Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...
 De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...
 Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare
 

Suspendarea carnetului de sofer - valabila in tot UE

* * - - - 2 votes
  • Please log in to reply
137 replies to this topic

#109
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
Si sansa sa faci accident dupa 3 beri versus nicio bere care e?

#110
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfqx, on 09 februarie 2024 - 23:52, said:

Romania e tara cu cele mai multe accidente, exact din cauza celor care gandesc ca tine.Legea trebuie sa tina cont de gravitatea faptei.
Adica se intampla atat de multe accidente grave din cauza ca se aplica legea?
Nu, asta n-are absolut nici un sens.

Problema 1: De cele mai multe ori, in Romania NU se aplica legea decat DUPA ce s-a produs un accident.

Problema 2: Aplicarea stricta a legii nu poate duce la cresterea numarului de accidente grave.

#111
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,219
  • Înscris: 23.08.2014

View Postkolfleading, on 10 februarie 2024 - 08:43, said:

Adica se intampla atat de multe accidente grave din cauza ca se aplica legea?
Nu, asta n-are absolut nici un sens.

Problema 1: De cele mai multe ori, in Romania NU se aplica legea decat DUPA ce s-a produs un accident.

Problema 2: Aplicarea stricta a legii nu poate duce la cresterea numarului de accidente grave.
Ce e asa greu de inteles? Aplici legea, dar nu e tot una ca amendezi 200 de oameni intr-o zi pentru 65 in localitate sau amendezi doar 5, dar ii prinzi pe aia care merg cu 100 in localitate.La fel la alcool si restul.Nu e vorba de aplicarea legii, ci de legea in sine.Se aplica legea, dar in primul rand legea e proasta, iar in al doilea rand e aplicata in sensul de a da cat mai multe amenzi, nu de a depista pericolele.Vezi filtrele pentru alcool, majoritatea sint in oras, vezi locurile unde se sta cu radarul, etc.Politia ar trebui sa stea in zonele unde se intampla cele mai multe accidente, nu in zonele unde pot da cele mai multe amenzi, iar legea ar trebui sa tina cont de gravitatea faptei, de riscul de a face accident.

#112
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,398
  • Înscris: 27.10.2007

View Postfqx, on 09 februarie 2024 - 23:52, said:

Romania e tara cu cele mai multe accidente, exact din cauza celor care gandesc ca tine.Legea trebuie sa tina cont de gravitatea faptei.Sansa de a face un accident dupa ce ai baut 3 beri e una, sansa de a face un accident dupa ce ai baut 13 beri e alta.In Romania, legea nu tine cont de asta.
Incerci sa ne spui ca e OK  sa conduci dupa 13 beri? Interesant.

Edited by strongsss, 10 February 2024 - 14:20.


#113
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005
Povestile astea sunt expirate de cativa ani. Politia e vizibila pana la plictiseala, dar se limiteaza la premiat recordmeni, in mare parte.
Or mai da si din astea mici, dar probabil in concurs cu altceva sau cand iesi in evidenta cu vreo alta tampenie.

#114
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,219
  • Înscris: 23.08.2014

View Poststrongsss, on 10 februarie 2024 - 14:20, said:

Incerci sa ne spui ca e OK  sa conduci dupa 13 beri? Interesant.
Nu, incerc sa iti spun ca politia ar trebui sa se ocupe mult mai mult de cei care au baut 13 beri decat cei care au baut 3, si legea la fel.In caz ca nu stii, daca bei 3 beri, treci de 0.4, si e infractiune, si primesti aceasi pedeapsa ca si cel care bea 13, dar riscul de a face accident e mult mai mic la 0.41 fata de 1.41, ori legea nu tine cont de asta.

#115
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Chiar daca legea ar permite sa conduci cu alcoolemie 0.41, asta n-ar schimba cu nimic faptul ca Romania este fruntasa la accitende si morti pe sosele.

#116
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,219
  • Înscris: 23.08.2014

View Postkolfleading, on 12 februarie 2024 - 07:00, said:

Chiar daca legea ar permite sa conduci cu alcoolemie 0.41, asta n-ar schimba cu nimic faptul ca Romania este fruntasa la accitende si morti pe sosele.
Dar nu e vorba sa permita, e vorba ca pedepsele sa fie progresive, ori nu sint, e aceasi pedeapsa si pentru 0.41 si pentru 1.41.

#117
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,314
  • Înscris: 06.07.2007
Pai nu-i aceeasi pedeapsa. Depinde de judecator.
Pana la urma nici nu conteaza daca esti beat mai putin sau manga. Ideea este aceeasi.

#118
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfqx, on 12 februarie 2024 - 20:48, said:

pedepsele sa fie progresive
Dar asta ar avea ZERO impact asupra problemelor fundamentale din cauza carora suntem campioni europeni la morti pe sosele.

Edited by kolfleading, 13 February 2024 - 10:04.


#119
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,219
  • Înscris: 23.08.2014

View Postkolfleading, on 13 februarie 2024 - 10:04, said:

Dar asta ar avea ZERO impact asupra problemelor fundamentale din cauza carora suntem campioni europeni la morti pe sosele.
Care sint problemele alea fundamentale?

#120
PietreNeispirescu

PietreNeispirescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 11.12.2023
Proasta educatie.
Copii neglijați care ajung adulți neglijenți. Lipsa de răbdare, de autocontrol, de empatie, trăsături care se formează și se dezvolta în copilărie fac ca individul să apese pedala de accelerație fara sa se gândească la consecinte.

#121
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,803
  • Înscris: 01.10.2002

 kolfleading, on 13 februarie 2024 - 10:04, said:


Dar asta ar avea ZERO impact asupra problemelor fundamentale din cauza carora suntem campioni europeni la morti pe sosele.
Adevarul e ca rezolvarea ar fi ca politia sa fie prezenta constant in locurile cu risc mare de accidente. Dar e mai simplu sa stai cu pistolul radar undeva in localitate unde stii ca faci iti rapid norma de permise si amenzi, decat sa stai ore in sir in afara localitatii langa o curba periculoasa, in frig si intuneric...

#122
PietreNeispirescu

PietreNeispirescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 11.12.2023
Amenzile sunt tot o forma de întărire a comportomanetului.
Cred că m-am dus prea in fundamental, e rușinos să spui despre adulți că nu au fost crescuți corect.
Dacă este despre aparente, atunci da, trebuie schimbat locul radarului.

#123
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,582
  • Înscris: 27.09.2006

View PostWotan, on 13 februarie 2024 - 18:43, said:

Adevarul e ca rezolvarea ar fi ca politia sa fie prezenta constant in locurile cu risc mare de accidente. Dar e mai simplu sa stai cu pistolul radar undeva in localitate unde stii ca faci iti rapid norma de permise si amenzi, decat sa stai ore in sir in afara localitatii langa o curba periculoasa, in frig si intuneric...

Nu, adevarul e ca rezolvarea ar fi ca politia sa patruleze si sa constate contraventii si infractiuni peste tot ... faptul ca ar fi prezenta 24/24 intr-un loc/o zona cu risc de accident ar presupune doar "mutarea" intr-un alt loc a concentratiei de accidente, deoarece romanii s-ar obisnui ca politia sta in locul X si ar calca mai tare acceleratia la 2-3-5-10 km mai incolo sa recupereze timpul pierdut.

#124
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,823
  • Înscris: 17.12.2019
Sau poate soluția ar fi dezvoltarea infrastructurii.
Pentru curioși, analizați numărul de accidente cu victime din sectorul de drum DN7 între Simeria Veche (intersecție DN7 cu DN66) și Săcămaș (intersecție DN7 cu DN68A) înainte și după deschiderea A1 și veți constata că numărul acestor accidente grave s-a redus mai mult de 60% după deschiderea autostrăzii. Dacă verți să aprofundați studiul, analizați și porțiunea Margina-Coșevița de pe DN68A (porțiunea lipsă din A1) cu segmente similare înainte și după nodurile de legătură A1 cu DN68A. Din nou veți constata că autostrada reduce semnificativ numărul de accidente grave.

#125
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfqx, on 13 februarie 2024 - 16:02, said:

Care sint problemele alea fundamentale?
In primul rand lipsa de educatie rutiera. Libertatea si democratia prost intelese. Spiritul balcanic de a cauta cu orice pret sa-ti optimizezi viata ocolind legea.
Iar educatia TREBUIE sa aiba si o componenta punitiva, care la noi cam lipseste.
Politia se cam limiteaza la rolul de agent de constatare dupa ce s-a intamplat cate un accident grav sau stat la panda in cateva locuri cunoscute si documentate pe Waze. De ex. pe A1 Timisoara - Margina eu stiu exact dupa care picior de viaduct stau ascunsi cu radarul. Iar in afara portiunii respective se circula cu 160 Km/h viteza de croaziera.

View PostLuvRaluK, on 13 februarie 2024 - 19:38, said:

rezolvarea ar fi ca politia sa patruleze si sa constate contraventii si infractiuni peste tot
100% agree.

View Postexqusit_drunk, on 13 februarie 2024 - 20:51, said:

analizați și porțiunea Margina-Coșevița
Pana se termina autostrada, daca pe portiunea respectiva ar exista o patrula de Politie cvasi-permanenta, numarul accidentelor s-ar reduce semnificativ.

Edited by kolfleading, 14 February 2024 - 08:47.


#126
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,449
  • Înscris: 29.01.2008

View Postfqx, on 09 februarie 2024 - 23:52, said:

Romania e tara cu cele mai multe accidente, exact din cauza celor care gandesc ca tine.Legea trebuie sa tina cont de gravitatea faptei.Sansa de a face un accident dupa ce ai baut 3 beri e una, sansa de a face un accident dupa ce ai baut 13 beri e alta.In Romania, legea nu tine cont de asta.
Să vedem ce spune codul rutier la articolul 102:

Quote

(3) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
a) conducerea sub influența băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune;
Ce spune același cod rutier la articolul 87?

Quote

(1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de către o persoană care are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani.
Cred că există în lege o diferențiere a sancțiunilor în funcție de concentrația de alcool în sânge. Mai mult de atât, ce ai fi vrut? Să dea în lege o formulă de calcul pentru perioada de suspendare a permisului și pentru nivelul amenzii în funcție de alcoolemie, de genul formulei de calcul a impozitului auto?
Pentru cei care susțin că ar fi oportun să fie permis dreptul de a conduce cu o alcoolemie până la 0,1 sau 0,2 la mie: aș fi de acord cu așa ceva, dar doar dacă la o alcoolemie de 0,8 la mie sau mai mare se anulează permisul de conducere pe viață și se confiscă mașina, ca sancțiuni complementare la sancțiunea penală, iar conducerea unei mașini fără permis, cu permisul suspendat sau anulat să fie sancționate cu închisoare cu executare.

View Postkolfleading, on 14 februarie 2024 - 08:45, said:

In primul rand lipsa de educatie rutiera. Libertatea si democratia prost intelese. Spiritul balcanic de a cauta cu orice pret sa-ti optimizezi viata ocolind legea.
Iar educatia TREBUIE sa aiba si o componenta punitiva, care la noi cam lipseste.
Politia se cam limiteaza la rolul de agent de constatare dupa ce s-a intamplat cate un accident grav sau stat la panda in cateva locuri cunoscute si documentate pe Waze. De ex. pe A1 Timisoara - Margina eu stiu exact dupa care picior de viaduct stau ascunsi cu radarul. Iar in afara portiunii respective se circula cu 160 Km/h viteza de croaziera.


100% agree.


Pana se termina autostrada, daca pe portiunea respectiva ar exista o patrula de Politie cvasi-permanenta, numarul accidentelor s-ar reduce semnificativ.
Am mers odată cu mașina între Simeria și Petroșani pe DN66. Primul avertisment pe Waze pentru radar a apărut la scurt timp după intersecția de la Simeria și pe traseu am mai avut parte ce vreo 7-8 semnalări pe Waze pentru poliție - radar, dar mașina de poliție am întâlnit-o abia la Bănița, ultima localitate înainte de Petroșani. Drumul a fost relativ aglomerat, dar a fost cel mai liniștit pe care l-am făcut: fără stres, fără șumahări, fără depășiri „imposibile”. Cu alte cuvinte, cu risc de accidente mult redus. Ca timp necesar pentru parcurgerea distanței, nu a fost mult diferit față de un drum obișnuit (fără „prezența” poliției) și nu ar fi o problemă dacă îți estimezi dinainte timpul necesar parcurgerii traseului (după un timp, sunt sigur că și Google Maps și Waze ar afișa estimări corecte ale timpului necesar). Ca o mențiune, de regulă timpul efectiv de conducere în care parcurg o distanță e similar sau mai mic decât cel indicat de Waze sau Google Maps, deci nu sunt chiar „melc” în trafic.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate