Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ambalaj cu Garantie - Te-ai aplec...

Abonamentul ADAC. Merita?🤨

Buton alarma neidentificata Logan...

Horizon: An American Saga
 Programul GPU Tweak III, de la Asus

Motor aer conditionat

Malmö, Suedia, city break, cuplat...

Caut medic chirurg
 Substante de baza la pastile de r...

Taiere meri gradina

Inginer PNA / CNS ROMATSA

"DIY" UPS 12V - Scoate cu...
 Grafic in excel

Extensie de browser care sa reduc...

Priza smart monitorizare consum e...

Unde reclam spamul electoral?
 

Autorizatie de traducator pentru to(n)ti

- - - - -
  • Please log in to reply
508 replies to this topic

#397
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Am primit Autorizatia !
    Unde trebuie sa merg sa ma inscriu? Tribunal,Fisc ..etc. Mai mult ma intereseaza termenele limita de depunere,pentru a nu fi amendat.

#398
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View Postmihai!, on 3rd August 2010, 12:22, said:

Am primit Autorizatia !
    Unde trebuie sa merg sa ma inscriu? Tribunal,Fisc ..etc. Mai mult ma intereseaza termenele limita de depunere,pentru a nu fi amendat.


Eu stiu de 60 de zile.

Camera Notarilor, Tribunal, Administratia Financiara.

De te pun aia de la Financiar sa-ti faci o droaie de hartogarii, o sa te ia cu capu'.


#399
SlowShow

SlowShow

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.08.2010
Buna!

M-am inregistrat ca sa intreb aici pentru ca pe avocatnet subiectul e destul de vechi.

Sunt traducator/interpret inhouse, angajata cu contract si carte de munca, etc. Nu am autorizatia de traducator de la MJ pentru ca nu m-a interesat. Stau zece ore pe zi la birou cu capul in texte oricum si nu mai aveam intentia sa imi mai ocup si timpul liber. De curand m-a rugat cineva sa il ajut cu parti ale unui document imens care trebuia depus la UE in regim de urgenta. M-a platit prin "Translation Services Consulting Agreement", nu a avut nevoie de factura. Se pare ca a mai spus si altora pentru ca ieri m-a sunat o firma pentru colaborare. Acum imi surade ideea pentru ca aici activitatea incetineste de obicei in toamna/iarna si nu-mi place sa joc solitaire si sa ma uit pe pereti si nu mi-ar strica putina varietate si bani in plus. Urmeaza sa-i sun si sa aflu mai multe detalii. Din cate stiu deocamdata, nu necesita stampila/autorizatie MJ, nu era in job description.

Nu ma intereseaza sa devin PFA pentru ca aceasta colaborare o sa fie destul de sporadica. Daca vor sa le eliberez factura, conform unei doamne de pe siteul mentionat inainte pot sa aplic o alta metoda decat PFA/SRL:

Am avut si eu dilema asta de curand: SRL sau PFA si pana la urma am ales varianta nr. 3 mult mai simpla si deloc costisitoare: am fost la Administratia Financiara si am depus declaratia de impunere 220, in care am estimat un venit de 1000 lei din care cheltuieli deductibile 400 lei (am luat in considerare cartusul pentru imprimanta, topuri de hartie... consumabile in general) si prin urmare am primit decizia de impunere pentru venitul net estimat de 600 lei, impozitul de 16% = 96 lei, de achitat pana la 15.12.2009. Apoi am depus si declaratia 070 de inregistrare, pe baza careia am primit codul fiscal, cu care urmeaza sa merg sa achizitionez facturierul si chitantierul si registrul necesar. Fiecare dintre aceste 2 declaratii se depun in 2 exemplare, unul ramane la Administratia Financiara si unul la solicitant, dupa ce evident a primit numarul de inregistrare. Au mai fost necesare copii dupa cartea de identitate si dupa autorizatia de traducator (cate un exemplar din fiecare pentru fiecare declaratie in parte). Declaratiile se pot descarca gratuit de pe site-ul ANAF. Costuri?! 0 lei.
Contabilitatea o tin in partida simpla.
La sfarsitul anului se face regularizarea si ramane de vazut cat voi avea de achitat impozitul.
Mie aceasta metoda mi se pare cea mai simpla, fara TVA, fara SRL si contabilitate in partida dubla, etc...


A mai avut cineva experienta asta? Eu am oricum deja un venit pe 2010 de declarat prin 220 pentru traducerea cu care mi-am ajutat un prieten si ma gandeam sa rezolv doua probleme deodata. Evident, spre deosebire de dumneaei, eu nu am autorizatie si tocmai de asta ma gandeam daca sa incep de pe-acum demersurile si daca e MUSAI sa depun autorizatia MJ cu declaratia 070 pentru numar de inregistrare avand in vedere ca nu voi face traduceri autorizate. Am destule diplome care sa ateste ca sunt in stare, inclusiv din strainatate, dar ma gandesc ca Finantelor nu le pasa.  

Multumesc de orice clarificari posibile.

#400
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PostSlowShow, on 6th August 2010, 09:19, said:

Buna!

M-am inregistrat ca sa intreb aici pentru ca pe avocatnet subiectul e destul de vechi.

Sunt traducator/interpret inhouse, angajata cu contract si carte de munca, etc. Nu am autorizatia de traducator de la MJ pentru ca nu m-a interesat. Stau zece ore pe zi la birou cu capul in texte oricum si nu mai aveam intentia sa imi mai ocup si timpul liber. De curand m-a rugat cineva sa il ajut cu parti ale unui document imens care trebuia depus la UE in regim de urgenta. M-a platit prin "Translation Services Consulting Agreement", nu a avut nevoie de factura. Se pare ca a mai spus si altora pentru ca ieri m-a sunat o firma pentru colaborare. Acum imi surade ideea pentru ca aici activitatea incetineste de obicei in toamna/iarna si nu-mi place sa joc solitaire si sa ma uit pe pereti si nu mi-ar strica putina varietate si bani in plus. Urmeaza sa-i sun si sa aflu mai multe detalii. Din cate stiu deocamdata, nu necesita stampila/autorizatie MJ, nu era in job description.

Nu ma intereseaza sa devin PFA pentru ca aceasta colaborare o sa fie destul de sporadica. Daca vor sa le eliberez factura, conform unei doamne de pe siteul mentionat inainte pot sa aplic o alta metoda decat PFA/SRL:

Am avut si eu dilema asta de curand: SRL sau PFA si pana la urma am ales varianta nr. 3 mult mai simpla si deloc costisitoare: am fost la Administratia Financiara si am depus declaratia de impunere 220, in care am estimat un venit de 1000 lei din care cheltuieli deductibile 400 lei (am luat in considerare cartusul pentru imprimanta, topuri de hartie... consumabile in general) si prin urmare am primit decizia de impunere pentru venitul net estimat de 600 lei, impozitul de 16% = 96 lei, de achitat pana la 15.12.2009. Apoi am depus si declaratia 070 de inregistrare, pe baza careia am primit codul fiscal, cu care urmeaza sa merg sa achizitionez facturierul si chitantierul si registrul necesar. Fiecare dintre aceste 2 declaratii se depun in 2 exemplare, unul ramane la Administratia Financiara si unul la solicitant, dupa ce evident a primit numarul de inregistrare. Au mai fost necesare copii dupa cartea de identitate si dupa autorizatia de traducator (cate un exemplar din fiecare pentru fiecare declaratie in parte). Declaratiile se pot descarca gratuit de pe site-ul ANAF. Costuri?! 0 lei.
Contabilitatea o tin in partida simpla.
La sfarsitul anului se face regularizarea si ramane de vazut cat voi avea de achitat impozitul.
Mie aceasta metoda mi se pare cea mai simpla, fara TVA, fara SRL si contabilitate in partida dubla, etc...


A mai avut cineva experienta asta? Eu am oricum deja un venit pe 2010 de declarat prin 220 pentru traducerea cu care mi-am ajutat un prieten si ma gandeam sa rezolv doua probleme deodata. Evident, spre deosebire de dumneaei, eu nu am autorizatie si tocmai de asta ma gandeam daca sa incep de pe-acum demersurile si daca e MUSAI sa depun autorizatia MJ cu declaratia 070 pentru numar de inregistrare avand in vedere ca nu voi face traduceri autorizate. Am destule diplome care sa ateste ca sunt in stare, inclusiv din strainatate, dar ma gandesc ca Finantelor nu le pasa.  

Multumesc de orice clarificari posibile.


Pai eu n-am inteles ce vrei tu sa afli. Asa, la prima citire, iti pot spune ca, pe formularul numit Declaratie de impunere pentru venitul net estimat, exista o rubrica de completat cu numarul actului prin care se justifica activitatea pe care o prestezi, data eliberarii acestuia si organul emitent.

Chiar si pentru formularul 070, te inregistrezi la Finante ca si ce? Persoana fizica neautorizata, care presteaza activitati de traducere/interpretariat pe baza a ce? Finantele cred ca stiu de autorizatia MJ si certificatul MCC si cam atat.


#401
cucur

cucur

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,519
  • Înscris: 15.07.2008
Am si eu o intrebare,

am o autorizatie de traducator de prin anul 2002. Din cate imi aduc aminte am obtinut si un certificat  emis de ministerul justitiei. Tot prin 2002-2003 am tradus pentru prieteni doua documente de cate o pagina si le-am autentificat la un notar pe baza stampilei si semnaturii mele.

De atunci n-am mai avut nici o activitate legata de traduceri si vroiam sa stiu daca sunt obligat sa depun vre-un formular/declaratie anuala?

#402
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
Declaratiile de venit sunt pentru veniturile dovedite. Daca eu ii fac amicului de bloc 100934932749 de pagini de traducere si le legalizez si ala nu imi da niciun ban (sau ma rog - nu cere factura) ce treaba are fiscul? Am facut ceva de buna voie si nesilita de nimeni si fara bani pentru altcineva. Numai veniturile se impoziteaza. Faptele bune nu INCA  :naughty:

@SlowShow - De ce nu alegi varianta si mai simpla - Contractul de colaborare sau mandat sau comision sau cum s-o fi numind el. E un contract intre o PJ si o PF. Eu asa pentru profa de engleza de la firma. Toate taxele si impozitele le platesti legal tu la fisc si PJ se scade pe baza sumei din contract sau a borderoului de lucrari.

#403
deliutzza

deliutzza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 01.10.2007
Buna ziua. Dupa cum bine stiti, la Min. Culturii si cultelor se poate sustine examen de obtinere a unui atestat de traducator. Daca eu sustin examenul pe domeniul... tehnic sa spunem, doar ro-engleza si obtin atestatul de traducator tehnic pentru o singura varianta (ro-eng) voi putea fi angajata ca traducator la o firma de... constructii sa zicem, fara a obtine AUTORIZATIA de traducator de la MInisterul Justitiei?
Intr-o postare mai veche raspunsul era "da". De-atunci au mai trecut ceva ani. Stiu ca in urma sustinerii examenului ro-eng + engl - ro pe domeniul juridic si ulterior, obtinerii atestatului de traducator ro-eng engl-ro, se poate merge la MIn Justitiei pentru eliberarea autorizatiei de traducator - asta pentru obtinerea stampilei si dreptului de a lucra ca traducator autorizat pe langa un birou notarial, etc. Dar daca vreau sa lucrez in domeniul tehnic si am doar un atestat de RO-ENGL pe domeniul respectiv pot fi angajata pe postul "traducator" la o firma, sau imi trebuie musai autorizatie pentru ca in contract sa scrie "angajat pe postul de... traducator!" smile.gif
Multumesc anticipat

#404
Leeloo30

Leeloo30

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 04.02.2010
Buna ziua dinnou tuturor traducatorilor.

Bineinteles am o problema de aceea am revenit pe forum si sper sa ma lumineze cineva.

Sunt traducator autorizat, inregistrat la Finante (am CIF) , am depus declaratiile 220 si 070 cerute la inregistrare anul acesta, platit impozit minim pt ca am declarat venit minim, practic nefacand efectiv traduceri, am depus aceste declaratii doar pt a obtine stampila fara de care nu primeam Autorizatia de Traducator...cel putin asa e in jud. Sibiu.
Marturisesc ca nu urmaresc stirile, din pacate, si am aflat tarziu de depunerea unor declaratii pe la AJOFM, Casa de Pensii, Casa de Sanatate....
Situatia mea e urmatoarea: nu sunt salariata, nu sunt inregistrata la AJOFM, la Casa de Pensii platesc contributiile pe cont propriu, 'din mana' deci...iar cu Asigurarea de Sanatate , sunt trecuta pe Asigurarea sotului el fiind salariat.

Concluzia: intrebarea mea e urmatoarea: trebuie sa ma duc la aceste institutii sa depun/platesc ceva noi declaratii dupa noua Ordonanta care se vehiculeaza in ultimele zile?

Va rog mult daca exista cineva care ma poate lamuri si pe mine.
Imi cer scuze daca nu am fost coerenta...sunt cam bulversata.

Multumesc anticipat.

#405
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
Nici eu nu am depus nimic. Mai mult vreau sa incep demersurile sa imi suspend PFA-ul. M-am saturat de tampenia astora. Sa vina statul sa imi zica mie ca daca sunt PFA am timp de stat la cozi e prea multa nesimtire chiar si pentru care sunt o persoana toleranta ca mine. Lasa nu doriti 16% impozit, vreti sa stau la cozi? Ete tot aia ... nici impozitul ala nu o sa il vedeti. Mai bine lucrez la 50% din pret sau 40% din pret si la negru si nu mai vede statul NIMIC. Uite asa!!!

#406
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View Postdeliutzza, on 26th August 2010, 10:09, said:

Buna ziua. Dupa cum bine stiti, la Min. Culturii si cultelor se poate sustine examen de obtinere a unui atestat de traducator. Daca eu sustin examenul pe domeniul... tehnic sa spunem, doar ro-engleza si obtin atestatul de traducator tehnic pentru o singura varianta (ro-eng) voi putea fi angajata ca traducator la o firma de... constructii sa zicem, fara a obtine AUTORIZATIA de traducator de la MInisterul Justitiei?
Intr-o postare mai veche raspunsul era "da". De-atunci au mai trecut ceva ani. Stiu ca in urma sustinerii examenului ro-eng + engl - ro pe domeniul juridic si ulterior, obtinerii atestatului de traducator ro-eng engl-ro, se poate merge la MIn Justitiei pentru eliberarea autorizatiei de traducator - asta pentru obtinerea stampilei si dreptului de a lucra ca traducator autorizat pe langa un birou notarial, etc. Dar daca vreau sa lucrez in domeniul tehnic si am doar un atestat de RO-ENGL pe domeniul respectiv pot fi angajata pe postul "traducator" la o firma, sau imi trebuie musai autorizatie pentru ca in contract sa scrie "angajat pe postul de... traducator!" smile.gif
Multumesc anticipat

Ministerul Justitiei este pentru domeniul juridic. Da, te poti angaja pe baza atestatului de traducator de la Ministerul Culturii.

@Leeloo30

Quote

...am depus aceste declaratii doar pt a obtine stampila fara de care nu primeam Autorizatia de Traducator...cel putin asa e in jud. Sibiu.

Cum adica, fara declaratii, nu primeai stampila si autorizatia de traducator??? Pai autorizatia nu e eliberata de MJ? Ce treaba au Finantele???

Nici eu nu am depus inca nimic, pentru ca nu am ce depune. La capitolul cozi si birocratie, si Clujul sta ca rahatu'. V-am spus ca am fost odata la Casa de Asigurari de Sanatate si, printre actele cerute pentru luarea in evidenta, scria "copie dupa plicul in care ati primit declaratiile de la Finante"? Mi s-a parut asa o aberatie, ca i-am trimis undeva...


#407
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
Leena dar acum cu declaratiile astea noi...le-ai depus ?

#408
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PosteSkybax, on 3rd September 2010, 13:37, said:

Leena dar acum cu declaratiile astea noi...le-ai depus ?

Te referi la situatia cea noua, prin care toate persoanele fizice autorizate sunt obligate sa mearga sa plateasca (,) cotizatia la Sanatate, Somaj si Pensii?

Daca da, nu, n-am depus.

Am fost la Finante pentru a-mi reglementa situatia cu impozitul, avand in vedere ca deja primisem acasa o somatie cu titlu executoriu pentru un rest de 200 de lei, impozit neplatit din 2008. In august 2009 eu platisem suma de 104 lei, si atunci mi se spusese ca este suma integrala pe care o am de platit. Uite ca nu a fost asa, atunci platisem doar impozitul anticipat pentru anul 2009 si o parte din impozitul real pe 2008. Asa ca am decartat 262 de lei, adica 200 de lei restanta + 50 de lei majorari de intarziere + 12 lei impozit anticipat pe 2010.

De la Finante nu mi s-a spus nimic referitor la situatia noua.

In schimb m-am interesat de codul TVA international, daca doreste cineva informatii, ii pot spune ce mi s-a spus mie de la Administratia Financiara Cluj-Napoca.


#409
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
De VAT number ala stiu, e clar,  am pe SRL
PFA-ul vreau sa il inchid. Nici nu mai stiu ce sa fac cu el. Atatea dari si atatea declaratii ... chiar nu am chef sa ma car luna de luna la 3-4 institutii ca asa vrea guvernul, ca daca suntem PFA avem si timp. Timp au ei sa doarma nu eu care ma culc la 4 dimi si ma trezesc la 8.

#410
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PosteSkybax, on 6th September 2010, 15:44, said:

De VAT number ala stiu, e clar,  am pe SRL
PFA-ul vreau sa il inchid. Nici nu mai stiu ce sa fac cu el. Atatea dari si atatea declaratii ... chiar nu am chef sa ma car luna de luna la 3-4 institutii ca asa vrea guvernul, ca daca suntem PFA avem si timp. Timp au ei sa doarma nu eu care ma culc la 4 dimi si ma trezesc la 8.

[Emoticon care suspina trist].

Eu oricum pana in 2011 nu are rost sa fac nimic, ma rog, eu nu vad rostul.

#411
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
Faza e ca am inteles ca LOGIC ca au stabilit AMENZILE si nu vreau sa ma trezesc cu 5000 de lei de dat de pomana.
Nici nu stiu ce sa fac :( si pe ce drum sa apuc. Exact in situatia asta am ajuns. Sincer as vinde tot si m-as duce intr- o tara civilizata .... mai greu e ca nu are cine ingriji de bunici si parinti.

#412
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PosteSkybax, on 7th September 2010, 08:05, said:

Faza e ca am inteles ca LOGIC ca au stabilit AMENZILE si nu vreau sa ma trezesc cu 5000 de lei de dat de pomana.
Nici nu stiu ce sa fac :( si pe ce drum sa apuc. Exact in situatia asta am ajuns. Sincer as vinde tot si m-as duce intr- o tara civilizata .... mai greu e ca nu are cine ingriji de bunici si parinti.

Pai si care era termenul-limita?

Ca la mine e o situatie mai complicata putin, in sensul ca sunt domiciliata in Cluj-Napoca, platesc impozitul (cei 16%) in Cluj-Napoca, dar, temporar, locuiesc in alta parte.

Plus ca sunt in CIC (concediu ingrijire copil), am spus asta la Finante.

Deci?


#413
eSkybax

eSkybax

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 20.09.2007
Deci tu teoretic ai PFA-ul suspendat si nicio treaba. Termenul era 25.08 si va fi data de 25 de acum exact ca la firme din ce am inteles eu

#414
ovi_vl

ovi_vl

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 01.03.2007
salut...vin si eu cu urmatorul scenariu. 1 bucata student roman gata sa faca orice pentru un $ in plus , executat cateva traduceri tehnice , manuale de utilizare etc. pt firma X .... se trezeste acum cu recomandata de la fisc ca tre sa depuna declaratia vietii pt "ACTIVITATI INDEPENDENTE" (a stat putin pana i a picat fisa pe ce i cer astia impozit) sa zicem , ca acel student nu detine nici o autorizatie de traducator ...ce ar trebuii sa faca el? astept abordarea voastra pentru acest scenariu (imaginati va ca voi sunteti acel student  :thumbdown: )

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate