Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Noul camion Tesla Semi urmeaza sa scoata de pe piata Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks

* * * - - 1 votes
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#19
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,542
  • Înscris: 01.08.2006

 andreyvsjoker, on 19 septembrie 2023 - 10:45, said:

Dar voi realizati ca un AI recunoaste obstacole si reactioneaza mai repede decat un om nu? Sau....?
https://www.npr.org/...nies-tell-regul
Cica 400 accidente cu masini care se conduc singure. Si astea doar accidentele oficiale, nu si cine stie ce teste sau altfel de accidente.

https://futurism.com...-tried-kill-him
Cica era sa-l calce masina pe Musk :)).

Cred ca mai e mult de munca pana sa zici ca autopilotul e bun.

#20
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,537
  • Înscris: 30.10.2003

 andreyvsjoker, on 19 septembrie 2023 - 10:45, said:

Dar voi realizati ca un AI recunoaste obstacole si reactioneaza mai repede decat un om nu? Sau....?
Sunt curios pe ploaie/ninsoare cum se descurca Posted Image

Edited by Bursul, 19 September 2023 - 11:35.


#21
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,543
  • Înscris: 16.03.2007
inteleg romanii AI cum intelegeau casele inteligente. credeau ca daca si-au pus un bec pe care-l aprind din aplicatie, gata.. au smarthome :lol:

#22
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,752
  • Înscris: 22.11.2006
motorul este doar o componenta care are nevoie de mentenanta, dar pana cand Elon nu inventeaza si cauciucuri, frane, suspensii, geamuri si multe alte ansable revolutionare, nu se poate vorbi despre mentenanta minima.

Mai este si discutia despre pret si despre reparabilitate, stai ca mai e mult pana departe.

#23
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,076
  • Înscris: 07.06.2023

 Bursul, on 19 septembrie 2023 - 11:35, said:

Sunt curios pe ploaie/ninsoare cum se descurca Posted Image
Pai de ce crezi ca se numeste AI?
Ploua/ninge doar noapte, in intervale orare cand mare majoritate a conducatorilor auto dorm. Poate poate sa scoata si ploaia/ninsoarea de pe carosabil, solutii se gasescPosted Image

Edited by 2cata, 19 September 2023 - 11:45.


#24
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

 max_01, on 19 septembrie 2023 - 10:15, said:

Tesla Semi este cel mai DISTRUGATOR produs introdus vreodata pe piata auto in istorie pentru ca este un camion care nu are nevoie de revizii si duce la reducerea costurilor anuale al transportatorilor cu pana la 200.000 euro.

Adica, un singur camion Tesla Semi poate sa-si acopere valoarea initiala in primul an de utilizare fara ca acesta sa treaca pe la service-ul de camioane pentru ca NU ESTE NEVOIE.

Un Tesla Semi merge 800 de km cu o singura alimentare si ofera soferului peste 1.000 de CP si aproape 10.000 de Nm inca de la zero rpm, detalii care se traduc printr-o repriza de la 0-100 de km/h in doar 20 de secunde.
Soferii Pepsi care conduc deja noul Tesla Semi spun ca, comportamentul rutier al camionului este de-a dreptul sportiv fata de vechile camioane diesel de 500 CP si 3.000 de Nm.

Incarcarea bancului de baterii Tesla Semi se face in 30 de minute pentru 500 de km, adica de la 0-70% din capacitate acumulatorului.
Si ca sa fie o schimbare completa si fara concurenta, noul Tesla Semi are acces la cele peste 45.000 de statii SuperCharger Tesla deja construite in majoritatea tarilor industrializate.

In SUA deja marii producatori de camioane au intrat in panica pentru ca nu pot controla accesul pe piata a lui Tesla Semi si nu au nici macar o sansa mica de a concura cu el.

Personal cred  ca este doar o chestiune de timp pana ce IA va prelua conducerea autovehiculelor, avioanelor   și navelor.

ai uitat sa pui ghilimelele la fragmentele din articol:
"https://a u t o l a t e s t.ro/stiri/noul-camion-tesla-semi-urmeaza-sa-scoata-de-pe-piata-renault-trucks-volvo-trucks-scania-mercedes-trucks-sau-iveco-trucks/" (scoateti voi spatiile)

#25
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 15.07.2005

 florinellll, on 19 septembrie 2023 - 10:30, said:

Aha ,deci nu are frane nu are suspensie nu are directie
Ba are , dar sunt digitale Posted Image !

#26
Mihaitsa07

Mihaitsa07

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 03.06.2023
Odata cu stirea forumistului softpedist se aude ca directorii si angajatii " Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks " s-au apucat deja de colive si se reorienteaza catre Glovo, Uber food, Amazon Dlivery, etc...
Scania, singurii care vor disparea de pe piata in 2024 sau cand ? Ca ceilalti inca mai activeaza pe celelalte paliere..
Pacat de Scania..faceau camioane frumoase si poate cele mai bune de atat timp.. Asta e, se mai intampla..

#27
PadreofAll

PadreofAll

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 08.07.2023
Mda. S-ar parea ca Elon Musk tot n-a aflat ce fac romanii cu Tesla !

#28
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

 max_01, on 19 septembrie 2023 - 10:15, said:

Tesla Semi este cel mai DISTRUGATOR produs introdus vreodata pe piata auto in istorie
Și marmota... știm toți ce făcea.

 max_01, on 19 septembrie 2023 - 10:15, said:

este un camion care nu are nevoie de revizii
Nu s-a inventat mecanismul care să nu aibă nevoie de revizii periodice.

 max_01, on 19 septembrie 2023 - 10:15, said:

Si ca sa fie o schimbare completa si fara concurenta, noul Tesla Semi are acces la cele peste 45.000 de statii SuperCharger Tesla deja construite in majoritatea tarilor industrializate.
Locurile alea-s dimensionate pentru autoturisme. Unde intră un cap tractor?

 max_01, on 19 septembrie 2023 - 10:15, said:

Tesla Semi ... duce la reducerea costurilor anuale al transportatorilor cu pana la 200.000 euro.
Adica, un singur camion Tesla Semi poate sa-si acopere valoarea initiala in primul an de utilizare
Ce frumos... Statistic, un camion de tipul ăsta consumă carburant între 70.000 și 100.000 dolari pe an. Zici că revizia era diferența pînă la 200.000 euro?

#29
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 radunic, on 19 septembrie 2023 - 12:43, said:

Nu s-a inventat mecanismul care să nu aibă nevoie de revizii periodice.
Corect, revizii sunt dar mult mai rare si mult mai putin de facut (implicit muuuult mai ieftin).
Masina mea, in 2 ani jumate si 61K Km a avut parte de fix o revizie in cadrul careia i s-a schimbat filtrul de aer de la habitaclu.
Discurile si placutele de frana au 0 uzura, ca scoase din fabrica - pentru ca masina nu franeaza cu discurile decat in situatii de urgenta - in restul de 95% din cazuri franeaza regenerativ.
Nu ai de schimbat ulei si nici filtre la motor.

#30
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,872
  • Înscris: 25.01.2007
Aici e vorba de camioane de 42 de tone, nu despre o tigaie de asta mica. Si care merg pe zi probabil cat mergi tu intr-o luna.

#31
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Pai tocmai de aia se face economie mai mare la revizii. Cu cat masina circula mai mult  cu atat economia e mai mare.

#32
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

 ro_explorer, on 19 septembrie 2023 - 12:59, said:

Corect, revizii sunt dar mult mai rare si mult mai putin de facut (implicit muuuult mai ieftin).
Masina mea, in 2 ani jumate si 61K Km a avut parte de fix o revizie in cadrul careia i s-a schimbat filtrul de aer de la habitaclu.
Discurile si placutele de frana au 0 uzura, ca scoase din fabrica - pentru ca masina nu franeaza cu discurile decat in situatii de urgenta - in restul de 95% din cazuri franeaza regenerativ.
Nu ai de schimbat ulei si nici filtre la motor.

Se vede ca nu locuiesti in Romania, filtrul meu de polen arata groaznic dupa 6 luni si masina nu circula pe drumuri neasfaltate.

#33
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,115
  • Înscris: 04.08.2007

 Bursul, on 19 septembrie 2023 - 11:35, said:


Sunt curios pe ploaie/ninsoare cum se descurca Posted Image
Eu sunt curios cum schimba roata la o până.

#34
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
Idea este geniala si cu siguranta in 5 ani de zile revolutionara pe piata mondiala. Sa nu uitam ca in California s-au testat tiruri pe autostrada, care era conectate la curent non-stop (ca si troleibuzele) si testul a functionat foarte bine.

Pe langa asta Tesla are peste 2200 de superchargere si statul american a inceput din februarie 2023 implementarea a inca 3500 de superchargere. Planul lor este o statie supercharger odata la 50 de mile. Deci in 5 ani de zile infrastructura o sa fie mai mult decat existenta.

Tirul circula pe autostrada cam 800km, adica mai mult decat permis prin lege (din punct de vedere al timpului). Iar in pauze se poate reincarca.

Cel mai avantajos este clar mentenanta mult mai scazut, dar exista in acelasi timp si multe dezavantaje (greutate, loc mai putin in cabina, etc.)

#35
Rodon

Rodon

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 03.05.2018

 Namidee, on 19 septembrie 2023 - 10:29, said:

IA va trebui sa vina in RO pentru training de specialitate, sa invete sa mearga fara marcaje si sa interpreteze fluierul si semnele politistilor din intersectie si poate cel mai important, sa invete sa vb cu colegii prin statie ca sa afle unde sunt controale si radare, ca doar nu.i atat de proasta IA incat sa mearga legal.
IA nu este proiectat pentru tarile bananiere, noi nici macar nu contam pentru Tesla.

#36
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,552
  • Înscris: 30.08.2017
Acum câteva săptămâni am văzut un camion Volvo electric în București. Nu știu ce performante are, dacă se compară cu Tesla, dar e clar că și alți producători au în vedere camioanele electrice iar cei de la Volvo par destul de avansați din moment ce le au deja pe șosea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate