Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O mostenire cu (o mica )problema

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus
 Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane
 Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...
 Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...
 

Vopsire integrala sau pe element - DACIA "Zambetul lui Iliescu"

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
HAL9000

HAL9000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 07.06.2013
Felicitari pentru masina! pentru orice sfat/sugestie tehnica ia legatura cu bine cunoscutul colectionar de Dacii din Carei jud. SM

#20
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,072
  • Înscris: 02.08.2021
Loganurile I alabstre și roșii au avut mari probleme cu mătuirea vopselei.

#21
tihyyy

tihyyy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 24.06.2010

View Postionut76, on 26 ianuarie 2024 - 16:10, said:

Eu am un Logan din 2005, masina are 79200 km reali. E acel albastru marin de jandarmerie. Nu a luat-o rugina si arata bine. Mi-am pus problema sa o vopsesc pentru ca vopseaua originala s-a matuit, e zgiriata colo-colo, mnah, chestii care apar in 19 ani, nu ? Am fost si la vopsitori de cartier si la service. Peste tot mi s-a recomandat sa stau linistit si sa imi tin banii. Pentru o vopsire de calitate masina se dezechipeaza si aici intra manopera de te doare capul, slefuita, reparate toate urmele, zgirieturile, vopsita, bagata la cuptor, polishata etc. Pe bani multi. Merita ? Nu. Nu sunt colectionar si, desi tin la masina pentru ca am amintiri frumoase cu ea, nu am de gind sa iesim impreuna la pensie. Masina e un mijloc de transport, sa faca asta fara probleme mari si e suficient.
Sut de acord, dar Dacia asta ar trebui sa fie mai mult decat un mijloc de transport, probabil accepta masini si dezechipate la vopsitorie, asta a-si putea sa o fac eu.

#22
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,072
  • Înscris: 02.08.2021
Intră pe youtube, caută Alex Șerban, omul tocmai asta a făcut.

#23
tihyyy

tihyyy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 24.06.2010
Eu zic ca o vopsesc, daca totul va fii bine cu masina, saptamana viitoare voi aduce masina in germania, daca rezista drumului atunci e ok, mecanic ma ocup aici in timpul liber, am acces la un garaj echipat ( al firmei unde lucrez) si aici voi putea face operatiuni mecanice daca e necesar, si in concediul de vara a-si putea sa o vopsesc  in Romania.


Oricum drumul meu il voi documenta pe ytb, tiktok, facebook. daca va  merge totul conform planului.

#24
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,214
  • Înscris: 23.08.2014
Daca nu are rugina, nu merita vopsita.Exista riscul ca noua vopsire sa fie mai proasta ca cea veche si sa apara rugina.

#25
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,983
  • Înscris: 03.12.2005
O vopsire ca lumea azi in Romania costa 8-900 lei per element, de la ~500 lei acum 2-3 ani. Si unul care cere banii astia poate sa ti-o faca si pierduta pe elementele adiacente si integral. La cat de simpla e dezechiparea la Dacia nici nu conteaza ce alegi. Dar nu te arunca sa faci asta inainte sa fii sigur ca nu ai nevoie de lucrari de tinichigerie.

Daca o pregatesti pentru oldtimereala are mai mult sens dezechiparea si revopsirea integrala.

View Postlex2010, on 26 ianuarie 2024 - 15:58, said:

Exista vreo vopsitorie care sa faca o lucrare identica( sau similara 99%) cu cea din fabrica?
Ori nu exista in prezent vreo posibilitate de replicare a conditiilor de vopsire din fabrica?
Nu mi s-ar parea mult 1500 euro pentru o vopsire ca la carte, dar ma indoiesc ca exista asa ceva.
Stiu ca in fabrica scufunda caroseria intr-o solutie speciala, care indeparteaza toate impuritatile, se galvanizeaza , apoi se aplica niste straturi de vopsea de catre roboti, oare avem service-uri in tara care sa faca asta?


Aia e valabil pentru ca in fabrica incepi cu o bucata de tinichea chioara abia stantata de presa. La manoperele de refinish ai doar de adaugat un strat nou de culoare si lac peste acoperirile existente. Mai ales daca nu ai facut lucrari de tinichigerie nu ai de ce sa o belesti pana la tabla.
Dar da, se poate si asta. Costa 1000-2000 euro doar scufundatul in cuva si/sau sablatul dupa ce ti-ai dezechipat singur tigaia. Si un strat de primer dupa. Si dupa aia adaugi costul unei vopsiri normale.

#26
victord36

victord36

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,888
  • Înscris: 15.04.2007

View Posttihyyy, on 26 ianuarie 2024 - 15:32, said:

Salutare tuturor,

Tocmai am devenit proaspatul proprietar al unei dacii, model -Zambetul lui Iliescu, de 22 de ani, nu foarte rulata 136k km , motor pe injectie, geamuri fumurii, anti -furt la cd player, proiectoare  de ceata, si multe alte dotari.

Ideea e ca omul, singurul si unicul proprietar al masinii, a mai retusat ca deobicei masina cu o alta nuanta de culoare, masina moemtan nu are rugina vizibila dar are destu de multe retusuri, intrebarea mea e care ar fii varianta ma buna, vopsita integral, sau pe bucati?

Aveti idee cat costa o vopsire integrala la o "daice"?

Atasat cateva poze,  nu sunt cele mai reuste, dar revin cu ceva mai precis dumincia.

Daca cineva are un capac de roata  ca cel din imagine l-as achizitiona, din pacate unu e crepat, 3 sunt neatinse.
Masina asta nu are nicio valoare,nici macar sentimentala,daca zici ca ai luat-o ieri.Daca era mai jos de 1980 da.O faci sa mearga bine,cauti capacul la roata si o tii sa te duci duminica la biserica.

#27
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,730
  • Înscris: 07.02.2011

View Posttihyyy, on 26 ianuarie 2024 - 15:47, said:

Sincer dece?, pentru colectie? in 5-10 ani va valora mai mult ca si acum, cu siguranta-

- n-ai sa vezi nici cat ai dat pe ea.

#28
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,592
  • Înscris: 08.03.2017
Valoare mare au primele 1300 cu set motor Borgo si planetare Glenzer , frana de mana sub bord ca la Raba , cotiera fata , semnalizatoare in bara nichelata , productie 1969-1970 care sunt FOARTE rare . Am vazut asa ceva la parada anuala tinuta in oras , o minunatie , alb 13 , toate componentele originale ! acest aspect este foarte important, sa fie accesori originale .

Edited by ldpe, 26 January 2024 - 20:21.


#29
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View Postldpe, on 26 ianuarie 2024 - 20:20, said:

Valoare mare au primele 1300 cu set motor Borgo si planetare Glenzer , frana de mana sub bord ca la Raba , cotiera fata , semnalizatoare in bara nichelata , productie 1969-1970 care sunt FOARTE rare . Am vazut asa ceva la parada anuala tinuta in oras , o minunatie , alb 13 , toate componentele originale ! acest aspect este foarte important, sa fie accesori originale .
Se poate aduce Reno12 din Franta,daca il cumperi.
Are multe alte dotari decat Dacia 1300 :D , motor 1,3 TS cu carburator dublucorp Weber 32DIR de fabrica, cutie automate si multe alte dotari.

View PostHAL9000, on 26 ianuarie 2024 - 16:13, said:

Felicitari pentru masina! pentru orice sfat/sugestie tehnica ia legatura cu bine cunoscutul colectionar de Dacii din Carei jud. SM
Sa ia legatura cu fiare de plastic si Viorel Vio, de pe youtube .Ambii reconditioneaza Reno 12 si Dacia 1310.

View PostValy_User, on 26 ianuarie 2024 - 16:02, said:

Mi-ai adus aminte de Alex Șerban de pe Youtube.
A muncit o grămadă omul la o Dacie, arată impecabil acum. A desfăcut absolut tot de pe ea până la caroserie, după toată caroseria, înlocuit bucăți de tablă unde e rugina, curățat toul, tratată și revopsită integral. Dar nu cred că a meritat efortul, dar a făcut-o din pasiune.
Omul ala primea sponsorizari mari de bani. Nu munceste,n-are servici.
Facea reclama la Carvertical si la alte firme. Nu recomand

#30
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,351
  • Înscris: 13.01.2011
În București este minim 1000 lei pe element.

#31
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,504
  • Înscris: 15.11.2003

View PostNaijax, on 26 ianuarie 2024 - 16:08, said:

NU conteaza bro' ce masina e
De la Tata la Rolls-Royce - toate se vopsesc la fel in fabrica
Ba conteaza, ti s-a explicat..poti vedea pe youtube diferentele din fabrici

#32
bogdan_o

bogdan_o

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,203
  • Înscris: 05.04.2005

View Posttihyyy, on 26 ianuarie 2024 - 15:47, said:

Sincer dece?, pentru colectie? in 5-10 ani va valora mai mult ca si acum, cu siguranta-

Salut

Eu nu as miza pe asta. Daca vrei sa o repari din placere sau pasiune, go for it.

Dar ca investitie, ma indoiesc amarnic ca va mai valora ceva. Cand a fost fabricata era deja e relicva tehnologica, facuta intr-o uzina ai carei angajati furau tot ce prindeau, tinuta in viata artificial cu minim de efort, plina de plastic si de piese de slaba calitate. In plus, este un model ultra-necunoscut celor din afara tarii, dar din care s-au produs suficient de multe exemplare incat sa nu fie o raritate pe la noi.

Nici macar Renault 12 originale din anii '70 nu valoreaza, in stare buna, mai mult de 4-5000 EUR.

#33
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,083
  • Înscris: 07.11.2006

View Posttihyyy, on 26 ianuarie 2024 - 15:32, said:

Salutare tuturor,

Tocmai am devenit proaspatul proprietar al unei dacii, model -Zambetul lui Iliescu, de 22 de ani, nu foarte rulata 136k km , motor pe injectie, geamuri fumurii, anti -furt la cd player, proiectoare  de ceata, si multe alte dotari.

Ideea e ca omul, singurul si unicul proprietar al masinii, a mai retusat ca deobicei masina cu o alta nuanta de culoare, masina moemtan nu are rugina vizibila dar are destu de multe retusuri, intrebarea mea e care ar fii varianta ma buna, vopsita integral, sau pe bucati?

Aveti idee cat costa o vopsire integrala la o "daice"?

Atasat cateva poze,  nu sunt cele mai reuste, dar revin cu ceva mai precis dumincia.

Daca cineva are un capac de roata  ca cel din imagine l-as achizitiona, din pacate unu e crepat, 3 sunt neatinse.

Masina e chiar faina, arata bine.
Din pacate vopsirea unei Dacii 1400 costa exact cat costa vopsirea unui VW Golf, de exemplu.
La Dacia problemele adevarate sunt alea care nu se vad. Verifica de rugina contraaripile, lonjeroanele si tot ce-i pe dedesupt. Sa iei in considerare ca nu o sa mai gasesti piese pentru ea, decat carpeli capitaliste care nu se vor potrivi, care la randul lor vor trebui carpite (de noi), facute din tabla de rahat. Vezi in mare cat costa in totalitate aceasta remaniere, vezi daca merita.
De asemenea va fi greu spre foarte freu sa gasesti un tinichigiu si un vopsitor care sa accepte reparatia, ca pentru majotitatea dintre ei este de-a drepul umilitor sa lucreze pe o Dacia.
Din pacate romanii nu au cultul automobilului cum il au de exemplu britanicii, unde nu-i o rusine sau o degradare sociala sa circuli cu o masina de 20-30- 40 de ani vechime. Sau de americani, care le renoveaza la greu pe cele vechi, nu doar cele sport.

Edited by adisz, 27 January 2024 - 11:20.


#34
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,351
  • Înscris: 13.01.2011
De văzut și pragurile, ușile în partea de jos.

#35
rexx

rexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,093
  • Înscris: 15.08.2005

View Postlex2010, on 26 ianuarie 2024 - 15:58, said:

Exista vreo vopsitorie care sa faca o lucrare identica( sau similara 99%) cu cea din fabrica?
Ori nu exista in prezent vreo posibilitate de replicare a conditiilor de vopsire din fabrica?
Nu mi s-ar parea mult 1500 euro pentru o vopsire ca la carte, dar ma indoiesc ca exista asa ceva.
Stiu ca in fabrica scufunda caroseria intr-o solutie speciala, care indeparteaza toate impuritatile, se galvanizeaza , apoi se aplica niste straturi de vopsea de catre roboti, oare avem service-uri in tara care sa faca asta?
galvanizare la dacie?! asta e gluma anului !!!
daciile astea rugineau uitandu-te la ele. am avut o dacie din 1997 sau 1198 cu bord CN si cu putini km la bord. am dat-o la rabla ca ma saturasem sa tot carpesc la ea, ca ruginea prin toate partile. curatai pana la tabla, dadeai cu tratament, cu grund, cu vopsea, cu pipi de fecioara si cu sange de cercopitec si anul urmator iesea rugina prin vopsea.
de la masina aia am ramas cu sechele cu tabla de dacie si cu rugina....

#36
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,983
  • Înscris: 03.12.2005
IImi scapase partea asta.
Galvanizarea e un procedeu metalurgic, se petrece la producatorul tablei, cat tinicheaua e fierbinte din laminor, nu la fabrica de masini. Cand intra sulul de tabla pe poarta fabricii de elemente de caroserie e deja galvanizat.

In cuvele alea unde se scufunda caroseria sudata inainte de vopsire se face un tratament de inhibare cu ceva fosfati.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate