Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Din luna iunie 2024 toate mașinile noi vor avea standard limitatorul de viteze inteligent ISA
Last Updated: Jan 05 2024 12:08, Started by
max_01
, Jan 01 2024 00:28
·
11
#1
Posted 01 January 2024 - 00:28
Incepand cu luna iunie a anului 2024 toti producatorii de automobile din Europa sunt obligati sa monteze pe masini sistemul de limitare al vitezei cu camera care sa citeasca indicatoarele rutiere.
Acesta ( Intelligent speed assistance (ISA) se activeza automat cand pornesti masina si nu mai permite soferului sa depaseasca viteza legala dupa ce acesta este atentionat ca si in prezent cand viteza este prea mare. Conform primelor informatii sistemul de limitare al vitezei "inteligent” poate sa fie dezactivat de sofer, insa ca si Stop&Start acesta se reactiveaza automat cand opresti motorul. Marea diferenta este ca sistemul are mari sanse sa intervina si sa incetineasca masina conform limitei de viteze fara sa tina cont de situatia din trafic, moment periculos conform specialistilor. Edited by max_01, 01 January 2024 - 00:27. |
#2
Posted 01 January 2024 - 00:45
Deci cumparati repede o masina noua.
Inca un buton tembel de apasat. Ani de zile apasam OK pe ecran legat de ceva navigatie si dezactivam Start&Stop. Nimic nou, doar ipocrizie… |
#3
Posted 01 January 2024 - 00:47
S-a mai discutat, există topic.
Și atunci, ca și acum, atât "specialiștii" citați, cât și onor inițiatorii de topic, nu-s în stare să citească un text simplu și să înțeleagă că sistemul e mult mai simplu decât îl fac unii să sune. Ce să faci, PISA ăsta... Nu mai încerc să explic, am făcut-o deja, cine are ochi să vadă și minte să priceapă, s-o facă. Cine nu, să se vaite. https://forum.softpe...__fromsearch__1 |
#4
Posted 01 January 2024 - 01:00
max_01, on 01 ianuarie 2024 - 00:28, said:
Marea diferenta este ca sistemul are mari sanse sa intervina si sa incetineasca masina conform limitei de viteze fara sa tina cont de situatia din trafic, moment periculos conform specialistilor. |
#5
Posted 01 January 2024 - 08:37
__Dan__, on 01 ianuarie 2024 - 01:00, said: In ce sens? Daca sistemul detecteaza indicatorul limita de viteza la 50 nu franeaza cand ajungi la 50, ci taie acceleratia. Nu vad unde-i pericolul pentru turbatul din spatele tau care accelereaza fara limitator, daca urmareste traficul si nu WhatsAppu'. |
#6
Posted 01 January 2024 - 09:01
Ma gandesc la saptamana trecuta, cand a vazut masina o limita de 5k/h dintr-o benzinarie de pe margine cu indicatorul pus aiurea.
Sau pe la lucrari, cand uita sa puna indicatorul de final de restrictie si merg inca o ora cu 30 afisat in geam. O sa fie fun in tari bananiere. |
#7
Posted 01 January 2024 - 09:07
Încă o tâmpenie care creste pretul masinilor si care trebuie apoi dezactivata din soft.
Basca, se mai îngroașă rândurile euroscepticilor |
#8
Posted 01 January 2024 - 09:12
Nu se taie niciun gaz, niciun elan. Doar iti vibreaza pedala de acceleratie si iti piuie + avertizare vizuala vreo 10 secunde dupa care se opreste.
Soferul poate in continuare sa alerge ca turbatul daca asa considera. |
#9
Posted 01 January 2024 - 09:28
Pe drum cu limita de 90 vrei să depășești tir care circula cu 80. Intri în depășire si daca depășești 90 cică alergi că turbatul. Daca în depășire nu depășești 90, nu-ți tremura și nu-ți piuie nimic. Ești safe și pt tine și pt cei de pe contrasens.
|
#10
Posted 01 January 2024 - 09:40
Asteptam cu interes si regula conform careia si depasirile vor fi si ele interzise.
|
|
#11
Posted 01 January 2024 - 09:44
modoran, on 01 ianuarie 2024 - 09:40, said:
Asteptam cu interes si regula conform careia si depasirile vor fi si ele interzise. De parca acum e cineva jenat de liniile continue sau trecerielede pietoni sau de indicatoarele de interzicere. Cei mai prosti soferi ai europei se descurca. "Isi asuma". Edited by abac, 01 January 2024 - 09:45. |
#12
Posted 01 January 2024 - 09:47
Fericiți cei cu mașini vechi, căci a lor va fi împărăția șoselelor.
Edited by glassofwine, 01 January 2024 - 09:49. |
#13
Posted 01 January 2024 - 09:54
in curand si limitatorul de franare,
"sunte-ti sigur ca vreti sa franati? ok aply cencel" |
#14
Posted 01 January 2024 - 10:00
#15
Posted 01 January 2024 - 10:06
https://www.roadsafe...w-does-it-work/
Quote Intelligent speed assistance (ISA) systems can actively prevent drivers from exceeding the speed limit using road-sign recognition cameras and GPS-linked speed-limit databases. It should be noted that the variant of ISA that is going to be mandatory in the European Union as of 2022 can be switched off and is overridable. ISA is part of the ‘second wave’ of active safety measures – using cutting-edge technology such as on-board sensors, radar, cameras, GPS and lasers – that is being fitted to passenger cars. Active safety technology can prevent accidents from happening altogether or at least actively help the driver to reduce the impact of an emergency situation. Active systems give the driver more control in dangerous situations. To that end, various safety systems constantly monitor the performance and surroundings of a vehicle. Simply put, active safety systems avoid or mitigate an accident pre-impact – so before it happens or contact is made. Asadar: 1. Sistemul e ogligatoriu din Iunie 2024 pentru orice masina produsa. 2. Sistemul poate fi dezactivat. Stiu ca tot ce e nou sperie maimuta din Homo Sapiens, dar totusi, nu va fura nimeni placerea primitiva de a mesteca in cutia de viteze. Pentru ca am mers cu masini ce deja aveau implementate aceste sisteme, pot sa spun ca da... sunt extrem de enervante, mai ales prin Romania, unde multe chestii "legale" creaza haos pe sosele. Exemple: 1. Limitatoare de viteza puse aiurea, dar care respecta limita legii. Pe CB intre Otopeni si Pod Mogosoaia ai 2 treceri de pietoni apropiate, unde indicatoarele sunt la rand 70-50-30 cateva sudfe de metri 70-50-30, asta pe o sosea cu super trafic, unde se gatuie totul (acolo sta si politia la panda, desigur). Sau puteau pune un semafor cu buton! 2. Semne de circulatie tamporare (galbene) ramase in urma lucrarilor, desi lucrarile nu mai sunt de ceva ani (A0). 3. Limitari de 40 kmh, acolo unde toata lumea merge cu 70 minim 4. Limitari de viteza fara nicio logica pe autostrada, pentru ca aparent unii nu stiu sa se tina de colac la 130 km/h, daca urmeaza o curba larga. Pe langa limitarile tampite de viteza, mai ai sistemele de recunoastere a depasirii benzii si revenire automata in banda. - unele doar tipa daca calci linia benzii fara semnalizare, altele trag si de volan automat = te lupti cu ele. Sa vedeti ce frumos este cand constructori uita sa acopere (tot timpul) benzile temporare si masina incearca sa urmeze vechile benzi. DAR mai au niste chestii bnevenite totusi, cum ar fi: - detectia pietonilor tembeli. Da, initial masina tipa si apasa putin frana. Daca vede ca situatia nu se imbunatateste, atunci franeaza pana la cap. Sistemul nu e perfect, dar merge mai bine decat te-ai astepta. - detectia franei la cei din fata si lipsa de reactia soferului. La fel, intial tipa, apoi apasa partial/total frana. Merge super ok, mai ales cand esti obosit sau stai pe telefon. Asadar, luxrurile nu sunt asa de rele, problema este ca traim in Romania, nu in Germania. Cheia problemei este ca aceste setari sa fie lasate customizabile, iar asta adesea ramana la latitudinea producatorilor si a interpetarii avocatilor lor. ex de preferinte personale: - dezactivare revenire automata in banda, dar lasat activa notificarea. - setarea sensibilitatii pentru avertizare de oprire (prefer late) vs masina din fata - doar avertizare vizuala pentru depasirea limitei de viteza |
|
#16
Posted 01 January 2024 - 10:38
asta cu viteza ar trebui sa o lase sa franeze automat daca tot se tipa cu respectarea limitei de viteza si amenzi. si daca ai 80 si vrei sa depasesti pe drum cu limita de 90/100 sa nici nu te lase sa incepi depasirea. ori suntem sfinti ori nu mai suntem.
|
#17
Posted 01 January 2024 - 10:46
De-abia astept sa ies pe bicicleta cu un tricou pe care e imprimat mare si clar un semn de circulatie cu limitare 20 km/h .
|
#18
Posted 01 January 2024 - 10:51
Punter, on 01 ianuarie 2024 - 10:38, said:
asta cu viteza ar trebui sa o lase sa franeze automat daca tot se tipa cu respectarea limitei de viteza si amenzi. si daca ai 80 si vrei sa depasesti pe drum cu limita de 90/100 sa nici nu te lase sa incepi depasirea. ori suntem sfinti ori nu mai suntem. Mai departe, masini din nastere cu viteza max 130/h si care o poti atinge doar cand vede autostrada si semne si tot tot tot De ce fac orice cotet sa fuga ilegal de tare ? Pariu ca super sportivele vor fi exceptate si de la limitari, asa cum au facut-o cu emisiile si cu 2035, alea au voie sa polueze si sa fuga oricat de tare, ca cica sunt putine pe drum si nu inflenteaza turma |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users