Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#7021
Posted 12 May 2017 - 11:37
Tataomidu14, on 11 mai 2017 - 20:47, said:
Valvoline All Climate Diesel are aprobare 505.01.. Iar motivul pt care l-am ales au fost specificatiile din fisa tehnica, unele foarte bune zic eu.. numai ca m-a surprins putin neplacut consumul intr-un timp asa scurt.. Quote
Applications Suitable for a wide range of engines. Especially suitable for turbo charged diesel engines of passenger cars and light trucks Recommended for Volkswagen Unit Injector diesel engines (< 2000, Pumpe Düse Motoren). But also suitable for modern engines with Diesel Particle Filter(DPF) or Three Way Catalyst systems TWC Quote
Performance levels ACEA C3 API: SM, SN/CF BMW LL-04 MB-226.5, 229.31 Ford WSS-M2C917-A GM Dexos 2 Porsche A40 Renault RN0700/0710 VW 50200 / 50500 / 50501 Eu nu vad sa scrie aprobat. Edited by Kspic, 12 May 2017 - 11:51. |
#7022
Posted 13 May 2017 - 18:25
Nedumerire:
AM hotarat cateva luni in urma sa incerc in al meu Forester 2.5 turbo un ulei Shell Helix Ultra. La vremea respectiva, selectorul lor imi dadea SHU Pro 5w30 AG. Nu am luat atunci pentru ca aveam inca putini km cu actualul ulei (si acum am undeva la 3 mii si ceva, dar vreau sa-l schimb luna asta. Insa surpriza, acum selectorul lor imi da un SHU Pro AF. Din pacate nu reusesc sa gasesc pe site-ul lor spec-ul pt AG, in timp ce pt AF mi-l da in selector. Asa ca ... eu cu cine votez acum? Mentionez ca eu vreau motor cu protectii cat mai bune, sa fuga bine. Nu ma intereseaza fuel economy, eco shit si alte d-astea. Edited by Zetics, 13 May 2017 - 18:25. |
#7023
Posted 14 May 2017 - 09:48
Iti trebuie Shell Helix Ultra Sn 5w30 cu ILSAC GF-5 pentru motorul tau, din ce vad pe net. Nici unul din cele enumerate de tine nu are ILSAC GF ( 1-2-3-4 sau 5, 5 fiind ultimul ulei )
http://www.oilspecif...s.org/ilsac.php http://www.shell.com...a-sn-5w-30.html Edited by i860, 14 May 2017 - 09:50. |
#7024
Posted 14 May 2017 - 10:12
In manual scrie asa:
- API SL/SM, sau - ACEA A1, A2, A3 sau - ILSAC, fara alte amanunte. AG-ul este API SM si ACEA C3, dupa cat am reusit eu sa gasesc pana la urma: GPCDOC_Local_TDS_Switzerland_Shell_Helix_Ultra_AG_5W-30_(dexos2)_(en-CH)_TDS.pdf 25.22K 4 downloads AF-ul este A5/B5 si cam atat: GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AF_5W-30_(A5_B5_M2C-913D)_(en)_TDS.pdf 28.08K 4 downloads Deci teoretic cred ca ambele sunt OK. Insa, la cat inteleg eu, AG-ul are vascozitate mai buna (mai mare) la 100C, flash point mai ridicat. Cu exceptia acestui flash point, care este mai sus, in rest seamana cu ce am acum, un Royal Purple HPS 5w30. Ma rog, comparand 3 lulele intre aceste uleiuri. Nu am gasit un HTHS sa vad cum stau. |
#7025
Posted 14 May 2017 - 10:16
Personal as merge pe ILSAC-5.
Maine poti suna la reprezentanta si vezi ce norma recomanda just to be safe. |
#7026
Posted 14 May 2017 - 22:28
Quote
The A/B class's A5/B5 oils have lower HTHS viscosities, which means that they provide better fuel economy but they may not provide adequate protection in engines that are not designed for them. ACEA A3/B3 and A3/B4 on the other hand require oils with higher HTHS viscosities that may not provide as good fuel economy as an A5/B5 oil but may offer better engine protection in certain engine designs Fiind vorba de un motor turbo, ai nevoie de o oarecare vascozitate a uleiului. La un aspirat treaba este mult mai simpla, sunt motoare FE de la Ford de capacitate mare care ruleaza fin cu 5w20 FE. Uleiul A5B5 nu l-as pune in motor turbo daca am variante aprobate cu vascozitati mai mari. Turbosuflanta este unsa cu ulei, iar la ce temperaturi se ating, acel AF se face apa chioara. Nu cred ca te intereseaza economia de carburant ci protectia motorului. Din ce an este masina ? Pentru o alegere mai corecta a uleiului sunt necesare : - producatorul ( in cazul tau e logic ca vorbim de Subaru pentru ca ai precizat modelul ), - modelul ( precizat deja ), - motorizarea ( precizata deja ) - si anul de fabricatie. Edited by Kspic, 14 May 2017 - 22:36. |
#7027
Posted 15 May 2017 - 10:24
Anul este 2006.
Cat am mai studiat intre timp am scos complet din discutie AF-ul (suie Mhell ca mi-l recomanda). Dupa cum am mai zis, clar nu ma intereseaza economia de combustibil, ci numai si numai protectia motorului. Am acest pitic sa incerc neaparat un Shell, doar ca intre timp am gasit o lista foarte lunga de variante de SHU Professional, si acum incerc sa-mi dau seama care ar fi mai potrivit. Chiar am cochetat si cu ideea unui w40 pentru vara, dar se pare ca in zona professional nu exista nici un w40, iar mai sus nu vreau sa ma duc. Asa ca o sa raman la 5w30, ramane sa aleg doar varianta. Probabil motorul nu (mai) este foarte foarte in mintile lui, si nu ma refer neaparat la uzuri de interne, cat mai degraba la reglaje, desi are abia 114.000km. Am incercat diferite teorii care sa imi explice ce s-a intamplat ultima oara, poate mai vine cineva cu o explicatie: Sunt la al doilea schimb de ulei Royal Purple 5w30 HPS. Primul, pus dupa o lunga perioada in care am folosit doar Motul 8100 Eco Nrgy 5w30, nu mi-a creat vreo impresie deosebita, doar ca dupa vreo 4-5000 km masina a inceput sa mearga destul de prost, si se inrautatea mereu. M-a prins exact inaintea unui drum in Grecia, asa ca de nevoie am mers in cele din urma cca 7500km cu el. Cand l-am schimbat, si am pus acelasi RP, cel uzat a iesit extrem de apos, cum nu am mai vazut vreodata la un schimb de ulei. Iar cu noul schimb, masina a inceput instant sa mearga extrem de bine, de ziceai ca i-am facut tuning! Dar instant, imediat ce am iesit pe poarta service-ului. M-a ingrijorat foarte tare acest lucru, pentru ca in viata mea nu am mai simtit o asemenea diferenta dupa un schimb de ulei, la nici o masina. Sper ca nu am apucat sa belesc ceva pe la motor, dar faptul ca mergea foarte fain dupa aceea mi-a mai dat incredere. Acum am undeva pana in 4000km cu acest RP si saptamana viitoare va fi schimbat fara discutie. Motorul iarasi nu prea mai merge grozav, teoretic as zica ca iarasi s-a cam dus RP-ul din motor, de unde si hotararea sa schimb desi multi ar zice ca sunt nebun la km atat de putini. |
#7028
Posted 15 May 2017 - 13:33
Stai liniștit ca nu ești singurul care a pățit așa. O fi motorul vreun ,,oil killer". Am întâlnit un Opel Astra H pe benzina parcă de 1.8 care făcea la fel cu orice ulei. Se făcea ca apa și motorul era rasnita după câteva mii de kilometri. Nimic anormal nu i-a fost găsit.
|
#7029
Posted 15 May 2017 - 19:42
Din cauza asta pe afara se fac analize de ulei uzat, ca sa se identifice prezenta in ulei a fluidelor din motor.
Bun, aplicatiile valvoline si motul pentru alegerea uleiului imi ofera asa - A3B4 - C3 si C2 - A5B5 Aplicatia valvoline imi spune de synpower mst c3 5w30. Se refera la acel midsaps care are si dexos2. Pe langa asta si ENV C2 dar si Fe-ul lor. Aplicatia motul imi recomanda 8100 xlcean 5w30, echivalentul celui de mai sus. Dar si ate FE-uri. Pe langa cele de mai sus apre si 10w40-ul..... dar si 5w40 ( la valvoline ) Subru precizeaza in niste PDF-uri mai vechi, ca la regim sever de schimb se schimba uleiul la 7500 km. Din ce intleg de la tine, uleiurile se degradeaza foarte repede, daca motorul devine zgomotos cel mai probabil uleiul isi pierde din vascozitate ceea ce este nasol. Eu as merge mai departe pe un ulei mai grosut fie 5w30 fie 5w40 Aplicatia Mobil 1 spune de Mobil1 ESP 0w30 pentru Subaru Forester 2.5 XT (FORESTER) Forester 2.5 XT (FORESTER) (P) (2004-2007) O varianta buna ar fi Eneos Sustina 5w40, daca vrei sa incerci un 5w40 ok. Eu zic sa iti iei gandul de la FE mai ales ca ai un motor turbo. Edited by Kspic, 15 May 2017 - 19:44. |
#7030
Posted 16 May 2017 - 08:40
Kspic, on 15 mai 2017 - 19:42, said:
... O varianta buna ar fi Eneos Sustina 5w40, daca vrei sa incerci un 5w40 ok. Eu zic sa iti iei gandul de la FE mai ales ca ai un motor turbo. FE no f...ing way! Am mai tot cautat informatii, in particular despre Shell si am gasit ca de fapt gama Pro este o gama dedicata, pentru a respecta diferite norme ale unor producatori auto. Majoritatea au inclinatii catre diesel, deci pica din start, singurul care a parut OK a fost SHU Pro AB (fara "-L" !). Asa ca voi ramane totusi la uleiul gama "core", unde gasim SHU 5w40 cu specificatii destul de frumoase pe hartie. E prima oara cand voi baga w40 in acest motor, deci tineti-mi pumnii! Multumesc tuturor pentru sfaturi! |
|
#7031
Posted 16 May 2017 - 13:39
Daca intereseaza pe cineva, am gasit cum ca asa arata acum gama de uleiuri de la Shell:
specifications.pdf 279.66K 43 downloads |
#7032
Posted 16 May 2017 - 19:48
Salutare.
Pentru un motor 1.4 HDI Euro 5 cu DPF si rulaj de 60.000 km, uleiul recomandat de producator este Total Quartz 9000 5w-40. Vreau ceva mai bun decat Total asa ca am intrat pe ghidul de ulei de la Liqui Moly. Recomandarea lor este Top Tec 4200 5W-30. Am citit multe pareri despre el si majoritatea sunt multumiti. Dar este ok ca producatorul recomanda 5w-40 iar Liqui Moly 5w-30? Edited by danutz1, 16 May 2017 - 19:50. |
#7033
Posted 16 May 2017 - 20:07
Zetics, on 16 mai 2017 - 13:39, said:
Daca intereseaza pe cineva, am gasit cum ca asa arata acum gama de uleiuri de la Shell: specifications.pdf Multumesc pentru tabelul cu specificatiile uleiurilor Shell. Eu sunt la al 2-lea schimb cu SHU Pro AG 5W-40 si merge ok. Insa cred ca voi schimba macazul la viitoarea manevra de acest gen, cu Millers 5W-40 cu nanodrive. Masina in cauza este un Saab 9-5 Aero cu 300 cp si 400 Nm. Va salut. |
#7034
Posted 19 May 2017 - 11:35
Un ulei destul de interesant de la nemti, mai precis de la Addinol.
Un TDS interesant, cu index de vascozitate chiar mare. TBN sanatos, HTHS ridicat. http://www.asp-autom...erlight0540.pdf Din ce am vazut, nemtii sunt foarte incantati de el mai ales pentru modelele mai performante VAG. http://oil-club.de/i...40-golf-vi-gti/ Avem si addinol Romania, dar sunt curios daca uleiul poate fi comandat direct de la ei http://www.addinol.ro/contact |
#7035
Posted 21 May 2017 - 20:05
Salutare, ma gandesc sa pun la Golful meu 4, 1,6 benzina, 74kw, APF, Motul 5W40 . Km am 205.000
Care varianta ar fi mai buna : MOTUL 8100 X-cess sau MOTUL 8100 X-clean Vreau sa-i pun un ulei bun pe cat posibil. |
|
#7036
Posted 21 May 2017 - 20:16
Cat de des il schimbi? Daca suma este pana in 10.000 km nu are rost sa iti faci procese de constiinta. Baga orice brand de ulei semi-sintetic decent. Daca suma e pana in 15.000, orice brand de ulei full sintetic decent.
|
#7038
Posted 22 May 2017 - 14:10
Incearca eneos sustina 5w-40 sau addinol ambele foarte bune !
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users