Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sifon pe circuitul frigorific.

Cel mai adormit Hard Disk.

Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus
 Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit

Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...
 Final Cut Camera

Z6III vs Z8

Foloseste careva CFD-uri si sa ai...

Un calculator ieftin ?!
 macbook pro 16 VS AMD Laptop

Sistem ON-GRID fara curent din re...

rectin Romania - site uri fake

Recomandare telefon
 

Noul camion Tesla Semi urmeaza sa scoata de pe piata Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks

* * * - - 1 votes
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#181
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,188
  • Înscris: 13.11.2017
Mai citește odată titlul topicului și caută să înțelegi ce spune. Nu retine doar mărcile :) !

#182
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,203
  • Înscris: 04.08.2007
Titlul are sens doar pe tnr. Doar acolo un singur model de camion al unui producător va baga în faliment toți producătorii de camioane de pe planeta. Și shiar și pe tnr ar fi trasa de par afirmația.
Eu credeam ca pornind de la acest titlu se poate discuta despre camioane electrice.
O întrebare on topic pt tine, care camion Tesla semi va scoate Renault, Volvo, scania, Mercedes și iveco de pe piața? Ala albastru cu sigla Pepsi sau ala galben care cară snacks-uri? Ca nu e foarte clar. PS, pe cei de la DAF ii iartă semi, nu-i scoate și pe ăștia de pe piața?

Edited by remvirg, 03 December 2023 - 21:00.


#183
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,188
  • Înscris: 13.11.2017
Ba pe toatePosted Image

#184
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 01.11.2005
De cateva zile muncesc pe un Volvo electric de 600 kw , e o adevarata placere la condus linistea si lipsa vibratiilor te relaxeaza, pacat totusi ca fac doar curse interne foarte scurte, ca fapt divers imi afiseaza un consum de 300kwh / 100 km in conditiile in care cu un Diesel E6 am cam 60 L/100 km iar la o regenerare DPF manuala imi mananca 7 litri de motorina. Autonomie declarata 360 km dar km astia eu in fac in 2 saptamani :).Are o masa de 10.7 tone deci cam cu 3 T in plus fata de varianta conventionala.

Ce nu imi place e ca nu are keyless ci cheie clasica pentru pornire, schimbator de viteze langa scaun ca acum 20 de ani, autoholdul e activat implicit si e cam sensibil la apasarea usoara a franei,cursa pernelor de aer a suspensiei este cam scurta,tableta din bord parca e chinezarie (am si una Samsung langa si e incomparabila ca si calitate si fluenta in navigare) si e montata doar ca sa ascunda vechiul sistem multimedia cu display integrat in bord.

Nu a fost proiectat pentru a fi un camion electric, e un camion normal la care au inlocuit lantul cinematic cu unul electric si au facut loc pentru baterii.

Poze nu pun ca e inscriptionat si se gasesc oricum pe net.

Edited by bolo, 21 March 2024 - 23:56.


#185
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,896
  • Înscris: 15.10.2020

View Postbolo, on 21 martie 2024 - 23:48, said:

De cateva zile muncesc pe un Volvo electric de 600 kw , e o adevarata placere la condus linistea si lipsa vibratiilor te relaxeaza, pacat totusi ca fac doar curse interne foarte scurte, ca fapt divers imi afiseaza un consum de 300kwh / 100 km in conditiile in care cu un Diesel E6 am cam 60 L/100 km iar la o regenerare DPF manuala imi mananca 7 litri de motorina. Autonomie declarata 360 km
Dacă consumă 300 kwh / 100 km și are baterie de 600 kwh, nu înseamnă că ai autonomie reală de 200 km? Sau matematica îmi joacă feste?

Edited by horny_hornet, 22 March 2024 - 16:40.


#186
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 01.11.2005
Ma refeream la putere 600kw,nu am scris 600kwh ,adica vreo 800 de CP ceea ce e foarte mult,de obicei asemenea puteri diesel se folosesc la gabarite depasite cu ansambluri de peste 100T.

Are un cuplu imens, pleaca cu treapta 8  pe loc schimba in 10 apoi 12 si stop ca esti deja in limitare, controlul tractiunii e foarte bine optimizat si nu il pot face sa patineze nici pe ud.Nu are mod Power , echivalentul modului sport de la turisme.


Pentru oras si distributie locala imi place dar pentru drumuri de munte sau iarna as prefera sa aud sunetul motorului diesel, parca ofera o senzatie de  control si siguranta in plus. Dar inca nu sint obisnuit cu el si nici nu cred ca voi mai lucra mult pentru ca nu prea imi place nici programul si nici stilul de munca la acel client.

Edited by bolo, 23 March 2024 - 00:10.


#187
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,669
  • Înscris: 15.06.2007

 horny_hornet, on 26 septembrie 2023 - 09:38, said:


Mai lăsați marketing-ul Tesla, că marketing-ul zicea că primele camioane vor fi livrate în 2019, care s-a dovedit a fi 2023, ceea ce e o realizare, că de obicei 1 an la Musk e egal cu vreo 10 ani reali.

In the case of Tesla’s Class 8 all-electric truck, the cost was around $250,000, about twice the price of a conventional, but heavily polluting, diesel-powered Class 8 truck.

Realitatea e că camioanele Tesla nu sunt rentabile. Au fost rentabile pentru Pepsico fiindcă li s-au dat vreo 200.000 $ de la stat pentru fiecare camion, altfel nu le cumpărau. Să presupunem un caz foarte fericit în care bateriile țin 10 ani. Când le schimbi, altă gaură masivă în buget. Partea nasoală e că capacitatea scade în timp, mai ales că vor fi încărcate la niște watti serioși.
eu am vorbit cu cineva care lucreaza dispecer la o firma de transporturi. Spunea ca vechiturile, tot ce este sub euro 6 la cap tractor, au de platit niste taxe de drum atat de mari incat nu mai sunt rentabile pentru transport international. Dar au contracte de leasing operational, platesc 1500 de euro /luna pentru fiecare tir nou nout, si dupa 3 ani scapa de ele, primesc altele noi. Le dau si la sub 150.000km, nu-si bat capul cu mentenanta extra, doar schimb de ulei si filtre.  Practic platesc in jur de 50000 de euro cel mult pe un tir nou la fiecare 3 ani, cu cele mai noi norme de depoluare. De ce sa se lege la cap sa cumpere un tir scump, sa se lege la cap cu el?

Edited by tfmercedez, 05 April 2024 - 17:12.


#188
zadada

zadada

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 23.03.2015
La 150000 km in 3 ani mori de foame…

#189
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,188
  • Înscris: 13.11.2017
Nu stiu daca titlul topicului se va adeveri dar un lucru este cert : niciun producator de camioane nu o va mai putea lalai in privinta electrificarii

https://www.hotnews....indeplinite.htm

Edited by Ford4, 10 April 2024 - 22:58.


#190
zadada

zadada

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 23.03.2015
Se va electrifica la greu, in primul rand pentru rutele fixe, distributie sau transporturi speciale (ex salubrizare, interventii etc)... dar nu conform euforiei initiatorului.

#191
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017

 Ford4, on 10 aprilie 2024 - 22:57, said:

Nu stiu daca titlul topicului se va adeveri dar un lucru este cert : niciun producator de camioane nu o va mai putea lalai in privinta electrificarii

https://www.hotnews....indeplinite.htm
Sigur ca se vor electrifica camioanele insa o lungă perioadă, tind sa cred ca mai ales in zonele mai reci și pentru distante lungi de transport, va fi preferat motorul termic, diesel.

Edited by max_01, 11 April 2024 - 21:03.


#192
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Cum e, a dat faliment vreuna din firmele alea?

#193
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 01.11.2005
Eu pe unde mai uit vad peste 60 eurocenti/Kwh la statiile de incarcare,cost de rulare strict energie 2E/km,cost dublu fata de diesel,pretul camionului de vreo 3 ori mai mare! Partea buna pentru firma nu pentru mine e ca in 3 saptamani de munca am sub 300 km in bord cu tot cu adusul de la dealer...

Cred ca se vor impune limite pe emisiile de Co2 pe flote la fel cum au obligat si producatorii de masini.Cel putin cu asta insista olandezii mei,o ard in marketing cu biocarburant HVO100 si electric doar ca e deja criza si toata lumea se uita mai atent la costuri,trag de preturi in jos si nu vor sa plateasca extra pe fite ecologiste...

Edited by bolo, 13 April 2024 - 01:06.


#194
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 02.06.2021

View Postbolo, on 13 aprilie 2024 - 01:04, said:

nu vor sa plateasca extra pe fite ecologiste...

O sa plateasca, pentru ca va veni un moment al alinierii tuturor la aceleasi standarde si de fapt, nu vor plati ei, ci consumatorul final. Si consumatorul final va plati mult mai mult decat face, pentru ca transportatorul trebuie sa isi acopere si costuri neprevazute, cel putin legate de "carburant". Daca pe diesel variatia este destul de mica, pe electric ai variatii intre 10 si 50%, ca iarna nu.i ca vara.

#195
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,837
  • Înscris: 09.01.2007

View Postsebulbus, on 12 aprilie 2024 - 13:05, said:

Cum e, a dat faliment vreuna din firmele alea?
Inca nu, asteptam vara, ca sa creasca range-ul la alea electrice...

#196
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 01.11.2005

 Namidee, on 13 aprilie 2024 - 08:46, said:



O sa plateasca, pentru ca va veni un moment al alinierii tuturor la aceleasi standarde si de fapt, nu vor plati ei, ci consumatorul final. Si consumatorul final va plati mult mai mult decat face, pentru ca transportatorul trebuie sa isi acopere si costuri neprevazute, cel putin legate de "carburant". Daca pe diesel variatia este destul de mica, pe electric ai variatii intre 10 si 50%, ca iarna nu.i ca vara.
Evident ca tot fraierii suporta pretul,tot ai mei ne informeaza ca au trecut la tarif dinamic, probabil asemanator ride sharing...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate