Pt ce masina merita sa asteptam inca 2 ani ?
Last Updated: Mar 04 2023 08:24, Started by
Mohombi
, Feb 20 2023 16:23
·
0
#1
Posted 20 February 2023 - 16:23
E clar ca suntem in mijlocul unei revolutii industriale in domeniu similara cu cea calculatoarelor din anii 2000 cand cumparai ceva si dupa un an era depasit si deja te gandeai la alt model. Evident ca nu toata lumea vede asta dar aici suntem intre oameni cu viziune.
Modelul care mi se pare cel mai atragator in acest moment este Model 2 care e anuntat la 23 mii (pretul full, inainte de orice stimulent financiar). Adica o Tesla la pret accesibil pe piata romaneasca ceea ce ar face-o de nerefuzat. Lansare estimata sfarsit 2024, inceput 2025. Mai e si Springul care anunta alt model cu un design nou, baterie noua si probabil si altele. Mai sunt si asiaticele... |
#2
Posted 20 February 2023 - 16:29
#3
Posted 20 February 2023 - 16:34
In vecii vecilor nu o sa fie model 2 in Romania 23.000 EURO... daca va fi sub 25.000 din care scad 10.000 EURO de la "stat" in secunda cand va aparea la precomanda eu o sa dau comanda pentru o bucata....
Pana si un VW e-UP e peste 25.000 Euro... vise de astfel de preturi... vise.... Iar daca discutam de Spring.... care defapt e un Dongfeng de 7000-8000 Euro vandut in Romania cu 20.000Euro.... Edited by mirel3003, 20 February 2023 - 16:36. |
#4
Posted 20 February 2023 - 16:36
Ma uitam si eu zilele astea, Model 3 in Polonia incepe de la 230k PLN/ RON, ceea ce e sub un Volvo si aproape de multe alte modele in jurul a 200k.
Problema: Nu as lua electrica acum... Poate peste 2 ani daca se linistesc apele. Ideea e ca in caz de ceva apocalipsa/ razboi, de benzina (si mai ales diesel) mai faci rost (troc cu oamenii, worst case o "culegi" din masinile parcate). Un alt inconvenient e ca, daca nu stai la casa sau daca nu ai garaj al tau cu electrificare personala, n-ai facut mare afacere cu pretul incarcarii in public. Poate PHEV. |
#5
Posted 20 February 2023 - 16:41
Lex404, on 20 februarie 2023 - 16:36, said:
Ma uitam si eu zilele astea, Model 3 in Polonia incepe de la 230k PLN/ RON, ceea ce e sub un Volvo si aproape de multe alte modele in jurul a 200k. Problema: Nu as lua electrica acum... Poate peste 2 ani daca se linistesc apele. Ideea e ca in caz de ceva apocalipsa/ razboi, de benzina (si mai ales diesel) mai faci rost (troc cu oamenii, worst case o "culegi" din masinile parcate). Un alt inconvenient e ca, daca nu stai la casa sau daca nu ai garaj al tau cu electrificare personala, n-ai facut mare afacere cu pretul incarcarii in public. Poate PHEV. Cu toate problemele enumerate de tine, daca azi as gasi o masina de clasa medie (gen Golf, Octavia, Focus, Megane) azi as da comanda daca ar fi 25.000 Euro - 10.000 EURO prima de la stat... dar nu o sa vezi in vecii vecilor asa ceva. |
#6
Posted 20 February 2023 - 16:43
Lex404, on 20 februarie 2023 - 16:36, said: Un alt inconvenient e ca, daca nu stai la casa sau daca nu ai garaj al tau Sa presupunem cel mai defavorabil scenariu. La un WLTP de 400km te duci la statie oriunde ar fi aceea , o lasi la incarcat te intorci acasa cu un taxi si a doua zi o iei de la statie. Oricum acestea sunt argumente puerile specifice celor cu o gandire obtuza care nu inteleg ce e o electrica. |
#7
Posted 20 February 2023 - 16:44
Nu stiu preturile in euro, in Romania nu se vand in lei? ca asta e mai usor de inteles
|
#8
Posted 20 February 2023 - 16:52
#9
Posted 20 February 2023 - 16:53
Mohombi, on 20 februarie 2023 - 16:43, said:
Vorbim de realitatea de peste 2 ani, cand aceste inconveniente vor fi deja rezolvate. Sa presupunem cel mai defavorabil scenariu. La un WLTP de 400km te duci la statie oriunde ar fi aceea , o lasi la incarcat te intorci acasa cu un taxi si a doua zi o iei de la statie. Oricum acestea sunt argumente puerile specifice celor cu o gandire obtuza care nu inteleg ce e o electrica. Ai chargere rapide, nu tre sa o lasi acolo. Noi avem un charger rapid in parcarea blocului vecin. Problema e ca, de fapt, e proprietate privata care a fost cu bariera pana recent. Acum a disparut bariera. Chargerul a aparut mereu public. Dar costa, gen, 2.85 zl/ kw la DC 120kW... Pai un "plin" la Mach-e, de 90kw, ma costa 256zl si as face cu ea 450-500km. Si chargere sunt pe toate gardurile, in Polonia au acum majoritatea benzinariilor Orlen, dar mno, 2.5-3zl/ kW nu-i mare afacere... Am garaj subteran, avem curent, dar nu-i curentul meu E discutie cu administratia sa separe curentii din parcare ca lumea vrea electrice si nu avem voie sa le incarcam la priza din garaj... ca acolo as plati 0.6zl/ kw ca asa am contractul cu firma de curent. Am cochetat mult timp cu mach-e (si inca cochetez, pana la toamna ma hotarasc) dar chiar as vrea sa am incarcarea proprie. Si pentru urgente apocaliptice pastram Volvo momentan. Dar eu cochetez intre mach-e, o Tesla noua care nu arata a tampon insangerat (model 3) in jurul pretului actual sau hibrida (is intre Kia vs Nissan vs toyota) Edited by Lex404, 20 February 2023 - 16:54. |
#10
Posted 20 February 2023 - 16:54
pana nu ies bateriile ssd nu e mare smecherie. in rest, ce inovatii crezi ca o sa ai in 2 ani. treaba cu vehiculul autonom a fost un vis frumos. in rest masinile o sa aiba tot 4 roti si toate cele. Motoarele cam alea sunt, o sa avem toti cuplu instant si caii o sa fie irelevanti. deci, cum am mai zis, o sa fie doar tehnologia bateriilor si incarcarea. o sa fie asemanatoare cu telefoanele, o sa ne alegem masini dupa cate updateuri de SO primeste.
asteptam doar sa se ieftineasca si cam atat. Edited by bobitad, 20 February 2023 - 16:56. |
|
#11
Posted 20 February 2023 - 17:19
O sa coste 25k, dar o sa aiba vreun mecanism de subscriptie pentru tot felul de functionalitati.
|
#12
Posted 20 February 2023 - 17:32
Mohombi, on 20 februarie 2023 - 16:43, said:
Vorbim de realitatea de peste 2 ani, cand aceste inconveniente vor fi deja rezolvate. Vor fi rezolvate peste 2 ani daca iti faci casa si-ti pui statie de incarcare. Altfel situatia statiilor publice va deveni din ce in ce mai trista. Ca sa nu mai zic de solutia absurda de a lasa masina la statie peste noapte. Adica sa blocheze cate un singur om o statie cate jumatate de zi. In ideea in care in Bucuresti (de exemplu) sunt vreo 100 de statii la cateva zeci de mii de electrice/pluginuri. Foarte romanesc din partea ta, n-am ce zice. Iar de Tesla la 23k, nu stiu ce sa zic. In primul rand tesla e deja cu vreo 3-4k mai ieftina in state decat la noi. Iar la aia "cea mai ieftina" pana apare mi-e ca o sa coste mai spre 30k. Dar probabil tot o sa merite comparativ cu altele din gama sa de pret. Si da, o sa ai optionalele mai serioase contracost sau subscription based. Probabil va fi foarte foarte basic in varianta cea mai ieftina. Vom afla in curand. Edited by TehCube, 20 February 2023 - 17:32. |
#13
Posted 20 February 2023 - 17:40
Mohombi, on 20 februarie 2023 - 16:43, said:
Vorbim de realitatea de peste 2 ani, cand aceste inconveniente vor fi deja rezolvate. Sa presupunem cel mai defavorabil scenariu. La un WLTP de 400km te duci la statie oriunde ar fi aceea , o lasi la incarcat te intorci acasa cu un taxi si a doua zi o iei de la statie. Oricum acestea sunt argumente puerile specifice celor cu o gandire obtuza care nu inteleg ce e o electrica. Cam visezi.. In 32 ani in RO sau facut deabia cateva sute de Km A si aia chinuiti si mai vrei si infrastructura energetica modificata de la 0 cand structura de azi deabia duce cateva case Vise, vise copile.. Pesemne nu stii ce instalatie electrica iti trebuie sa incarci o baterie 70- 80 kwh in 2 h .. ca ideie o casa normala ii trebuie 10 zile in medie sa consume acest curent electric... si sa nu uit: cota la trifazat e de maxim 15 kwh/ zi la o casa NORMALA ! Edited by mihaiC1, 20 February 2023 - 17:54. |
#14
Posted 20 February 2023 - 17:45
Q: Pt ce masina merita sa asteptam inca 2 ani ?
A: Pentru nici o masina. |
#15
Posted 20 February 2023 - 17:47
Nu mai comparați prețurile din US cu alea din Europa, ca nu-s același lucru.
Prețurile din US sunt fără taxe. Peste prețul ala pui taxele (0-8%, depinde de locație). Prețurile din Europa sunt cu taxe (TVA), și noi avem un TVA foarte mare comparativ cu sales tax din US (17-28% in UE). De aia totul e mai ieftin in US Dacă ceva costa 1000$, la ei prețul afișat o sa fie 1000 și la casă plateste 1000+45$ (4.5% tax). In Europa e 1200 la TVA de 20%. Ungurii au 27 săracii. |
|
#16
Posted 20 February 2023 - 17:48
mihaiC1, on 20 februarie 2023 - 17:40, said:
Cam visezi.. In 32 ani in RO sau facut deabia cateva sute de Km A si aia chinuiti si mai vrei si infrastructura energetica modificata de la 0 cand structura de azi deabia duce cateva case Vise, vise copile.. Asta e doar o altă gogoașă, în realitate în cazul infrastructurii pentru energie electrică, dezvoltarea este totuși semnificativ mai accesibilă decât construcția de autostrăzi. Edited by benis, 20 February 2023 - 17:49. |
#17
Posted 20 February 2023 - 18:43
#18
Posted 20 February 2023 - 18:45
News flash!
Piața românească e așa de mare, încât nu exista pentru producători. E la "si altele", eroare de rotunjire la mașinile noi. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users