Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF
 Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 

Merita sa iei PHEV cand NU ai unde sa-l incarci (decat ocazional) ?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1
serban83

serban83

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.03.2010
Salutare,

Sunt in aproape aceeasi situatie ca acum 3 ani:
  • am nevoie de o masina pe care sa ma bazez la drumuri foarte lungi "dintr-o bucata" (ex: ~1200 km in ~14 ore); deci sa stau dupa statiile de incarcare nu e o optiune. Asta imi limiteaza optiunile ECO la HEV / PHEV / MHEV.
    • MHEV iese din discutie; daca n-am inteles eu gresit, ai doar unele avantaje de impozit, si un "castig" de sub 1L/100km.
  • in afara acestor curse lungi, nu merg prea mult cu masina: doar vacante (astea pot include roadtrips lungi, ~800 km intr-o zi), cumparaturi, sau plimbari ocazionale de weekend pe distante mai scurte.
  • nu am unde sa incarc masina nici acasa nici la birou, nici macar la supermarketul de unde imi fac cumparaturile saptamanal. deci as incarca-o doar ocazional (ex: parcarea mallului cand sunt la film)
Acuma: mi-ar placea cel mai mult Passat sau BMW Seria 3 (breakurile) ambele PHEV benzina, varianta putin rulata (programele "certified used car" de la retelele de dealeri). Chiar urmeaza sa fac cate-un drivetest cu fiecare.

Intrebari: cat de mult risc (sa regret) ? Ce risc, concret ?

Cat e adevar si cat e mit in urmatoarele ipoteze ?
  • ma trezesc ca am platit pe o masina mai mult decat as fi platit pe varianta benzina simpla, si ca in cei ~5-8 ani cat o s-o tin nu amortizez diferenta aia de bani.
    • eventual pe parcursul acelor ~5-8 ani, risc sa trebuiasa sa schimb si bateriile, deci inca si mai multi bani cheltuiti.
  • ma trezesc ca de fapt nici macar nu am un consum mediu mai mic decat la varianta pe benzina.
    • pentru ca pe autostrazi la viteze mai mari motorul electric nu mai contribuie la nimic, dar bateriile contribuie la un "+200kg" general.
Ce altceva ar trebui sa mai am in vedere ?

Multumesc.

#2
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 17.11.2013

View Postserban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said:

Ce altceva ar trebui sa mai am in vedere ?

Ceva pe motorina. Ce spui tu se potriveste ca o manusa pentru o masina diesel.

Uite ce iti trebuie tie:
https://www.autohus....led-ahk-v24566/

Edited by florin1008, 19 January 2024 - 19:48.


#3
serban83

serban83

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.03.2010

View Postflorin1008, on 19 ianuarie 2024 - 19:45, said:


Ce spui tu se potriveste ca o manusa pentru o masina diesel.

Aia am in prezent, dar as vrea s-o schimb, iar urmatoarea nu vreau sa fie tot diesel:
  • nu merg proverbialii "minim 30.000 km / an"
  • nu vreau sa ma trezesc ca nu pot intra cu ea prin centrele vreunor orase; n-am chef de genul asta de probleme.
  • daca iau acum un diesel si-l tin inca ~5-8 ani, cand voi vrea sa scap de ea va fi deja sfarsitul erei dieselurilor, si o voi vinde pe bani de surcele...


#4
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Benzina, simpla. Sau cu ceva asistenta electrica minima, daca nu se poate altfel.

#5
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Ma bucur ca nu lasati hate-ul vostru pentru EV sa influenteze sfaturile pe care le dati. S-a gasit cine sa dea primele sfaturi, mai lipseste Bumbu si inca vreo 2

Daca nu ai unde sa incarci PHEV nu are asa mult sens, dar un Hibrid non-mild ar fi o idee buna

Edited by andreyvsjoker, 19 January 2024 - 20:12.


#6
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Cu bateriile e loterie, asa cum te pot tine fara probleme 5-6 ani, la fel de bine iti pot face zilele negre dupa 1-2 ...
Nu stii cum a fost exploatata masina aia (banuiesc eu ca va avea minim 2-3 ani, daca e sh, nu ??).
Una e sa o ai de noua, alta e sa o iei de la nush cine ... care, daca o vinde dupa asa putin timp, trebuie sa aiba ceva km facuti cu ea, si nu chiar putini.
Daca iti asumi viitoarele probleme, poate fi la fel de ok.
Poate gasesti un loc unde iti pot spune oamenii mai multe despre starea bateriei ... nush.
Cert e ca ai mai mult de verificat la ea, sa stii sigur ca iei ce trebuie.
Pentru drumuri lungi o benzinara turbo ar fi cam ceea ce trebuie (diesel ai zis ca pica din start).
Cu una d-asta ai si zvac, sa te duci cum trebuie cand vrei s-o faci ... in general au un consum decent la mers legal, mai pui vreo 2-3L% daca te dai mai serios la ea.
Acum, ramane sa cauti ce vrei ... berlina, hatch, crossover ...
Nu-ti mai recomand eu, ca iar sar in sus ofticatii Posted Image care nu sufera coreenele.

Edited by shymano, 19 January 2024 - 20:15.


#7
TheShen

TheShen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,084
  • Înscris: 25.02.2008

View Postserban83, on 19 ianuarie 2024 - 19:39, said:


Ce altceva ar trebui sa mai am in vedere ?


Sa nu mai dai pe o masina mai mult decat casa in care stai.

Daca nu ai "loc" sa incarci o masina electrica/PHEV, e timpul sa te muti, sa stai intr-un loc mai ok pentru mai mult confort.

#8
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002

View Postandreyvsjoker, on 19 ianuarie 2024 - 20:09, said:

Daca nu ai unde sa incarci PHEV nu are asa mult sens, dar un Hibrid non-mild ar fi o idee buna
nu stiu eu de ce, dar chiar si hybridul consuma la drum lung mai mult decat non hybridul, din cauza greutatii suplimentare. hybridele devin rentabile doar daca circuli un procent rezonabil de drumuri prin oras.

#9
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006
Din ce am citit, PHEV-urile consuma mai mult la deplasarile in afara orasului decat motorizarile echivalente pe benzina non hybrid, asa ca as spune nu unei PHEV. Mai ales ca PHEV-urile costa azi prea mult.

Daca vrei sa scapi de diesel datorita unor temeri, si vrei totusi costuri mai bune si autonomie mare fie iei o benzinara fie o Bi-fuel benzinara+GPL. In cel mai rau caz, un hybrid clasic cu mentiunea ca acestea au de obicei rezervoare mici pt ca adresabilitatea e sa fie folosite mai mult in oras.

#10
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,475
  • Înscris: 06.08.2015
benzinara+GPL

#11
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,076
  • Înscris: 02.12.2007
Nu prea mai merge gpl pe benzinarele actuale care sunt cu injectie directa.

Nu merita hibrid sau orice corcitura cu hibrid la drum lung.
Motoarele pe benzina din ultimele generatii consuma mai putin ca diesel.

Edited by Tipiric, 19 January 2024 - 20:39.


#12
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,823
  • Înscris: 30.08.2006
La drumuri lungi si viteze de autostrada, hibridele nu au nici un avantaj.

#13
ph13xlv

ph13xlv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 09.01.2015

View PostTipiric, on 19 ianuarie 2024 - 20:38, said:

Motoarele pe benzina din ultimele generatii consuma mai putin ca diesel.
exemple, te rog!

#14
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010

View Postandreyvsjoker, on 19 ianuarie 2024 - 20:09, said:

Ma bucur ca nu lasati hate-ul vostru pentru EV sa influenteze sfaturile pe care le dati. S-a gasit cine sa dea primele sfaturi, mai lipseste Bumbu si inca vreo 2

Daca nu ai unde sa incarci PHEV nu are asa mult sens, dar un Hibrid non-mild ar fi o idee buna

Coane, unii din noi au mai multe masini prin batatura, unele chiar EV. La drum lung nimic nu bate o termica. Ideal o benzina cu dezactivare cilindrii, dar si o benzina simpla isi face treaba cu brio pentru un consum nu cu mult mai mare. PHEV la drum lung nu are sens, am vazut ce poate un Q7 si nu iti ofera nimic in plus fata de o benzina obisnuita.

#15
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010

View PostTipiric, on 19 ianuarie 2024 - 20:38, said:

Nu prea mai merge gpl pe benzinarele actuale care sunt cu injectie directa.
De ce ???
Am avut gpl pus pe Octavia 2 inca din 2014 ... 1.6 FSI, injectie directa, instalatia gpl Landi Renzo Omergas.
Masina merge si acum, i-am lasat-o unui prieten cand am cumparat Tivoli Grand ...
Instalatii gpl pentru injectie directa sunt de cand lumea (vorba vine).
Atat ca sunt ceva mai scumpe fata de unele clasice.

#16
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008

View PostTipiric, on 19 ianuarie 2024 - 20:38, said:

...

Motoarele pe benzina din ultimele generatii consuma mai putin ca diesel.
Îmi vine să te dau în judecată pentru afirmația asta. Posted Image Posted Image
Motoarele pe benzină din ultimele generații consumă mai mult decât motoarele pe benzină din penultimele generații. Cu cât complică ăștia mașinile mai tare, cu atât e mai nasol. Downsizing cu turbo, cea mai proastă idee în practică, cea mai bună pe hârtie.

#17
bogdan_o

bogdan_o

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 05.04.2005
Salut

Concret: risti sa scoti mai multi bani din buzunar.

Pentru PHEV m-as uita numai la Toyota/Lexus/Honda. Toyota sunt deja la a V-a generatie de hybride. VAG, BMW etc au descoperit apa calda de prea putin timp.

Daca scopul este cel mai mic TCO:
- calculeaza de cate ori pe an faci acele drumuri de 1200km dintr-o bucata. Saptamanal, lunar, la trei luni?
- calculeaza care e diferenta de impozit si alte taxe intre PHEV si una pe benzina. Taxele le platesti indiferent daca mergi sau nu cu masina
- calculeaza la PHEV cat consuma la drum lung pentru ca la un drum de 1200 km vei merge maxim 50km in mod electric si restul de 1150 pe benzina.
- calculeaza cat ar consuma la acelasi drum un motor pe benzina
- fa diferenta si vezi cum iesi mai ieftin

pentru oras si daca o poti incarca acasa/la birou/supermarket o masina PHEV e ideala. Un range de 50km e arhi-suficient pentru majoritatea situatiilor (dus-intors de la birou, cumparaturi de week-end etc). Bonus ai avantajul ca la drum lung scapi de range anxiety si de timpul mort pierdut la statiile de reincarcare.

Eu in locul tau m-as uita fie la una pe benzina (1.5 TSI DSG de exemplu) fie la una full-electrica long-range/extended range etc. Mi-e greu sa cred ca faci 1200 km in 12 ore fara nici o oprire. poti folosi opririle la statiile de incarcare rapida ca pauze de condus.

#18
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,549
  • Înscris: 30.08.2017
PHEV iese din discuție în cazul tău, dar eu zic să mai studiezi MHEV. Altfel, benzină. Diesel devine riscant pentru că, dacă le vin ăstora idei, va fi primul lovit.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate