Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante
 Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 

Suspendarea carnetului de sofer - valabila in tot UE

* * - - - 2 votes
  • Please log in to reply
137 replies to this topic

#127
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postkolfleading, on 14 februarie 2024 - 08:45, said:

In primul rand lipsa de educatie rutiera. Libertatea si democratia prost intelese. Spiritul balcanic de a cauta cu orice pret sa-ti optimizezi viata ocolind legea.
Iar educatia TREBUIE sa aiba si o componenta punitiva, care la noi cam lipseste.
Politia se cam limiteaza la rolul de agent de constatare dupa ce s-a intamplat cate un accident grav sau stat la panda in cateva locuri cunoscute si documentate pe Waze. De ex. pe A1 Timisoara - Margina eu stiu exact dupa care picior de viaduct stau ascunsi cu radarul. Iar in afara portiunii respective se circula cu 160 Km/h viteza de croaziera.


100% agree.


Pana se termina autostrada, daca pe portiunea respectiva ar exista o patrula de Politie cvasi-permanenta, numarul accidentelor s-ar reduce semnificativ.
Ce zici tu provine din legea prost facuta si prost aplicata.Educatia rutiera, spiritul balcanic si rezolva printr-o legislatie facuta cum trebuie.Daca legea ar fi cum am spus eu, cu pedepse progresive, nici politia nu ar fi tentata sa stea in boscheti si numarul de accidente ar scadea semnificativ.Politia sta in boscheti exact pentru fapul ca amenda e aceasi pentru o fapta, indiferent de gravitatea ei.Ti-am dat exemplul cu alcoolul, e aceasi pedeapsa si pt 0.41 ca pentru 1.41, dar sansele sa faci accident sint de 100 de ori mai mari la 1.41.Are politia vreo motivatie sa stea sa ii caute pe aia cu 1.41?Nu, pentruca amenda, pedeapsa etc, e la fel.Si e aceasi treaba si cu viteza, daca circuli cu 100 in localitate, pedeapsa e aceasi, insa sansa de a face accident e mult mai mare in zona unei scoli, intrun oras mai mare decat intr-un sat cu 20 de case.Are politia vreo motivatie sa stea in zonele cu risc mai mare?Nu, pentruca pedeapsa e aceasi.Si chestia asta se aplica cam la toate.Iti mai dau un exemplu, majoritatea amenzilor pentru nepurtarea centurii se dau in oras, te vede la semafor fara centura iti da amenda.Ia ghici unde poti muri mai repede fara centura? In afara localitati, la viteze mari...

#128
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,874
  • Înscris: 16.04.2007

Vizualizare mesajfqx, pe 14 februarie 2024 - 16:06, a scris:

Are politia vreo motivatie sa stea sa ii caute pe aia cu 1.41?Nu, pentruca amenda, pedeapsa etc, e la fel.
Si cum propui tu sa caute politia un sofer care are alcoolemia 1,41 ?
Il cauta altfel fata de unul care are 0,41 ?

#129
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postalin2pas, on 14 februarie 2024 - 09:14, said:

Să vedem ce spune codul rutier la articolul 102:

Ce spune același cod rutier la articolul 87?

Cred că există în lege o diferențiere a sancțiunilor în funcție de concentrația de alcool în sânge. Mai mult de atât, ce ai fi vrut? Să dea în lege o formulă de calcul pentru perioada de suspendare a permisului și pentru nivelul amenzii în funcție de alcoolemie, de genul formulei de calcul a impozitului auto?
Pentru cei care susțin că ar fi oportun să fie permis dreptul de a conduce cu o alcoolemie până la 0,1 sau 0,2 la mie: aș fi de acord cu așa ceva, dar doar dacă la o alcoolemie de 0,8 la mie sau mai mare se anulează permisul de conducere pe viață și se confiscă mașina, ca sancțiuni complementare la sancțiunea penală, iar conducerea unei mașini fără permis, cu permisul suspendat sau anulat să fie sancționate cu închisoare cu executare.


Am mers odată cu mașina între Simeria și Petroșani pe DN66. Primul avertisment pe Waze pentru radar a apărut la scurt timp după intersecția de la Simeria și pe traseu am mai avut parte ce vreo 7-8 semnalări pe Waze pentru poliție - radar, dar mașina de poliție am întâlnit-o abia la Bănița, ultima localitate înainte de Petroșani. Drumul a fost relativ aglomerat, dar a fost cel mai liniștit pe care l-am făcut: fără stres, fără șumahări, fără depășiri „imposibile”. Cu alte cuvinte, cu risc de accidente mult redus. Ca timp necesar pentru parcurgerea distanței, nu a fost mult diferit față de un drum obișnuit (fără „prezența” poliției) și nu ar fi o problemă dacă îți estimezi dinainte timpul necesar parcurgerii traseului (după un timp, sunt sigur că și Google Maps și Waze ar afișa estimări corecte ale timpului necesar). Ca o mențiune, de regulă timpul efectiv de conducere în care parcurg o distanță e similar sau mai mic decât cel indicat de Waze sau Google Maps, deci nu sunt chiar „melc” în trafic.
Da asi vrea sa fie mai multe detalii in lege.La alcool, de ex, sa fie ceva gen 0-0.3 nu patesti nimic, 0.3-0.5 suspendarea permisului pe 3 luni, 0.5-0.8 test de sobrietate, ptca alcoolul ne afecteaza diferit si suspendarea permisului intre 6 luni-1 an in functie de rezultatul de la test, si de la 1 in sussuspendarea dreptului de a conduce pe 5 ani la prima abatere si la a doua abatere anularea pe viata a dreptului de a conduce.
La fel, asi da pedepse daca faci pre multe tamponari, asigurarea ar trebui sa fie ca acum pana la primele 2 greseli, in momentul in care ajungi sa ai mai multe ar trebui sa se dubleze la fiecare greseala si etc.
Ce zici tu, e o diferentiere prea mica, si exista doar la alcool.La viteza de ex, nu exista, si daca merg cu 100 cand ies copii de la scoala, si daca merg cu 100 noaptea intrun sat uitat de lume pedeapsa e aceasi.Ia ghici unde sta politia?Iti zic eu, is satul ala uitat de lume.

Edited by fqx, 14 February 2024 - 16:20.


#130
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Altfel spus, poliția să stea dreq doar lângă grădinițe ziua în mijlocul metropolelor. Noaptea să se ducă și ei la culcare, că-s străzile libere. ;)

Iar dacă stai într-un sat oarecare străbătut de un DN să nu îndrăznești să ieși noaptea din casă că e liber la circulat beat, drogat, cu suta și ochii-n telefon, că deh, e noapte și ești singur pe stradă, deci riscurile de accident dispar.

Legislația trebuie să fie clară, simplă și ușor de înțeles pentru toată lumea: NU ai voie să tai curba, NU ai voie să depășești viteza, NU ai voie să conduci băut ș.a.m.d. Niciodată, în nicio condiție, nici măcar singur noaptea pe câmp. Iar poliția trebuie (ar trebui...) să fie prezentă peste tot, cât mai des, nu doar staționată în anumite puncte critice. Dacă înveți șoferul să respecte legea peste tot (nu doar unde îți dă colegu' flashuri), implicit se reduc problemele și în punctele critice.

#131
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postcristiany, on 14 februarie 2024 - 16:11, said:

Si cum propui tu sa caute politia un sofer care are alcoolemia 1,41 ?
Il cauta altfel fata de unul care are 0,41 ?
Da, il cauti in miscare urmarind greselile care le face.Filtrele fixe, la fel ca si  filtrele de viteza fixe pot fi usor inlocuite cu tehnologie daca vrei.Camere radar, etiloteste cu bariera si etc, politia trebuie sa fie in miscare.

View Postalexcrist, on 14 februarie 2024 - 16:19, said:

Altfel spus, poliția să stea dreq doar lângă grădinițe ziua în mijlocul metropolelor. Noaptea să se ducă și ei la culcare, că-s străzile libere. Posted Image

Iar dacă stai într-un sat oarecare străbătut de un DN să nu îndrăznești să ieși noaptea din casă că e liber la circulat beat, drogat, cu suta și ochii-n telefon, că deh, e noapte și ești singur pe stradă, deci riscurile de accident dispar.

Legislația trebuie să fie clară, simplă și ușor de înțeles pentru toată lumea: NU ai voie să tai curba, NU ai voie să depășești viteza, NU ai voie să conduci băut ș.a.m.d. Niciodată, în nicio condiție, nici măcar singur noaptea pe câmp. Iar poliția trebuie (ar trebui...) să fie prezentă peste tot, cât mai des, nu doar staționată în anumite puncte critice. Dacă înveți șoferul să respecte legea peste tot (nu doar unde îți dă colegu' flashuri), implicit se reduc problemele și în punctele critice.
Bati campii, ce zic eu e preluat din legislatia altor state, care au mult mai putine accidente ca noi.

#132
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,874
  • Înscris: 16.04.2007

View Postfqx, on 14 februarie 2024 - 16:25, said:

Da, il cauti in miscare urmarind greselile care le face.

Care sunt greselile pe care le face un sofer la 1,41 si care sunt la 0,41 ?
Exista un nomenclator ceva ?
Plus ca oamenii reactioneaza diferit la aceeasi valoare a alcoolemiei.

#133
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postcristiany, on 14 februarie 2024 - 16:35, said:

Care sunt greselile pe care le face un sofer la 1,41 si care sunt la 0,41 ?
Exista un nomenclator ceva ?
Plus ca oamenii reactioneaza diferit la aceeasi valoare a alcoolemiei.
Tu esti sofer sau vorbesti din burta?Daca conduci, cu siguranta ai vazut soferi care fac 5 depasiri proaste in 5 minute, ei bine, ii opresti pe aia.Da, alcoolul ne afecteaza diferit, exact asta e ideea, sa ii opresti pe aia care gresesc.

Edited by fqx, 14 February 2024 - 16:43.


#134
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,874
  • Înscris: 16.04.2007
Faptul ca un sofer face 5 depasiri proaste in 5 minute, inseamna automat ca are alcoolemie 1,41 ? Poate ca pur si simplu e un idiot care nu vrea sa respecte legile ?
Si intr-un caz si in celalalt trebuie sa suporte rigorile legii.

E suficient sa faca o depasire proasta, nu 5, pentru a face un accident !

P.S. Da, sunt sofer, de 30 de ani.

Edited by cristiany, 14 February 2024 - 16:50.


#135
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfqx, on 14 februarie 2024 - 16:06, said:

Ce zici tu provine din legea prost facuta si prost aplicata.
Ce zic eu provine din faptul ca Politia are aceeasi atitudine mi-se-rupe-ista ca majoritatea lucratorilor la stat, in subordinea unor sefi numiti politic. Ziua trece...leafa merge...mai multe detalii aici: https://ro.wikipedia...iță_Pristanda

View Postfqx, on 14 februarie 2024 - 16:06, said:

Educatia rutiera, spiritul balcanic si rezolva printr-o legislatie facuta cum trebuie.
Legislatia, indiferent cum o fi, TREBUIE APLICATA.
La noi aplicarea lipseste. Poti sa schimbi legea cum vrei, daca nu este aplicata...e degeaba.

#136
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Dacă un șofer face 5 depășiri proaste în 5 minute e clar că e pericol public și trebuie eliminat din trafic, indiferent că are alcoolemie sau nu.

#137
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
De ce 5? De ce nu 1?

#138
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postalexcrist, on 14 februarie 2024 - 19:47, said:

De ce 5? De ce nu 1?
Ideea e ca o greseala poate face oricine, nu cred ca e sofer care nu a facut niciodata o greseala.Dar in momentul in care asta e stilul tau de a conduce si gresesti zilnic, trebuiesti pedepsit.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate