Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Merita sa iei PHEV cand NU ai unde sa-l incarci (decat ocazional) ?
#19
Posted 19 January 2024 - 21:28
shymano, on 19 ianuarie 2024 - 21:01, said:
De ce ??? Am avut gpl pus pe Octavia 2 inca din 2014 ... 1.6 FSI, injectie directa, instalatia gpl Landi Renzo Omergas. Masina merge si acum, i-am lasat-o unui prieten cand am cumparat Tivoli Grand ... Instalatii gpl pentru injectie directa sunt de cand lumea (vorba vine). Atat ca sunt ceva mai scumpe fata de unele clasice. |
#20
Posted 19 January 2024 - 21:36
Unora le-au venit deja ideile idioate ... depinde si de aria lui de "desfasurare", daca se plimba prin zonele/tarile restrictionate.
Tipiric, on 19 ianuarie 2024 - 21:28, said:
De mers gpl, merge dar nu merita. Instalatiile sunt mult mai scumpe ca pentru mpi si merg pe gepl doar in proportie de 30% si doar la turatie constanta. Am avut, cum am zis, din 2014 pe injectie directa. Pe masina din 2008, luata de noua (deci stiu exact cat imi consuma si inainte). Da, am dat 4200 lei pe ea, cand una simpla era 1800-2000 lei. Dar imi consuma EXACT cat consuma si pe benzina, fara consum suplimentar de benzina la rularea pe gpl. Testat si para testat ... atat in tara, cat si afara (drumul Bucuresti-Mersin/Turcia si retur l-am facut doar pe gpl). Drum de Buc-Oradea-Buc, facut plinul la benzina (sa fie), daca am dat-o manual pe benzina 100 km (din 1200 km), acasa mi-au intrat 11L (pus cu bidonul, in parcare); alergata bine, d-aia s-a dus la 11%. Cand i-am facut plinul de benzina si am mers doar pe gpl, benzina nu a scazut. Consum de benzina era doar la pornire, pana trecea pe gaz (sau daca o schimbam manual pe benzina). Vara imi trecea instant, iarna nu mi-a trecut mai tarziu de 7-8 minute (pe loc; in mers timpul se reducea undeva la jumatate), deci trecea foarte repede. Asa mi-au zis si mie, cand mi-au montat-o, ca E POSIBIL sa consume si undeva la 1-1.5% benzina; eu nu am experimentat fenomenul asta. Instalatie montata la Pitesti. Edited by shymano, 19 January 2024 - 21:43. |
#21
Posted 19 January 2024 - 22:00
(Aaa, si apropo de schimbatul in functie de turatie, nu mi-a schimbat decat o singura data, cand cel depasit s-a trezit ca nu vrea el sa ma lase, cand ajunsesem deja aproape de el.
Depaseam lejer, nu foarte mare diferenta unul fata de altul ... Din tr.5 i-am dat tr.3 si talpa, si a sarit undeva la 6500+ rpm, si atunci a intrat pe benzina. Ce imi placea la masina aia era ca si pe zona rosie (incepea la 6500 rpm) tot ma lasa sa ma duc ceva timp, nu plafona instant. Era scurta plaja rosie pe ceas, 6500-7000, dar o puteam tine si pe rosu ...) Edited by shymano, 19 January 2024 - 22:05. |
#22
Posted 19 January 2024 - 22:37
Daca initiatorul cauta masina noua, nu trebuie sa mai citeasca ce scriu mai jos.
Caz real: Honda Civic 140 cai, aspirat, motor decent 1.8. GPL. Cost 520km sub 150 lei (in tara). Statii suficiente, inclusiv prin Europa. Incarci repede si mergi si mergi si mergi. Daca esti disperat si vrei sa sari o tara cu cost la combustibil mare (Grecia sau Elvetia), ai autonomie enorma, benzina+gaz sari muuuuult peste 1000 km. PS Nu recomand nimanui sa mearga 1200km in 14 ore. Am facut asta (direct Lefkada) si nu e sanatos. Iti risti viata inutil. |
#23
Posted 19 January 2024 - 23:38
La 1200 km in 14 ore, trebuie sa alergi masina destul de bine ...!!!
Am facut Turcia, acum vreo 8 ani, Buc-Mersin (1200 km) in 18h, stiu cum am mers (!!!) Aveam si copilul mic in masina, n-am putut nici sa dorm (la drum lung nu prea pot dormi, nu am stare) ... am incercat, am zis sa nu bravez aiurea, am stat pana intr-o ora, am vazut ca nu adorm, am plecat la drum. Oprit pentru alimentari, in rest doar "talpa" (mai ales la turci). Nici acum, la 46 de ani, n-am putut sa dorm decat foarte putin, de vreo 3 ori cate 2-3h, pe drumul Buc-Hemel (UK), 2500 km pe sens; extrem de putin, si asta mai mult din cauza ca imi obosesc ochii de ceva vreme incoace, altfel corpul nu prea cerea ... Nu e indicat, insa unii nu prea pot dormi la drum lung (nu sunt singurul ...) Edited by shymano, 19 January 2024 - 23:39. |
#24
Posted 20 January 2024 - 00:00
Tocmai ce m-am intors din concediu cu Phev-ul din dotare.
Masina plina cu de toate, 15 ore si 1458 km, consum de 7.2 l/100km . PHEV-ul se poate incarca la priza, la statie dedicata sau in mers. Citesc pe aici numai sfaturi pe langa subiect, nu stiu cati dintre cei care nu recomanda phev, au sau au avut asa ceva. Nu trebuie sa stai la casa daca vrei phev, asa cum scria cineva pe aici. |
#25
Posted 20 January 2024 - 00:03
@don_King pai iti risti viata inutil pt ca habar nu ai ce inseamna "condusul" la drum lung, ia mai baga 2 kinderi de 3/6ani la drumul ala si multe opriri, sa te vad cum imi explici mie ca nu se poate cand il fac drumul ala de 2ori pe an de peste 10ani ( fac 16h la intors cu teroristii pe cap) , Intre 2010-2014 faceam naveta Buc - Bruxelles via unde dadeam cu banul (deci nu cel mai scurt si direct drum) si faceam intre 20-22ore cu tot cu somn, asa ca nu te mai plange. Nu mai spun de cata naveta am facut din 2014 - 2018 Otopeni - Budapesta ca bonus pe langa jobul care il aveam, cateodata luam marmotele de la aeroport fix dupa o zi de munca ( se anunta cursa din scurt) si apoi hatz la drum seara la 9, dimineata la cafea, gratare si alte cele... daca era weekend stateam weekendul acolo, daca nu ma si intorceam dupa putin relax.
Referitor la topic as spune ca Passatul ala hibrid e ceva ok, asta daca iti place Passat, trage ok, consuma ok, astia care spun ca rupe la consum la drum lung inseamna ca habar nu au cum sa mearga cu o hibrida(scuze ... cu o masina in general)... se conduce fara sa bruschezi pedala, si o sa vezi ca e prietenoasa. Dupa cum zicea mai sus cineva, astea PHEV se incarca in mers, dar trebuie sa mergi cu ele ca sa aflii ! Apoi BMW la hibride,nu comentez ca am bmw 5dizal si e ce trebuie,sunt triste rau la partea de baterie, i3 e o mizerie la drum lung, dar sunt multi care o lauda de parca te plateste cand mergi cu ea, ZOE e cea mai incomoda masina la condus mult( te ajuta ca trebuie sa te dai jos sa o incarci periodic). Conform unei cunostinte din familie care lucreaza la bmw pe partea de proiectare, toti angajatii carora li se oferea pana de curand masina la pret subventionat au preferat benzina/dizal, majoritatea au fugit de hibride ... cred ca stiu astia ceva de fix aia care le proiecteaza le evita... zic si eu. Alegerile ce bun simt sunt cam asa: Toyota Prius/camry/corolla(sistemul de propulsie e cam acelasi, iar prius e renumit pt sistemul hibrid, nu degeaba fac unii taxi cu ele) , Kia Niro, Hyiundai Ioniq, Lexus NX, passat/octavia, sau daca vrei ceva pe ieftineala cu multe locuri Dacia joagar hibrida. Mai sunt si altele dar e fix dupa gusturi/preferinte/buget, asa ca se poate documenta pe net de fiecare in parte, problema e sa te hotarasti la brand, apoi la model, faci test-drive, te sperii si repeti cu alt model, si tot asa. |
#26
Posted 20 January 2024 - 00:18
Phev cu distronic activ si pilot automat, nu am avut nevoie de pauza pentru odihna, doar 3 opriri la peco si toaleta.
Foarte confortabil, nu te oboseste deloc pozitia scaunului, pilotul automat te ajuta suficient de mult incat sa conduci relaxat. Pentru cine are de facut 1-2 drumuri lungi pe an, un Phev este ideal, nu merita sa ti doua masini doar ca sa ai cu ce merge la drum lung. |
#27
Posted 20 January 2024 - 00:18
când te decizi pe niște mărci/motorizări, vezi pe spritmonitor.de ce consum real au.
de exemplu, eu mă lupt cu doi inși acolo pe care consumă mai mult, că am 2.5 hibrid și talpa grea. tata consumă 5 cu mașina, eu +8. Quote nu vreau sa ma trezesc ca nu pot intra cu ea prin centrele vreunor orase; n-am chef de genul asta de probleme. |
#28
Posted 20 January 2024 - 00:23
|
#29
Posted 20 January 2024 - 06:46
serban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said: [...]Cat e adevar si cat e mit in urmatoarele ipoteze ?
serban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said: Ce altceva ar trebui sa mai am in vedere ?[...] Nu toate sistemele PHEV sunt la fel. O să depindă de producător, dar cum nu știu decât de ăla de la VAG, zic de el: Soața merge aproape exclusiv electric, că are navetă super-scurtă. Face plin de benzină la vreo 3-4 luni că nu are de ce. DAR. Cam la 2 săptămâni trebuie să facă un drum mai lung pentru că jegotenia nu încarcă bateria de 12V din bateria de tracțiune aia mare. Așa că vrei nu vrei, tot trebuie să arzi benzină sau să pui redresor. Cum nu ai acces la priză (că altfel o încărcai) trebuie să mergi pe hibrid destul de des ca să încarci bateria mică. serban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:51, said:
[...]urmatoarea nu vreau sa fie tot diesel: nu merg proverbialii "minim 30.000 km / an" serban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said: [...]am nevoie de o masina pe care sa ma bazez la drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore)[...] in afara acestor curse lungi, nu merg prea mult cu masina: doar vacante (astea pot include roadtrips lungi, ~800 km intr-o zi), cumparaturi, sau plimbari ocazionale de weekend pe distante mai scurte. Fane, on 19 ianuarie 2024 - 20:23, said:
nu stiu eu de ce, dar chiar si hybridul consuma la drum lung mai mult decat non hybridul, din cauza greutatii suplimentare.[...] Sincer, în cazul tău nu prea văd la ce te ajută un hibrid de orice fel. Iarăși, conu' Fane a pus punctul pe i: Quote hybridele devin rentabile doar daca circuli un procent rezonabil de drumuri prin oras. DY2, on 20 ianuarie 2024 - 00:00, said:
Tocmai ce m-am intors din concediu cu Phev-ul din dotare. Masina plina cu de toate, 15 ore si 1458 km, consum de 7.2 l/100km DY2, on 20 ianuarie 2024 - 00:00, said: [...]nu stiu cati dintre cei care nu recomanda phev, au sau au avut asa ceva. Nu trebuie sa stai la casa daca vrei phev, asa cum scria cineva pe aici. Așa e, nu trebuie să stai la casă, dar ajută mult de tot să poți încărca peste noapte și să folosești motorul electric cât mai mult apoi. Edited by buntzi, 20 January 2024 - 06:47. |
#30
Posted 20 January 2024 - 07:04
530e la drum lung papă 7%. Deci greutatea nu influențează atât de mult consumul.
N-aș lua în veci ceva cu CVT. Moartea pasiunii. Dacă faci mai ales DN-uri (nu preponderent autostradă), îți recomand phev pentru rezerva de putere la depășiri. Adio emoții. |
#32
Posted 20 January 2024 - 08:52
Autumn_Dream, on 20 ianuarie 2024 - 08:12, said:
De ce ai arunca bani pe o masină de unică folosință? Sunt si eu deacord ca un PHEV nu se preteaza pe modul de utilizare al initiatorului dar snt curios cum ajungi la unica folosinta. Revin din nou cu recomandarea mea care s-a pierdut in "multime" " HEV. Desi mai putin decat la PHEV, te ajuta si aici motorul electric, va consuma mult mai putin decat o benzinara clasica si aproape de un diesel echivalent. Cel putin in urmatorii ani vei plati impozit redus. Edited by andreyvsjoker, 20 January 2024 - 09:05. |
#33
Posted 20 January 2024 - 08:59
Benzina, sau hibrid simplu însă cu motor Atkinson (Corolla, sau vechiul Ioniq dacă mai e).
De preferința berlina, 2wd pentru eficienta la drum lung si viteze ridicate. Majoritatea phev-urilor consuma mai mult la drum lung decât benzinarele din care sunt derivate. Plus că multe pierd spațiu din portbagaj. Singurul de care știu că-i foarte eficient e vechiul Ioniq (cu motor Atkinson) însă are portbagaj mic. Daca vrei un benzinar foarte economic și confortabil la drum lung încearcă Mazda3 berlina skyactiv-x. Mașina e destul de aerodinamica, motorul e foarte eficient, e bine insonorizata, scaune confortabile și se apropie de consum de diesel. Edited by KiloW, 20 January 2024 - 09:03. |
|
#34
Posted 20 January 2024 - 09:20
andreyvsjoker, on 20 ianuarie 2024 - 08:52, said:
Ai putea te rog sa dezvolti "ideea"(nu pot sa-i zic altfel ca pobabil mai iau niste puncte) asta? ... Da, mașinile electrice, în foarte mare măsură, sunt de unică folosință. Știu că unii nu vor fi de acord cu asta și mi se rupe în toate felurile de acest dezacord. Dar eu atât vă spun, răbdare, încă puțină răbdare câ până acum au fost foarte puține mașini electrice cu mai mulți ani sub podea, că sub capotă nu e nimic și cazurile cumva dispersate și încă nu s-a mediatizat intens din motive evidente. Și când fac afirmația asta ia în calcul că cel mai mare producător de mașini electrice doar că nu s-a rugat de mine să mă specializez pe diagnosticarea și repararea mașinilor/bateriilor de pe mașinile lor ca să deschid reprezentanță (în sensul de service) în România. Sunt prea bătrân pentru asta, le-am zis. Mie îmi plac mașinile electrice și consider că există o aplicabilitate foarte bună pentru ele. Dar în niciun caz ca unică mașină a familiei și în niciun caz mașini mari, grele, scumpe, care să fie f*t*e zilnic prin oraș. O electrică mică și cât se poate de ieftină, da, asta ar cam fi idealul. |
#35
Posted 20 January 2024 - 09:33
GLCde (diesel+electric) - PHEV cu baterie de 13,4 kwh. Autonomie declarata peste 40 km. Autonomie reala, mers doar in oras, in perioada asta, cam 20 km. Consum pe electric undeva la 35-50 kwh/km. Adica f mult. Nu prea ma intereseaza pentru ca am panouri fotovoltaice. Altfel, daca ar fi sa cumpar kwh cu 1 Ron sa zicem, nu ar mai renta.
Vedem de la primavara incolo cum se comporta. Pararea mea este ca daca nu stai la casa nu se justifica PHEV. Ai rezervor mai mic din cauza bateriei si greutate mai mare, tot din cauza bateriei, deci implicit iti creste consumul. |
#36
Posted 20 January 2024 - 09:35
cata32, on 20 ianuarie 2024 - 09:20, said:
Că nu vrei tu să crezi, e una. Dar realitatea te bate cu toate argumentele posibile. Da, mașinile electrice, în foarte mare măsură, sunt de unică folosință. Știu că unii nu vor fi de acord cu asta și mi se rupe în toate felurile de acest dezacord. Dar eu atât vă spun, răbdare, încă puțină răbdare câ până acum au fost foarte puține mașini electrice cu mai mulți ani sub podea, că sub capotă nu e nimic și cazurile cumva dispersate și încă nu s-a mediatizat intens din motive evidente. Și când fac afirmația asta ia în calcul că cel mai mare producător de mașini electrice doar că nu s-a rugat de mine să mă specializez pe diagnosticarea și repararea mașinilor/bateriilor de pe mașinile lor ca să deschid reprezentanță (în sensul de service) în România. Sunt prea bătrân pentru asta, le-am zis. Mie îmi plac mașinile electrice și consider că există o aplicabilitate foarte bună pentru ele. Dar în niciun caz ca unică mașină a familiei și în niciun caz mașini mari, grele, scumpe, care să fie f*t*e zilnic prin oraș. O electrică mică și cât se poate de ieftină, da, asta ar cam fi idealul. 2. Ce spui tu poate fi valabil in cazul EV, asa la nivel de stire mediatizata. Da e mai greu sa gasesti un cumparator pentru un EV SH pentru ca exista un scepticism alimentat in special de media dar si de instalatori, postasi, mecanici, zugravi si alti mesteri cu mare experienta. 3. Exista o piata de EV SH. Eu si altii ne-am vandut deja primul EV si daca o sa te uiti pe drumuri vei realiza ca multe din EV-uri nu sunt la primul proprietar. 4 Ca sa revenim la subiect. PHEV nu e nici macar limitat de scepticismul unora catre EV, Se vand SH in draci. Edited by andreyvsjoker, 20 January 2024 - 09:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users