Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#7021
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 Tataomidu14, on 11 mai 2017 - 20:47, said:

Valvoline All Climate Diesel are aprobare 505.01..
Iar motivul pt care l-am ales au fost specificatiile din fisa tehnica, unele foarte bune zic eu.. numai ca m-a surprins putin neplacut consumul intr-un timp asa scurt..

Quote

Applications
Suitable for a wide range of engines.
Especially suitable for turbo charged diesel
engines of passenger cars and light trucks
Recommended for Volkswagen Unit Injector
diesel engines (< 2000, Pumpe Düse
Motoren). But also suitable for modern
engines with Diesel Particle Filter(DPF) or
Three Way Catalyst systems TWC


Quote

Performance levels
ACEA C3
API: SM, SN/CF
BMW LL-04
MB-226.5, 229.31
Ford WSS-M2C917-A
GM Dexos 2
Porsche A40
Renault RN0700/0710
VW 50200 / 50500 / 50501

Eu nu vad sa scrie aprobat.

Edited by Kspic, 12 May 2017 - 11:51.


#7022
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Nedumerire:
AM hotarat cateva luni in urma sa incerc in al meu Forester 2.5 turbo un ulei Shell Helix Ultra.
La vremea respectiva, selectorul lor imi dadea SHU Pro 5w30 AG. Nu am luat atunci pentru ca aveam inca putini km cu actualul ulei (si acum am undeva la 3 mii si ceva, dar vreau sa-l schimb luna asta.
Insa surpriza, acum selectorul lor imi da un SHU Pro AF. Din pacate nu reusesc sa gasesc pe site-ul lor spec-ul pt AG, in timp ce pt AF mi-l da in selector.

Asa ca ... eu cu cine votez acum? Mentionez ca eu vreau motor cu protectii cat mai bune, sa fuga bine. Nu ma intereseaza fuel economy, eco shit si alte d-astea.

Edited by Zetics, 13 May 2017 - 18:25.


#7023
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Iti trebuie Shell Helix Ultra Sn 5w30 cu ILSAC GF-5 pentru motorul tau, din ce vad pe net. Nici unul din cele enumerate de tine nu are ILSAC GF ( 1-2-3-4 sau 5, 5 fiind ultimul ulei )

http://www.oilspecif...s.org/ilsac.php

http://www.shell.com...a-sn-5w-30.html

Edited by i860, 14 May 2017 - 09:50.


#7024
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
In manual scrie asa:
- API SL/SM, sau
- ACEA A1, A2, A3 sau
- ILSAC, fara alte amanunte.

AG-ul este API SM si ACEA C3, dupa cat am reusit eu sa gasesc pana la urma:
Attached File  GPCDOC_Local_TDS_Switzerland_Shell_Helix_Ultra_AG_5W-30_(dexos2)_(en-CH)_TDS.pdf   25.22K   4 downloads

AF-ul este A5/B5 si cam atat:
Attached File  GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AF_5W-30_(A5_B5_M2C-913D)_(en)_TDS.pdf   28.08K   4 downloads

Deci teoretic cred ca ambele sunt OK.
Insa, la cat inteleg eu, AG-ul are vascozitate mai buna (mai mare) la 100C, flash point mai ridicat. Cu exceptia acestui flash point, care este mai sus, in rest seamana cu ce am acum, un Royal Purple HPS 5w30. Ma rog, comparand 3 lulele intre aceste uleiuri. Nu am gasit un HTHS sa vad cum stau.

#7025
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Personal as merge pe ILSAC-5.
Maine poti suna la reprezentanta si vezi ce norma recomanda just to be safe.

#7026
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

Quote

The A/B class's A5/B5 oils have lower HTHS viscosities, which means that they provide better fuel economy but they may not provide adequate protection in engines that are not designed for them. ACEA A3/B3 and A3/B4 on the other hand require oils with higher HTHS viscosities that may not provide as good fuel economy as an A5/B5 oil but may offer better engine protection in certain engine designs

Fiind vorba de un motor turbo, ai nevoie de o oarecare vascozitate a uleiului. La un aspirat treaba este mult mai simpla, sunt motoare FE de la Ford de capacitate mare care ruleaza fin cu 5w20 FE.
Uleiul A5B5 nu l-as pune in motor turbo daca am variante aprobate cu vascozitati mai mari. Turbosuflanta este unsa cu ulei, iar la ce temperaturi se ating, acel AF se face apa chioara.  Nu cred ca te intereseaza economia de carburant ci protectia motorului.  

Din ce an este masina ?
Pentru o alegere mai corecta a uleiului sunt necesare :
- producatorul ( in cazul tau e logic ca vorbim de Subaru pentru ca ai precizat modelul ),
- modelul ( precizat deja ),
- motorizarea ( precizata deja )
- si anul de fabricatie.

Edited by Kspic, 14 May 2017 - 22:36.


#7027
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Anul este 2006.
Cat am mai studiat intre timp am scos complet din discutie AF-ul (suie Mhell ca mi-l recomanda). Dupa cum am mai zis, clar nu ma intereseaza economia de combustibil, ci numai si numai protectia motorului. Am acest pitic sa incerc neaparat un Shell, doar ca intre timp am gasit o lista foarte lunga de variante de SHU Professional, si acum incerc sa-mi dau seama care ar fi mai potrivit. Chiar am cochetat si cu ideea unui w40 pentru vara, dar se pare ca in zona professional nu exista nici un w40, iar mai sus nu vreau sa ma duc. Asa ca o sa raman la 5w30, ramane sa aleg doar varianta.

Probabil motorul nu (mai) este foarte foarte in mintile lui, si nu ma refer neaparat la uzuri de interne, cat mai degraba la reglaje, desi are abia 114.000km. Am incercat diferite teorii care sa imi explice ce s-a intamplat ultima oara, poate mai vine cineva cu o explicatie:
Sunt la al doilea schimb de ulei Royal Purple 5w30 HPS. Primul, pus dupa o lunga perioada in care am folosit doar Motul 8100 Eco Nrgy 5w30, nu mi-a creat vreo impresie deosebita, doar ca dupa vreo 4-5000 km masina a inceput sa mearga destul de prost, si se inrautatea mereu. M-a prins exact inaintea unui drum in Grecia, asa ca de nevoie am mers in cele din urma cca 7500km cu el.
Cand l-am schimbat, si am pus acelasi RP, cel uzat a iesit extrem de apos, cum nu am mai vazut vreodata la un schimb de ulei.
Iar cu noul schimb, masina a inceput instant sa mearga extrem de bine, de ziceai ca i-am facut tuning! Dar instant, imediat ce am iesit pe poarta service-ului.
M-a ingrijorat foarte tare acest lucru, pentru ca in viata mea nu am mai simtit o asemenea diferenta dupa un schimb de ulei, la nici o masina. Sper ca nu am apucat sa belesc ceva pe la motor, dar faptul ca mergea foarte fain dupa aceea mi-a mai dat incredere.
Acum am undeva pana in 4000km cu acest RP si saptamana viitoare va fi schimbat fara discutie. Motorul iarasi nu prea mai merge grozav, teoretic as zica ca iarasi s-a cam dus RP-ul din motor, de unde si hotararea sa schimb desi multi ar zice ca sunt nebun la km atat de putini.

#7028
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Stai liniștit ca nu ești singurul care a pățit așa. O fi motorul vreun ,,oil killer". Am întâlnit un Opel Astra H pe benzina parcă de 1.8 care făcea la fel cu orice ulei. Se făcea ca apa și motorul era rasnita după câteva mii de kilometri. Nimic anormal nu i-a fost găsit.

#7029
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Din cauza asta pe afara se fac analize de ulei uzat, ca sa se identifice prezenta in ulei a fluidelor din motor.

Bun, aplicatiile valvoline si motul pentru alegerea uleiului imi ofera asa
- A3B4
- C3 si C2
- A5B5



Aplicatia valvoline imi spune de synpower mst c3 5w30. Se refera la acel midsaps care are si dexos2. Pe langa asta si ENV C2 dar si Fe-ul lor.
Aplicatia motul imi recomanda 8100 xlcean 5w30, echivalentul celui de mai sus.  Dar si ate FE-uri.
Pe langa cele de mai sus apre si 10w40-ul..... dar si 5w40 ( la valvoline )

Subru precizeaza in niste PDF-uri mai vechi, ca la regim sever de schimb se schimba uleiul la 7500 km.

Din ce intleg de la tine, uleiurile se degradeaza foarte repede, daca motorul devine zgomotos cel mai probabil uleiul isi pierde din vascozitate ceea ce este nasol. Eu as merge mai departe pe un ulei mai grosut fie 5w30 fie 5w40

Aplicatia Mobil 1 spune de Mobil1 ESP 0w30 pentru Subaru Forester 2.5 XT (FORESTER) Forester 2.5 XT (FORESTER) (P) (2004-2007)

O varianta buna ar fi Eneos Sustina 5w40, daca vrei sa incerci un 5w40 ok.
Eu zic sa iti iei gandul de la FE mai ales ca ai un motor turbo.

Edited by Kspic, 15 May 2017 - 19:44.


#7030
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

 Kspic, on 15 mai 2017 - 19:42, said:

...
O varianta buna ar fi Eneos Sustina 5w40, daca vrei sa incerci un 5w40 ok.
Eu zic sa iti iei gandul de la FE mai ales ca ai un motor turbo.

FE no f...ing way! Posted Image

Am mai tot cautat informatii, in particular despre Shell si am gasit ca de fapt gama Pro este o gama dedicata, pentru a respecta diferite norme ale unor producatori auto. Majoritatea au inclinatii catre diesel, deci pica din start, singurul care a parut OK a fost SHU Pro AB (fara "-L" !).

Asa ca voi ramane totusi la uleiul  gama "core", unde gasim SHU 5w40 cu specificatii destul de frumoase pe hartie. E prima oara cand voi baga w40 in acest motor, deci tineti-mi pumnii! Posted Image

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

#7031
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Daca intereseaza pe cineva, am gasit cum ca asa arata acum gama de uleiuri de la Shell:

Attached File  specifications.pdf   279.66K   43 downloads

#7032
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Salutare.

Pentru un motor 1.4 HDI Euro 5 cu DPF si rulaj de 60.000 km, uleiul recomandat de producator este Total Quartz 9000 5w-40.

Vreau ceva mai bun decat Total asa ca am intrat pe ghidul de ulei de la Liqui Moly.
Recomandarea lor este Top Tec 4200 5W-30. Am citit multe pareri despre el si majoritatea sunt multumiti.

Dar este ok ca producatorul recomanda 5w-40 iar Liqui Moly 5w-30?

Edited by danutz1, 16 May 2017 - 19:50.


#7033
manole74

manole74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 10.12.2006

 Zetics, on 16 mai 2017 - 13:39, said:

Daca intereseaza pe cineva, am gasit cum ca asa arata acum gama de uleiuri de la Shell:

specifications.pdf

Multumesc pentru tabelul cu specificatiile uleiurilor Shell. Eu sunt la al 2-lea schimb cu SHU Pro AG 5W-40 si merge ok. Insa cred ca voi schimba macazul la viitoarea manevra de acest gen, cu Millers 5W-40 cu nanodrive. Masina in cauza este un Saab 9-5 Aero cu 300 cp si 400 Nm. Va salut.

#7034
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Un ulei destul de interesant de la nemti, mai precis de la Addinol.
Un TDS interesant, cu index de vascozitate chiar mare. TBN sanatos, HTHS ridicat.
http://www.asp-autom...erlight0540.pdf

Din ce am vazut, nemtii sunt foarte incantati de el mai ales pentru modelele mai performante VAG.
http://oil-club.de/i...40-golf-vi-gti/

Avem si addinol Romania, dar sunt curios daca uleiul poate fi comandat direct de la ei
http://www.addinol.ro/contact

#7035
adrian_popa

adrian_popa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 29.10.2015
Salutare, ma gandesc sa pun la Golful meu 4, 1,6 benzina, 74kw, APF, Motul 5W40 . Km am 205.000
Care varianta ar fi mai buna : MOTUL 8100 X-cess sau MOTUL 8100 X-clean
Vreau sa-i pun un ulei bun pe cat posibil.

#7036
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Cat de des il schimbi? Daca suma este pana in 10.000 km nu are rost sa iti faci procese de constiinta. Baga orice brand de ulei semi-sintetic decent. Daca suma e pana in 15.000, orice brand de ulei full sintetic decent.

#7037
adrian_popa

adrian_popa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 29.10.2015
Este pana in 10.000km mai mult oras

#7038
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Incearca eneos sustina 5w-40 sau addinol ambele foarte bune !

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate