Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

telefon vechi cu baterie moarta -...

Cum scot un sender din “upd...

Flori ca muscatele? Sa dureze toa...
 Intretinere BMW E46 320D

Acoperire canale radio !

Masuratori teren cadastru

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...
 Windows 10 sau alta aplicatie fol...

Sfat achiziție laptop

Motocoasa pe acumulatori erbauer

Aplicare la concurs pe un post AN...
 Infecție care tot reapare

telefon copil - 1200 -1300 lei

Whatsapp web pe pc

Sfat achizitionare un laptop din ...
 

Tramvai in Bucuresti

- - - - -
  • Please log in to reply
251 replies to this topic

#1
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
De ce avem tramvaie in Bucuresti? Sunt si avantaje?

#2
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Se discutase si la subiectul cu eroii revolutiei. Ma citez de acolo:

Nu e momentul sau locul, si n-am nici timp de facut teorii, dar poti face citeva mici exercitii de imaginatie, in cazul in care cunosti zonele:

- cum ar fi fara linia 41
- cum arata un bulevard aglomerat (Magheru, Cantemir etc.) cind se traficul se tiraste, si in el sunt prinse autobuze sau troleibuze, si cum ar fi sa existe un tramvai cu cale separata care sa nu fie influentat de trafic

Impotriva scuarurilor degeaba sunt si eu; desi au un oarecare rol ecologic, cred ca le putem sacrifica pentru trafic, mai ales ca nu au decit iarba. De pilda in DT in loc e scuar sa fie un tramvai - s-ar finaliza cosmarul asteptarii la Razoare in troleu. In timp ce rutierele stau pe loc la semafor, tramvaiul se strecoara ca un motociclist pina in fata. Sau pe Timisoara, sa se fi iunstalat tramvaiul fara spatiul ala dintre sensuri, si ar mai fi fost loc de o banda de carosabil sau parcare.

Pe scurt, tramvaiul e cel mai rapid, incapator, fiabil, robust etc. mijloc de transport. Metrou care sa fie ultra eficient, si sa nu fie nevoia de tramvaie de la noi, au reusit sa aiba doar citeva orase (si totusi si alea mai au si tramvaie). N-ar fi rau, dar suntem foarte departe de asemenea deziderat.

Eu as intreba: care sunt dezavantajele? Sa nu zici ca iau din spatiul carosabil, ca si trotuarele iau din carosabil, si nu putem pune problema sa le desfiintam. Oricum, inlocuirea tramvaielor cu autobuze ar termina definitiv traficul. Fa exercitiul ala cu linia 41, inlocuieste-o cu autobuze. Ar trebui sa fie o coada continua de autobuze.

Edited by abancor, 15 May 2007 - 11:05.


#3
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
Linia 41 e ok, dar ala e doar unul. Desi si acolo se creeaza probleme prin separarea cartierelor in 2.

Dar de ce-am intretine o retea costisitoare de sine de tramvai si stalpi pentru ele cand si asa e complicat?

De ce merg tramvaiele mai rapid? Daca nu vorbim de linia 41, cred ca merg la fel ca orice autobuz si troleibuz, mai putin in intersectii. Legea permite mersul pe linia de tramvai atata timp cand nu incomodeaza tramvaiul. Dar nu cred ca merg mai rapid.

Incapator? Pot accepta, dar ai si ceva concret? E mai incapator decat un troleibuz articulat? Cu cat?

Fiabil? Robust? Astea sunt glume bune cred.

Dezavantaje:
Cale de rulare scumpa
Logistica in intersectie complicata
Zgomot mare si trepidatii
Fara posibilitatea devierii in cazul unor incidente in trafic
Fara posibilitatea devierii in cazul reparatiilor de lunga durata
Deteriorarea caii asfaltice adiacente
Denivelari inerente in intersectii si ca urmare intarzierea traficului

Ca avantaje, nu vad decat spatiul (in caz in care se confirma) si eventual, rapiditatea de miscare (desi in Bucuresti asta nu cred sa fie adearat in viitorul previzibil.

#4
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Orice oras civilizat are tramvai si nu poate fara si baga bani in retea. Crezi ca nu il desfiintau daca se ajungea la concluzia ca merita? Dar nu exista un singur specialist care sa dea un asemenea sfat, pentru ca ar fi o nebunie!

41 Face de la Sofitel in Cringasi 10 minute maxim. Depaseste toate coloanele de masini. Si nu e singurul, mai e 35, 32 si se tot lucreaza. Ideea e sa avem tramvaie cum trebe. De pilda linia 5, cum e acu, nu atrage pe nimeni, si e semi-inutila.

Edited by abancor, 15 May 2007 - 11:26.


#5
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006
Argumentul cu linia 41 nu tine, nu-l mai aduce in discutie. AM FOST DE ACORD ca acea linie e super bine venita, desi are si ea dezavantaje. Acolo unde nu se poate metrou, aceea e solutia.

Dar ce legatura are linia 41 cu restul tramvaielor din Bucuresti?!?

SI NU, nu orice oras civilizat are tramvai. Si daca are, asa cum au orase europene unde am vazut eu, cateva linii mari in genul linia 41, nicidecum ce avem noi in Bucuresti.

#6
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Pai daca esti de acord ca 41 e OK (si 32, 35, Balta Alba si pe unde s-a mai lucrat) atunci cum intrebi ce rost au tramvaiele?! Alea sunt tramvaie, nu ce am avut pina acu. Cind om avea o retea calumea de tramvaie o sa putem zice ca avem un transport civilizat. Adica renovarea totala a liniilor existente si noi linii. Vom avea magistrale rapide, ceva mai lente decit metroul, dar cu avantaje in plus (unul important e accesibilitatea - statii mai dese si mai usor de ajuns la ele). Chiar nu vad de ce am prefera un sistem lent de autobuze.

Tu daca intrebi ce rost au sinele vechi din Bucale ai dreptate, dar nu ala e un sistem de tramvaie cum trebuie.

Organizarea transportului public intr-un oras mare si civilizat este o prioritate si ideal se desfasoara in felul urmator (pe scurt): magistrale (trunchiuri) de transport rapid si de masa, care e obligatoriu feroviar (metrou, trenuri urbane si suburbane si tramvai) si autobuze de legatura intre ele, sau intre cartierele mai slab populate, cu cerere mica de transport, si magistrale. In Bucale e un fel de haos in sistemul de trasee, abia cu tramvaiele se incearca o limpezire, prin definirea unor magistrale principale, si nu a imbirligarii traselor dupa principiul legam toate capetele intre ele, din care rezulta sute de trasee labirintice, pe care se circula la 30 minute o data.

Ideale pentru inlocuirea autobuzelor ar fi troleibuzele, pentru ca muta poluarea in afara orasului.

#7
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Si in TM avem tramvaie, se baga zeci de milioane euroi in reabilitarea linilor. Un dezavantaj al reabilitarii este ca tot mai multe masini incep sa circule pe linile de tramvai... :death:

In germania am vazut ca linia de tramvai este pe traverse de beton, puse pe balast (ca trenul), asa ca nimeni nu poate avea tupeul sa mearga pe linia de tramvai...

#8
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,019
  • Înscris: 13.01.2005

 abancor, on May 15 2007, 12:19, said:

Orice oras civilizat are tramvai si nu poate fara si baga bani in retea. Crezi ca nu il desfiintau daca se ajungea la concluzia ca merita? Dar nu exista un singur specialist care sa dea un asemenea sfat, pentru ca ar fi o nebunie!
Copenhaga n-are tramvai.

#9
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Crede cineva sincer ca ar functiona Bucurestiul fara tramvaie?

E ca si cum as fi intrebat acu 10 ani la ce folosesc autostrazile, ca sunt gaurite si mai mult in santier decit in folosinta.

TM am impresia ca e cel mai vechi sistem de tramvaie din tara, sau cel mai vechi electric. B are cu cai din 1872 si electric de prin 1890.

Si vestul a trecut prin moda "tramvaiul e invechit" si s-au desfiintat multe sisteme, prin anii 50 - 70, mai ales coroborat cu faptul ca nu era nici traficul de astazi. Acu se incearca reintroducerea lor.

Edited by abancor, 15 May 2007 - 14:18.


#10
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,832
  • Înscris: 13.10.2006

 mufă, on May 15 2007, 15:00, said:

Copenhaga n-are tramvai.
Paris-nu are,nu? Si cred ca in Franta nu e nici un oras cu tramvai.Corectati-ma daca gresesc.Ei au trenulete electrice care fac legatura cu oraselele alaturate si Metroul.
Nu stiu sa existe la Londra ...ia mai bagati exemple ca poate ma insel eu...or fi in Irlanda, ca aia sunt nitzel pe invers (fata de englezi...)
Germania, Elvetia, Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia si alti cativa sunt campionii tramvaielor.
Personal le-as scoate si maine din Bucuresti. Un metru decent le scoate din cursa repede.
A nu se compara tramvaiul cu S-Bahn-ul de la Berlin , sa zicem.Etc etc...hai ca prea ma pricep la toate,,, :lol:  :lol: Nu dati cu paru'!

#11
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,537
  • Înscris: 07.07.2006
Paris are, Londra are, si in general se cauta re-dezvoltarea retelelor, acolo unde a fost desfiintata dupa cum spuneam mai sus. Si in Franta sunt multe orase cu tramvai.

Daca ai metroul Parisului, sa zicem ca ne-am putea gindi. Dar uita-te pe reteaua de tramvaie si da-ti seama daca s-ar putea inlocui toata cu metrou, sau daca ar avea rost.

#12
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007
Tre sa apara si pe aici un dobitoc (cunsoc unul personal) care sa inceapa sa vorbeasca despre inelele concentrice ale bucurestiului. Oricum, se circula de groaza in capitala... In ritmul asta nu stiu unde o sa ajungem in cativa ani...

Pt cei care nu realizeaza dezavantajele create de linia 41, mergeti cu masina personala sau cu un taxi, intr-o zi lucratoare (preferabil una ploioasa), pe la ora 18.30, de la 1 Mai cu Turda  pana la Cora Lujerului.

Succese multiple!

#13
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,019
  • Înscris: 13.01.2005

 WHEEP26, on May 15 2007, 15:36, said:

Tre sa apara si pe aici un dobitoc (cunsoc unul personal) care sa inceapa sa vorbeasca despre inelele concentrice ale bucurestiului. Oricum, se circula de groaza in capitala... In ritmul asta nu stiu unde o sa ajungem in cativa ani...

Pt cei care nu realizeaza dezavantajele create de linia 41, mergeti cu masina personala sau cu un taxi, intr-o zi lucratoare (preferabil una ploioasa), pe la ora 18.30, de la 1 Mai cu Turda  pana la Cora Lujerului.

Succese multiple!
Nu neagă nimeni avantajele acelei linii, dar ce zici dacă în loc de 41 mai erau 2 benzi pentru mașini și exista un metrou pe linia respectivă?

#14
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007

 mufă, on May 15 2007, 15:43, said:

Nu neagă nimeni avantajele acelei linii, dar ce zici dacă în loc de 41 mai erau 2 benzi pentru mașini și exista un metrou pe linia respectivă?

Asta e deja utopie

Pana fac astia metrou, eheeee...  E mai simplu pe deasupra. Asa a fost, asa va fi, intotdeauna pt totdeauna.

Edited by WHEEP26, 15 May 2007 - 14:58.


#15
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

 abancor, on May 15 2007, 15:06, said:

...
TM am impresia ca e cel mai vechi sistem de tramvaie din tara, sau cel mai vechi electric. B are cu cai din 1872 si electric de prin 1890.

Si vestul a trecut prin moda "tramvaiul e invechit" si s-au desfiintat multe sisteme, prin anii 50 - 70, mai ales coroborat cu faptul ca nu era nici traficul de astazi. Acu se incearca reintroducerea lor.

Quote

1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie
...
1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã
...
1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca
RATT

in germania au tot disparut linii de tramvai. nu prea isi permit sa il exploateze, e mai ieftin sa cumpere autobuze ecologice care cel putin au traseul modificabil usor, pot sa mearga printre cladirile istorice...

Edited by H725, 15 May 2007 - 15:19.


#16
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,832
  • Înscris: 13.10.2006

 mufă, on May 15 2007, 15:43, said:

In loc de 41 mai erau 2 benzi pentru mașini și exista un metrou pe linia respectivă?

Nu cred ca era necesar si un metrou ca sa se evite acest 41 si sa nu apara blocajele de azi..
Daca blocurile alea de pe Turda nu erau bagate in sosea si nu trebuia sa stai la stopul ala de kkt dupa ce ai coborat Podul dinspre Crangasi, daca la intersectia cu 1 Mai era o chestie care permitea trecerea fara oprire pe artera asta -pod suspendat care trebuia facut de Ceasca ( sau lasat spatiul nitzel mai mare,atunci cand s-au facut blocurile alea in intersectie si-l facea Base acuma, ca tot a facut el 100 de pasaje si a rezolvat totul in Bucuresti), daca era sistematizata intersectia aia (tot de kkt) cand faci la stanga spre Sofitel  sau drept inainte spre Arcul de Trimf..la modul ca sa permita circulatia drept inainte pe o sosea suspendata spre Arc si unde sa poti vira la stanga pe sub acel pod,,.(asta se poate face si acum, dealtfel)...in fine, eu cred ca era mai bine decat cu tramvaiul asta 41.Cred ca avea loc si el, dealtfel,...
Exemplu de intersectie de 2 lei : LIZEANU. Cand s-a daramat blocul ala in 1977 la cutremur, acolo nu trebuia reconstruit.Trebuiau daramate TOATE sandramalele alea pana in Tei si facut un bulevard lat care sa ajunga in Lacul Tei, din Stefan Cel Mare.Asa straduta aia e acum un cosmar pe care-l visezi in minimum 5 min dar e posibil si ceva mai mult...
Mostenirea lu Ceasca , nu va mai mirati.Daca avea sange in pulpa sa mearga cu bdul DECEBAL in linie dreapta pana la Dristor, era chiar smeker Pingelica.Si acuma ii multumeau cei din Balta Alba/Titan.Oricum, e un cartier care e destul e aerist si are si tramvaie destule...care nu incurca nimic, sunt la nivelul carosabilului.Au fost introduse acu vreo30 de ani,...ca la inceput , mergeau doar troleibuze si autobuze in Titan, 92 pana  la capatul de azi (Barajul Sadului) ori 84 , pana la Morarilor.

Edited by sanddy1964, 15 May 2007 - 15:28.


#17
devs.java

devs.java

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 17.02.2006

 sanddy1964, on May 15 2007, 15:16, said:

Paris-nu are,nu? Si cred ca in Franta nu e nici un oras cu tramvai.Corectati-ma daca gresesc.[...]

Strassbourg are.


 WHEEP26, on May 15 2007, 15:36, said:

[...]
Pt cei care nu realizeaza dezavantajele create de linia 41, mergeti cu masina personala sau cu un taxi, intr-o zi lucratoare (preferabil una ploioasa), pe la ora 18.30, de la 1 Mai cu Turda  pana la Cora Lujerului.

Succese multiple!

E evident ca linia 41 are multe dezavantaje pentru cei din zona. Pentru ca practic taie in doua zona si nu poti trece dintr-o parte in alta. Ar trebui combinat cu multe pasaje pietonale si intersectii denivelate.

#18
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,832
  • Înscris: 13.10.2006

 devs.java, on May 15 2007, 16:18, said:

intersectii denivelate.
Pai daca ar exista intersectii denivelate care sa permita sa nu mai opresti la orice stop de kkt si sa mergi pe directia principala fara oprire, nu ar mai fi multe probleme.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate