Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

Noul camion Tesla Semi urmeaza sa scoata de pe piata Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks

* * * - - 1 votes
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#37
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,068
  • Înscris: 09.09.2010
Se fura marfa din camioane cand soferul doarme in cabina. Dapoi cand nu o sa fie sofer.Posted Image

#38
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrelu11051, on 19 septembrie 2023 - 13:41, said:

Se vede ca nu locuiesti in Romania, filtrul meu de polen arata groaznic dupa 6 luni si masina nu circula pe drumuri neasfaltate.
Na, tu schimbi 4 filtre de aer in aceeasi perioada. Doar 4 filtre de aer care costa 30 euro setul.... in 30 de luni (si 60k km). Fata de cate chestii la un ICE in aceeasi perioada si distanta?

Aceeasi proportie e si la camioane. Diferența in valoare absoluta e uriasa insa.

Edited by ro_explorer, 19 September 2023 - 16:16.


#39
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,398
  • Înscris: 06.02.2008

View Postslai, on 19 septembrie 2023 - 13:08, said:

Aici e vorba de camioane de 42 de tone, nu despre o tigaie de asta mica. Si care merg pe zi probabil cat mergi tu intr-o luna.

Nu m-aș baza pe frâna regenerativă la tonaje din alea. Alea sigur vor consuma în draci plăcuțe și discuri, nu cum spune colegul de mașinuța lui. Mai ales că muscul laudă performanțele sportive ale camionului :D

#40
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,553
  • Înscris: 30.08.2017
Franarea regenerativa nu foloseste placute/discuri (altfel energia din franare s-ar transforma in caldura) iar la tonajul ala e chiar indicata franarea regenerativa pentru ca energia cinetica este direct proportionala cu masa.

Edited by george_alexandru, 19 September 2023 - 16:57.


#41
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

View Postro_explorer, on 19 septembrie 2023 - 12:59, said:

Corect, revizii sunt dar mult mai rare si mult mai putin de facut (implicit muuuult mai ieftin).
De acord cu tine da' chiar atît? Peste 100.000 dolari pe an?

#42
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

View Postandreyvsjoker, on 19 septembrie 2023 - 10:45, said:

Dar voi realizati ca un AI recunoaste obstacole si reactioneaza mai repede decat un om nu? Sau....?
Corect ,e plin internetu' de tesle busite cu cruze control activat si sofer ..............ocupat

View Postgeorge_alexandru, on 19 septembrie 2023 - 16:55, said:

Franarea regenerativa nu foloseste placute/discuri (altfel energia din franare s-ar transforma in caldura) iar la tonajul ala e chiar indicata franarea regenerativa pentru ca energia cinetica este direct proportionala cu masa.
Franarea regenerativa,face o economie de MAXIMUM 1%,foarte important,este un sistem SECUNDAR
Absolut orice masina electrica are frane clasice.

#43
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007

View Postflorinellll, on 19 septembrie 2023 - 18:01, said:

Corect ,e plin internetu' de tesle busite cu cruze control activat si sofer ..............ocupat


Franarea regenerativa,face o economie de MAXIMUM 1%,foarte important,este un sistem SECUNDAR
Absolut orice masina electrica are frane clasice.
Asta e din strafundurile cunostintelor tale?
Daca e sa scot statistici din dos pot si eu. Franarea regenerativa face defapt o economie de 99%

Posibila ca FSD Tesla sa nici nu fie varianta castigatore pentru viitor. Se discuta in principiu de AI si cred ca e destul de evitent ca avansam in directia aia.
Din cate am inteles din anumite articole si Tesla a schimbat modalitatea de training al AI-ului.

#44
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

View Postbusiness11, on 19 septembrie 2023 - 13:50, said:

Idea este geniala si cu siguranta in 5 ani de zile revolutionara pe piata mondiala. Sa nu uitam ca in California s-au testat tiruri pe autostrada, care era conectate la curent non-stop (ca si troleibuzele) si testul a functionat foarte bine.

Pe langa asta Tesla are peste 2200 de superchargere si statul american a inceput din februarie 2023 implementarea a inca 3500 de superchargere. Planul lor este o statie supercharger odata la 50 de mile. Deci in 5 ani de zile infrastructura o sa fie mai mult decat existenta.

Tirul circula pe autostrada cam 800km, adica mai mult decat permis prin lege (din punct de vedere al timpului). Iar in pauze se poate reincarca.

Cel mai avantajos este clar mentenanta mult mai scazut, dar exista in acelasi timp si multe dezavantaje (greutate, loc mai putin in cabina, etc.)
Foarte tare
Am auzit ca sunt in SUA peste 5 milioane de camioane de mare capacitate,deci se vor incarca o data de 3luniPosted Image

View Postandreyvsjoker, on 19 septembrie 2023 - 18:06, said:

Asta e din strafundurile cunostintelor tale?
Daca e sa scot statistici din dos pot si eu. Franarea regenerativa face defapt o economie de 99%

Posibila ca FSD Tesla sa nici nu fie varianta castigatore pentru viitor. Se discuta in principiu de AI si cred ca e destul de evitent ca avansam in directia aia.
Din cate am inteles din anumite articole si Tesla a schimbat modalitatea de training al AI-ului.
Stai cumnte esti ....praf,este 1%
AI exista de peste 20 de ani,acum a fost ""explodat""conceptul de presa care nu mai are subiecte

Edited by florinellll, 19 September 2023 - 18:17.


#45
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,553
  • Înscris: 30.08.2017
Frânarea regenerativa presupune transformarea energiei cinetice în energie electrică cu ajutorul motorului. Cu cât masa mai mare, cu atât energia cinetica e mai mare la o viteza dată, deci și energia cinetica.

Habar n-am cât % recuperează, oricum în practica implici și frânele clasice, deci în medie vei fi clar sub 100%.

Sunt reticent la valorile de costuri anunțate, dar vedem, dacă transportatorii vor asalta Tesla cu comenzi, înseamnă că aceste camioane sunt rentabile.

Edited by george_alexandru, 19 September 2023 - 18:19.


#46
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009
[font=comic sans ms", cursive"img src="https://forum.softpe...ault/smile.png] [/font]Posted Image

Posted Image
"""""Durata de viață a unei mașini electrice este data de durata de viață a bateriei. Bateriile pentru vehicule electrice sunt integrate. Schimbarea bateriilor nu are sens financiar, deoarece costul bateriei și manopera este mare pentru a instala o baterie nouă în multe din mașinile electrice."""""Posted Image

Edited by florinellll, 19 September 2023 - 18:27.


#47
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 17.02.2020
Altul care pune botul la prostiile lui Elon Musk.
Care camion ala ce la promis în 2017 ca il vedem din 2018 pe sosele? Ce ai consumat de l-ai văzut?

Sau nu still ce ce la corporate BS?
Nu o sa il vada nimeni nici in 10 ani de acum incolo. Si dacă careva fraieri o sa îl comande o sa renunțe repede la el.
Uite aici de ce [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/o3dCDNIRM34?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Asa se zicea și de Tesla ce mașină revoluționară este când colo e un "piece of junk"
Tesla e in cadere libera - calitate atroce - tehnologie înapoiată - iar acum marii producători o sa inunde piața cu EV. Plus ca vin chinezii tare.

Toate mașinile electrice sunt predispuse sa i-a foc subit - de 30 000 de ori (trei zeci de mii - ati citit bine) mai predispuse decât cele pe combustibil.
Dar este o vorba - nimic nu se aprinde mai ușor și arde mai bine decât o Tesla. Probabil astfel se explica și prețul SH derizoriu.
Vizionare placuta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/agpEr8GTGQo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#48
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Daca ar stii " occidentu' " cati intelijenti, cati specialisti avem aici pe forum nu l-ar mai baga nimeni in seama pe Musk si altii ca el.
Pacat ca nu aveti vizibilitate...

#49
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,481
  • Înscris: 05.04.2023
Eu cred că e vorba despre eficiența frânării.
Deseori e vorba de distanțe de frânare mici și e clar că nu te poți baza pe așa ceva, cu semnale luminoase și dă-te bă din cale, fă loc că eu frânez regenerativ :D

La frăna de motor, de exemplu, nu mai accelerezi iar roțile mașinii rămân cuplate și compresia motorului conduce la frânare.
Numai că la astea electrice au un dinam care transformă lucrul mecanic (energia cinetică) în curent electric pentru acumulatori.

#50
FlapJack7

FlapJack7

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.02.2023

View Postadrian_r5, on 19 septembrie 2023 - 11:12, said:

exact Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/q-_iXaXrUtM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Uite de unde s-au inspirat cei de la Airbus cu avionul lor cocoșat. Posted Image

#51
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View Postro_explorer, on 19 septembrie 2023 - 16:15, said:

Na, tu schimbi 4 filtre de aer in aceeasi perioada. Doar 4 filtre de aer care costa 30 euro setul.... in 30 de luni (si 60k km). Fata de cate chestii la un ICE in aceeasi perioada si distanta?

Aceeasi proportie e si la camioane. Diferența in valoare absoluta e uriasa insa.
M-ai inteles gresit dar na... eu nu contestam avantajele (costurile) unei masini electrice dar in unele tari ca Romania si altele praful exista si se inhaleaza daca nu schimbi filtrele de polen dupa un numar de km, in cazul meu la 15k km si inca eu nu circul in aglomeratie si in praf.
Daca in continuare locuiam in Bucuresti ceea ce nu mai este cazul era jale, schimbam filtrul de polen poate la 7.5k km.
Tu acolo unde esti fiind aerul mai rece si mult mai curat, departe de desertul African iti permiti poate sa inlocuiesti filtrul de polen la 60k km si 2 ani.

#52
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,553
  • Înscris: 30.08.2017

View PostAztecWarrior, on 19 septembrie 2023 - 18:42, said:

Nu o sa il vada nimeni nici in 10 ani de acum incolo. Si dacă careva fraieri o sa îl comande o sa renunțe repede la el.

Asa se zicea și de Tesla ce mașină revoluționară este când colo e un "piece of junk"
Tesla e in cadere libera - calitate atroce - tehnologie înapoiată - iar acum marii producători o sa inunde piața cu EV. Plus ca vin chinezii tare.


Tesla: 53 miliarde dolari venituri, 5 mld profit pe 2021, 81 mld venituri, 13 mld profit pe 2022...afacerea merge iar banii astia vin din vanzari, ca n-au de unde altundeva. Si se tot extind, deschid fabrici auto, deschid fabrici de baterii...n-or livra ei cand zic, dar concurenta e si mai in urma.

Edited by george_alexandru, 19 September 2023 - 19:25.


#53
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 09.01.2009

View Postgeorge_alexandru, on 19 septembrie 2023 - 19:25, said:

Tesla: 53 miliarde dolari venituri, 5 mld profit pe 2021, 81 mld venituri, 13 mld profit pe 2022...afacerea merge iar banii astia vin din vanzari, ca n-au de unde altundeva. Si se tot extind, deschid fabrici auto, deschid fabrici de baterii...n-or livra ei cand zic, dar concurenta e si mai in urma.
Concurenta europeana  si  japoneza.Ca nu se  pune  cu chinezii.Am vazut pe  un canal tik tok niste masini chinezesti.Cu o autonomie  destul de mare  500-600  km.Cand or intra pe piata  europeana  cam o sa scada Tesla.Plus ca au niste dotari  si  niste preturi de  iti cam cade fata,nu  crezi ca este adevarat.Preturi  de masini cu motoare termice.

Edited by cotizo_dacul, 19 September 2023 - 21:12.


#54
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

View Postgeorge_alexandru, on 19 septembrie 2023 - 14:23, said:

Acum câteva săptămâni am văzut un camion Volvo electric în București. Nu știu ce performante are, dacă se compară cu Tesla, dar e clar că și alți producători au în vedere camioanele electrice iar cei de la Volvo par destul de avansați din moment ce le au deja pe șosea.

Despre ce camion Tesla este vorba -  Cybertruck sau Semi ?
Ca pe cel de la Volvo l-ai văzut pe strada ...dar cel de la Tesla l-ai văzut ?

PS: Elon e un geniu in business si marketing, nu un vizionar si nici un sclipitor inventator in domeniul tehnic !

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate