Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 

Incarcare V2H

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010
Am vazut ca a mai fost un subiect deschis pe tema asta in 2021 dar a fost tratat complet neserios. Eu am achizitionat un SPRING si ma gandesc serios ca la 10k euro (cu subventie de la AFM) nu gasesti o baterie de 20 kW pe piata. Cum la mine majoritatea timpului masina sta acasa ma gandesc sa-i folosesc bateria pe post de buffer pentru consumul nocturn. Am vazut ca mai e un topic deschis pentru utilizarea surplusului PV pentru incarcare (o sa revin probabil cu solutia aleasa de mine care e mai simpla si mai ieftina cu dezavantajele de rigoare) dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea.
Momentan consum mult mai mult decat produc (PDC consuma intr-o ora mai mult decat produc intr-o zi si  e setat sa porneasca dimineata si seara adica fix cand nu e productie solara) dar in 2-3 luni probabil ca ajung la un echilibru siatunci voi avea nevoie de echilibrare.
Mai e cineva interesat e subiect?

#2
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,174
  • Înscris: 05.09.2007
eu am dat 6500 lei pe o baterie lifepo4 de 10 kwh. de 10 k euro imi cumpar una de 100 kWh :)

#3
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Următoarea mașina electrica pe care o voi folosi va fi una cu V2H, peste câțiva ani.
Pana atunci voi monitoriza situația și modelele disponibile.

#4
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

 pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:

Mai e cineva interesat e subiect?
Da Posted Image.

 pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:

dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea.
Trebuie sa tii cont de consum si cate cicluri adaugi bateriei. Daca o folosesti intensiv pentru storage / buffer, e posibil sa-i reduci viata mai repede.

Ideea de V2L mi se pare sexy pentru scurta durata / locatii mai remote (cabana la munte / etc), poate combinat cu un sogen ("generator solar", fie cumparat de-a gata fie DIY). Singura varianta fezabila pentru o masina care nu are deja V2L by default e ceea ce povestea @kolfleading mai demult in alt thread:

 kolfleading, on 22 august 2022 - 20:00, said:

Intr-o oarecare masura chiar exista.
Se poate folosi pe circuitul de 12V un invertor cu intrare DC 12V si iesire AC 230V si lasi masina "pornita" ca sa alimenteze circuitul de 12V din bateria de tractiune.
In principiu se poate ajunge pana la puteri de ordinul a 1 kW fara emotii...ca idee, convertorul DC-DC din ID.3, care alimenteaza circuitul de 12V din bateria de tractiune, poate duce maxim 3 kW iar masina consuma in jur de 0.3 kW pe partea de 12V.
Eu am un invertor de 500VA pentru asta:
https://www.victrone...ect-250va-800va

Evident, orice astfel de improvizatie vine cu riscuri si probabil nu-i o idee grozava sa o faci daca nu stapanesti bine partea tehnica Posted Image.

#5
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010
Partea cu alimentarea din bateria de 12V folosind un invertor (mai am si eu 2 de 300W - pe cel de 1000W l-am dat cadou) suna bine pentru mers undeva cu cortul.

Am vazut pe undeva cum alimentau la munte o masina de la alta masina. Nu mai stiu unde dar se poate. Am citit de asemenea ca la VW se face masina compatibila V2H cu un update de sw. Oare se foloseste conectorul CCS2 ? Accesul este direct la baterie de tractiune sau tot o interfata care trebuie sa permita sa tragi pe acolo? Trebuie sa caut documentatie.

#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,163
  • Înscris: 22.05.2003
Situatia e asa:

1. CHADEMO - standard Japonez, stie din nastere V2H dar necesita o unitate scumpa, ce e aprobata doar in Jp si Australia.
2. CCS2 - standard UE, NU suporta inca V2H deloc, urmeaza ca pana in 2025 sa e definitiveze standardul, apoi mai vedem.
producatorii nu se inghesoaie deloc la asemenea chestii, pentru ca bateriile costa enorm vs masina si garantia si asa e discutabila la ele.
3. Exista deja proiect pt V2H pe type2, dar pt asta e nevoie de suport de la masina si de la statia de icnarcare Type 2. Astea poate le vom vedea in 10 ani, daca UE obliga producatorii si doar pe modele NOI.

https://www.renaultg...-eric-feunteun/

Pe scurt, uita de idee.

Exista si V2L = vehicle 2 load = prize AC de cativa kW in unele modele EV.

#7
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010
Am gasit un link unde este explicat pe intelesul prostilor: https://www.cleanene...d-v2l-explained
Acolo scrie ca unele masini ar avea deja si apare si ciudatenia aia de prelungitor care se leaga la masina pe care am gasit-o pe aliexpress dar asta inseamna ca masina trebuie sa aiba invertor.
O sa ma limitez deocamdata doar la bagat surplusul in masina.

#8
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

 pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 16:20, said:

O sa ma limitez deocamdata doar la bagat surplusul in masina.
Eu surplusul l-as baga in incalzirea casei iarna si in racirea casei vara.

Primavara si toamna sunt suficienti consumatori cat sa pape tot si sa platesti mai putin factura la curent.

#9
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010
https://www.aliexpre...dapt=4itemAdapt pentru cine are deja EV V2L ready

#10
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

 pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 20:18, said:

pentru cine are deja EV V2L ready

Exista vreun link cu masinile care au asa ceva?

#11
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011
Am gasit acest link din nov 2022 (in engleza) cu referinte la V2H (Leaf) sau V2L (Ioniq, EV6, Niro etc)

https://zecar.com/re...tional-charging

Probabil vom vedea mai multe modele in cativa ani, tehnologia va evolua.

Edited by oxbridge, 12 January 2023 - 06:58.


#12
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 11:35, said:

Partea cu alimentarea din bateria de 12V folosind un invertor (mai am si eu 2 de 300W - pe cel de 1000W l-am dat cadou) suna bine pentru mers undeva cu cortul.
Sau pentru alimentare de urgenta acasa in caz ca pica curentul. Iti poti alimenta frigiderul, routerul, iluminatul...nu depasesti 500W cu astea.

 pin_73, on 11 ianuarie 2023 - 11:35, said:

Am citit de asemenea ca la VW se face masina compatibila V2H cu un update de sw. Oare se foloseste conectorul CCS2 ? Accesul este direct la baterie de tractiune sau tot o interfata care trebuie sa permita sa tragi pe acolo?
Masinile care vin din fabrica cu cea mai recenta versiune de soft (3.2) deja suporta V2G (Vehicle-To-Grid). Adica incarcare ziua cu surplus fotovoltaic si descarcare noaptea pentru a compensa consumul casei sau incarcare din retea la ore cand e curentul ieftin si injectare in retea cand e scump.

Transferul de putere se face pe conectorul CCS, dar este nevoie de o statie de incarcare CCS speciala pentru acest scop si care n-a fost scoasa la vanzare inca, au fost doar prezentate cateva prototipuri pe la diverse evenimente.

 Yhzx23, on 11 ianuarie 2023 - 17:41, said:

Eu surplusul l-as baga in incalzirea casei iarna si in racirea casei vara.
Iarna oricum productia e mica si consumi tot.
Vara in general surplusul depaseste cu mult necesarul de racire. De ex. ai productie 50 kWh, consumul casei 10 kWh si necesar pentru racire inca vreo 5 kWh.

#13
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă  ? Din cate stiu viata bateriei are un numar limitat de cicluri de încărcare - descărcare. Folosirea bateriei masinii ca tampon pentru PV i-ar reduce aceasta durata de viață.  Imi scapa mie ceva ?

#14
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 12.02.2008
Asta cu CCS2 si curent continuu pentru V2H si V2G nu este solutia mainstream la momentul actual, nu ? Majoritatea producatorilor auto au in lucru OBC bidirectional care va fi pus pe masini de serie cat de curand iar asta mi se pare cea mai buna solutie ca raport cost / beneficiu. Sau trebuie diferentiat intre V2H si V2G in ceea ce priveste solutia tehnica optima ? Chiar si asa, lasand pe spinarea producatorilor auto sarcina de a implementa toate cele necesare pentru V2G via OBC bidirectional + comunicarea necesara, tot pare cea mai ieftina solutie.

#15
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 22.10.2011

 Ford4, on 12 ianuarie 2023 - 08:46, said:

Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă  ? Din cate stiu viata bateriei are un numar limitat de cicluri de încărcare - descărcare. Folosirea bateriei masinii ca tampon pentru PV i-ar reduce aceasta durata de viață.  Imi scapa mie ceva ?

Eu ma gândeam pentru cazurile de pana de curent, in cazul in care nu îmi montez baterii pana atunci. Nu ma gândeam pentru folosire repetata in mod curent.
Vom vedea cum evoluează tehnologiile și prețurile.

#16
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

 Ford4, on 12 ianuarie 2023 - 08:46, said:

Merita sa folosesti bateria masinii pentru acasă  ?

Dintr-un motiv sau altul in curand si masinile electrice vor trece pragul celor de la dezmembrari alaturi de suratele lor termice.

Prevad ca bateriile vor da tot ce pot din ele la intrebuintarile succesive dupa demontarea lor de pe masini.

Motoarele masinilor electrice cuplate la niste motoare termice ambele de la dezmembrari vor genera niste generatoare de curent bricolate de toata frumusetea si la niste preturi imbatabile fata de generatoarele noi.

Cea mai buna reciclare este sa folosesti lucrul pana la capat si nu sa il toci marunt in malaxoare ca sa recuperezi materialele din el.

#17
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

 oxbridge, on 12 ianuarie 2023 - 10:13, said:

Eu ma gândeam pentru cazurile de pana de curent, in cazul in care nu îmi montez baterii pana atunci. Nu ma gândeam pentru folosire repetata in mod curent.

Asa da , merita.
Initiatorul insa vorbea de folosirea ei ca buffer pentru PV pe durata noptii ceea ce nu mi se pare o solutie buna, mai ales ca e vorba parca de o baterie mica de Spring .

 pin_73, on 10 ianuarie 2023 - 23:51, said:

Am vazut ca a mai fost un subiect deschis pe tema asta in 2021 dar a fost tratat complet neserios. Eu am achizitionat un SPRING si ma gandesc serios ca la 10k euro (cu subventie de la AFM) nu gasesti o baterie de 20 kW pe piata. Cum la mine majoritatea timpului masina sta acasa ma gandesc sa-i folosesc bateria pe post de buffer pentru consumul nocturn. Am vazut ca mai e un topic deschis pentru utilizarea surplusului PV pentru incarcare (o sa revin probabil cu solutia aleasa de mine care e mai simpla si mai ieftina cu dezavantajele de rigoare) dar acum as fi interesat sa vad daca merita sa folosim EV pentru uniformizarea consumului din retea.
Momentan consum mult mai mult decat produc (PDC consuma intr-o ora mai mult decat produc intr-o zi si  e setat sa porneasca dimineata si seara adica fix cand nu e productie solara) dar in 2-3 luni probabil ca ajung la un echilibru siatunci voi avea nevoie de echilibrare.
Mai e cineva interesat e subiect?


#18
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010
Bateria aia mica are 27KW. Nu e chiar asa mica. Eu ma chinui acum cu niste baterii cu plumb SH care la pranz nu prea fac fata sa absoara curentul mare debitat de panouri si pierd productia si asa mica din perioada asta. Acum am in plan sa declansez incarcarea bateriei de pe masina cand ajunge tensiunea pe bateriile cu pb la 28.8 si sa o opresc cand scade sub un anumit nivel (pe care inca nu l-am stabilit). Am achizitionat un charger la care se configureaza curentul si l-am pus pe 6A (1.3kW) si intr-o zi cu soare probabil ca bag undeva la 5kWh pe zi in SPRING. Cum ar veni o incarc toata saptamana si in weekend ma plimb gratis.

Pe conectorul CCS e conectata bateria de tractiune direct sau prin intermediul unui circuit intermediar? Nu am gasit inca o schema.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate