Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 

Merita sa iei PHEV cand NU ai unde sa-l incarci (decat ocazional) ?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#37
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011

View PostTipiric, on 19 ianuarie 2024 - 20:38, said:

Nu prea mai merge gpl pe benzinarele actuale care sunt cu injectie directa.

Fals, există GPL cu injecție directă, se injectează direct GPL în stare lichidă. Cam la preț dublu față de instalațiile cu vaporizator. Totuși, în acest regim de exploatare vorbim de soluția ideală.

Mă rog, soluția ideală este NIO ET7, o electrică cu 1000 km autonomie însă mai e până apare la noi și prețul nu e unul mic.

Deci, inițiator, mergi cu încredere pe GPL, este cea mai bună soluție pentru tine. Și atenție la drum, nu te haloși, în Ungaria dimineața e jale când vii spre România, aproape toți șoferii sunt obosiți și circulă șerpuit de zici că au consumat ceva.

Și încă ceva, la GPL nu uita să montezi și instalație de ungere, supapele îțri vor mulțumi.

Edited by benis, 20 January 2024 - 10:11.


#38
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 598
  • Înscris: 23.12.2023

View Postserban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said:

Salutare,

Sunt in aproape aceeasi situatie ca acum 3 ani:
  • am nevoie de o masina pe care sa ma bazez la drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune. Asta imi limiteaza optiunile ECO la HEV / PHEV / MHEV.
    • MHEV iese din discutie; daca n-am inteles eu gresit, ai doar unele avantaje de impozit, si un "castig" de sub 1L/100km.
  • in afara acestor curse lungi, nu merg prea mult cu masina: doar vacante (astea pot include roadtrips lungi, ~800 km intr-o zi), cumparaturi, sau plimbari ocazionale de weekend pe distante mai scurte.
  • nu am unde sa incarc masina nici acasa nici la birou, nici macar la supermarketul de unde imi fac cumparaturile saptamanal. deci as incarca-o doar ocazional (ex: parcarea mallului cand sunt la film)
Acuma: mi-ar placea cel mai mult Passat sau BMW Seria 3 (breakurile) ambele PHEV benzina, varianta putin rulata (programele "certified used car" de la retelele de dealeri). Chiar urmeaza sa fac cate-un drivetest cu fiecare.

Intrebari: cat de mult risc (sa regret) ? Ce risc, concret ?

Cat e adevar si cat e mit in urmatoarele ipoteze ?
  • ma trezesc ca am platit pe o masina mai mult decat as fi platit pe varianta benzina simpla, si ca in cei ~5-8 ani cat o s-o tin nu amortizez diferenta aia de bani.
    • eventual pe parcursul acelor ~5-8 ani, risc sa trebuiasa sa schimb si bateriile, deci inca si mai multi bani cheltuiti.
  • ma trezesc ca de fapt nici macar nu am un consum mediu mai mic decat la varianta pe benzina.
    • pentru ca pe autostrazi la viteze mai mari motorul electric nu mai contribuie la nimic, dar bateriile contribuie la un "+200kg" general.
Ce altceva ar trebui sa mai am in vedere ?

Multumesc.

330e se devalorizeaza foarte tare, sh ajunge chiar sub pretul 320i. Daca vrei sh, poti lua 330e (eu asa am in plan), daca vrei nou, alege 320i. Vorbesc doar de BMW pentru ca doar la BMW m-am uitat.
In ciuda plusului dat de motorul electric, 330e nu este mult mai rapid sau mai economic decat 320i pentru ca este mai greu. De aceea sh se prefera 320i, este mai agil si este oricum foarte eficient.
Stiu pe cineva care are G20 cu B48, este foarte eficient dpdv al consumului, chiar daca merge sportiv.
Long story short, daca iei nou, nu da banii pe 330e, mergi pe 320i. Sh poti alege 330e

#39
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 598
  • Înscris: 23.12.2023

View PostCRG, on 20 ianuarie 2024 - 07:04, said:

530e la drum lung papă 7%. Deci greutatea nu influențează atât de mult consumul.

N-aș lua în veci ceva cu CVT. Moartea pasiunii.

Dacă faci mai ales DN-uri (nu preponderent autostradă), îți recomand phev pentru rezerva de putere la depășiri. Adio emoții.
Am un GS 450h, cu CVT. Cred ca mor eu inaintea pasiunii Posted Image)))

confirm, motorul B48 de la BMW este foarte eficient

Edited by Labargo, 20 January 2024 - 12:29.


#40
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,755
  • Înscris: 13.11.2006

View Postbuntzi, on 20 ianuarie 2024 - 06:46, said:

Sincer șef, MULT. O mașină pe benzină echivalentă ia în jur de 6 sau mai jos pe distanța aia. Până și trocareta mea ia sub 6 în condițiile alea...

Pe viitor, te rog sa nu ma mai apelezi cu ”sef”, nu suntem pe mahala sau pe unde iti faci tu veacul.

Apoi, am si scris pentru cei ca tine, masina a fost plina cu marfa, chiar daca am fost singur, tot s-a simtit greutatea.
Pentru un CrossOver de 282 CP incarcat, consumul este chiar ok la drum lung, doar pe combustibil.

Initiatorul isi doreste un hybrid care sa fie capabil si de 2-3 drumuri lungi pe an, adica exact ce am facut eu ieri.
Un Phev, are posibilitatea sa se incarece la priza de 220V, la o statie de incarcare sau in timp ce masina ruleaza pe combustibil, asadar nu este obligatoriu sa o incarci acasa.

Pentru acele 2-3 drumuri unde masina va consuma mai mult, tu recomanzi initiatorului sa isi ia un benzinar care in oras consuma in medie 5%, in loc sa isi ia un Phev care in oras consuma 1,6-18% ?
Sau vrei sa isi ia doua masini pentru ambele scenarii? Ai facut un calcul, sa realizezi care este diferenta?

[ https://scontent-fra5-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/380243608_10160856878822375_1669451108567608636_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=bdfxa06qdqsAX-1dnc6&_nc_ht=scontent-fra5-1.xx&oh=00_AfDgBaWllFTzGwaoaPe5ozkpy8V1PwXOClntQFBKBDVDrQ&oe=65B165C9 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postbuntzi, on 20 ianuarie 2024 - 06:46, said:

N-ai tu fără grijă, sunt destui. Tocmai de-aia zic, că le-am avut una după alta respectiv am schimbat Golf 7 1.4tsi cu Seat Leon Hibrid 1.5tfsi. Practic aceeași caroserie, aceeași cutie de viteze, G7 luat de nou, Seatul luat sub 20k km la bord.
Așa e, nu trebuie să stai la casă, dar ajută mult de tot să poți încărca peste noapte și să folosești motorul electric cât mai mult apoi.

Eu stau fara grija, chiar la casa si cu statie de incarcare in curte.
Sunt multe modele de Phev, tu ai ales ce ai putut, asta nu inseamna ca restul producatorilor au aceleasi performante ca si golful tau.
Initiatorul va trebui doar sa citeasca tot  ce se scrie pe aici si sa isi faca o idee despre ce poate un Hybrid si daca este pentru el.

Edited by DY2, 20 January 2024 - 13:03.


#41
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Cred că mai întâi ar trebui să îl întrebăm pe inițiator mai exact câte drumuri face în oraș. Dacă sub jumătate sunt în oraș, atunci e clar mult mai bine pe GPL. Dacă peste, atunci mai bine PHEV. PHEV sau Mild Hybrid nu ajută cu nimic la drumuri lungi. PHEV/ Mild Hybrid ajută mai mult ca GPL-ul în oraș.  Iar ca idee, instalația GPL cu injecție directă e mai ieftină și mai sigură  vs diferența de preț până la hybrid.

Edited by benis, 20 January 2024 - 13:01.


#42
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,755
  • Înscris: 13.11.2006

View PostKiloW, on 20 ianuarie 2024 - 08:59, said:

Majoritatea phev-urilor consuma mai mult la drum lung decât benzinarele din care sunt derivate. Plus că multe pierd spațiu din portbagaj.

Phevul are bateria pe tunelul median, portbagajul nu a suferit nicio modificare.

Mai jos ai diferentele in cazul meu, intre hybrid si combustie:

https://www.auto-dat...62hp-dcth-37835

versus varianta PHEV

https://www.auto-dat...brid-dcth-45509

#43
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Omul a spus ca merge puțin în afara drumurilor lungi. Eu îl înțeleg foarte bine pentru cã-s în aceeași situație. Nu fac 1000km/an.

Pentru drumuri lungi n-aș lua phev. Și nici suv.  Fiecare cu alegerile lui.

#44
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
În oraș ziceam ca nu fac 1000km/an.

#45
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,350
  • Înscris: 09.07.2005
Experienta proprie : Cinci masini plecate  in acelasi timp , Serie 3 diesel, Rav 4 PHEV, Megane PHEV, AMG GLC , Tesla 3.   Biarritz -Taragona cca 500 km 98% autostrada , un pic de munte (mers intins cu max 140 km/h), BMW-ul consum cca. 27l motorina (50 Eu),  PHEV Toyota Rav 4 a consumat 43 l, adica 80 euro. PHEV Renault Megane 38 l (72 Eu), asta a mers mai lent  a ajuns la o ora dupa primele doua.  BMW-ul si Rav-ul au mers  in formatie. Ala cu  AMG GLC nu a vrut sa ne spuna cat a consumat, oricum a mers ca un dement si a a juns mult inaintea noastra. Al 5-lea a fost cu Tesla (ala a ajuns doua ore dupa Megane) ca a  avut probleme la incarcare cu superchargerele Tesla din Lleida (adica nu mergeau) asa ca  a incarcat la 11 KW  3 ore , fun dupa care a mers eco sa nu ramana fara baterie

#46
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,245
  • Înscris: 05.06.2002

View Postandreyvsjoker, on 20 ianuarie 2024 - 08:52, said:


Revin din nou cu recomandarea mea care s-a pierdut in "multime" " HEV. Desi mai putin decat la PHEV, te ajuta si aici motorul electric,  va consuma mult mai putin decat o benzinara clasica si aproape de un diesel echivalent. Cel putin in urmatorii ani vei plati impozit redus.
mai toate tehnologiile HEV-ului, faptul ca nu porneste motorul termic pana la o anumita viteza, ca incarca bateriile la mers constant si te ajuta cu electricul la reprizele de accelerare, recuperarea la franare, etc, ajuta mult la economia de combustibil din oras. la drum lung, unde mergi constant sute de kilometri sunt cam useless, iar greutatea suplimentara a motorului electric si bateriilor chiar maresc consumul.

in 99% din cazuri hybrida va aduce o economie de combustibil pt utilizator, dar in acest caz particular tare mi-e ca nu va face o afacere. la asta mai adauga si pretul de achizitie mai mare si eventuala depreciere a acumulatorilor, chiar daca nu prea sunt folositi.

sunt bucuros sa ma contrazici, mai invat si eu cate ceva, dar folosind argumente logice, nu adjective si atacuri la persoana. multumesc de intelegere!

Edited by Fane, 20 January 2024 - 14:56.


#47
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007

View PostFane, on 20 ianuarie 2024 - 14:55, said:

mai toate tehnologiile HEV-ului, faptul ca nu porneste motorul termic pana la o anumita viteza, ca incarca bateriile la mers constant si te ajuta cu electricul la reprizele de accelerare, recuperarea la franare, etc, ajuta mult la economia de combustibil din oras. la drum lung, unde mergi constant sute de kilometri sunt cam useless, iar greutatea suplimentara a motorului electric si bateriilor chiar maresc consumul.

in 99% din cazuri hybrida va aduce o economie de combustibil pt utilizator, dar in acest caz particular tare mi-e ca nu va face o afacere. la asta mai adauga si pretul de achizitie mai mare si eventuala depreciere a acumulatorilor, chiar daca nu prea sunt folositi.

sunt bucuros sa ma contrazici, mai invat si eu cate ceva, dar folosind argumente logice, nu adjective si atacuri la persoana. multumesc de intelegere!
20-40kg cat adauga un sistem HEV nu influenteaza consumul in nici un fel. NU stiu de ce aveti impresia ca pe autostrada setezi viteza la 140 si nu mai incetinesti.
Tot timpul trebuie sa incetinesti si sa revi la viteza de croaziera,  ca n-ai banda rezervata

#48
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Clar mai câștigi ceva, un 2-3%. Dar omul circulă poate 20k km pe an, o ține 7-8 și o dă. Își scoate diferența în 150k km? La un consum de 7 litri sunt 10500 de litri, dacă economisești 250 de litri, e nimic. Pune 500 de litri că mai face și oraș și tot e nimic. Pe când la GPL economisești din start minim 40% și îți scoți de cel puțin 3 ori banii pe instalație.

PS: În general aș recomanda o hibridă dar în acest caz chiar nu îi văd rostul.

#49
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,642
  • Înscris: 14.10.2004

View PostTonic Water, on 20 ianuarie 2024 - 14:39, said:

Experienta proprie : Cinci masini plecate  in acelasi timp , Serie 3 diesel, Rav 4 PHEV, Megane PHEV, AMG GLC , Tesla 3.   Biarritz -Taragona cca 500 km 98% autostrada , un pic de munte (mers intins cu max 140 km/h), BMW-ul consum cca. 27l motorina (50 Eu),  PHEV Toyota Rav 4 a consumat 43 l, adica 80 euro. PHEV Renault Megane 38 l (72 Eu), asta a mers mai lent  a ajuns la o ora dupa primele doua.  BMW-ul si Rav-ul au mers  in formatie. Ala cu  AMG GLC nu a vrut sa ne spuna cat a consumat, oricum a mers ca un dement si a a juns mult inaintea noastra. Al 5-lea a fost cu Tesla (ala a ajuns doua ore dupa Megane) ca a  avut probleme la incarcare cu superchargerele Tesla din Lleida (adica nu mergeau) asa ca  a incarcat la 11 KW  3 ore , fun dupa care a mers eco sa nu ramana fara baterie

Ala cu  AMG GLC nu avea sens sa va spuna cat a consumat sa nu "va ia cu inima".Posted Image
Cred ca nici nu este interesat de consum.

#50
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,245
  • Înscris: 05.06.2002

View Postandreyvsjoker, on 20 ianuarie 2024 - 15:06, said:


20-40kg cat adauga un sistem HEV…
cred ca mai mult de atat adauga chiar si sistemul mild.

Edited by Fane, 20 January 2024 - 16:04.


#51
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 12.09.2005
9 kg pe kw parca.
la un phev de 13 kw - 120 kg suplimentare

#52
don_King

don_King

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 26.11.2001

View Postbansh3, on 20 ianuarie 2024 - 00:03, said:

@don_King pai iti risti viata inutil pt ca habar nu ai ce inseamna "condusul" la drum lung, ia mai baga 2 kinderi de 3/6ani la drumul ala si multe opriri, sa te vad cum imi explici mie ca

Mereu o sa existe un viteaz care merge fara odihna zile in sir. Cel care a initiat acest topic nu se incadreaza, el face drum lung din an in paste.
Soferii profesionisti au alta toleranta la numarul de kilometri pe care ii parcurg zilnic.


Haideti sa nu generalizam exceptia.

Edited by don_King, 20 January 2024 - 18:28.


#53
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Ma bag si eu in seama pe aici ca tot vad ca s-au bagat si tot felul de necunoscatori in hibride. Eu am condus pana acum doar un Mondeo hibrid si mi-a placut foarte mult cu 2 exceptii. Consumul la drum lung a fost aproape ca la un diesel dar nu am mers cu el pe autostrada. In oras consumul este chiar mult sub un diesel.
Vreau insa sa subliniez unele lucruri care il pot ajuta pe initiator in stabilirea deciziilor sale fiindca au fost si multe chestii eronate spuse de unii :
- Motorul electric nu este nefolosit la drum lung. Ambele lucreaza pentru stabilirea unui consum optim. Este evident ca daca faci coasting unde nu este nevoie de putere, motorul electric nu va functiona fiindca nici cel termic nu are nevoie decat de o fractie din puterea sa maxima. In acele momente chiar se profita pentru ca motorul termic sa incarce bateria cu un consum suplimentar (comparativ cu un ICE) extrem de mic.
- In schimb la orice accelerare brusca  motorul electric va ajuta si va face ca hibrida sa aiba un consum mai bun decat un ICE intrucat in acele momente sunt cele mai mari consumuri de combustibil, mult mai mari decat ceea ce pierzi la incarcarea bateriei cu motorul termic.
- Multi spun ca datorita greutatii mai mari consumul va fi mai mare decat la un ICE. La FHEV diferentele sunt mici la greutate deoarece bateria nu este foarte mare (ex. Mondeo 2.0 TDCI are 1584 kg iar Mondeo hibrid are 1624 kg) Tinand cont ca motorul termic la o hibrida nu lucreaza ca la un motor clasic ICE ci lucreaza in ciclu Atkinson sau Miller ceea ce duce la o eficienta egala sau mai mare decat a multor diesele, diferenta data de masa este iluzorie
- Compararea cum este facuta aici intre consumuri de hibrida si diesel este o tampenie fiindca atat dieselele cat si hibridele au consumuri diferite in functie de modelul de masina. Exista diesele cu care mergi cu 4% la extern dar si diesele care merg cu 9% la extern. La fel va fi si la hibride. De aceea comparatia trebuie facuta pe aceleasi modele.
- Referitor la punctul anterior s-a facut test cu doua motorizari pa Hyunai Ioniq PHEV si FHEV la drum lung si rezultatul a fost in favoarea FHEV desi PHEV-ul a pornit incarcat 100%. Avantajul i s-a atenuat dupa 300 km, de la aceasta distanta in sus FHEV iesind in avantaj la drum lung.

Concluzia : Mergi linistit pe un FHEV daca majoritatea drumurilor tale sunt lungi. Si mai ales daca nu stai la casa sa incarci la priza in fiecare seara. Testeaza-le inainte. Multe au cutie CVT si unora nu le place. Daca insa nu ai un stil de condus agitat ele iti ofera un confort neegalat de vreun ICE echivalent chiar si la extern. Ca in oras nici nu se pune problema. :)

Edited by Ford4, 20 January 2024 - 20:00.


#54
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

View PostDY2, on 20 ianuarie 2024 - 12:49, said:

[...]Pentru un CrossOver de 282 CP incarcat, consumul este chiar ok la drum lung, doar pe combustibil.[...]
Ei vexi, aici începi să dai cu stângu-n dreptu'. Mașina ta are 180CP pe combustibil. Așa încât, în condițiile unui drum lung, motorul ăla de 1.5 trebuie să ducă toată mașina + sistemul hibrid +să încarce bateria aia de 8kW. Așa că da, rămân la părerea mea că 7.2% în condiții de drum lung e MULT pentru o mașină modernă.

View PostDY2, on 20 ianuarie 2024 - 12:49, said:

[...]
Initiatorul isi doreste un hybrid care sa fie capabil si de 2-3 drumuri lungi pe an[...]
hai să vedem ce zice omul ÎN PRIMUL POST!

Quote

1. am nevoie de o masina pe care sa ma bazez la drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune[...]
2. in afara acestor curse lungi, nu merg prea mult cu masina: doar vacante (astea pot include roadtrips lungi, ~800 km intr-o zi), cumparaturi, sau plimbari ocazionale de weekend pe distante mai scurte.
3. nu am unde sa incarc masina nici acasa nici la birou, nici macar la supermarketul de unde imi fac cumparaturile saptamanal[...]
Din problema enunțată la pct.1, s-ar zice că drumurile lungi sunt principalul mod de utilizare al mașinii ăsteia. Punctul 2 întărește ideea respectivă declarând că nu merge în rest cine știe ce cu mașina, dar când merge iarăși parcurge distanțe semnificative. Punctul 3 declară că nu are unde încărca mașina decât foarte ocazional, că doar nu s-o duce la film de 3 ori pe săptămână.
În condițiile astea, tu vii cu următoarea poveste:

Quote

Un Phev, are posibilitatea sa se incarece la priza de 220V, la o statie de incarcare sau in timp ce masina ruleaza pe combustibil, asadar nu este obligatoriu sa o incarci acasa.
Irelevant, că omul a zis că nu are unde încărca deloc. Da, normal că poate încărca în mers, dar de ce s-ar chinui s-o facă? Consumă combustibil suplimentar ca să susțină un sistem de care nu pare să aibă nevoie de la bun început.

Quote

Pentru acele 2-3 drumuri unde masina va consuma mai mult, tu recomanzi initiatorului sa isi ia un benzinar care in oras consuma in medie 5%, in loc sa isi ia un Phev care in oras consuma 1,6-18% ?
Păi din ce zice omul, nu sunt 2-3 drumuri, sunt majoritatea drumurilor. Iar singurul loc unde cuvântul "oraș" a fost pomenit în posturile omului a fost legat de acces, ceea ce mă duce cu gândul la concediu, ajuns undeva, parcat, văzut-vizitat, plecat înapoi.

Quote

Sau vrei sa isi ia doua masini pentru ambele scenarii? Ai facut un calcul, sa realizezi care este diferenta?[...]
E treaba lui câte mașini își ia. Tocmai, că am făcut un "calcul" și de-aia nu pare să aibă sens hibridul pentru modul lui de utilizare. Asta tot încercăm să spunem, că din informațiile (e drept, destul de limitate) pe care le avem, hibridul nu prea are sens pentru el.

Quote

Eu stau fara grija, chiar la casa si cu statie de incarcare in curte.
Felicitări, și eu la fel, și de-aia am luat PHEV.

Quote

tu ai ales ce ai putut, asta nu inseamna ca restul producatorilor au aceleasi performante ca si golful tau.
puteam să iau cam ce mașină de pe piață vroiam să iau, dar am ales-o după niște criterii pe care mașina aia le-a îndeplinit mult mai bine decât multe altele. Faci presupuneri fără să știi despre ce vorbești (inclusiv aia complet gratuită cu mahalaua), și nu-i în regulă. Controlează-te.

Quote

Initiatorul va trebui doar sa citeasca tot  ce se scrie pe aici si sa isi faca o idee despre ce poate un Hybrid si daca este pentru el.
Asta da. Tot ce ziceam era că până acum, nu pare să fie pentru el. Nicăieri nu am afirmat că asta e o certitudine, și nici nu l-am îndemnat să nu ia. I-am zis experiențele și chestiile pe care le-am constatat pe pielea mea ca să le aibă în vedere (dacă are chef) când ia decizia. E pe jurnal cazul lui @floraur care și-a luat hibridă cam cu ochii închiși și a dat-o (parcă?) pentru că nu se potriveau așteptările/ modul de utilizare cu ce putea/știa mașina.

Oricum e alegerea lui, dar frumos ar fi să fie o decizie informată că doar de-asta ne-a cerut ajutorul.

Edited by RealThing, 23 January 2024 - 14:46.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate