Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...
 Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO
 Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......
 Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Intrebare generala cont bancar Ro...
 

Honda 1.8 aspirat, vtec intra la 3000 rpm?

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Heyhottie18

Heyhottie18

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 21.07.2014
Salut,

Am o Honda Civic 9th gen 1.8 vtec, din ce am cautat si documentat, peste tot se spune ca vtec-ul intra intre 4000-4300 rpm.

Aseara, când I.am pus diagnoza in mers sa depistez eventuale erori, nu am gasit nimic pe masina, totul functioneaza in parametrii, in schimb am observat faptul ca vtec-ul apare ca intra la 3000rpm.

Am repetat restul de câteva ori, in trepte diferite de viteza, si de fiecare data la 3000rpm vtec-ul apare pe laptop ca se activeaza fix la aceasta turatie.

Aveti idee, este pur si simplu o eroare la citire, sau se intampla ceva funky sub capota?

#2
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,805
  • Înscris: 21.03.2020
Sistemul VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) sau VVTI (Variable Valve Timing with intelligence) devine activ la anumite turații ale motorului, de obicei intre 2500 si 4000 RPM.
Momentul exact de activare poate varia in functie de tipul de motor, modelul masinii si stilul de condus.
La turații joase, sistemul este dezactivat pentru a maximiza economia de combustibil si a reduce emisiile.

#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,257
  • Înscris: 13.03.2017
Unde te-ai documentat bre' ?
La coltzu strazii ?

Iote extras din cartea aia pe care nu o citeste nimeni niciodata - parca se numeste Owner's Manual sau asa ceva

The lowest RPM for activating the VTEC is 2500, or it may be higher if the load is weak - ECM dependant.

In traducere libera pentru tine - masina e in regula

#4
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,504
  • Înscris: 15.11.2003

View PostHeyhottie18, on 15 februarie 2024 - 10:36, said:

Am repetat restul de câteva ori, in trepte diferite de viteza, si de fiecare data la 3000rpm vtec-ul apare pe laptop ca se activeaza fix la aceasta turatie.
Am avut Civic 7 si era la fel.
E ok la 3000, 4000 e prea mult ptr cat e plaja de turatii a motorului 1.8 honda

#5
Oyama-the-Younger

Oyama-the-Younger

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 08.01.2024

View PostHeyhottie18, on 15 februarie 2024 - 10:36, said:

Am o Honda Civic 9th gen 1.8 vtec, din ce am cautat si documentat, peste tot se spune ca vtec-ul intra intre 4000-4300 rpm.

Aseara, când I.am pus diagnoza … am observat faptul ca vtec-ul apare ca intra la 3000rpm.


R18Z Honda i-VTEC angajeaza undeva intre 3450-3550 rpm si actioneaza invers comparat cu ceea este implementat pe Type R -> R18Z i-VTEC inactiv peste ~3500 rpm. concluzie, la seria R18Z i-VTEC este activ ~1100-3500 rpm.
R18Z este un motor orientat spre economie carburant.
R18Z al tau pare ok.

View PostHeyhottie18, on 15 februarie 2024 - 10:36, said:

Am repetat restul de câteva ori, in trepte diferite de viteza, si de fiecare data la 3000rpm vtec-ul apare pe laptop ca se activeaza fix la aceasta turatie.


kikckdown, treapta 2, ~2500 -> ~5500 rpm si observat valoarea i-VTEC.

Edited by RealThing, 15 February 2024 - 13:27.


#6
MareleIntelept

MareleIntelept

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 26.07.2023
Vezi ca e i-VTEC. Functioneaza oarecum invers decat VTEC-ul ala spectaculos, care te da cu capul de tetiera ;)
Motorul pe care-l ai e facut pentru economie, nu pentru performanta.
https://www.jmmotors...a-ivtec-engine/

#7
sergiu_gh

sergiu_gh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 667
  • Înscris: 10.07.2013
i-VTEC = VTEC + VTC (Variable Timing Control). Este o evoluție a clasicului VTEC.
Pe motoarele cum este R18 sau pe motoarele K20 puse pe Accord-ul 7 2.0 benzină în Europa, de exemplu, deși scrie i-VTEC pe capac, acesta este de fapt un VTEC-E (economy). Funcționează diferit, fiind dezvoltat pentru economie de combustibil la turații joase. Cum funcționează explică inclusiv wikipedia.

#8
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
VTEC nu e turbo! Nu intra, nu simți un zvâc.

Si condu mașina normal, în ture, nu subtitrat ca taximetriștii.  Dacă încerci să eviți VTEC-ul o sa te alegi cu frumoase depuneri in motor și pe evacuare.

Calc-o!

#9
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
cand intra VTEC iti consuma mai multa benzina, vei simti la buzunar.

#10
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
E mai ieftină benzina decât reparația motorului. Altfel, există transport in comun. Sau   motoare diesel, pentru subturati

#11
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
aveam prieten in Oradea cu 1,8 iVtec ,era chitros venise de pe Opel astra g y17dt isuzu diesel.
A 3-a luna a vandut masina
-nu vroia sa bage antigel Honda,cica e scump! a bagat G12 ce bagase si in opel
La fel si uleiu 5w40 LM Leicthlauf 5w40
Minusuri cica nu avea caldura in masina de cand i-a luato. Ii clantaneau dintii in gura iarna.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate