Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Merita sa iei PHEV cand NU ai unde sa-l incarci (decat ocazional) ?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#55
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008

View PostTonic Water, on 20 ianuarie 2024 - 14:39, said:

Experienta proprie : Cinci masini plecate  in acelasi timp , Serie 3 diesel, Rav 4 PHEV, Megane PHEV, AMG GLC , Tesla 3.   ....
Asta pentru o situație de drum lung. Dar nici pentru drumuri scurte nu e vreo fericire.
Am chiar la mine pe stradă vecin cu 3 electrice. BMW i3 (de când s-a lansat), Tesla Y și Tesla model 3. Dar pe lângă astea mai are și un X5, un X6 și un M4. :D Are stație de încărcare în curte. Cred că se înțelege că e plin de bani, deh, contracte cu statul.
Nu vreți să știți părerea lui ca utilizator vis-a-vis de electrice. Dincolo de calitățile evidente ale unei mașini electrice. Problema e când transpui în exploatarea de zi cu zi.
Iar o mașină trebuie să te servească, punct. Nu să constați după ce ai cumpărat-o că nu se potrivesc așteptările/modul de utilizare cu ce putea/știa mașina. Nu de alta, dar o mașină clasică nu are problema asta și este una mare.

#56
valceanuraoul

valceanuraoul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.12.2009

View PostFane, on 19 ianuarie 2024 - 20:23, said:


nu stiu eu de ce, dar chiar si hybridul consuma la drum lung mai mult decat non hybridul, din cauza greutatii suplimentare. hybridele devin rentabile doar daca circuli un procent rezonabil de drumuri prin oras.
Am un hibrid, luat de nou, are acum aproape 4 ani și 86.000 km. Consumul, de cand am luat masina este de 6.1 litri/100 km ( vorbesc de media consumului inregistrat total). Si am mers si cu 200km/h in Germania, pe autostrazi din RO, Bg,Gr 130-180 km/h, in concedii cam de 2 ori pe an, restul oras si naveta, iarna-vara, cu AC in permanenta, pre-incalzire sau racire din aplicație, de fiecare data cand am avut nevoie. Mondeo Hibrid. Imi spuneti o masina diesel/benzina, cu aceeași greutate si acelasi regim de utilizare, care sa aiba acest consum?

Edited by valceanuraoul, 21 January 2024 - 10:36.


#57
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 12.09.2005

View Postcata32, on 21 ianuarie 2024 - 09:29, said:

Asta pentru o situație de drum lung. Dar nici pentru drumuri scurte nu e vreo fericire.
Am chiar la mine pe stradă vecin cu 3 electrice. BMW i3 (de când s-a lansat), Tesla Y și Tesla model 3. Dar pe lângă astea mai are și un X5, un X6 și un M4. Posted Image Are stație de încărcare în curte. Cred că se înțelege că e plin de bani, deh, contracte cu statul.
Nu vreți să știți părerea lui ca utilizator vis-a-vis de electrice. Dincolo de calitățile evidente ale unei mașini electrice. Problema e când transpui în exploatarea de zi cu zi.
Iar o mașină trebuie să te servească, punct. Nu să constați după ce ai cumpărat-o că nu se potrivesc așteptările/modul de utilizare cu ce putea/știa mașina. Nu de alta, dar o mașină clasică nu are problema asta și este una mare.

Banuiesc ca nu a luat cele trei masini electrice in aceeasi zi. Deci parerea lui despre masini electrice e foarte buna din moment ce a mai cumparat inca doua.

Edited by gear, 21 January 2024 - 11:00.


#58
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Cand ai mai multe masini, vezi exact ce avantaje si dezavantaje au fiecare. De aceea merge la drumuri mai lungi cu un X5/x6 in loc de Y sau cum M4 in loc de Model 3. Lucrurile se limpezesc rapid cand ai de unde alege.
Revenind la discutie, la drum lung conteaza cat de repede si odihnit ajungi, nu cat consumi.

#59
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 598
  • Înscris: 23.12.2023

View PostCumulus, on 21 ianuarie 2024 - 12:23, said:

Revenind la discutie, la drum lung conteaza cat de repede si odihnit ajungi, nu cat consumi.
pentru multi conteaza si consumul

#60
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Consumul e un factor secundar, pentru ca majoritatea masinilor noi sunt economice, Masini de genul Octavia/Golf benzina 150CP consuma 5-5.5% la mers constant cu 130km/h, ai ACC, si nu faci mare lucru la drum lung. Daca urci spre clasa medie (A4/3) mai adaugi 1 - 1.5%, dar castigi la confort.
Daca vrei SUV se schimba iar lucrurile, iar consumul creste proportional cu viteza. Un X5 m50d consuma 10% la 160km/h (800km autonomie, calculata ca la electrice, adica pana la 0 Posted Image ), un X6 30d consuma cca 14% la 180-200km/h (cca 550km autonomie).

#61
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View PostTonic Water, on 20 ianuarie 2024 - 14:39, said:

Al 5-lea a fost cu Tesla (ala a ajuns doua ore dupa Megane) ca a  avut probleme la incarcare cu superchargerele Tesla din Lleida (adica nu mergeau) asa ca  a incarcat la 11 KW  3 ore , fun dupa care a mers eco sa nu ramana fara baterie

Curios...era prima data cand conducea Tesla? Daca statiile Tesla nu merg apar ca nefunctionale pe harta ca sa nu mergi ca prostul la ele.
2. In localitatea Lleida vad ca sunt zeci de statii fast charge...i-a fost frica sa incarce la una din ele? de ce  sa incarce la 11 kw  3 ore?
Zic si eu, nu dau cu parul...
https://www.plugshar.../location/95444

View Postcata32, on 21 ianuarie 2024 - 09:29, said:

Am chiar la mine pe stradă vecin cu 3 electrice. BMW i3 (de când s-a lansat), Tesla Y și Tesla model 3.  Are stație de încărcare în curte.
...Nu vreți să știți părerea lui ca utilizator vis-a-vis de electrice.
E clar masochist...nu una, nu doua ci trei?! si le porcaie pe rand sau toate odata?...a mai aruncat banii si pe statie ca fraieru'

Edited by raven75, 22 January 2024 - 21:24.


#62
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
Salutare!
Merita sa iau un plug-in hybrid daca nu am de gand sa-l incarc vreodata la priza?
Alternativa ar fi un diesel, pentru ca brandul respectiv nu are motoare doar pe benzina(fara hybrid), dar fac drumuri mai mult prin oras si nu cred ca i-ar face bine diesel-ului.
Pe de alta parte, ar trebui sa ma astept la costuri foarte mari cu sistemul hybrid? Masina ar fi 2016, 150.000 km, ar trebui sa ma astept sa schimb acumulatorul?

Simt ca ma complic cu tehnologia hybrid, dar imi displace si ideea de diesel...

#63
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Cauta mai bine alta marca care sa aiba FHEV. E cea mai buna optiune pentru oras daca nu vrei sa incarci la priza.
In legatura cu bateria daca trebuie schimbata sau nu asta o poti vedea la un service inainte de a cumpara masina. De obicei nu schimbi toata bateria ci numai elementele defecte ceea ce e mult mai ieftin.

#64
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 13.11.2006
Un Phev stie sa incarce bateria in timpul mersului, bonus ai posibilitatea sa incarci si la priza/statie ev.

#65
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
La asta ma gandeam si eu, desi sigur nu voi fi incarca vreodata de la priza, dar un PHEV are acumulator de capacitate mai mare si as avea posibilitatea sa incarc acumulatorul prin franarea regenerativa? Ori, in practica, nu se recupereaza suficienta energie ca sa pot vreodata sa am acumulatorul incarcat complet?

#66
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 13.11.2006
Personal am traseul mixt, iar la 100 km incarc regenerativ undeva la maxim 6 km.
In schimb, in 20 de km pot incarca in timpul rularii pe benzina acumulatorul full, undeva la 38km autonomie,
Tine si de stilul de mers al fiecaruia, chestia cu incarcarea regenerativa in panta sau franare, dar in timp o sa recuperezi tot mai mult, instinctiv.
Eu am testat  doar Phev-ul  Volvo XC40, nu stiu cum este la alte modele.

#67
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
Pai nu stiu cat de economic ar fi sa incarc acumulatorul folosind motorul termic... oricum, tot iau in calcul PHEV-ul, macar de curiozitate...

#68
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 13.11.2006
Nu creste cu mult consumul.
Ca idee, pe drum mixt al meu consuma cam asa:

Attached File  consum.jpg   171.79K   58 downloads

Sau pe autostrada unde nu o prea incarc graficul arata asa:

Attached File  consumvolvo.jpg   61.35K   56 downloads

#69
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
Mersi pentru mesaje, revin cu o intrebare - Merita sa iau un X5 Plug-in Hybrid din 2015? Daca pica bateria, sunt costuri destul de mari. Dupa 9-10 ani de utilizare, cum ar trebui sa se prezinte sistemul hybrid?
Sa renunt la ideea de hybrid SH vechi de 10 ani?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate