Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Incarcare V2H
Last Updated: Jan 12 2023 18:18, Started by
pin_73
, Jan 10 2023 23:51
·
0
#1
Posted 10 January 2023 - 23:51
Am vazut ca a mai fost un subiect deschis pe tema asta in 2021 dar a fost tratat complet neserios. Eu am achizitionat un SPRING si ma gandesc serios ca la 10k euro (cu subventie de la AFM) nu gasesti o baterie de 20 kW pe piata. Cum la mine majoritatea timpului masina sta acasa ma gandesc sa-i folosesc bateria pe post de buffer pentru consumul nocturn. Am vazut ca mai e un topic deschis pentru utilizarea surplusului PV pentru incarcare (o sa revin probabil cu solutia aleasa de mine care e mai simpla si mai ieftina cu dezavantajele de rigoare) dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea.
Momentan consum mult mai mult decat produc (PDC consuma intr-o ora mai mult decat produc intr-o zi si e setat sa porneasca dimineata si seara adica fix cand nu e productie solara) dar in 2-3 luni probabil ca ajung la un echilibru siatunci voi avea nevoie de echilibrare. Mai e cineva interesat e subiect? |
#2
Posted 11 January 2023 - 03:04
eu am dat 6500 lei pe o baterie lifepo4 de 10 kwh. de 10 k euro imi cumpar una de 100 kWh
|
#3
Posted 11 January 2023 - 07:22
Următoarea mașina electrica pe care o voi folosi va fi una cu V2H, peste câțiva ani.
Pana atunci voi monitoriza situația și modelele disponibile. |
#4
Posted 11 January 2023 - 07:57
pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:
Mai e cineva interesat e subiect? pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:
dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea. Ideea de V2L mi se pare sexy pentru scurta durata / locatii mai remote (cabana la munte / etc), poate combinat cu un sogen ("generator solar", fie cumparat de-a gata fie DIY). Singura varianta fezabila pentru o masina care nu are deja V2L by default e ceea ce povestea @kolfleading mai demult in alt thread: kolfleading, on 22 august 2022 - 20:00, said:
Intr-o oarecare masura chiar exista. Se poate folosi pe circuitul de 12V un invertor cu intrare DC 12V si iesire AC 230V si lasi masina "pornita" ca sa alimenteze circuitul de 12V din bateria de tractiune. In principiu se poate ajunge pana la puteri de ordinul a 1 kW fara emotii...ca idee, convertorul DC-DC din ID.3, care alimenteaza circuitul de 12V din bateria de tractiune, poate duce maxim 3 kW iar masina consuma in jur de 0.3 kW pe partea de 12V. Eu am un invertor de 500VA pentru asta: https://www.victrone...ect-250va-800va Evident, orice astfel de improvizatie vine cu riscuri si probabil nu-i o idee grozava sa o faci daca nu stapanesti bine partea tehnica . |
#5
Posted 11 January 2023 - 11:35
Partea cu alimentarea din bateria de 12V folosind un invertor (mai am si eu 2 de 300W - pe cel de 1000W l-am dat cadou) suna bine pentru mers undeva cu cortul.
Am vazut pe undeva cum alimentau la munte o masina de la alta masina. Nu mai stiu unde dar se poate. Am citit de asemenea ca la VW se face masina compatibila V2H cu un update de sw. Oare se foloseste conectorul CCS2 ? Accesul este direct la baterie de tractiune sau tot o interfata care trebuie sa permita sa tragi pe acolo? Trebuie sa caut documentatie. |
#6
Posted 11 January 2023 - 13:55
Situatia e asa:
1. CHADEMO - standard Japonez, stie din nastere V2H dar necesita o unitate scumpa, ce e aprobata doar in Jp si Australia. 2. CCS2 - standard UE, NU suporta inca V2H deloc, urmeaza ca pana in 2025 sa e definitiveze standardul, apoi mai vedem. producatorii nu se inghesoaie deloc la asemenea chestii, pentru ca bateriile costa enorm vs masina si garantia si asa e discutabila la ele. 3. Exista deja proiect pt V2H pe type2, dar pt asta e nevoie de suport de la masina si de la statia de icnarcare Type 2. Astea poate le vom vedea in 10 ani, daca UE obliga producatorii si doar pe modele NOI. https://www.renaultg...-eric-feunteun/ Pe scurt, uita de idee. Exista si V2L = vehicle 2 load = prize AC de cativa kW in unele modele EV. |
#7
Posted 11 January 2023 - 16:20
Am gasit un link unde este explicat pe intelesul prostilor: https://www.cleanene...d-v2l-explained
Acolo scrie ca unele masini ar avea deja si apare si ciudatenia aia de prelungitor care se leaga la masina pe care am gasit-o pe aliexpress dar asta inseamna ca masina trebuie sa aiba invertor. O sa ma limitez deocamdata doar la bagat surplusul in masina. |
#8
Posted 11 January 2023 - 17:41
#9
Posted 11 January 2023 - 20:18
https://www.aliexpre...dapt=4itemAdapt pentru cine are deja EV V2L ready
|
#10
Posted 12 January 2023 - 05:52
|
#11
Posted 12 January 2023 - 06:53
Am gasit acest link din nov 2022 (in engleza) cu referinte la V2H (Leaf) sau V2L (Ioniq, EV6, Niro etc)
https://zecar.com/re...tional-charging Probabil vom vedea mai multe modele in cativa ani, tehnologia va evolua. Edited by oxbridge, 12 January 2023 - 06:58. |
#12
Posted 12 January 2023 - 08:20
pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 11:35, said:
Partea cu alimentarea din bateria de 12V folosind un invertor (mai am si eu 2 de 300W - pe cel de 1000W l-am dat cadou) suna bine pentru mers undeva cu cortul. pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 11:35, said:
Am citit de asemenea ca la VW se face masina compatibila V2H cu un update de sw. Oare se foloseste conectorul CCS2 ? Accesul este direct la baterie de tractiune sau tot o interfata care trebuie sa permita sa tragi pe acolo? Transferul de putere se face pe conectorul CCS, dar este nevoie de o statie de incarcare CCS speciala pentru acest scop si care n-a fost scoasa la vanzare inca, au fost doar prezentate cateva prototipuri pe la diverse evenimente. Yhzx23, on 11 ianuarie 2023 - 17:41, said:
Eu surplusul l-as baga in incalzirea casei iarna si in racirea casei vara. Vara in general surplusul depaseste cu mult necesarul de racire. De ex. ai productie 50 kWh, consumul casei 10 kWh si necesar pentru racire inca vreo 5 kWh. |
#13
Posted 12 January 2023 - 08:46
Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă ? Din cate stiu viata bateriei are un numar limitat de cicluri de încărcare - descărcare. Folosirea bateriei masinii ca tampon pentru PV i-ar reduce aceasta durata de viață. Imi scapa mie ceva ?
|
#14
Posted 12 January 2023 - 08:48
Asta cu CCS2 si curent continuu pentru V2H si V2G nu este solutia mainstream la momentul actual, nu ? Majoritatea producatorilor auto au in lucru OBC bidirectional care va fi pus pe masini de serie cat de curand iar asta mi se pare cea mai buna solutie ca raport cost / beneficiu. Sau trebuie diferentiat intre V2H si V2G in ceea ce priveste solutia tehnica optima ? Chiar si asa, lasand pe spinarea producatorilor auto sarcina de a implementa toate cele necesare pentru V2G via OBC bidirectional + comunicarea necesara, tot pare cea mai ieftina solutie.
|
#15
Posted 12 January 2023 - 10:13
Ford4, on 12 ianuarie 2023 - 08:46, said:
Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă ? Din cate stiu viata bateriei are un numar limitat de cicluri de încărcare - descărcare. Folosirea bateriei masinii ca tampon pentru PV i-ar reduce aceasta durata de viață. Imi scapa mie ceva ? Eu ma gândeam pentru cazurile de pana de curent, in cazul in care nu îmi montez baterii pana atunci. Nu ma gândeam pentru folosire repetata in mod curent. Vom vedea cum evoluează tehnologiile și prețurile. |
|
#16
Posted 12 January 2023 - 10:20
Ford4, on 12 ianuarie 2023 - 08:46, said:
Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă ? Dintr-un motiv sau altul in curand si masinile electrice vor trece pragul celor de la dezmembrari alaturi de suratele lor termice. Prevad ca bateriile vor da tot ce pot din ele la intrebuintarile succesive dupa demontarea lor de pe masini. Motoarele masinilor electrice cuplate la niste motoare termice ambele de la dezmembrari vor genera niste generatoare de curent bricolate de toata frumusetea si la niste preturi imbatabile fata de generatoarele noi. Cea mai buna reciclare este sa folosesti lucrul pana la capat si nu sa il toci marunt in malaxoare ca sa recuperezi materialele din el. |
#17
Posted 12 January 2023 - 15:55
oxbridge, on 12 ianuarie 2023 - 10:13, said:
Eu ma gândeam pentru cazurile de pana de curent, in cazul in care nu îmi montez baterii pana atunci. Nu ma gândeam pentru folosire repetata in mod curent. Asa da , merita. Initiatorul insa vorbea de folosirea ei ca buffer pentru PV pe durata noptii ceea ce nu mi se pare o solutie buna, mai ales ca e vorba parca de o baterie mica de Spring . pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:
Am vazut ca a mai fost un subiect deschis pe tema asta in 2021 dar a fost tratat complet neserios. Eu am achizitionat un SPRING si ma gandesc serios ca la 10k euro (cu subventie de la AFM) nu gasesti o baterie de 20 kW pe piata. Cum la mine majoritatea timpului masina sta acasa ma gandesc sa-i folosesc bateria pe post de buffer pentru consumul nocturn. Am vazut ca mai e un topic deschis pentru utilizarea surplusului PV pentru incarcare (o sa revin probabil cu solutia aleasa de mine care e mai simpla si mai ieftina cu dezavantajele de rigoare) dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea. Momentan consum mult mai mult decat produc (PDC consuma intr-o ora mai mult decat produc intr-o zi si e setat sa porneasca dimineata si seara adica fix cand nu e productie solara) dar in 2-3 luni probabil ca ajung la un echilibru siatunci voi avea nevoie de echilibrare. Mai e cineva interesat e subiect? |
#18
Posted 12 January 2023 - 17:26
Bateria aia mica are 27KW. Nu e chiar asa mica. Eu ma chinui acum cu niste baterii cu plumb SH care la pranz nu prea fac fata sa absoara curentul mare debitat de panouri si pierd productia si asa mica din perioada asta. Acum am in plan sa declansez incarcarea bateriei de pe masina cand ajunge tensiunea pe bateriile cu pb la 28.8 si sa o opresc cand scade sub un anumit nivel (pe care inca nu l-am stabilit). Am achizitionat un charger la care se configureaza curentul si l-am pus pe 6A (1.3kW) si intr-o zi cu soare probabil ca bag undeva la 5kWh pe zi in SPRING. Cum ar veni o incarc toata saptamana si in weekend ma plimb gratis.
Pe conectorul CCS e conectata bateria de tractiune direct sau prin intermediul unui circuit intermediar? Nu am gasit inca o schema. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users