Japanese Red Rose - 2022 Mazda3 MT Plus, Style, Sound, G150, Red Soul
#55
Posted 10 January 2022 - 17:26
A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:
Considerati necesar ca la revizia de 1000-2000 km de o am gratuita, sa schimb si uleiul si filtrul de ulei? Mie Asko mi-au oferit la Civic verificare gratuita la 1 000 km care presupune ca deschid capota si verifica vizual cateva elemente. |
#56
Posted 10 January 2022 - 17:55
@wolfy mersi mult de informatii.
@igor + wolfy - Imi cer scuze, am scris gresit revizie, este vorba de o verificare gratuita, intradevar. Care presupun ca inseamna sa se uite in mare la masina daca e totul ok. De aceea intrebam daca merita sa dau banii sa schimb si uleiul atunci - auzisem ca la rodaj exista o sansa sa apara ceva pilitura de metal prin ulei si ca e bine sa se schimbe. Eram curios daca colegii cu masini noi au procedat asa sau nu. Parca nu as da 1000 de lei dupa 1000km doar sa schimb uleiul daca nu risc ceva nasol ne-facand asta. |
#58
Posted 10 January 2022 - 18:43
A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:
2. Cam cati km este bine sa fac "rodaj" si cam care e turatia maxima pe perioada de rodaj, un maxim de 3500 ar fi ok? Exista si alte chestii pe care e bine sau nu e bine sa le faci pe perioada rodajului? Considerati necesar ca la revizia de 1000-2000 km de o am gratuita, sa schimb si uleiul si filtrul de ulei? - evita acceleratiile bruste pe cât posibil (băgat "talpa"); - evita subturarea (e mai rea decât sa o urci în ture); - evita ralanti-ul prelungit (statul cu orele pe la cozi); - evita turatii peste 3500-4000rpm; - dacă mergi la drum întins, evita sa ții motorul la o anumită turatie (gen sa te duci pe autostrada, sa pui mașina pe CC și s-o uiți așa); Cam astea sunt sfaturile general valabile pentru cam orice mașină. În mod ideal primele sute de km ar trebui făcute la drum întins iar după ce vei fi terminat 1000-1500km poți sa începi treptat sa te dai la ea, reprize cu sarcina moderată (adica nu bagi piciorul pana la cotor) și turatie din ce în ce mai mare pana ajungi spre 6000rpm. Evident cu motorul cald! "Revizia" de 1000km nu e revizie ci este verificare (gratuită). Nu trebuie sa schimbi nimic, doar verifica mașina (inclusiv trenul de rulare) mai strâng una-alta dacă e cazul și p-ici ți-e drumul. Poți schimba prima data uleiul la ~10.000km ca sa stai liniștit. A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:
3. Eu de mai mult timp folosesc doar carburantii mai scumpi de la Mol sau OMV si asta as vrea sa fac si pt Mazda, sa-i pun benzina aceea de 100 aditivata. Voi ce carburant folositi si vedeti ceva diferente? Eu personal simteam o diferenta pe masinile alea vechi cand puneam carburant bun, mai ales daca reuseam sa fac un drum lung in care sa merg constant mai turat sa se desfunde toate cele . Și eu folosesc de multi ani benzina de la OMV, în speța cea de 100 (alegere personală). Nu pătește nimic nici dacă pui de 95 (probabil majoritatea d-asta pun) și poț să-ți confirm ca ii place și cea de 100. N-aș putea sa fac o comparație între ele pentru ca nu am mai pus de 95 la vreo mașină de niște ani buni și nici nu mă tentează . A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:
4. Cam cat este o revizie normala la Mazda...undeva la 1000-1200 ron? Edited by closchkutza, 10 January 2022 - 18:53. |
#59
Posted 11 January 2022 - 13:45
Salutari din nou colegii, revin cu o noua curiozitate marca Stere:
Am inteles ca la SkyActiv X asta nou cu Mild Hybrid, motorasul electric intervine mai des. Oare intra la fiecare schimbare de treapta sau doar la plecarea de pe loc? Am citit ca masina nu trepideaza la nici o schimbare de treapta, eu am condus doar skyactiv G-urile astea noi si un skyactiv x cu 180 cai si nici acolo n-am resimtit ceva trepidatii. Dar ma roade curiozitatea pana apuc sa ma joc cu masina . Oare cuplul usor marit se simte si mai devreme sau doar de la 4000 ture in sus? Intelesesem si aici ca s-ar resimti totusi mai pe toata plaja. Ar fi super util daca ar avea cineva de aici Mazda 3 sau cx-30 din 2021 cu motorul de 186 cai , care sa ne dea mai multe informatii si raspunsuri . |
#60
Posted 11 January 2022 - 15:05
X-ul nou fata de ala vechi:
https://www.mazda3re...fb-jpeg.281489/ Deci dupa 3000rpm incepe sa apara o diferenta sesizabila de cuplu care e din ce in ce mai mare pana la 4000 iar dupa 4000 diferenta de cuplu dintre ele incepe sa se micsoreze din nou. |
#61
Posted 11 January 2022 - 15:54
Graficul acela (cu origini incerte) nu prea are treaba cu ce se întâmplă în realitate, pe dyno, cu X180. Asta pentru ca motorul acela pe dyno nu producea cuplul maxim la 3000rpm (desi așa era declarat) ci considerabil mai sus de atât.
De asemenea, poza aia menționează ceva legat de "cu update" și "fără update". Care update? A_Stere, on 11 ianuarie 2022 - 13:45, said:
Salutari din nou colegii, revin cu o noua curiozitate marca Stere: Am inteles ca la SkyActiv X asta nou cu Mild Hybrid, motorasul electric intervine mai des. Oare intra la fiecare schimbare de treapta sau doar la plecarea de pe loc? Am citit ca masina nu trepideaza la nici o schimbare de treapta, eu am condus doar skyactiv G-urile astea noi si un skyactiv x cu 180 cai si nici acolo n-am resimtit ceva trepidatii. Dar ma roade curiozitatea pana apuc sa ma joc cu masina . In plus fata de ajutor la tracțiune, sistemul MH prin ISG asigura rev-match la schimbarea în sus a treptelor de viteza (atât la X180 cât și la X186). Când calci ambreiajul turatia va fi păstrată la valoarea corespunzătoare treptei următoare pentru ~2 secunde în loc ca turația sa scadă pana spre ralanti. A_Stere, on 11 ianuarie 2022 - 13:45, said:
Oare cuplul usor marit se simte si mai devreme sau doar de la 4000 ture in sus? Intelesesem si aici ca s-ar resimti totusi mai pe toata plaja. Ar fi super util daca ar avea cineva de aici Mazda 3 sau cx-30 din 2021 cu motorul de 186 cai , care sa ne dea mai multe informatii si raspunsuri . Un spor de cuplu de sub 10% din valoarea nominală nu va putea fi simțit în veci. Diferențele sunt probabil mai mult legate de liniaritate, integrare sisteme conexe (gen ISG și compresor) și răspuns motor și probabil și acelea sunt destul de discrete. Nu mi-e clar la ce "trepidații" te referi. Edited by closchkutza, 11 January 2022 - 15:58. |
#62
Posted 11 January 2022 - 16:10
closchkutza, on 11 ianuarie 2022 - 15:54, said:
Nu mi-e clar la ce "trepidații" te referi. Mersi mult de info...pana imi vine mie masina va zapacesc pe voi de cap...dar macar simt ca nu astept singur . |
#63
Posted 11 January 2022 - 16:56
"Graficul acela (cu origini incerte) nu prea are treaba cu ce se întâmplă în realitate, pe dyno, cu X180. Asta pentru ca motorul acela pe dyno nu producea cuplul maxim la 3000rpm (desi așa era declarat) ci considerabil mai sus de atât.
De asemenea, poza aia menționează ceva legat de "cu update" și "fără update". Care update?" Dubios rau un grafic care din intamplare are pe el valorile de cuplu si putere date de constructor la turatiile date de constructor. Care ar putea fi originea? Legat de update, e vb de versiunea curenta a X-ului care e un update al primei versiuni. |
#64
Posted 11 January 2022 - 17:21
Faptul ca sunt niște cifre acolo nu înseamnă nimic. Iti pot crea și eu unul cu aceleași cifre, e bun?
Crede-ma când iti zic ca "graficul" ala nu are nici o treaba cu un grafic dyno al Skyactiv X. De exemplu, în cazul nici uneia dintre variante (pentru ca nu e vorba de nici un update, nu sunt doar diferențe software ci și hardware) nu apare pe grafic trecerea de la SPCCI și SPI (care apare pe dyno sheet real în cazul X180). În cazul X180 sunt 1 sau 2 dyno graf-uri diferite pe care le-am găsit. În cazul X186 nu am găsit nici unul pana acum dar sper sa apara pentru ca și eu sunt curios cum arata curbele alea, în realitate. Acela este un material de promovare (al Mazda DE) și nimic mai mult. Și ca în toate graf-urile de promovare, lucrurile nu arata în realitate chiar ca acolo . Cam așa arata în realitate (X180), într-un dyno run făcut de niște italieni: dyno-png.275041.jpg 100.75K 25 downloads Nu prea seamănă cu ce e mai sus, așa-i? Edited by closchkutza, 11 January 2022 - 17:29. |
|
#65
Posted 12 January 2022 - 17:49
@closchkutza si oricare dintre ceilalti colegi proprietari de Mazde .
Stiu ca era ceva bug ca se descarca bateria masinii si daca faceai curat in ea cu usile deschise. Mai exista bug-ul / problema respectiva? Exista sansa ca daca nu folosesti masina o perioada, sau daca umblii la portbagaj si te mai invarti oleaca pe langa ea sa ramai fara baterie de nu mai poti sa o pornesti ? Sper totusi ca s-a rezolvat aceasta minune ...ar fi de porc la masina nou nouta sa raman fara baterie ca dau cu aspiratorul in ea . Also, fiind mild-hybrid, masinile astea mai au alternator sau se incarca doar din bateria aia suplimentara? |
#66
Posted 12 January 2022 - 18:07
Eu n-am avut problema asta cu descarcatul bateriei; masina mea a stat atat descuiata vreo saptamana cat si cu o usa deschisa vreo doua zile.
Edited by MembruAnonim, 12 January 2022 - 18:08. |
#67
Posted 12 January 2022 - 18:20
A_Stere, on 12 ianuarie 2022 - 17:49, said:
@closchkutza si oricare dintre ceilalti colegi proprietari de Mazde . Stiu ca era ceva bug ca se descarca bateria masinii si daca faceai curat in ea cu usile deschise. Mai exista bug-ul / problema respectiva? Exista sansa ca daca nu folosesti masina o perioada, sau daca umblii la portbagaj si te mai invarti oleaca pe langa ea sa ramai fara baterie de nu mai poti sa o pornesti ? Sper totusi ca s-a rezolvat aceasta minune ...ar fi de porc la masina nou nouta sa raman fara baterie ca dau cu aspiratorul in ea . Deci treaba este așa: - a existat un bug software datorită căruia diverse module (calculatoare) rămâneau pornite și atunci când mașină era încuiată, asta ducând la descărcarea bateriei - > este rezolvat de mult; - dacă ții o usa deschisa sau stai în mașină cu muzica pornita sau orice alta activitate care tine sistemele mașinii treze pentru mai mult de 30 minute, este posibil sa iti apara un mesaj în bord care avertizează asupra riscului de a descarca bateria: "Low Battery Risk. Start vehicle to charge 12v.". Asta nu înseamnă ca bateria s-a terminat deja ci ca dacă o sa o tot ții așa, o sa ramai fără baterie (eu era sa o descarc complet pe a mea ascultând muzica, destul de tare, pentru câteva ore). Mesajul a fost introdus pentru ca au fost omuleți care și-au descărcat bateria singuri. Treaba asta este introdusa mai recent (a început sa se manifeste la mașini produse în 2021). A_Stere, on 12 ianuarie 2022 - 17:49, said:
Also, fiind mild-hybrid, masinile astea mai au alternator sau se incarca doar din bateria aia suplimentara? Bateria de 12v nu este încărcată din bateria MH dar bateria MH cât timp este motorul pornit poate alimenta accesoriile mașinii. Când motorul este pornit toate sistemele mașinii trag curent exclusiv din bateria de 12v (și 60Ah). Edited by closchkutza, 12 January 2022 - 18:26. |
#68
Posted 13 January 2022 - 09:28
Atunci e binee . Sa fie rezolvate cat mai multe si sa apara cat mai putine sau deloc probleme noi . Mersi fain de informatii .
|
#69
Posted 13 January 2022 - 10:29
|
#70
Posted 13 January 2022 - 10:51
#71
Posted 13 January 2022 - 12:06
Am invatat sa adaug si fisiere, saream pasul de "Attach this file". So aveti aici si PDF-ul mentionat pe prima pagina .
Attached Files |
#72
Posted 13 January 2022 - 17:19
Recuperarea de energie se face cum iei piciorul de pe accelerație,chiar și fără sa atingi pedala de frâna. Ciudat e ca pare sa fie indiferent chiar la apăsarea pedalei (însă asta vreau s-o aprofundez, ținând cont ca am acces la mai multe informații).
Pun aici un copy paste cu un test făcut mai demult, cu decelerare de la 140 la 100km/h. Test 1, pedala de frana apasata, durata decelerarii 11s, coborat 3m, bateria s-a incarcat de la 51 a 55% (4%) Test 2, pedala de frana apasata, durata decelerarii 7s, coborat 2m, bateria s-a incarcat de la 52 la 56% (4%) Test 3, lasata in frana de motor, in mod full auto, durata decelerarii 35s, URCAT 17m, s-a incarcat de la 59 la 63% (4%). Test 4, frana de motor "manuala" - turatie mentinuta peste 3000rpm - durata 11s, urcat 2m, incarcat de la 67 la 71% (4%). Edited by KiloW, 13 January 2022 - 17:25. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users