Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 

Se mai intampla si necazuri, nu? Scurt-circuituri

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
In cazul in care observati o siguranta arsa la Dacia voastra, incercati sa puneti o alta siguranta, apropiata valorii celei arse. Astfel, cele inchise la culoare (rosii, albastre, negre) sunt de regula de amperaj mai mare decat restul (15-30 A). Daca siguranta se arde din nou, NU puneti o sarma in locul sigurantei respective!!! Daca procedati asa, instalatia electrica poate lua foc... si NU va doriti asta ;) Pentru remedierea defectiunii, respectiv depistarea scurt-circuitului, procedati in urmatorul fel:

daca se arde una din primele trei sigurante - accesoriile si/sau curentul prin contact, defectul ar putea fi cauzat de: un scurt-circuit (SC) la firele de la sonda de marsh-ariere. Incercati sa scoateti firele (sunt pe undeva sub baterie, pe cutia de viteza in partea dreapta a masinii) pana in locul unde ies din instalatie, in partea stanga*. Daca nu s-a remediat situatia, incercati sa scoateti mufa motorasului de stergator de parbriz*. In majoritatea cazurilor, acestea sunt problemele. Daca insa nu se rezolva, se scoate cate un fir* din rigleta de plusuri prin contact care se afla undeva sub bord, in dreptul axului stergatorului. Sunt doua grupuri cu cate sase papuci fiecare. Una este pentru curent permanent, iar cealalta pentru curent prin contact.

In cazul in care se arde cea de-a patra siguranta, respectiv cea "responsabila" pentru curentul permanent, se verifica deasemenea toti consumatorii permanenti*. Acestia sunt bricheta, plafonierele si alte accesorii montate de proprietarul masinii: aparat radio, etc. La unele Dacii, stergatorul se afla alimentat permanent  (un fir alb, dublu, in rigleta de care am scris mai sus). Se porcedeaza ca mai sus, scotand cate un fir*. De regula, bricheta este necazul...

La semnalizare se arde siguranta ceva mai greu, mai degraba arzandu-se releul pulsator :D Daca ati avut masina in service, la tinichigiu/vopsitor, verificati la lampile din fata ca cele doua fire sa nu fie puse "cap in cap". Fasungul de la semnalizare este de asa natura ca firele de alimentare si masa se pot scurtcircuita. Verificati  sa nu se intample asta ;) Pentru orice eventualitate, in partea stanga semnalizarea are culoarea albastru iar in partea dreapta este rosu.**

Pozitia este cel mai comun scurt-circuit :drac: cauzele pot fi destule si suficiente pentru a va da ceva bataie de cap ;) cel mai simplu, pentru a stii unde sa va indreptati atentia, scoateti mufa la instalatia de pe spate*. Aceasta este pe undeva pe sub bord, are o forma dreptunghiulara, si are aprox 10 fire. Alt loc unde se mai intampla "minuni" este sub radiatorul din fata motorului. Unele Dacii au instalatia din dreapta fata tocmai pe sub radiator*. In timp, cred ca banuiti ce se intampla, nu?** :drac: daca tot nu se rezolva, verificati si in portbagaj, in dreptul lampii de iluminare, precum si la lampile de iluminarea numarului.

La faza scurta/faza lunga, singurele probleme pot fi la trecerea instalatiei din inauntru afara si la trecerea sub radiator.
La trecerea din inauntru afara, nu numai farurile pot avea de suferit. In mod normal, instalatiile au un manson de protectie ;)





*Pentru a nu arde sigurante inutil, faceti rost de o bucatica de fir mai gros si atingeti suportul sigurantei, pentru scurt timp. Daca se observa o scanteie puternica, indepartti firul. Asa procedati de fiecare data cand umblati la ceva ;)


**Se mai intampla sa se roada instalatia sub bancheta din spate. Pentru verificare, scoateti spatarul, si verificati instalatia sa nu se fi "ciupit" pe undeva.



daca tot nu ati reusit sa eliminati scurt-circuitul, apelati cu incredere la forum. Voi face tot posibilul sa raspund cat mai repede ;)

#2
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
i0nutzb

:yeah baby Ai patit tu recent asa ceva? Sau de unde aceasta initiativa, de alfel laudabila?

OFF-TOPIC. De ce mi se sting greu becurile de avarie la pornirea motorului? Dureaza cateva secunde. Dar daca il pornesc, il las (1-1-2sec) il opresc las 2-3 secunde pornesc din nou becurile se sting aproape instantaneu (cand ajunge motoru la relantiu cu adev). De asemenea daca e cald motoru cateodata porneste foarte greu. Si si dupa ce lam pornit tre sa tin putin pe acceleratie ca altfel vrea sa se opreasca. In cateva secunde isi revine.

:cya:

#3
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

Quote

daca se arde una din primele trei sigurante - accesoriile si/sau curentul prin contact, defectul ar putea fi cauzat de: un scurt-circuit (SC) la firele de la sonda de marsh-ariere. Incercati sa scoateti firele (sunt pe undeva sub baterie, pe cutia de viteza in partea dreapta a masinii) pana in locul unde ies din instalatie, in partea stanga*. Daca nu s-a remediat situatia, incercati sa scoateti mufa motorasului de stergator de parbriz*.

Excelent... Bravo!
As adauga un capitol despre motorasul stergatorului de parbriz la Dacia... tocmai pentru ca era un generator de scurtcircuit la babutza mea. :hmm:

Oameni buni, daca trebuie sa va cumparati motoras pentru stergator de parbriz NU CUMPARATI motoras separat! Luati vas cu motorasul montat pe vas, nu motoras separat.

Sunt fooarte proaste in exploatare.

#4
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Imi vine sa merg la OPC. Miam schimbat releu de semnalizare si nu mai imi mere martoru din bord. De asemenea cateodata basculeaza foarte foarte repede. Noroc ca lam schimbat ca primu era si mai naspa.

Serios oameni buni, am o Dacie din 77 de invidiat, dar pe masura ce schimb piesele pe ea devine mai rabla. Am piese originale pe ea care is in stare mai buna decat piese similare deja schimbate. Daca nu ma insel pivotu stanga superior e original !!!!!!! pe cand toate de pe partea dreapta is schimbate (normal ca roata aia musca mai multe gropi) si deja iar am joc. Cilindru frana spate stanga original (tocmai sa blocat, merg cu masina ca si cum as merge cu frana de mana) pe cand dreapta a fost deja schimbat si nu imi place cum merge. Macar ala din stanga a tinut 25 de ani.

Sa ma laud si eu cu masina
:)

#5
root

root

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 06.05.2002
Offtopic:
driverx, respectele mele pentru masina :OK: Si tata a avut o Dacie din 1972, tot cu piese made in France, carburator Solex. A vandut-o in 1988, dar noul proprietar merge si acum cu ea fara probleme.

#6
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Aditzanu' 10x :)  Cand am fost cu ea la RAR sa o trec pe numele meu in 2001 eram mare vedeta pe acolo. Covoru rosu mia lipsit, ca in rest am avut parte de toate :) Felicitari, zambete, oameni adunati in jur, dat mana cu ala care a verificato etc

Imi pare asa de rau pentru ea ca a ajuns o masina de tras zilnic pe dealurile astea nasoale din CJ. Poate multi ar zice cas dus cu pluta ca e doar o Dacie, dar e o Dacie speciala. Aduna lumea in juru ei chiar in ziua de azi. Dacie la care nu ii auzi motoru, desi tachetii trebuie neaparat reglati (apropooooo sami zica cineva cum sa fac, mai ales daca nu am kestia aia de masurat) ca am dato la cineva si de kk o facuto.

Motor francez , caroserie pare tot franceza, si cei mai tare, masca din fata are suport pentru sigla RENAULT! nu Dacia. Sigla nu o mai are, asa am cumparato.

:cya:

#7
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
driverx

Quote

De ce mi se sting greu becurile de avarie la pornirea motorului? Dureaza cateva secunde. Dar daca il pornesc, il las (1-1-2sec) il opresc las 2-3 secunde pornesc din nou becurile se sting aproape instantaneu
ai idee pt ce sunt acele becuri de AVARIE??! ca sa-ti indice o AVARIE ;) nu ai presiune probabil

NostraDamnUs, era vorba de motorasul stergatorului de parbriz, adica ala care misca lamele stergatorului ;) oricum, si ala, si pompita de care ai spus tu sunt proaste. Pompita respectiva se strica daca NU este folosita, asa ca faceti bine sa mai dati cate un jet de apa din cand in cand :drac: oricum, aveti grija sa fie cu fundul in sus ;)

driverx: cand semnalizeaza prea repede inseamna ca nu iti merge un bec pe afara. verifica-le pe toate. cat despre martor... poate este becul ars ;)

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
si apropo's, am necazurile astea cam in fiecare zii... din asta traiesc :drac:

#9
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002

Quote

Originally posted by i0nutzb
driverx  ai idee pt ce sunt acele becuri de AVARIE??! ca sa-ti indice o AVARIE ;) nu ai presiune probabil

nu mah fa prost amu ca stiu.  :drac: Si daca il opresc si repornesc merge fain, ulei are, pompa a fost verificata in iarna. :(

Quote

Originally posted by i0nutzb

driverx: cand semnalizeaza prea repede inseamna ca nu iti merge un bec pe afara. verifica-le pe toate. cat despre martor... poate este becul ars ;)

le-am verificat si reverificat ca mam gandit la faza asta. :)  Cat despre martor, daca pun releu vechi care merge dar nu basculeaza, martoru se aprinde.  :P Pun iar releu nou.... martor mort  :( dar becurile merg afara foarte bine. :confused:

:cya:

#10
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Originally posted by driverx
Imi vine sa merg la OPC. Miam schimbat releu de semnalizare si nu mai imi mere martoru din bord. De asemenea cateodata basculeaza foarte foarte repede. Noroc ca lam schimbat ca primu era si mai naspa.

Serios oameni buni, am o Dacie din 77 de invidiat, dar pe masura ce schimb piesele pe ea devine mai rabla. Am piese originale pe ea care is in stare mai buna decat piese similare deja schimbate. Daca nu ma insel pivotu stanga superior e original !!!!!!! pe cand toate de pe partea dreapta is schimbate (normal ca roata aia musca mai multe gropi) si deja iar am joc. Cilindru frana spate stanga original (tocmai sa blocat, merg cu masina ca si cum as merge cu frana de mana) pe cand dreapta a fost deja schimbat si nu imi place cum merge. Macar ala din stanga a tinut 25 de ani.

Sa ma laud si eu cu masina
:)

masina arata foarte bine, dar de ce ai un singur stergator?

#11
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Am doar un stergator ca prin martie am plecat mai tarziu de la birou si plouase putin si.....a inghetat....nu am vazut si am pornit stergatoarele... si ca sami arate motorasu ce mushci are el a tras fara probleme, ala din stanga sa dezlipit dar ala din dreapta...nu si mia mancat dinti aia care tine brate stergatorului. Trebuie sa schimb tot axul. Nu ma pot hotara, sa pun tot dinasta de 1300 sau sa pun dinala de 1310 care se prinde cu surub

#12
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

Quote

NostraDamnUs, era vorba de motorasul stergatorului de parbriz, adica ala care misca lamele stergatorului  oricum, si ala, si pompita de care ai spus tu sunt proaste. Pompita respectiva se strica daca NU este folosita, asa ca faceti bine sa mai dati cate un jet de apa din cand in cand  oricum, aveti grija sa fie cu fundul in sus

i0nutzb, ai dreptate n-am fost 100% pe subiect, dar mie ala mi-a facut probleme (de la spritziera).


driverx, ai exact acelasi model de masina ca a mea! Chiar si aceiasi culoare... s-o stapanesti sanatos!

Printre "upgrade"-urile recente pe care i le-am facut se numara montarea unei servo pe instalatia de franare. Merita banii !!! Am frane mai bune acum decat am vazut la multe masini straine model '80...

Cat despre semnalizare... nu am avut probleme cu releul, ci cu semnalizatorul (maneta) schimbat recent. Cel "nou" cumparat din magazin avea firele conectate invers in mufa!!! Noroc ca am un prieten electrician care si-a dat seama imediat...

Chiar ca merita dati pe mana OPC-ului....  :ciocan:

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
din iarna pana acum e multa vreme, driverx... plus de asta, daca il REpornesti... din moment ce spui ca stau avariile aprinse pana accelerezi putin, iti dai seama ca ceva nu e in regula. du-te totusi pe la un mecanic ;)
cat despre piese... daca le face si nea' Vasilica de la coltul strazii care pana ieri avea o cizmarie.... no coment :(

#14
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
i0nutzb,
   Da ai dreptate cu Vasilica boy. Dar ce sa fac? M-am gandit ca mai bine ii pun piese de Renault 12 din dezmembrari ca tot or fi mai bune. Dar aici in CJ nu prea sunt. Si alea care sunt, circula si inca foarte bine, deci astea nu se pun  :drac:

NostraDamnUs,
   Cool man, cand m-am mutat in CJ am vazut mai multe bijuterii portocalii ca ale noastre si am constatat ca toate sunt intr-o stare exceptionala. Doua concluzii pot trage: ori culoare ii face pe oameni sa aiba grija de ele (not)  :drac: sau a doua varianta ar fi ca este o serie a naibii de buna. A mea creca ii mai mult Renault. Stiu ca motoru e francez, la fel caroseria (are mai multe placute, toate is in franceza, daca tin bine minte nu am placuta stantzata in romana). Sigla pe masca e de renault (originala)
   Mai da-mi te rog detalii despre modificarile facute la portocala ta. Cat tea costat servou? Ai pus circuit dublu?

:cya:

#15
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
i0nutzb,

I just constatat ca nu mai am faza lunga la masina. Sa utilizez pasii tai pentru trackingu problemei?  :) Sa am incredere?  :P

:cya:

#16
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
driverx,
prea multe modificari n-am facut... anul trecut i-am facut un RK cam la tot ce e sub capota, cu exceptia motorului (segmentat acum doi ani) si a cutiei de viteze care se incapatzaneaza sa functioneze impecabil.

Nu ma costat mult instalatia servo... pana in 1 mil.
Am ramas pe circuit simplu.

Trebuie sa bag cateva milioane in fetze usi + praguri + vopsea... :-(
Si neaparat intr-o instalatie de incalzit (aeroterma) din-aia care se pune langa schimbatorul de viteze... am vazut la vreo 2 mil. cu un design excelent... nu ca alea care le pun soferii de autobuze pe sub scaune...

Nu stiu cum o fi la voi in Buc. iarna in Dacii, dar la Brasov e al naibii de frig! ;-)

#17
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
si eu am vazut aeroterma dinaia aici in CJ. Am luato putin sa o studiez. E cool de tot. Pacat ca nam dare de mana sa dau 2 mil pe asa ceva. E fain facuta, radiator fain, in spate un ventilator, ies frumos doua tevi pentru apa, design placut (scrie Renault pe el) si cred ca are loc si de casetofon.

Hehe, a mea e mult mai buna. Nam schimbat nimic si inca vreo 4 ani nu schimb tabla pe ea (asta daca nu am grija de ea). Motoru nu e segmentat, nu e lucrat nimic pe el, desi cred ca pompa de ulei ma lasa.

Lucruri scimbate la ea: Volan 1310, manere usi nichelate de 1310, pus bec de mers inapoi, filtru de benzina de ceva tractor (nu ma injurati, asa am luat masina), arcuri de break pe spate (e mult mai stabila decat una cu arcuri originale). In rest e la fel cum a facuto mama fabrica.

Protectii puse de vechiu proprietar: strat smoala la pedalier (nu ajunge deloc apa la caroserie), ulei in lonjeroane

numa' 1 mil pentru servo? piese noi? de Dacie? am auzit ca is proaste servourile la Dacie

:cya:

#18
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
driverx, pentru a verifica de ce nu mai merge faza scurta, e suficient sa lipesti doua fire de un bec de pozitie (faci o mica lampa de control) un fir il pui la masa si cu celalat fir verifici sigurantele. daca se aprinde intr-o parte, trebuie sa se aprinda si in partea cealalta. Daca nu se aprinde in nici o parte (de obicei sunt doua din ultimile patru sigurante), scoate mufa de la blocul de lumini, si in mufa care este pe blocul de lumini, verifica daca pe firul galben ai curent, in acelasi mod in care verifici sigurantele. daca nu se aprinde, blocul de lumini ;) daca schimbi blocul de lumini, ia trage un ochi si aici: http://www.softnews....&threadid=14529 numa' bine :D

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate