Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Japanese Red Rose - 2022 Mazda3 MT Plus, Style, Sound, G150, Red Soul

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
254 replies to this topic

#55
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,194
  • Înscris: 23.07.2007

 A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:

Considerati necesar ca la revizia de 1000-2000 km de o am gratuita, sa schimb si uleiul si filtrul de ulei?
Sigur e vorba de revizie si nu verificare la 1 000 km?
Mie Asko mi-au oferit la Civic verificare gratuita la 1 000 km care presupune ca deschid capota si verifica vizual cateva elemente.

#56
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
@wolfy mersi mult de informatii.

@igor + wolfy - Imi cer scuze, am scris gresit revizie, este vorba de o verificare gratuita, intradevar. Care presupun ca inseamna sa se uite in mare la masina daca e totul ok.
De aceea intrebam daca merita sa dau banii sa schimb si uleiul atunci - auzisem ca la rodaj exista o sansa sa apara ceva pilitura de metal prin ulei si ca e bine sa se schimbe. Eram curios daca colegii cu masini noi au procedat asa sau nu. Parca nu as da 1000 de lei dupa 1000km doar sa schimb uleiul daca nu risc ceva nasol ne-facand asta. Posted Image

#57
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Nu are nici un rost sa schimbi uleiul asa devreme.

#58
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

 A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:

2. Cam cati km este bine sa fac "rodaj" si cam care e turatia maxima pe perioada de rodaj, un maxim de 3500 ar fi ok? Exista si alte chestii pe care e bine sau nu e bine sa le faci pe perioada rodajului? Considerati necesar ca la revizia de 1000-2000 km de o am gratuita, sa schimb si uleiul si filtrul de ulei?
Pe perioada rodajului:
- evita acceleratiile bruste pe cât posibil (băgat "talpa");
- evita subturarea (e mai rea decât sa o urci în ture);
- evita ralanti-ul prelungit (statul cu orele pe la cozi);
- evita turatii peste 3500-4000rpm;
- dacă mergi la drum întins, evita sa ții motorul la o anumită turatie (gen sa te duci pe autostrada, sa pui mașina pe CC și s-o uiți așa);

Cam astea sunt sfaturile general valabile pentru cam orice mașină. În mod ideal primele sute de km ar trebui făcute la drum întins iar după ce vei fi terminat 1000-1500km poți sa începi treptat sa te dai la ea, reprize cu sarcina moderată (adica nu bagi piciorul pana la cotor) și turatie din ce în ce mai mare pana ajungi spre 6000rpm. Evident cu motorul cald!

"Revizia" de 1000km nu e revizie ci este verificare (gratuită). Nu trebuie sa schimbi nimic, doar verifica mașina (inclusiv trenul de rulare) mai strâng una-alta dacă e cazul și p-ici ți-e drumul. Poți schimba prima data uleiul la ~10.000km ca sa stai liniștit.

 A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:

3. Eu de mai mult timp folosesc doar carburantii mai scumpi de la Mol sau OMV si asta as vrea sa fac si pt Mazda, sa-i pun benzina aceea de 100 aditivata. Voi ce carburant folositi si vedeti ceva diferente? Eu personal simteam o diferenta pe masinile alea vechi cand puneam carburant bun, mai ales daca reuseam sa fac un drum lung in care sa merg constant mai turat sa se desfunde toate cele Posted Image.

Și eu folosesc de multi ani benzina de la OMV, în speța cea de 100 (alegere personală). Nu pătește nimic nici dacă pui de 95 (probabil majoritatea d-asta pun) și poț să-ți confirm ca ii place și cea de 100. N-aș putea sa fac o comparație între ele pentru ca nu am mai pus de 95 la vreo mașină de niște ani buni și nici nu mă tentează Posted Image .

 A_Stere, on 10 ianuarie 2022 - 15:34, said:

4. Cam cat este o revizie normala la Mazda...undeva la 1000-1200 ron?
Undeva la 1200 lei incluzând ulei, filtru ulei și ambele filtre de aer (filtrele de aer sunt cam 300-400 lei împreună). Funcție de rulaj și alegerea personală nu e musai sa le schimbi la prima revizie (cel putin nu cel de la motor), eu am cerut expres sa fie schimbate ambele. Zic ca nu e musai pentru ca graficul de service nu cere asta.

Edited by closchkutza, 10 January 2022 - 18:53.


#59
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
Salutari din nou colegii, revin cu o noua curiozitate marca Stere:
Am inteles ca la SkyActiv X asta nou cu Mild Hybrid, motorasul electric intervine mai des. Oare intra la fiecare schimbare de treapta sau doar la plecarea de pe loc? Am citit ca masina nu trepideaza la nici o schimbare de treapta, eu am condus doar skyactiv G-urile astea noi si un skyactiv x cu 180 cai si nici acolo n-am resimtit ceva trepidatii. Dar ma roade curiozitatea pana apuc sa ma joc cu masina Posted Image.
Oare cuplul usor marit se simte si mai devreme sau doar de la 4000 ture in sus? Intelesesem si aici ca s-ar resimti totusi mai pe toata plaja.
Ar fi super util daca ar avea cineva de aici Mazda 3 sau cx-30 din 2021 cu motorul de 186 cai Posted Image , care sa ne dea mai multe informatii si raspunsuri Posted Image .

#60
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
X-ul nou fata de ala vechi:

https://www.mazda3re...fb-jpeg.281489/

Deci dupa 3000rpm incepe sa apara o diferenta sesizabila de cuplu care e din ce in ce mai mare pana la 4000 iar dupa 4000 diferenta de cuplu dintre ele incepe sa se micsoreze din nou.



#61
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Graficul acela (cu origini incerte) nu prea are treaba cu ce se întâmplă în realitate, pe dyno, cu X180. Asta pentru ca motorul acela pe dyno nu producea cuplul maxim la 3000rpm (desi așa era declarat) ci considerabil mai sus de atât.
De asemenea, poza aia menționează ceva legat de "cu update" și "fără update". Care update? Posted Image

 A_Stere, on 11 ianuarie 2022 - 13:45, said:

Salutari din nou colegii, revin cu o noua curiozitate marca Stere:
Am inteles ca la SkyActiv X asta nou cu Mild Hybrid, motorasul electric intervine mai des. Oare intra la fiecare schimbare de treapta sau doar la plecarea de pe loc? Am citit ca masina nu trepideaza la nici o schimbare de treapta, eu am condus doar skyactiv G-urile astea noi si un skyactiv x cu 180 cai si nici acolo n-am resimtit ceva trepidatii. Dar ma roade curiozitatea pana apuc sa ma joc cu masina Posted Image.
Motorul electric (ISG-ul) ajuta la tracțiune oricând decide ECU ca este necesar, acest lucru depinzând de cum este apăsată pedala de acceleratie, starea de încărcare a bateriei hybrid, sarcina (load) pe motor, turatie, etc. Când vei avea mașina vei putea vedea în timp real într-unul din meniurile sistemului de infotainment cu ce se ocupa sistemul MH. Cu toții ne-am uitat mai mult sau mai puțin pe acolo însă în final, când conducem mașina suntem ocupati cu asta, nu cu uitat într-un display Posted Image.

In plus fata de ajutor la tracțiune, sistemul MH prin ISG asigura rev-match la schimbarea în sus a treptelor de viteza (atât la X180 cât și la X186). Când calci ambreiajul turatia va fi păstrată la valoarea corespunzătoare treptei următoare pentru ~2 secunde în loc ca turația sa scadă pana spre ralanti.

 A_Stere, on 11 ianuarie 2022 - 13:45, said:

Oare cuplul usor marit se simte si mai devreme sau doar de la 4000 ture in sus? Intelesesem si aici ca s-ar resimti totusi mai pe toata plaja.
Ar fi super util daca ar avea cineva de aici Mazda 3 sau cx-30 din 2021 cu motorul de 186 cai Posted Image , care sa ne dea mai multe informatii si raspunsuri Posted Image .

Un spor de cuplu de sub 10% din valoarea nominală nu va putea fi simțit în veci. Diferențele sunt probabil mai mult legate de liniaritate, integrare sisteme conexe (gen ISG și compresor) și răspuns motor și probabil și acelea sunt destul de discrete.

Nu mi-e clar la ce "trepidații" te referi.

Edited by closchkutza, 11 January 2022 - 15:58.


#62
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022

 closchkutza, on 11 ianuarie 2022 - 15:54, said:

Nu mi-e clar la ce "trepidații" te referi.
Uneori cand schimbi viteza mai tremura masina Posted Image ...dar asta presupune cred ca schimbi subturat. Stiu sigur ca am citit pe undeva ca astea noi schimba foarte frumos si fara trepidatii si acelasi lucru l-am resimtit si eu la TD Posted Image . Mi-a placut mult cum se simtea schimbatorul de viteze si liniaritatea pe acceleratie. Nu am resimtit deloc ca n-are forta cum spun unii ca aspiratele sunt puturoase, nu mi s-a parut..ba chiar comparativ cu Seat-ul meu 1.6 TDI mi s-a parut ca e chiar mult mai vioaie...cel putin in treptele 1 si 2 Seat-ul parea gatuit...nu avea vlaga...din a 3-a incolo si peste 3k turatii parca incepea sa invie Posted Image . De exemplu skyactiv x 180 cand am mers eu era foarte fain...si cand treceai de 3.5-4k ture crestea si zambetul exponential Posted Image .
Mersi mult de info...pana imi vine mie masina va zapacesc pe voi de cap...dar macar simt ca nu astept singur Posted Image .

#63
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"Graficul acela (cu origini incerte) nu prea are treaba cu ce se întâmplă în realitate, pe dyno, cu X180. Asta pentru ca motorul acela pe dyno nu producea cuplul maxim la 3000rpm (desi așa era declarat) ci considerabil mai sus de atât.
De asemenea, poza aia menționează ceva legat de "cu update" și "fără update". Care update?"

Dubios rau un grafic care din intamplare are pe el valorile de cuplu si putere date de constructor la turatiile date de constructor.
Care ar putea fi originea? :)

Legat de update, e vb de versiunea curenta a X-ului care e un update al primei versiuni.

#64
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Faptul ca sunt niște cifre acolo nu înseamnă nimic. Iti pot crea și eu unul cu aceleași cifre, e bun?
Crede-ma când iti zic ca "graficul" ala nu are nici o treaba cu un grafic dyno al Skyactiv X. De exemplu, în cazul nici uneia dintre variante (pentru ca nu e vorba de nici un update, nu sunt doar diferențe software ci și hardware) nu apare pe grafic trecerea de la SPCCI și SPI (care apare pe dyno sheet real în cazul X180).

În cazul X180 sunt 1 sau 2 dyno graf-uri diferite pe care le-am găsit. În cazul X186 nu am găsit nici unul pana acum dar sper sa apara pentru ca și eu sunt curios cum arata curbele alea, în realitate.


Acela este un material de promovare (al Mazda DE) și nimic mai mult. Și ca în toate graf-urile de promovare, lucrurile nu arata în realitate chiar ca acolo Posted Image . Cam așa arata în realitate (X180), într-un dyno run făcut de niște italieni:

Attached File  dyno-png.275041.jpg   100.75K   25 downloads

Nu prea seamănă cu ce e mai sus, așa-i? Posted Image

Edited by closchkutza, 11 January 2022 - 17:29.


#65
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
@closchkutza si oricare dintre ceilalti colegi proprietari de Mazde Posted Image .
Stiu ca era ceva bug ca se descarca bateria masinii si daca faceai curat in ea cu usile deschise. Mai exista bug-ul / problema respectiva? Exista sansa ca daca nu folosesti masina o perioada, sau daca umblii la portbagaj si te mai invarti oleaca pe langa ea sa ramai fara baterie de nu mai poti sa o pornesti Posted Image ?
Sper totusi ca s-a rezolvat aceasta minunePosted Image ...ar fi de porc la masina nou nouta sa raman fara baterie ca dau cu aspiratorul in ea Posted Image Posted Image .
Also, fiind mild-hybrid, masinile astea mai au alternator sau se incarca doar din bateria aia suplimentara?

#66
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
Eu n-am avut problema asta cu descarcatul bateriei; masina mea a stat atat descuiata vreo saptamana cat si cu o usa deschisa vreo doua zile.

Edited by MembruAnonim, 12 January 2022 - 18:08.


#67
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

 A_Stere, on 12 ianuarie 2022 - 17:49, said:

@closchkutza si oricare dintre ceilalti colegi proprietari de Mazde Posted Image .
Stiu ca era ceva bug ca se descarca bateria masinii si daca faceai curat in ea cu usile deschise. Mai exista bug-ul / problema respectiva? Exista sansa ca daca nu folosesti masina o perioada, sau daca umblii la portbagaj si te mai invarti oleaca pe langa ea sa ramai fara baterie de nu mai poti sa o pornesti Posted Image ?
Sper totusi ca s-a rezolvat aceasta minunePosted Image ...ar fi de porc la masina nou nouta sa raman fara baterie ca dau cu aspiratorul in ea Posted Image Posted Image .

Deci treaba este așa:
- a existat un bug software datorită căruia diverse module (calculatoare) rămâneau pornite și atunci când mașină era încuiată, asta ducând la descărcarea bateriei - > este rezolvat de mult;
- dacă ții o usa deschisa sau stai în mașină cu muzica pornita sau orice alta activitate care tine sistemele mașinii treze pentru mai mult de 30 minute, este posibil sa iti apara un mesaj în bord care avertizează asupra riscului de a descarca bateria: "Low Battery Risk. Start vehicle to charge 12v.".

Asta nu înseamnă ca bateria s-a terminat deja ci ca dacă o sa o tot ții așa, o sa ramai fără baterie (eu era sa o descarc complet pe a mea ascultând muzica, destul de tare, pentru câteva ore).
Mesajul a fost introdus pentru ca au fost omuleți care și-au descărcat bateria singuri. Treaba asta este introdusa mai recent (a început sa se manifeste la mașini produse în 2021).

 A_Stere, on 12 ianuarie 2022 - 17:49, said:

Also, fiind mild-hybrid, masinile astea mai au alternator sau se incarca doar din bateria aia suplimentara?
Masinile astea nu au alternator, au ISG (Integrated Starter-Generator). Acesta încarcă atât bateria hibrid cât și bateria de 12v.
Bateria de 12v nu este încărcată din bateria MH dar bateria MH cât timp este motorul pornit poate alimenta accesoriile mașinii. Când motorul este pornit toate sistemele mașinii trag curent exclusiv din bateria de 12v (și 60Ah).

Edited by closchkutza, 12 January 2022 - 18:26.


#68
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
Atunci e binee Posted Image . Sa fie rezolvate cat mai multe si sa apara cat mai putine sau deloc probleme noi Posted Image . Mersi fain de informatii Posted Image .

#69
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
Intrebare: Recuperarea energiei la franare, presupune ca daca iei piciorul de pe acceleratie franeaza usor singura (ca la o Toyota Corolla hybrid sau asemanator)? Sau fiind manuala nu face asta, ci doar cand franezi tu usor recupereaza energie?

#70
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

 closchkutza, on 12 ianuarie 2022 - 18:20, said:

Când motorul este pornit toate sistemele mașinii trag curent exclusiv din bateria de 12v (și 60Ah).
Am scris aiurea mai sus, a se înlocui "motorul este pornit" cu "motorul este oprit".

#71
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
Am invatat sa adaug si fisiere, saream pasul de "Attach this file". So aveti aici si PDF-ul mentionat pe prima pagina Posted Image .

Attached Files



#72
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,329
  • Înscris: 08.01.2021
Recuperarea de energie se face cum iei piciorul de pe accelerație,chiar și fără sa atingi pedala de frâna. Ciudat e ca pare sa fie indiferent chiar la apăsarea pedalei (însă asta vreau s-o aprofundez, ținând cont ca am acces la mai multe informații).
Pun aici un copy paste cu un test făcut mai demult, cu decelerare de la 140 la 100km/h.

Test 1, pedala de frana apasata, durata decelerarii 11s, coborat 3m, bateria s-a incarcat de la 51 a 55% (4%)
Test 2, pedala de frana apasata, durata decelerarii 7s, coborat 2m, bateria s-a incarcat de la 52 la 56% (4%)
Test 3, lasata in frana de motor, in mod full auto, durata decelerarii 35s, URCAT 17m, s-a incarcat de la 59 la 63% (4%).
Test 4, frana de motor "manuala" - turatie mentinuta peste 3000rpm - durata 11s, urcat 2m, incarcat de la 67 la 71% (4%).

Edited by KiloW, 13 January 2022 - 17:25.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate