Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#7039
Posted 22 May 2017 - 20:03
izometric, on 21 mai 2017 - 20:16, said:
Cat de des il schimbi? Daca suma este pana in 10.000 km nu are rost sa iti faci procese de constiinta. Baga orice brand de ulei semi-sintetic decent. Daca suma e pana in 15.000, orice brand de ulei full sintetic decent. Semi-sinteticul e recomandat sa fie schimbat pe la 6000-8000 km cel mult pentru ca se degradeaza si lasa depozite in motor. Romania ofera doar regin sever pentru ulei. Orasele sunt ultra aglomerate, autostrazile cam rar utilizat de cei mai multi utilizatori iar pe drumuri nationale/europene cu siguranta nu mergi constant cu masina. Addinol e scump in Romania, mi-am luat adio de la el pentru ca nu renteaza. Am primit oferta de la ei, 200 lei pentru 4 litri. Imi pare sincer rau, dar cu 50 lei in plus imi iau Fuchs Titan Pro S 5w40 care este ..... Pentru acel golf 4 un ulei foarte bun este Ravenol VST 5w40, mai ales ca lotul de 2017 a intrat in Romania si deja se vinde. Uleiul este super decent la pret iar dpdv al calitatii este excelent. Alt candidat pentru acel tip de motor este Valvoline Synpower 5w40, care la fel este foarte bun, super decent la pret ( 100 lei pentru 4 litri ) iar dpdv al calitatii este foarte bun. La aditivi.... nu oricine apeleaza. Cine nu, atata timp cat merge cu ulei de calitate nu are probleme. Aditivul este un extra efort financiar care aduce beneficii. Edited by Speedo, 26 May 2017 - 10:26. |
#7040
Posted 24 May 2017 - 00:21
Cum vi se pare Liqui Moly Leichtlauf HT 5W-40 ? Vs SHU 5w40 sau altceva in aceeasi gama de pret? (pt benzinar)
Also, de ce asta Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 nu are norma 229.5 ci doar 229.3, cea veche, desi teoretic e superior lui Leichtlauf HT, fiind full sintetic? Cum va explicati preturile ridicol de mici ale lui SHU 5w40? E 90 de ron 4 litri? Edited by a3ds, 24 May 2017 - 00:23. |
#7041
Posted 24 May 2017 - 14:27
#7043
Posted 24 May 2017 - 15:23
Despre Addinol Super Light 5w40 de care am spus pe pagina anterioara, in Germania este la 22 euro bidonul de 5 litri. In cazul in care exista doritori, la o comanda mai mare de exemplu de 10-15 litri este mult mai avantajos sa il aduceti in tara decat sa il cumparati de la Addinol Romania care cer 196 de lei pentru 4 litri de ulei.
Edited by Speedo, 25 May 2017 - 10:23. |
#7044
Posted 25 May 2017 - 14:23
Salut!
O intrebare am si eu. Am schimbat uleiul acum 1500km (februarie). Am trecut de.ala Aral la Yacco. De câteva zile am remarcat să motorul este mai silențios. Mi se pare mie sau chiar este ciudat? |
#7045
Posted 25 May 2017 - 14:52
Am continuat monitorizarea raportului dintre km parcursi si orele de functionare ale motorului.
Ambele masini sunt folosite atat urban cat si extra-urban in regim de exploatare alert. Motor PD, 8.000Km, 313h pana la schimb ulei, cu o completare de 400-500ml Red Line Euro Series 5W-40, interval de schimb 6 luni. Motor CR TDI, 12.155Km, 520h pana la schimb ulei, cu o completare de 300ml ulei OE 507.00, interval de schimb 10 luni. Se observa ca regula de 300h de functionare care se foloseste de obicei la agregate pentru schimbul de ulei poate fi aplicata si la autoturisme cu interval de schimb fix. Recomandarile de pe topic referitoare la intervalele de schimb la 7.000-9.000Km au corespondenta directa cu cele 300h. Pentru cealalta aplicatie, vorbim de un ulei LL si criteriul acesta nu mai are relevanta. Edited by Speedo, 25 May 2017 - 15:12. |
#7046
Posted 26 May 2017 - 11:58
Nu este relevant deloc, masinile moderne calculeaza orele insa interval scade extrem de mult cand vine vorba de incarcarea motorului, daca il conduci in 70-90% load o sa fi surprins cat de repede scad km pana la schimbul de ulei.
Daca mergi tare in 150 de ore ecu zice ca este timpul sa faci schimbul, nu sa il mai tii inca 150 de ore. De ex la mine daca pun masina in Dynno mode si dau in ea sa schimbe 4 viteze in rosu deja au scazut 249 km din interervalul de schimb. |
#7047
Posted 26 May 2017 - 12:39
Am mentionat ca la uleiurile LL nu se poate face o corespondenta.
Totusi, la masina CR pentru care am dat datele de mai sus, computerul de bord declara ca mai sunt 15.840Km pana la revizie, asta inseamna in total 28.000Km, condus in Bucuresti, in fiecare zi, in trafic maxim, iar evolutiile de pe celelalte drumuri sunt intr-un intr-un regim foarte alert. 2.000Km scazuti din limita de 30.000Km in conditiile in care a evoluat masina inseamna foarte putin. Practic ar mai fi avut resursa de inca 500h functionare din calculul aproximat al functionarii si evolutiei masinii. Edited by Speedo, 26 May 2017 - 13:58. |
#7048
Posted 26 May 2017 - 17:54
Speedo nu esti de acord cu laboratoarele pentru analize de ulei uzat dar crezi in ceea ce iti spune masina ?
Iar o cifra de 28.000 km la oras cum ar zice masina.... este enorm de mult pentru un singur ulei din punctul meu de vedere mai ales daca masina are baie de ulei sub 5 litri. La un Audi A6 2.0 TDI aplicatia de pe calculatorul masinii spunea ca uleiul mai avea viata multa, dar motorul suna foarte urat. Lucru sesizat de proprietarul masinii. La un Audi A3 1.9 TDI cu DPF folosind Mobil1 ESP 5w30, dupa cam 6-7k km motorul a inceput sa guste din ulei. Pana atunci nimic. Eu consider ca acesta este un prim semn ca proprietatile uleiului s-au modificat intr-o anumita masura. La un Audi A4 2.0 TDI B8.5 cu ulei Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30 masina merge destul de mult in Constanta, dar si in extern fiind folosita pentru naveta. In prezent masina are cam 8500 km fara consum de ulei, nivel maxim de ulei pe BC. Intervalul ei de schimb al uleiului este de 12k km din cauza faptului ca ruleaza in extern majoritar. La un Audi A4 1.8 TFSI s-a plecat de la castrol edge 5w30 cu rezultate mediocre. Masina a primit Ravenol VST 5w40 ( 2015 ) de care proprietarul a fost multumit. Ulterior masina a primit Fuchs Titan GT1 5w40 cu care masina s-a comportat cel mai bine. Consumul de ulei a fost cel mai mic, iar comportamentul cel mai bun. OCI MAX 10k km. La un Audi A5 2.0 TFSI s-a trecut tot de la Edge 5w30 cu consum de ulei de 1l la 3500-4000 km catre Mobil1 New Life 0w40 cu care consumul de ulei a scazut iar comportamentul masinii a fost imbunatatit. Intervalul de schimb l-am recomandat dar nu stiu daca proprietarul l-a si respectat. Lista cu siguranta merge mai departe. Media orelor de functionare spuse de tine Speedo difera putin fata de cele pe care le scot. Am Trip2-ul resetat din momentul in care am schimbat uleiului iar in momentul in care fac revizia ( 6k km ) o sa vin si eu cu media orelor scoase de mine. - la 2-3 saptamani un drum in extern de aproximativ 340 km. - in rest mers doar in oras Edited by Kspic, 26 May 2017 - 18:11. |
|
#7049
Posted 26 May 2017 - 19:19
Unu' sau mai multi Shell-isti cu o experienta mai mare de 10 schimburi ) sa ma ajute cu producatorul bidonului asta. Eu nu am mai vazut/cumparat asa ceva, e in regula?
Attached Files |
#7050
Posted 26 May 2017 - 20:16
Nu stiu, insa daca te ajuta asa arata asta luat din UK.
Attached Files |
#7051
Posted 26 May 2017 - 21:14
razvi_gyl, on 26 mai 2017 - 19:19, said:
Unu' sau mai multi Shell-isti cu o experienta mai mare de 10 schimburi ) sa ma ajute cu producatorul bidonului asta. Eu nu am mai vazut/cumparat asa ceva, e in regula? In regula pentru ce? Care e mai exact intrebarea? Daca e legit producatorul sau daca e bun pentru masina? In acest caz, ce masina? |
#7052
Posted 26 May 2017 - 21:33
Eu zic ca am intrebat bine,Producatorul,nu? Uleiul cumparat astazi este Made in Germany,restu de N bidoane ce le-am folosit sunt Made in EU.
|
#7053
Posted 27 May 2017 - 01:54
Producatorul este Shell. Pe tine te intereseaza fabrica ?
De la ce magazin este cumparat uleiul ? @Speedo 1.4 TFSI 87782 km 127 ore 14 minute 4380.6 km 34 km/h viteza medie In extern pentru 180 km ( Brasov - Ploiesti cu ceva km prin oras - Buzau fac cu aproximatie cam 2 ore si 50 de minute ) La 2-3 saptamani fac acel drum, dus-intors. Cei mai multi km ii fac in oras si se vede asta. Edited by Kspic, 27 May 2017 - 01:58. |
|
#7055
Posted 27 May 2017 - 10:39
Zetics, on 26 mai 2017 - 21:14, said:
In regula pentru ce? Care e mai exact intrebarea? Daca e legit producatorul sau daca e bun pentru masina? In acest caz, ce masina? Nici eu nici Zetics nu a inteles la ce te referi. Ai pus o poza cu un bidon care este produs de Shell si ai intrebat care este producatorul ? Intrebarea este retorica. Eu m-am gandit ca te referi la fabrica in care a fost produs. Daca este Made In Germany sunt 2 posibilitati. 1. Shell are fabrica de uleiuri in Germania. ( au rafinaria SHELL RHEINLAND ) 2. Este produs in fabrica Addinol Daca este vorba de Shell Helix Ultra 0w30 ECT C2/C3 el se fabrica/distribuit de mai mai multe centre din EU dar si din afara EU. - Ungaria Orbico Hungary Kft. ÁRPÁD FEJEDELEM ÚTJA 26-28 H-1023 BUDAPEST Telephone : (+36) 06-1-6901940 Telefax : (+36) 06-1-5772599 Email Contact for Safety Data Sheet : [email protected] - Turcia Shell & Turcas Petrol A.Ş. Karamancılar Is Merkezi Gulbahar Mh. Salih Tozan Sk.No:18bblk Esentepe-Sisli TR-34394 Istanbul Telephone : (+90) 2124441502 Telefax : (+90) 2123760600 - Austria Shell Austria Gesellschaft m.b.H. Lobgrundstrasse 3 1220 Wien Austria - ООО Шелл Нефть Российская Федерация , 125445 , Москва , - Rusia ул. Смольная,д. 24 O documentatie faina in care se gasesc informatii despre uleiuri http://eippcb.jrc.ec...F_BREF_2015.pdf Quote
Base oil production Although only 20 % of EU refineries produce base oil, some actually specialise in it. Figure 1.7 and the associated table (in Chapter 1) identify the refineries specialised in the production of lubricant and bitumen. More extensive information about the processes can be found in the general literature (e.g. [ 231, Sequeira 1998 ]). Purpose and principle Lubricants are a blend of different grades of base oils and special additives. To produce a suitable lubricant, certain properties of the base oil are very important: viscosity, viscosity index (VI: a high VI means that the viscosity changes very little as the temperature changes, and vice versa), high resistance to oxidation, low pour point and good dope susceptibility or compatibility. Base oil is a speciality product and consequently not all crudes are suitable. Heavy crudes are frequently used as feedstock for conventional base oil complexes. New processes based on catalytic hydrogenation reactions enable a wider variety of feeds. Feed and product stream The feedstocks of a conventional base oil complex are waxy distillate side-streams from vacuum distillation units (Section 2.19) and the extracts from deasphalting units. Atmospheric residue feedstock to the vacuum distillation unit consists of various types of hydrocarbon compounds with different suitability for base oils, e.g.: Aliphatic or paraffinic: Normal (n-)paraffins and iso (i-)paraffins form this group. The n-paraffins have high VI and melting points, and at ambient conditions form crystals, which must be removed to reduce the pour point of lubricating oils. I-paraffins have lower melting points, very high VI but lower viscosity. Naphthenic: The naphthenic rings lend high viscosity, a low melting point and a good VI (less than paraffins) to lubricant oils. Aromatic: The aromatic rings lend high viscosity and a low melting point to compounds but a low VI to the oils. For this reason, they are considered the least satisfactory type of compounds for lubricants. The ratio in which the three groups are present varies from crude to crude. New industrial facilities can also use natural gas as a feedstock (gas-to-liquid processes). The American Petroleum Institute (API) has developed a base oil classification system which categorises base oils into five major groups, classified on the basis of the following three criteria: The percentage of saturates (the higher the number of saturates, the better the resistance to breakdown or loss of viscosity). The sulphur content (the lower the sulphur content, the better the purity: thus the product is less corrosive and there is less potential for oxidation). Viscosity index (the VI is an indication of the rate of change of viscosity against temperature, and the higher the VI, the better). The viscosity is the oil resistance to flow and shear. It is the single most critical physical property of the oil, as it affects both the wear rate and the fuel efficiency. The five groups defined by the API are: Group I: Contains less than 90 % saturates and/or greater than 0.03 % sulphur and has a VI between 80 and 120. Demand is around 65 %, with a decreasing trend. Chapter 2 46 Refining of Mineral Oil and Gas Group II: Contains more than 90 % saturates and less than or equal to 0.03 % sulphur and has a VI from 80 to 120. The demand is around 25 % and tends to go up. Group III (known as unconventional base oils - UCBO): Contains more than 90 % saturates and less than or equal to 0.03 % sulphur and has a VI of more than 120. Groups III and II oils are made by the same process, but for group III, the VI is increased by higher temperature in the hydrocracker or by appropriate crude selection as a feedstock. Group III advantages over group I and II base oils are that it is more fuelefficient, has longer drain intervals, is environmentally friendly and is engine-protective. Demand is around 10 % with a growing trend. Group IV: Synthetic base oils. Group V: All other base oils. Edited by Kspic, 27 May 2017 - 11:00. |
#7056
Posted 27 May 2017 - 13:26
Reformulez intrebarea. Pe bidoanele de ulei Shell(0,5,15,20 W) cumparate de voi,unde scrie ca este fabricat? Eu pana acum nu am cumparat decat fabricate in EU,muulte bidoane SHU 5w40 si doar trei 0w30.Pe asta ultimul vad ca scrie fabricat in DE,asta vream sa stiu, daca e ceva standard "Made in EU" sau fiecare fabrica scrie pe bidon tara unde-l produce.Multumesc!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users