Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Certificate de nastere digitale

Fitbit sau huawei band ?

Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?
 Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...

Impamantare

Apple maps pe Windows 10
 Sfarsitul woke-ismului si al core...

Probleme fibra (internet ) rooter...

Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile
 Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20
 

Care este nemulțumirea taximetriștilor?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#91
echoshoworacle

echoshoworacle

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,022
  • Înscris: 21.02.2022
Taximetria este o ocupație moartă.   Dacă se mai află cumva în nomenclatorul ocupațiilor...ar trebui scoasă de acolo.

#92
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,216
  • Înscris: 23.08.2014

View PostHider141, on 07 februarie 2024 - 14:09, said:

Nemultumirea e ca au venit Uber/Bolt care ne trateaza ca pe clienti, nu ultimii prosti ai planetei, si nu mai au pe cine sa fraiereasca cu 50 de lei pe o cursa de 15 lei, sau cu 300-400 de lei pe o cursa ce in realitate costa 30-40 de lei, cum ii tepuiesc pe turistii straini in cele mai fericite cazuri.

O cunostinta de-a sotiei a venit din Grecia intr-un citybreak la Bucuresti, sa vada capitala noastra. Fiind obisnuita cu Atena, a urcat in primul taxi ce l-a vazut... 10 minute mai tarziu si 350 de lei mai putin in buzunar a ajuns la hotel, iar cand am calculat cursa cu Bolt, nu depasea 25 sau 30 de lei.

In schimb, cand am fost noi in Atena, am prins si greva transportatorilor (nu circulau trenuri, metrouri, autobuze) am urcat si noi in primul taxi dar am platit exact cat trebuia pe cursa, iar traseul ales de sofer de unde ne-a luat pana in portul Piraeus a fost cel mai scurt, verificat pe Maps si Waze.
Am stat 5 luni fara masina, am mers zilnic cu taxi si nu ma tepuit nimeni.Faptul ca sint exceptii, nu inseamna ca asa sint toti.Nesimtiti sint peste tot, si la uber.Ideea e ca ar trebui sa aiba toti aceleasi reguli, daca nu poti parca taxi in alt loc decat statia de taxi, la fel ar trebui sa fie si uber, daca pt taxi ai nevoie de anumite atestate si etc, la fel ar trebui sa fie si la uber, altfel apare o concurenta incorecta.E ok sistemul uber, dar, te poti baza doar pe asta?La firmele de taxi de exemplu e regula, noaptea tre sa fie x masini pe traseu, de craciun la fel, etc.La uber, nu sint astfel de reguli.

View Postechoshoworacle, on 07 februarie 2024 - 19:54, said:

Taximetria este o ocupație moartă.   Dacă se mai află cumva în nomenclatorul ocupațiilor...ar trebui scoasă de acolo.
Nu e moarta deloc, inca se castiga decent, daca iti permiti sa ai masina si autorizatia ta.

#93
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,981
  • Înscris: 04.10.2007

View Postbogdan_o, on 07 februarie 2024 - 19:08, said:

Pai eu eram la Otopeni PLECARI, soferul a confirmat ca a ajuns la Otopeni SOSIRI. Nu stiu cat sa fie, vreo 500m probabil. Asta in conditiile in care te pun sa selectezi din aplicatie terminalul (sosiri sau plecari) - si se si vede din screenshot ca traseul era Otopeni Plecari - ... Daca nu esti acolo dupa un numar de minute (2-3) incepe sa te taxeze pentru asteptare. Tiganeli ca sa mai ciupeasca un ban.

O mare parte din drumurile pe care le fac cu taxi/uber/bolt le fac cu o persoana in varsta, bolnava, pentru tratament. Am patit si cu uber si cu bolt aceeasi poveste de nenumarate ori. Confirma ca au ajuns, dupa care daca nu esti in locatie ei pot anula cursa si tu pierzi banii respectivi. Iarasi o gainarie ca sa mai ciupeasca niste bani. Asta in conditiile in care ii astept pe trotuar si aleg zone unde stiu ca pot opri fara sa incurce grav traficul.


1. Pui PIN-ul pe harta unde te afli, daca nu esti in stare sa ii transmiti soferului de UBER/BOLT unde te afli nu e problema lui
2. Soferul de UBER/BOLT nu poate anula cursa pe motiv ca nu ai ajuns daca nu se afla exact unde ai pus tu PIN-ul...

Deci lasa-o mai usor cu vrajala.

#94
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,779
  • Înscris: 15.06.2007

View Postfqx, on 07 februarie 2024 - 23:40, said:


La firmele de taxi de exemplu e regula, noaptea tre sa fie x masini pe traseu, de craciun la fel, etc.La uber, nu sint astfel de reguli.
face softu din algoritm: cand vede ca sunt putine masini disponibile si creste cererea, creste tariful de transport pe curse. Imediat se activeaza lacomia din soferi si se scoala din pat si se monteaza la covrig in slujba banului.
O fi bine, sau nu.. se practica la bilete de  avioan. La tren nu stiu.
Ar fi ceva sa coste biletul la metrou mai scump sau ieftin in functie de aglomeratia din sistem? La fel si la tramvai? La curentul electric? La gaz, sa fluctueze pretul in  functie de temperatura exterioara?

Edited by tfmercedez, 08 February 2024 - 09:30.


#95
opsy091

opsy091

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,136
  • Înscris: 12.02.2012
Vad ca nu a zis nimeni de preturile la uber/bolt cand este vreme urata afara si costa extraordinar de mult. O cursa care de obicei este 30 de lei ajunge 50-60 de lei. Cand a fost zapada multa in Iasi cursa era 90.

#96
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,995
  • Înscris: 10.01.2023

View Postbogdan_o, on 07 februarie 2024 - 19:29, said:

Daca aveau succes cu siguranta am fi vazut mai multe pe drum.

Modelul asta de afacere cu masini inchiriate la minut e suma tuturor dezavantajelor:
- trebuie sa gasesti loc de parcare la destinatie. si nu le poti lasa oriunde ci numai unde stationarea este permisa pe timp nelimitat pentru ele.
- trebuie sa faci n'spe poze la masina cum ai gasit-o si cum ai lasat-o, altel ti se pot imputa eventualele daune
- tu esti cel care conduce, deci depune un efort si esti responsabil de respectarea tuturor legilor si regulilor.
- mai platesti si bani pentru asta.

Si atunci, care e motivatia sa folosesti un astfel de serviciu?

Prețul. un Bolt unde folosesc eu pe sistemul ăsta îmi ia 12-13 euro cursa de aeroport... Bolt cu șofer e 20-25, iar taxi clasic e 35-45 euro.

- parcare găsești pentru că au locuri destinate special. acum în București ar putea fi locurile albastre
- nu trebuie să faci nici o poză, doar te uiți repede dacă e ceva bușit. se merge pe încredere și bun simț
- mare efort, să conduci lol
- economisesc bani, vezi mai sus

#97
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,678
  • Înscris: 13.06.2004
Ştampilica are utilitatea ei.
Cât despre condus, fl(a)t trollează. În Bucureşti trebuie să ai nervi de oţel de cea mai bună calitate la ce trafic e uneori. Pe mine mă apucă pandaliile şi când sunt pe bicicletă. În alte ţări există taxi motocicletă (fără ataş).
Una din probleme taximetriei e că maşina personală e uneori şi cea de servici. Altfel, ar fi util ca să existe şi maşini de dimensiuni mai mici, care să se strecoare mai rapid la ore de vârf prin trafic şi să poată fi parcate mai uşor. Pentru 1-2 persoane, eventual un mic bagaj, ar fi bune.

Edited by djl, 08 February 2024 - 12:48.


#98
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 598
  • Înscris: 23.12.2023

View Postnicuberbec01, on 07 februarie 2024 - 12:49, said:

Citesc in presă de o revoltă a taximetristilor Bucureșteni, nemulțumiți de activitatea celor de la Uber ,Bolt și alții.
Pe grupurile dedicate din Facebook, discuțiile sunt aprinse.
Eu, CLIENTUL, am un cuvânt de spus ?Mă întreabă cineva ce aș vrea?
Ca să nu lungesc prea  mult subiectul, dau un singur exemplu.
A trebuit să ajung urgent din Piața Progresul la Spitalul Marius Nasta, un traseu de aprox. 3 km.
In stația de Taxi, un burtos bronzat, la solicitarea mea ,mă măsoară di priviri, deranjat de la o discuție telefonică
și-mi spune pe un ton răstit - Boss, eu fără 50 de lei nu plec din stație. Nu spun nr. Loganului alb,să nu-i fac reclamă.
Am apelat un Bolt și in 5 minute am ajuns la spital. Tariful - 15 lei.
Și atunci, de unde această nemulțumire a taximetriștilor?
e tarif dinamic pe clasic :)

#99
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,733
  • Înscris: 07.02.2003

View Postechoshoworacle, on 07 februarie 2024 - 19:54, said:

Taximetria este o ocupație moartă.   Dacă se mai află cumva în nomenclatorul ocupațiilor...ar trebui scoasă de acolo.
Fii serios, tine in viata familii, copii la scoala samd.

#100
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
In mod normal piața dictează. Taximetriștii ar trebui să  se adapteze secolului 21.
Era un coleg taximetrist pe forum, era foarte activ, combătea corupția dar care s- a plâns într-un post că i- a dat un client doar 1 leu bacșiș, el care înfiera cu mânie proletară orice activitate de genul ăsta in sistemul bugetar.Ca idei exprimate era chiar o plăcere  să-l l citești, numai că o singură postare i- a terminat toată aura.,

#101
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,995
  • Înscris: 03.12.2005
Se vede ca n-ati avut nevoie sa ajungeti vreodata la Otopeni de undeva aproape. Aia nu se misca din aeroport nici daca presupune doar sa treaca strada pentru 30 lei. Doar isi fac unii altora comenzi si apoi le refuza ca sa creasca tariful dinamic in timp ce atarna toti prin toate colturile posibile ale benzilor de acces.

#102
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,216
  • Înscris: 23.08.2014

View Posttfmercedez, on 08 februarie 2024 - 09:30, said:

face softu din algoritm: cand vede ca sunt putine masini disponibile si creste cererea, creste tariful de transport pe curse. Imediat se activeaza lacomia din soferi si se scoala din pat si se monteaza la covrig in slujba banului.
O fi bine, sau nu.. se practica la bilete de  avioan. La tren nu stiu.
Ar fi ceva sa coste biletul la metrou mai scump sau ieftin in functie de aglomeratia din sistem? La fel si la tramvai? La curentul electric? La gaz, sa fluctueze pretul in  functie de temperatura exterioara?
Nu se activeaza nici o lacomie, un nr minim de soferi sint obligati sa fie pe traseu, inclusiv de craciun si restul sarbatorilor.Sint printre ei si nesimtiti, nu zic ca nu.

Edited by fqx, 08 February 2024 - 23:41.


#103
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,779
  • Înscris: 15.06.2007

View Postfqx, on 08 februarie 2024 - 23:40, said:


Nu se activeaza nici o lacomie, un nr minim de soferi sint obligati sa fie pe traseu, inclusiv de craciun si restul sarbatorilor.Sint printre ei si nesimtiti, nu zic ca nu.
de cand sunt si obligatii la Uber? Credeam ca "nu ai sef", cum le place si taximetristilor sa se laude.  Faci treaba cand si daca ai chef.  La fel cum pot refuza sau sa nu onoreze o comanda.

#104
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,216
  • Înscris: 23.08.2014

View Posttfmercedez, on 09 februarie 2024 - 00:01, said:

de cand sunt si obligatii la Uber? Credeam ca "nu ai sef", cum le place si taximetristilor sa se laude.  Faci treaba cand si daca ai chef.  La fel cum pot refuza sau sa nu onoreze o comanda.
Eu vorbeam de firmele de taxi, nu de uber.Dar in fine, eu vorbesc din experienta mea, poate in orasele mari si in bucuresti e alceva.La mine, te duce si pt 10 lei, ma refer la taxi, ca uber nu e.

Edited by fqx, 09 February 2024 - 00:09.


#105
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,779
  • Înscris: 15.06.2007

 fqx, on 09 februarie 2024 - 00:08, said:

te duce si pt 10 lei, ma refer la taxi, ca uber nu e.
Sunt curios daca exercitarea meseriei de uberist are limite teritoriale.  La timisoara am vazut mai multe taxiuri cu numere de Arad, purtand pe cupola firma de la companie locala de taxi. Banuiesc ca poti face si uber, unde ai chef?

#106
GaSar

GaSar

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 11.10.2016
Ar trebui sa fie limitate numarul de copii conforme + Licente taxi la numarul licentelor de taxi dinainte de UBER/Bolt. Doar asa pretul cursei o sa fie mare si va incuraja folosirea transportului in comun.

#107
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,678
  • Înscris: 13.06.2004
Unii nu ar folosi transportul în comum, dar al folosi taxi şi alternative. Dacă le scumpeşti, se gândesc să folosească maşina. Servicii precum taximetria ocupă mai puţine locuri de parcare.

#108
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,779
  • Înscris: 15.06.2007

 GaSar, on 11 februarie 2024 - 14:48, said:

Doar asa pretul cursei o sa fie mare si va incuraja folosirea transportului in comun.
in multe situatii transportul un comun este mai scump decat masina personala.
Candva se zicea ca cei de la STPT se plangeau ca taxiurile le fac concurenta.. ca merg 3-4 pasageri si ies mai ieftin.
Transportul in comun este varza in multe locuri. Nu toata Romania este Bucuresti.  
In Timisoara sunt situatii cand ajungi pe jos mai repede decat cu autobuzul.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate