliberat o bandă. Se circulă bine pe acolo? Nu. Tramvaie nu sunt, așa că ia ghici cine e de vină? :drac:
Pe unele străzi din centru ar fi ineteresant să se introducă tramvaie pe ecartament de 1.000 mm  (ecartament îngust). Astea sunt mai subțitiri, deci ar încăpea mai bine pe străzile strâmte și pline de mașini.

Bucureștiul a fost al 3-lea oraș din România care a avut tramvaie, pe 28 dec. 1872. Înaintea lui au fost Timișoara (8 iulie 1869) și Oradea (în 1872). Tramvaie electice în București au fost pe 9 dec. 1894, iar în Timișoara în 1899 (ceva probleme cu concesiunea electricității). De notat că înainte de 1918 Timișoara și Oradea erau sub stăpânire Austro-Ungară, așa că Bucureștiul a fost primul oraș din Vechiul Regat care a avut tramvaie.
În ceea ce privește troleibuzele: Sibiu (3 luni în 1904, reintroduse în anii '70 - au omorât tramvaiele din oraș, singura linie rămânând Sibiu-Rășinari), Cernăuți (1 feb. 1939), Craiova (9 mai 1943- oct. 1944 - probabil erau ciordite de la ruși, de aia le-au scos), București (inaugurare 6 nov. 1949, dare în folosință 10 nov. 1949)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate