Auto pentru to(n)ti
Last Updated: Feb 05 2004 18:32, Started by
fov
, Feb 02 2004 11:53
·
0
#1
Posted 02 February 2004 - 11:53
Problema e simpla,
Chiar daca nu sunt chiar mielusel - adica mai stiu una alta, as vrea totusi sa punem lucrurile interesante la dosar. De aceea as vrea sa punem aici lucrurile cele mai interesante/folositoare pe care tre sa le cunoasca un conducator auto. De exemplu dc iti moare motorul, se poate face ceva in loc sa lasi masina "5 min " + ce se intampla de fapt ? Sau cum se porneste cand te impinge cineva.. etc.. Thread deschis pentru toate posibilitatile pe aceasta tema, adica EXPERIENTA unora mai "batrani" in domeniu, poate invatam din greselile altora si reusim sa le evitam. |
#4
Posted 02 February 2004 - 14:03
me too
Cati ani are? In ce stare e? Ai anumite probleme cu ea? Varsati amarul :cya: |
#5
Posted 02 February 2004 - 14:46
Mai, poate off topic legat de subiectul benzina fara plumb pe motoare cu plumb. Am tot cautat informatii in sensul asta si am gasit doar raspunsuri partiale. Asa ca am sunat la Daewoo la Craiova si am intrebat un inginer de acolo care mi-a zis categoric ca gama Daewoo echipata cu motoare pe benzina cu plumb merg fara probleme pe benzina fara plumb. S-au facut si teste in sensul asta su NU SINT PROBLEME.
|
#6
Posted 02 February 2004 - 14:53
Una lume zice ca in timp s-ar putea sa apara probleme (nu neaparat la Cielo ci asa in general) din cauza aliajului din care este turnata chiulasa, sau ca s-ar arde scaunele de supape, etc. Probabil nimeni nu stie foarte bine, ci numai specialistii unei firme si strict legat de masinile lor. Probabil la unele nu se intampla nimic iar la altele da.
|
#7
Posted 02 February 2004 - 15:27
Si io îi mai scap cite o imbucatura fara pb la Ticalosul meu....deh, e mai eftina cu o mie si ceva...de mers mere la fel de prost/bine...
|
#8
Posted 02 February 2004 - 15:39
cauzele ptr care iti moare motorul pot fi foarte diverse, asa ca nu prea exista o solutie universal valabila.
pp lucru pe care trebuie sa-l stie un sofer este telefonul mecanicului. daca ai Dacie, o sa inveti relativ repede cam de ce piese este nevoie sa ai in portbagaj. in primul rand cativa metrii buni de sarma (nu foarte otelita) si patentul aferent, nu prea exista brida (cred ca asta e termenul), sistem de prindere, etc care sa nu poata fi inlocuit temporar cu sarma. lectia asta am invatat-o de la un inginer auto cu 20 de ani de experienta, iar asta m-a ajutat in cateva situatii: - rupt "stutul" (mancat de rugina) care iese din blocul motor si in care intra furtunul cu antigel, asa am aflat solutia magica - prins cu sarma (brida nu mai avea de ce sa prinda) si am mers asa toata saptamana, deabia in w/e am fost la mecanic ca sa rezolv - rupt cablu de acceleratie (chiar unde se prinde de pedala) - am rezolvat pb-a in maxim 5 minute, prinzand cablu de pedala cu sarma si apoi m-am plimbat prin oras cu masina inca 1,5 h pana am gasit cablu potrivit - legarea a diverse plastice si ormanente chiar si usa, dupa ce au fost implicate in diverse accidente minore. mai trebuie sa ai neaparat un set de bujii (chiar daca nu sunt noi, dar cat de cat gata reglate), o platina - daca nu stii tu sa o montezi sigur o sa gasesti un binevoitor care sa te ajute, set de sigurante electrice (si aici te poate ajuta sarma, de fapt litza), un set complet de becurii, etc. dar cel mai bine este sa ai numere de telefon ale mecanicului si ale prietenilor |
#9
Posted 02 February 2004 - 16:57
@driv,
socru-meu si-a luat solenza si eu i-am cumparat Dacia are vreo 4 ani si e in stare excelenta (a fost ingrijita bine, revizii + reglaje la termen etc..) mi-a murit motoru' de 2 ori (la stop) fiindca nu-i dadeam destul gaz si ridicam repede de pe ambreiaj. Asta se intampla ieri dupamasa.. am luat o pauza de cateva ore si dupa aia am mers snur.. Totusi dc se mai intampla - auzisem ca dc apas acceleratia pana la capat (cu motoru' oprit evident) de doua ori ajuta.. asa e ? Dc da - de ce ? Ei - am vise de mare tehnician in ale condusului, dar mai am multe de invatat.. Legat de asta : vreau sa-mi pun un cd rom la masina. Am aflat eu cum se face legatura, dar ma intreb ce-o sa oracaie la hopuri ?!!? haha.. |
#10
Posted 02 February 2004 - 17:14
@fov
Da, apasand pana la fund poate sa ajute. Dar cred ca ajunge si o singura data, altfel poti chiar sa o inneci. De ce ajuta? Pai de fiecare data tu cand apesi pe pedala se actioneaza pompa de spritz, care arunca efectiv cu debit mic benzina in galerie....fara aceasta imbogatire de amestec, motorul nu poate accelera, mai ales daca este in sarcina.... Poate nu iai dat tu gaz destul, poate e dereglat carbu, avans... |
|
#11
Posted 02 February 2004 - 17:31
@driv,
tks man, eu am fost de vina - masina e reglata si merge bine |
#12
Posted 03 February 2004 - 00:25
o intamplare hazlie si in acelasi timp o tema de casa:
in urma unei ploi torentiale prin '95, intre ploiesti si tirgoviste, a inceput sa curga riul peste sosea pe o portiune de vreo suta de metri. se facuse coada de masini si intr-o directie si in cealalta pt. ca apa era atat de adanca incat intra inauntrul masinilor care se incumetau sa treaca. unele treceau, altele se opreau si atunci venea un camion care le remorca pina la "mal". oricum, se circula cind intr-un sens, cind intr-altul pt ca nu se stia pe unde era soseaua, calcai mai mult la nimereala. cu toate astea, o doamna singura intr-o dacie vine ca o naveta pe dunare pina pe la vreo 15 metri de mal, cand ii moare muschiul si ramane in apa. da citeva chei,...nimic. camionul oprit de vreo 10 min in cealalta parte (nu stiu ce facea). ce stiu este ca nimeni nu-si sufleca pantalonii ca s-o "impinga" pe cucoana. dupa un timp scoase capul pe fereastra si primi sfatul salvator, fara a mai fi nevoie de interventia fizica barbateasca (cea intelectuala a fost de-ajuns). cine spune primul ce sfat a primit? |
#13
Posted 03 February 2004 - 07:49
Quote Originally posted by fov Legat de asta : vreau sa-mi pun un cd rom la masina. Am aflat eu cum se face legatura, dar ma intreb ce-o sa oracaie la hopuri ?!!? haha.. N-o sa oracaie, pentru ca are o memorie tampon de destule secunde, unele chiar minute. |
#14
Posted 03 February 2004 - 08:36
Quote Originally posted by fov Sau cum se porneste cand te impinge cineva.. etc.. Masina sa fie in treapta a II-a de viteze, ambreiajul apasat. Cand prinzi putina viteza, iei piciorul de pe ambreiaj. Quote Originally posted by servo dupa un timp scoase capul pe fereastra si primi sfatul salvator, fara a mai fi nevoie de interventia fizica barbateasca (cea intelectuala a fost de-ajuns). cine spune primul ce sfat a primit? Sa mearga numai pe baterie... adica sa tina cheia in contact la maxim... si masina sa fie in treapta I de viteze |
#16
Posted 03 February 2004 - 09:44
@akeem,
tu vorbesti de scule mah, eu vb de un cd rom de calc @swentfos, da, stiu, dar cred ca-mi lipseste experienta ... si ma bucur ca n-am nevoie la masina asta (inca). masina de 20 de ani a lu' bunicu era pardalnica (nu prea mai statea bine nici la relanti) chiar asa a sunat sfatul ? |
#17
Posted 03 February 2004 - 10:01
@fov
CD-ROM=nu stiu cum il alimentezi (+5, +12, -5, -12), nu are support pentru soc....nu are aspect ca sa stea in masina...adica NU MERITA Ia ceva DISCMAN ieftin si cred ca altfel va fi treaba Nu iti fa kitch din masina Eu am Dacie de 26 ani si in afara ca i-am pus oglinzi de 1310, o sa ii pun pompa electrica la stropitoare, in rest cred ca o aduc la forma originala cat de mult posibil. E mai fain asa, decat sa te "mandresti" cu gadgeturi noi...dar tot Dacie... :cya: |
#18
Posted 03 February 2004 - 12:14
ei,
chestia cu legatu' e simpla.. iti trebuie un regulator de tensiune 7805 care te ajuta sa ai si cei 5 V de care ai nevoie. Problema design-ului se poate rezolva si ea, foarte usor (nu insist acum), a.i. sa nu fie deranjant. Cand ma gandesc ca un cd rom fara tray e 300 mii imi vine parca sa fac miscarea asta. Cand mi-oi lua masina cu pretentii merg pe mana specialistilor. Oricum, nu o sa fac niciodata kitsch din ceva ce-i al meu.. ci doar anumite ajustari cu bun gust. O sa fac un studiu de caz si daca vad ca deriva in kitsch nu validez |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users