Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 LakeSide 11 Straulesti

Sanse refinantare

arii

Sapa peste pardoseala
 Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb
 

ING Romania

* * * * - 8 votes
  • Please log in to reply
12228 replies to this topic

#2845
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007

View PostBamis, on 31 iulie 2017 - 11:08, said:

De exemplu: Am plătit cu  StarCard o valoare în Euro, iar de pe card s-a retras o sumă x în lei. Produsele nu au ajuns la mine din diverse motive, am cerut rambursare și după câteva zile am primit aceeași sumă x înapoi pe card. Similar s-a întâmplat și la cumpărături din China în USD de pe ebay.
Ai facut refuz la plata sau comerciantul a trimis banii inapoi? Dupa cat timp? Ce curs ai avut?

#2846
Bamis

Bamis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 23.06.2005
Eu am anunțat comerciantul că nu am primit produsele și acesta m-a rambursat. Eu am primit pe card exact suma în lei care mi-a fost retrasă.

#2847
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
am mai explicat, sunt 2 situatii . Daca se face rambursarea prin anularea tranzactiei initiale, e normal sa se returneze aceeasi suma, daca se face returul ca o tranzactie noua se face reconversie. Nu e ceva ce puteti controla, depinde de fiecare site ce merchant foloseste, daca e Paypal intermediar etc. IAR, nu tine de ING.

#2848
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,479
  • Înscris: 14.04.2002
Am scris mai sus, achizitie intracomunitara, plata card. ANULAT comanda/plata de catre comerciant (trimis prtscr de pe anulare), primit inapoi ALTA SUMA, de la conversie. Dupa scandal mare mi-au returnat si diferenta

#2849
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
aia ca sa scape de tine, nu era vina lor, si asa se va intampla si data viitoare, e vorba de cum se efectueaza tranzactia.

#2850
edydotmail

edydotmail

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 307
  • Înscris: 22.02.2009
Nu conteaza deloc cum se efectueaza tranzactia. Stornare sau anulare, ING procedeaza la fel, si nu mai contrazice iar. Am POS-ul meu, am facut cateva plati cu cardul si apoi le-am anulat, personal, din meniul posului. ING a considerat ca e stornare si m-a taxat din nou la schimb valutar.

Tot urmaresc topicul asta de ceva timp, si nu conteaza cine ce obiectii are la adresa ING, @dj_cristi stii doar sa contrazici si sa speculezi ca lumea nu stie ce vorbeste.

1. La cazurile wizz air/uber etc: nu conteaza in ce tara se afla comerciantul, atat timp cat ei au cont de lei si proceseaza plata in lei. Spre exemplu, Tarom foloseste WorldPay ca si procesator de plata, care nu se afla in Romania, dar spre deosebire de cazurile discutate plata se face in Euro. Daca Tarom ar fi acceptat plata in lei prin Worldpay, ING ar fi considerat iar ca trebuie convertit RON-EUR-RON, ceea ce nu e in regula, cu toate ca Tarom e comerciant roman. Daca eu sunt in Somalia si e un magazin romanesc in care pot plati in lei, nu o sa imi transform leii in silingi somalezi si apoi in lei iarasi, voi plati normal in lei.

2. Cursul valutar e de o nesimtire crasa. Doar in Romania am observat sa platesti cu cardul la cursul ales de banca. In UK si in marea majoritate a tarilor, plata prin card se proceseaza la cursul de schimb al organizatiei de carduri (visa, mc, amex etc.). Banca adauga sau nu comisioane si taxe, dupa cum considera. Faptul ca ING foloseste cursul propriu nu este o problema, o problema este faptul ca este exagerat de deplasat (pt card 3.51% diferenta). E o diferenta crasa pana si intre cursurile lor (2.13%). Sa faca cum e normal: 0 la retragere in RO, curs normal + comision la plata/retragere inafara RO.

3. Stornarea sumelor pe card e furt cu ochiul liber. Nu conteaza cum proceseaza vanzatorul returnarea banilor (prin stornare sau anulare de tranzactie), pentru ING e unul si acelasi procedeu ce impune dublu schimb valutar si dublu profit.

Da, e capitalism si ai de unde alege, dar de ce sa devii hot cu acte in regula si sa tradezi clienti foarte vechi doar ca sa faci profit din astfel de scheme? De ce trebuie sa se schimbe grila de comisioanare pentru clientii vechi la fiecare modificare? Semnezi un contract + o grila de taxe, ramane la fel, modificandu-se doar daca apar/dispar serviciile oferite de banca (ex. mastercard).

De altfel, ar trebui ca toate persoanele care considera ca sunt nesatisfacute de aceste proceduri ale bancii sa faca reclamatie scrisa catre ING. Dupa ce banca trimite un raspuns (standard de altfel, scuzandu-se si invocand contractul), plangerea ar trebui trimisa catre BNR si OPC. Poate ca 1-2 clienti nu vor face o diferenta, dar daca se vor lovi de sute, mii de plangeri atunci se vor mobiliza, poate nu ING, dar BNR si OPC da.

Edited by edydotmail, 25 August 2017 - 01:07.


#2851
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,479
  • Înscris: 14.04.2002
dj_cristi te contrazici singur! ANULARE inseamna ca tranzactia nu a existat vreodata. Nu e motiv de discutie.

#2852
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

View Postedydotmail, on 25 august 2017 - 00:46, said:

E o diferenta crasa pana si intre cursurile lor (2.13%). Sa faca cum e normal: 0 la retragere in RO, curs normal + comision la plata/retragere inafara RO.
Parca spuneau ca au scos comisioanele le retragerile de la orice bancomat din lume.

Edited by gumball3000, 25 August 2017 - 07:11.


#2853
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,082
  • Înscris: 24.02.2006

View Postedydotmail, on 25 august 2017 - 00:46, said:

......
De altfel, ar trebui ca toate persoanele care considera ca sunt nesatisfacute de aceste proceduri ale bancii sa faca reclamatie scrisa catre ING. Dupa ce banca trimite un raspuns (standard de altfel, scuzandu-se si invocand contractul), plangerea ar trebui trimisa catre BNR si OPC. Poate ca 1-2 clienti nu vor face o diferenta, dar daca se vor lovi de sute, mii de plangeri atunci se vor mobiliza, poate nu ING, dar BNR si OPC da.

se vor mobiliza si vor face.....ce?
ce face ING-ul nu prea e corect din punct de vedere moral, dar din punct de vedere legal sunt acoperiti.

#2854
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,070
  • Înscris: 18.12.2007

View Postgumball3000, on 25 august 2017 - 07:11, said:

Parca spuneau ca au scos comisioanele le retragerile de la orice bancomat din lume.

Le-au scos.
Oricum cine are impresia ca exista servicii gratis, se inseala. Toate se platesc, direct sau indirect, in cazul ING-ului prin cursul valutar.

#2855
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008

View Posttfmercedez, on 22 august 2017 - 22:28, said:

Azi ma uitam eu pe extras, si am constatat cu stupoare ca era pe minus! Si eu care ma gandeam ca ar trebuinsa mai fie bani sa platesc utilitatile. Ei as!
M-a taxat la un curs de 4.74Lei/Euro. Mi se pare jaf pe fata. Practic mi-au luat cam 100 de euro la toate platile cu cardul pe unde am platit in concediu, doar din diferenta de curs.
A, bun, mersi. Deci iau cash cu mine în concedii în continuare și plătesc cu Visa (card de credit) de la Bancpost unde e nevoie de card. Măcar ăia convertesc la curs Visa, care e foarte aproape de oficial (cam 0.02% abatere parcă după testele mele)

Edited by blotunga, 25 August 2017 - 11:45.


#2856
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
O dovada ca BP sunt buni samariteni? (screenshot, etc)

Ce-i ala curs oficial nu mai intreb, ca-i o aberatie.

Edited by don_dannielo, 25 August 2017 - 11:55.


#2857
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,840
  • Înscris: 15.06.2007

View Postedydotmail, on 25 august 2017 - 00:46, said:

Nu conteaza deloc cum se efectueaza tranzactia. Stornare sau anulare, ING procedeaza la fel, si nu mai contrazice iar. Am POS-ul meu, am facut cateva plati cu cardul si apoi le-am anulat, personal, din meniul posului. ING a considerat ca e stornare si m-a taxat din nou la schimb valutar.

Tot urmaresc topicul asta de ceva timp, si nu conteaza cine ce obiectii are la adresa ING, @dj_cristi stii doar sa contrazici si sa speculezi ca lumea nu stie ce vorbeste.

1. La cazurile wizz air/uber etc: nu conteaza in ce tara se afla comerciantul, atat timp cat ei au cont de lei si proceseaza plata in lei. Spre exemplu, Tarom foloseste WorldPay ca si procesator de plata, care nu se afla in Romania, dar spre deosebire de cazurile discutate plata se face in Euro. Daca Tarom ar fi acceptat plata in lei prin Worldpay, ING ar fi considerat iar ca trebuie convertit RON-EUR-RON, ceea ce nu e in regula, cu toate ca Tarom e comerciant roman. Daca eu sunt in Somalia si e un magazin romanesc in care pot plati in lei, nu o sa imi transform leii in silingi somalezi si apoi in lei iarasi, voi plati normal in lei.

2. Cursul valutar e de o nesimtire crasa. Doar in Romania am observat sa platesti cu cardul la cursul ales de banca. In UK si in marea majoritate a tarilor, plata prin card se proceseaza la cursul de schimb al organizatiei de carduri (visa, mc, amex etc.). Banca adauga sau nu comisioane si taxe, dupa cum considera. Faptul ca ING foloseste cursul propriu nu este o problema, o problema este faptul ca este exagerat de deplasat (pt card 3.51% diferenta). E o diferenta crasa pana si intre cursurile lor (2.13%). Sa faca cum e normal: 0 la retragere in RO, curs normal + comision la plata/retragere inafara RO.

3. Stornarea sumelor pe card e furt cu ochiul liber. Nu conteaza cum proceseaza vanzatorul returnarea banilor (prin stornare sau anulare de tranzactie), pentru ING e unul si acelasi procedeu ce impune dublu schimb valutar si dublu profit.

Da, e capitalism si ai de unde alege, dar de ce sa devii hot cu acte in regula si sa tradezi clienti foarte vechi doar ca sa faci profit din astfel de scheme? De ce trebuie sa se schimbe grila de comisioanare pentru clientii vechi la fiecare modificare? Semnezi un contract + o grila de taxe, ramane la fel, modificandu-se doar daca apar/dispar serviciile oferite de banca (ex. mastercard).

De altfel, ar trebui ca toate persoanele care considera ca sunt nesatisfacute de aceste proceduri ale bancii sa faca reclamatie scrisa catre ING. Dupa ce banca trimite un raspuns (standard de altfel, scuzandu-se si invocand contractul), plangerea ar trebui trimisa catre BNR si OPC. Poate ca 1-2 clienti nu vor face o diferenta, dar daca se vor lovi de sute, mii de plangeri atunci se vor mobiliza, poate nu ING, dar BNR si OPC da.
Ma unge la suflet postarea ta. Te-ai exprimat mai bine decat am facut-o eu.
eu subt utilizator de ing, asa sporadic.  E ca un portofel pentru mine. Eu ini bag banii pe card si tot eu ii cheltuiesc.
Pana nu am avut de facut plati in euro cu cardul din strainatate, am avut impresia ca ING e chiar cool.  Vorba 'ceea, prieteni -prieteni dar branza e pe bani.
Dar ca prietenu' asta ing a   omis sa zica cati bani face branza.

#2858
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,118
  • Înscris: 06.12.2012

View Postdon_dannielo, on 25 august 2017 - 11:54, said:

O dovada ca BP sunt buni samariteni? (screenshot, etc)

Ce-i ala curs oficial nu mai intreb, ca-i o aberatie.

Curs VISA / MASTERCARD. Probabil la asta se referă.
Și da, sunt bănci care oferă această facilitate la unele produse. În speță cărți de credit.

#2859
blotunga

blotunga

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 09.04.2008

View Postdon_dannielo, on 25 august 2017 - 11:54, said:

O dovada ca BP sunt buni samariteni? (screenshot, etc)

Ce-i ala curs oficial nu mai intreb, ca-i o aberatie.
Bancpost recent a trecut decontarea din USD în EUR, înainte pe USD cursul era și mai bun.
Tranzacție 18/08/2017, procesare 21/08/2017
8,45 USD DB - plătit efectiv 33.07 - curs 3.9136
Curs oficial din 20: 3.9066 din 21: 3.9079. Deci diferență față de oficial chiar și în cazul cel mai rău era de 0.0018 adică 0.18%. Mai mult decât acceptabil.

#2860
Angelitto

Angelitto

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 10.03.2005

View PostAlexEn, on 25 august 2017 - 08:17, said:

Oricum cine are impresia ca exista servicii gratis, se inseala. Toate se platesc, direct sau indirect, in cazul ING-ului prin cursul valutar.

Asta voiam sa zic si eu. Nu se poate sa ai costuri/comisioane zero. Trebuie sa castige si Banca ceva iar ei s-au smecherit cu chichita asta si te ciupesc in felul acesta. Daca ar renunta la ea, probabil ca ar fi nevoiti sa bage iar comisioane sau costuri administrare cont/card, etc.

#2861
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,840
  • Înscris: 15.06.2007
Are coneva card cu cont atasat in euro la ING?  La o plata in strainatate cu un astfel de card ce comision isi mai baga ING?  
adica daca-mi iau un pachet de tigari la Londra, il converteste din lire in lei si lei in euro sau direct lire in euro?

View PostAngelitto, on 25 august 2017 - 12:31, said:


Asta voiam sa zic si eu. Nu se poate sa ai costuri/comisioane zero. Trebuie sa castige si Banca ceva iar ei s-au smecherit cu chichita asta si te ciupesc in felul acesta. Daca ar renunta la ea, probabil ca ar fi nevoiti sa bage iar comisioane sau costuri administrare cont/card, etc.
Anul trecut am vrut sa cumpar o masina si sa o platesc cu cardul. Tipul de la reprezentanta mi-a zis sa nu fac asta, si sa ma duc la banca mea sa fac op sau virament, ca daca plateam la ei , mi se lua ceva gen 2-3% comision. La 15000 de euro  va dati seama cat se faceau cei 2% nevinovati.

#2862
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,070
  • Înscris: 18.12.2007

View PostAngelitto, on 25 august 2017 - 12:31, said:


Asta voiam sa zic si eu. Nu se poate sa ai costuri/comisioane zero. Trebuie sa castige si Banca ceva iar ei s-au smecherit cu chichita asta si te ciupesc in felul acesta. Daca ar renunta la ea, probabil ca ar fi nevoiti sa bage iar comisioane sau costuri administrare cont/card, etc.

Nu mi se pare ca ar fi nici chichita si nici ciupeala. Le-as fi catalogat asa daca ar fi fost ascunsce.
Cursul nu este ascuns, este prezentat pe site, important este sa te informezi inainte de a face ceva si nu dupa.

View Posttfmercedez, on 25 august 2017 - 12:31, said:

Are coneva card cu cont atasat in euro la ING?  La o plata in strainatate cu un astfel de card ce comision isi mai baga ING?  
adica daca-mi iau un pachet de tigari la Londra, il converteste din lire in lei si lei in euro sau direct lire in euro?
Am eu, dar inca nu l-am folosit pentru plati la POS in strainatate.
Il voi folosi dupa jumatatea lui septembrie cand ies din tara.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate