Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Recomandare hidrofor

Montare balustrada exterioara

cea mai potrivita banca pentru ce...
 La multi ani @liviu_np!

Opel Insignia sau Renault Talisman

Parintii si cariera copiilor - ca...

Stand up sau autoironie, concetat...
 Antene gsm Medgidia

Criza alimentara, criza apei, cri...

achizitie auto nou de la dealer

Contor trifazic/pompa de caldura
 Prima masina - 0 experienta la vo...

e-distributie Muntenia s-a "m...

Livrare Hyundai i30 2022 cu DCT

Brother - Eroare scanare A9
 

Tramvai in Bucuresti

- - - - -
  • Please log in to reply
251 replies to this topic

#235
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

View Postdjl, on 1st September 2011, 11:50, said:

Apropos, cam orice tramvai occidental vechi (produs chiar și în anii '50) e mai bun decât unul românesc.
Tramvaiul e un mijloc de transport din secolul trecut, care in prezent mai poate fi modernizat cu costuri teribile. 2 mil e tramvaiul de 200 calatori <4mp> si 10 mil e km de linie cu 2 statii. rahat. de banii astia cumperi 60 autobuze de 80 calatori, ca strazile oricum exista.

Edited by Highlander91, 01 September 2011 - 15:56.


#236
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
Autobuzele pe care le-a cumparat RATB-ul au fost aproximativ 220.000e bucata (cele cu aer conditionat). Deci nu iei nici 10. Nu stiu ce autobuze iti imaginezi tu ca poti cumpara cu 30.000e.
Argumentatia e foarte superficiala si nu tine cont de multe aspecte (de exemplu: costuri de intretinere, poluare, zgomot, etc).

#237
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,616
  • Înscris: 13.06.2004
Auzi, dacă e din secolul trecut de ce se apucă se reînființeze tramvaiele (bine, la ei sunt mai degrabă metrou ușor). Pentru că după ce au desființat de nebuni tramvaiele (mai rămăseseră doar la New Orleans - 1 linie, Philadelphia, Boston, cel dintre Cleveland și Shaker Heights, San Francisco - atât clasicele tramvaie funiculare + tramvaie electrice, Fort Worth - un fel de metrou privat, Pittsburgh - tramvai clasice) și chiar și troleibuze (așa ceva nu mai circulă decât în Philadelphia, Boston și San Francisco) și-au dat seama că oops, mașina nu rezolvă chiar toate problemele + dacă sunt prea multe mașini apar noi probleme. În anii '40-'50 i-au avertizat unii că fac o mare prostie scoțând tramvaiele, dar cine i-a ascuktat când visul fiecăruia era de a avea mașină.
Și Highlander91, ia să vedem tu cum bagi călătorii din tramvaiul 1, 21, 41 în autobuze? Metroul e mai bun ca tramvaiul, dar tramvaiul e mai ieftin de construit decât metroul!
P.S. Și un autobuz poate circula maxim 20-30 de ani. Un troleibuz chiar și 40 (dacă nu și 50), iar un tramvai chiar și 60! (sau mai mult!).

Edited by djl, 02 September 2011 - 10:24.


#238
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

View Postcrz, on 2nd September 2011, 09:39, said:

Autobuzele pe care le-a cumparat RATB-ul au fost aproximativ 220.000e bucata (cele cu aer conditionat). Deci nu iei nici 10. Nu stiu ce autobuze iti imaginezi tu ca poti cumpara cu 30.000e.
Argumentatia e foarte superficiala si nu tine cont de multe aspecte (de exemplu: costuri de intretinere, poluare, zgomot, etc).
Am calculat nu doar 2 milioane un tramvai, cat si reabilitarea unui km de cale de rulare, considerand 2 tramvaie (4 mil e + 1km=10mil+> 14mil/0.22mil autobuzul=> 63 autobuze.

View Postdjl, on 2nd September 2011, 11:23, said:

Și Highlander91, ia să vedem tu cum bagi călătorii din tramvaiul 1, 21, 41 în autobuze? Metroul e mai bun ca tramvaiul, dar tramvaiul e mai ieftin de construit decât metroul!
P.S. Și un autobuz poate circula maxim 20-30 de ani. Un troleibuz chiar și 40 (dacă nu și 50), iar un tramvai chiar și 60! (sau mai mult!).
Cand linia 41 e intrerupta, acei calatori circula foarte bine cu 641. Si pui problema prost. 41 nu poate fi un etalon pentru transportul in comun decat in India. Daca consideri cazanele cu trepte in interior si linia zgomotoasa si cu numeroase restrictii mijloc modern de deplasare, inseamna ca nu ai iesit din tara. Du-te la Budapesta, sa vezi acolo cum trebuie sa arate. Asta ca sa nu te invit la Viena ca e departe.

Nu am zis nimic de desfintare din capul locului. Doar ca o reconstructie a liniei cat si achizitia de tramvaie moderne nu ar trece un studiu de fezabilitate care ar lua in calcul toate variantele moderne de transport! Constanta si Brasovul au desfintat tramvaiele si o duc bine. Craiova se chinuie cu tot felul de scheme de imprumut sa o reabiliteze, si pariez ca banii nu vor ajunge pt ceva calumea si va iesi un rahat.

#239
Kunzite

Kunzite

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,797
  • Înscris: 12.06.2004

View PostHighlander91, on 2nd September 2011, 11:36, said:

Cand linia 41 e intrerupta, acei calatori circula foarte bine cu 641.
:roflmaofast: :roflmao: :roflmaofast:
Esti complet rupt de realitate. In orele de varf nici linia 41 nu mai face fata; daramite cateva autobuze ce stau blocate in trafic?

Imperio arata suficient de modern, IMHO.

#240
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005

View PostHighlander91, on 2nd September 2011, 11:36, said:

Am calculat nu doar 2 milioane un tramvai, cat si reabilitarea unui km de cale de rulare, considerand 2 tramvaie (4 mil e + 1km=10mil+> 14mil/0.22mil autobuzul=> 63 autobuze.

Deci drumurile sunt acolo si nu se strica niciodata, nu trebuie intretinute, nu trebuie reparate, etc.
Si daca pui autobuze de 20t pe niste drumuri, se uzeaza la fel ca in situatia in care circula doar masini de < 2t.

View PostHighlander91, on 2nd September 2011, 11:36, said:

Cand linia 41 e intrerupta, acei calatori circula foarte bine cu 641.
Serios? Tu chiar ai incercat asta sau vorbesti din auzite? Ia zi, cat dureaza calatoria cu 641 de la cap la cap? Cate autobuze sunt necesare pentru a acoperi aceeasi capacitate de transport?

View PostHighlander91, on 2nd September 2011, 11:36, said:

Si pui problema prost. 41 nu poate fi un etalon pentru transportul in comun decat in India. Daca consideri cazanele cu trepte in interior si linia zgomotoasa si cu numeroase restrictii mijloc modern de deplasare, inseamna ca nu ai iesit din tara. Du-te la Budapesta, sa vezi acolo cum trebuie sa arate. Asta ca sa nu te invit la Viena ca e departe.
Exemplul este foarte bun pentru ca era dat legat de capacitatea de transport si viteza tramvaiului, la un caz aplicat direct pe conditiile din Bucuresti. Evident, tramvaie moderne sunt de preferat (de exemplu la nivelul autobuzelor din transa a doua).

View PostHighlander91, on 2nd September 2011, 11:36, said:

Nu am zis nimic de desfintare din capul locului. Doar ca o reconstructie a liniei cat si achizitia de tramvaie moderne nu ar trece un studiu de fezabilitate care ar lua in calcul toate variantele moderne de transport! Constanta si Brasovul au desfintat tramvaiele si o duc bine. Craiova se chinuie cu tot felul de scheme de imprumut sa o reabiliteze, si pariez ca banii nu vor ajunge pt ceva calumea si va iesi un rahat.
Aduci in discutie Constanta si Brasov care au fiecare cam 10% din populatia Bucurestiului. La mine la tara nu e nici autobuz. Pentru ca are 700 de metri tot satul. Asta nu inseamna ca autobuzele nu sunt bune, ci doar ca nu sunt aplicabile in satul meu.

De ce nu ar trece studiile de fezabilitate? Ai si un alt argument dincolo de "parerea ta"?

#241
HmmPLM

HmmPLM

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 29.08.2011
de ani de zile am tot discutat cu tot felul de oameni si am ajuns la concluzia ca doar soferii si prostii influentati de soferi sunt impotriva tramvaielor.
voi nu aveti cum sa constientizati ca tramvaiul este cel mai bun mijloc de transport din capitala pentru oamenii care nu au masina si nici bani de aruncat pe benzina. tramvaiul face fix 2 min/statie deci are un orar extrem de precis ca si metroul, dar pana cobori la metrou, pana iesi, pana traversezi pasaj - pierzi timp. cu tramvaiul circuli gratuit daca vrei sa te duci o statie, doua la cumparaturi etc. daca un autobuz e blocat in trafic, astepti ca prostul, dar tramvaiele de cele mai multe ori ajung la timp conform programului afisat pe site - cu mici exceptii. sunt multe avantaje practice. dar nu! pe voi va deranjeaza in trafic si crapati de invidie ca pleaca primul din intersectie si stati ca prostii la coada in insula sa treaca el. va ocupa inca o banda pe sens, ca nu va mai ajung strazile... de ce nu va luati elicopter? crizatilor!

#242
Kunzite

Kunzite

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,797
  • Înscris: 12.06.2004
Gresit, soferii nu sunt neaparat impotriva tramvaielor.

#243
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
Perfect de acord cu @Kunzite, nu am absolut nimic impotriva tramvaielor desi sunt "sofer". Transportul in comun e unul din lucrurile prost si / sau putin intelese in Romania.

Edited by crz, 02 September 2011 - 12:40.


#244
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,616
  • Înscris: 13.06.2004
MAZăre, iubitorul de "M.A.Z."uri și "soțul" său, Scripcaru, interpretul de prostii sunt 2 exterminatori de transport electric.
La Brașov (Kronstadt) tramvaiul, într-adevăr nu se prea mai justifica. La Constanța cred că mai mergea să fie tramvai, dar boul de MAZăre nu știu ce a avut cu troleibuzele. Și știți cine se bucură de desființarea transportului electric? Șoferii de autobuze!  :naughty: De ce? Că fură din motorină! Deci degeaba nu mai repari linia de tramvai că nu economisești banii!  :naughty:

Și oricât de aglomerat e 41, tot ajungi mai repde decât cu mașina. Eu mă simt super când șoferii stau la coadă și tramvaiul (nu numai pe 41) trece voios printre "conserve"!  :naughty:

#245
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007

View PostHmmPLM, on 2nd September 2011, 13:13, said:

cu tramvaiul circuli gratuit daca vrei sa te duci o statie, doua la cumparaturi etc.
Asta este singurul argument necesar pt a opri orice subventie publica destinata transportului public, si indirect, privatizarii acestuia.
Iar transportul electric nu se privatizeaza; de ce? E scump si nu il cumpara nimeni. Vom vedea cat de curand!

Rolul directorului ITB domnul Crit, este acela de a pregati regia de privatizare.
Iar scopul infintarii Autoritatii Metropolitane de Transport este acela de "a pregati intrarea pe piata de transport a competitorilor privati, si privatizarea anumitor linii nerentabile ale RATB". Daca primaria vrea, si linia 41 o face nerentabila. Cum? Baga un tramvai pe ora si nu mai asteapta nimeni 41. Si e bun de maritat.

Cumparati-va abonamentul la pret de 10l de benzina, ca nu se stie cata vreme va mai fi.

Edited by Highlander91, 02 September 2011 - 20:51.


#246
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,070
  • Înscris: 14.09.2007
Si poluarea? Si locul ocpuat in trafic de ele inutil pe 3 benzi?
Tramvaiul macar are o banda a lui si aia e, nu se plimba cum i se falfaie soferului . Dupa tramvai nu s-a format vreodata coada in CT cand circula, dupa trolee mereu cand ies din statie trebuie sa astepti .

#247
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,616
  • Înscris: 13.06.2004
Vrei să zici după autobuzele din a căror motorină se fură, că MAZăre a desființat de tot troleibuzele (sper să fie făcut sandwich la bulău între 2 forțoși de 1,90).

#248
Kunzite

Kunzite

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,797
  • Înscris: 12.06.2004

View PostNicu90, on 2nd September 2011, 22:50, said:

Si poluarea? Si locul ocpuat in trafic de ele inutil pe 3 benzi?
Si calatorii?

E usor sa vii cu o absurditate de genul "baga un tramvai pe ora", forumul suporta orice prostie. Dar oricata ura ar avea unii pe tramvai, linii vitale precum 41 n-o sa dispara.
Si va spun un secret: o sa fie in continuare mare nevoie de 41 si dupa deschiderea tronsonului de metrou Drumul Taberei.

#249
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,550
  • Înscris: 09.12.2004
vazut ieri ceva interesant si destept la vecinii de la vest: in unele locuri, troleul circula exact pe linia de tramvai ;)

#250
HmmPLM

HmmPLM

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 29.08.2011

View PostKunzite, on 4th September 2011, 10:33, said:

Si calatorii?

E usor sa vii cu o absurditate de genul "baga un tramvai pe ora", forumul suporta orice prostie. Dar oricata ura ar avea unii pe tramvai, linii vitale precum 41 n-o sa dispara.
Si va spun un secret: o sa fie in continuare mare nevoie de 41 si dupa deschiderea tronsonului de metrou Drumul Taberei.

asta e clar. uite exemplu, cati nu pleaca de la 1 decembrie cu 27 care trece f frecvent spre unirii..... dar de la 1 decembrie pana la unirii ajungi de doua ori mai repede cu metroul tot in linie dreapta, si totusi sunt tramvaiele pline si e metroul infiintat de ceva vreme!
nici nu trebuie bagat in discutie 41 care trece la fel de instant ca si 32-ul de fiecare data incarcat de n-ai loc. astea sunt linii de baza. si mai e si 34, sau cum ii zice acum 1 de va rupe tot odata cu finalizarea lucrarilor in vacaresti.

#251
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Apropo de faza cu troleul pe linia de tramvai, si eu ma mir ca la noi inca nu a descoperit nimeni potentialul liniilor de tramvai (acolo unde sint) de a gazdui acele culoare unice de care se mai vorbeste. Pe linia de tramvai ar putea circula si autobuze, troleibuze, taxi cu clienti, masini de interventie, eventual si coloane oficiale. In aceste fel toti opresc la refugii, se elimina opririle pe banda 1 si alte avantaje. Sigur, trebe regindite unele intersectii, trebe semaforizate altfel etc. dar, cum in alte parti se poate, ar fi si la noi posibil. Am auzit ca pe Aerogarii, pe nou reabilitata linie de tramvai, se va aplica ideea asta. Sa vedem cum se va circula. Mare trafic nu e oricum, 5-ul circula rar, 112 sau 301 la fel.

#252
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,616
  • Înscris: 13.06.2004
Readuc acest subiect în discuţie. Pentru că din păcate de vreo 12 ani încoace transportul în comun din Bucureşti a luat-o în jos.
Tramvaiele există pentru că:
1) Pot transporta mai mulţi călători decât un troleibuz sau autobuz. În Bucureşti nu poţi avea troleibuze dublu articulate nici măcar pe arterele mai largi, din motiv de şoferi nesimiţi;
2) Nu scot fum;
3) Se pot produce şi local;
4) Dacă nu au obsotacole, se deplasează repede. Hmm, curbele de pe linia lui 41 nu cred că ar putea fi luate cu aceiaşi viteză de către un autobuz în depline condiţii de siguranţă sau fără prea multe nasoale din partea efectului de centrifugare.

Probleme sunt pentru că:
1) O mare parte din calea de rulare e încă praf. Zgomot, zgâlţâieli, vibraţii, viteză mică de deplasare (mai puţin la orele de retragere la depou), deci călătorie inconfortabilă şi deranj pentru cei care locuiesc lângă linia de tramvai;
2) Tramvaile tip V3A "modernizat" (modernizat ... de fapt vechiul tramvai a fost casat şi înlocuit cu altul care avea acelaşi număr de parc), afară de cele cu podea parţial coborâtă au podeaua foarte ridicată. Dacă nu ai chestii grele şi te sui în tramvai dintr-o staţie cu refugiu mai e cum mai e, dar dacă staţia nu are refugiu...;
3) Unele linii folosesc tramvaie Ceheşti solo, deşi ar avea nevoie de 2 cuplate (aşa cum a fost până nu de mult), iar pe aletele (inclusiv unele care circulă pe străzi înguste) au tramvaie V3A, deşi ar merge (cel puţin în afara orelor de vârf) şi cu tramvaie pe 2 tronsoane, dar hei, au casat tramvaiele V2A (afară de un bidirecţional care cică va fi pentru muzeu). Mai sunt câteva tramvaie pe 2 tronsoane, deşi ar fi nevoie de mai multe;
4) Fără tramvai între Sfânta Vineri şi P-ţa Unirii, deşi la Sf. Vineri şi P-ţa Unirii sunt capete de linii de tramvai. Plus că pe la P-ţa Unirii trec 4 linii de autobuz ce nu ajung la Sf. Vineri. Aiurea-n... tramvai;
5) Sunt unele tramvaie neîngrijite, jegoase.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate