Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tantari uriasi

lenovo ideapad 1 15alc7

caut cablu lvds(video-invertor) p...

Adobe premiere pro, problema seta...
 Ochelari distanta intermediara

Cum pot sa montez un SSD Sata in ...

Digi + patronul Prima TV cumpara...

Husa si folie pt. Samsung Galaxy ...
 Plita electrica moderna

problema incalzitor de apa Ferroli

Incarcator PB 3.0

Radu Mazare, eliberat conditionat...
 Permis suspendat din cauze medicale

Presiune apa fluctuanta pompa sub...

Revizie auto la Bucuresti

identificare component defect
 

Limitatoare de viteza pe masinile noi...din 2022

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#127
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,770
  • Înscris: 15.07.2013

View PostSpeedDemon, on 03 ianuarie 2022 - 20:11, said:


Eu vorbesc strict de faptul că un e46 sh de 20 de ani încă e mai mașina decât un Logan nou. Sa cumperi o mașină nouă e o decizie groaznica financiara daca nu faci foarte multi km dar am mai scris destule posturi pe tema, de ce sa iei un sh de 3 ani, 30-50.000 km decât una.noua.
Sunt de-acord cu tine la partea cu 3 ani si 30-50.000 km, pentru persoana fizica reprezintă un echilibru foarte bun între devalorizare, preț si riscul defecțiunilor.

Dar e46 poate doar un model de colecție, altfel o mașina de “zi cu zi” cu vechime de 15-20 de ani este inferioară unei mașini noi.

Cum cuantifici “mai mașina”? Mai sigura nu este, pentru ca se foloseau alte norme in proiectare, nu beneficiază de toate sisteme de asistenta devenite obligatorii, sau dacă beneficiază sunt versiuni in incipiente, dezvoltate la standardele vremii. Având 20 de ani, tot ce înseamnă cauciuc in mașina aia este deteriorat si si-a pierdut calitatile  elastice. Tot ce este electronic se apropie de sfârșitul vieții. Practic, o mașina veche de 20 de ani este loterie când o pornești, orice poate sa pice la ea. Dacă îți pică calculatorul de injecție, deja costa mai mult decât valoarea mașinii.

Edited by HEX2FUN, 03 January 2022 - 21:15.


#128
pisoiu_22

pisoiu_22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,842
  • Înscris: 13.01.2019

View Postadip1962, on 30 decembrie 2021 - 19:51, said:

Daca vor, se va intampla indiferent de ce vrem noi.

si unii mai cred ca daca voteaza sunt liberi. Probabil voteaza pe bani, cu cat mai multe alegeri cu atat mai multe cadouri.

#129
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostSpeedDemon, on 03 ianuarie 2022 - 19:08, said:

Și eu vreau sa fie că în vest, adică fara limita de viteza pe 8000 km de autostrada ca in Germania. Un e46 la 2 mii de euro e infinit mai mașina decât o Dacie sau alt hârb similar nou. Și nu mi-o da cu strugurii că sh-ul meu încă e mai scump decât hârburile noi.
Ceea ce tu nu înțelegi e că oamenii normali, care au servici și trăiesc de pe urma lui, nu au motiv să abuzeze de mașinile lor.
Dar dacă îți plouă cu bani, du-te cu RS-ul tău unde vrei și arată lumii ce mare om ești tu!
Să nu uiți totuși că mașina ta e un Renault.

#130
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Am mai povestit în altă parte: m-a rugat un prieten să-l ajut să-și aducă de la Sibiu noua achiziție, un XC60 2019. Printre bling-bling-uri recunoașterea semnelor de circulație.
All good, câtă vreme SUNT semne!
Când intri în sensul giratoriu și încetinește pentru că vede limita de 30, mkey, să zicem că accept. Când ieși și nu mai găsește semnul de sfârșitul limitării și nu te lasă să accelerezi, freaky!
Mai ales că, fiind amândoi ingineri, nu citisem niciunul manualului să vedem de unde se dezactivează! Ia și bâjbâie!
Și din fericire ÎNCĂ se poate dezactiva!
La S-Cross-ul propriu RBS-ul (Radar Brake System) m-a scos de vreo două trei ori din near-miss-uri, me love it!
Mai puțin când merg pe Lepșa și se sperie de parapet fix în curbe!
Din fericire, și ăla se poate dezactiva, ÎNCĂ!

Edited by garett, 04 January 2022 - 12:12.


#131
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postgarett, on 04 ianuarie 2022 - 12:10, said:

Mai ales că, fiind amândoi ingineri, nu citisem niciunul manualului.
Normal, doar nu voiai sa te pacaleasca producatorul cu prostiile lui! Posted Image

Edited by danvlas, 04 January 2022 - 12:18.


#132
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,615
  • Înscris: 21.12.2006
Hai că sunt în formă și mă adaug un scenariu. Tehnologia există deja, știu că se făceau teste. Chiar Stellantis are în Italia o pista de teste cu inducție. Așadar, mașini electrice alimentate prin inducție din șosea. Tehnologie similară cu a masinutelor electrice de la bâlci . Toate merg în rând ca furnicile, senzori față -spate pentru păstrarea distanței, vrei sa rupi rândul rămâi fără curent. Ciuciu depășiri. Deja mersul de furnică se exersează prin capitalele vestice, prin limitarea vitezei de deplasare urbane la 30 km/h.

#133
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postdanvlas, on 04 ianuarie 2022 - 12:18, said:

Normal, doar nu voiai sa te pacaleasca producatorul cu prostiile lui! Posted Image
"Me smart monkey, push every button, see what does, yes, yes!" :lol:
Guilty as charged, nici la a mea n-am citit tot!
Am descoperit cu stupoare că AM one-touch la trapă după ce admirasem funcția la un Tucson testat! :D
În mod normal apeși o dată pentru rulou și încă o dată pentru trapă, dacă ții două secunde se deschid secvențial.

#134
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postgarett, on 04 ianuarie 2022 - 12:10, said:

Am mai povestit în altă parte: m-a rugat un prieten să-l ajut să-și aducă de la Sibiu noua achiziție, un XC60 2019. Printre bling-bling-uri recunoașterea semnelor de circulație.
All good, câtă vreme SUNT semne!
Când intri în sensul giratoriu și încetinește pentru că vede limita de 30, mkey, să zicem că accept. Când ieși și nu mai găsește semnul de sfârșitul limitării și nu te lasă să accelerezi, freaky!
Mai ales că, fiind amândoi ingineri, nu citisem niciunul manualului să vedem de unde se dezactivează! Ia și bâjbâie!
Și din fericire ÎNCĂ se poate dezactiva!
La S-Cross-ul propriu RBS-ul (Radar Brake System) m-a scos de vreo două trei ori din near-miss-uri, me love it!
Mai puțin când merg pe Lepșa și se sperie de parapet fix în curbe!
Din fericire, și ăla se poate dezactiva, ÎNCĂ!

Super. daca ai un semn de limitare la un sens giratoriu la iesirea din oras si nu ai semn de terminare a limitarii sau l-a stricat cineva (ca l-a lovit sau poate l-a vopsit careva cu spray) o sa mergi cu 30km/h pana in urmatorul oras.

#135
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Despre indicatoarele de limitare a vitezei:


"zona de actiune este de la indicator pina :
la cel mai apropiat colt de intersectie, pe sensul de mers
la intilnirea indicatorului "Sfarsitul zonei de limitare a vitezei"
la intilnirea indicatorului "Sfirsitul tuturor restrictiilor", daca a mai fost cel putin o restrictie"


Sigur o sa inteleaga A.I.ul cum e cu cel mai apropiat semn de intersectie...

#136
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,770
  • Înscris: 15.07.2013

View Postchilly willy, on 04 ianuarie 2022 - 13:02, said:



Super. daca ai un semn de limitare la un sens giratoriu la iesirea din oras si nu ai semn de terminare a limitarii sau l-a stricat cineva (ca l-a lovit sau poate l-a vopsit careva cu spray) o sa mergi cu 30km/h pana in urmatorul oras.
Nu, șoferul poate frâna/accelera si sistemul se dezactivează.

View Postunderb, on 04 ianuarie 2022 - 13:12, said:

Despre indicatoarele de limitare a vitezei:


"zona de actiune este de la indicator pina :
la cel mai apropiat colt de intersectie, pe sensul de mers
la intilnirea indicatorului "Sfarsitul zonei de limitare a vitezei"
la intilnirea indicatorului "Sfirsitul tuturor restrictiilor", daca a mai fost cel putin o restrictie"


Sigur o sa inteleaga A.I.ul cum e cu cel mai apropiat semn de intersectie...
Știe deja, sistemul pe care îl am eu se comporta exact cum ai spus mai sus: tine limita pana întâlnește un alt semn, sau pana la prima intersecție. Mai mult înțelege si limitările orare si le respecta. Dacă ai limita de 50 km/h între 7:00-17:00, dacă trec prin zona la 18:00 nu activează limitarea, dar dacă trec la 15:00 o face.

#137
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

View PostHEX2FUN, on 04 ianuarie 2022 - 13:36, said:

Nu, șoferul poate frâna/accelera si sistemul se dezactivează.


Știe deja, sistemul pe care îl am eu se comporta exact cum ai spus mai sus: tine limita pana întâlnește un alt semn, sau pana la prima intersecție. Mai mult înțelege si limitările orare si le respecta. Dacă ai limita de 50 km/h între 7:00-17:00, dacă trec prin zona la 18:00 nu activează limitarea, dar dacă trec la 15:00 o face.

Pai si daca soferul apasa pedala ,AI-ul nu are prioritate peste sofer ?
Asta ce spui tu poate se aplica la "adaptive cruise control" sau la "cruise control" unde daca apesi pedala,masina reactioneaza la comanda ta si apoi revine in parametrii setati sau,daca e pedala de frina,se deazctiveaza.


De unde stie sistemul tau de ore si de intersectii, are un fel de database pe care il da jos in fiecare noapte,de pe un server central ?
Daca da,filmul "I,Robot" imi aduce aminte de acea lumina rosie de pe roboteii aia cuminti de ultima generatie.

Eu nu imi voi permite o masina noua de 2022 doar poate inchiriata dar ce o sa m aamuze cand merg pe o sosea cu 80 si GPS-ul pe arunca pe o starduta paralela unde e viteza mai mica si imi arunca tot felul de beep_uri sau mai rau, imi reduce / opreste viteza si poate cauza accidente in lant ! Posted Image

Edited by EmeraldCountryHouse, 04 January 2022 - 13:54.


#138
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View PostHEX2FUN, on 04 ianuarie 2022 - 13:36, said:

Nu, șoferul poate frâna/accelera si sistemul se dezactivează.


Știe deja, sistemul pe care îl am eu se comporta exact cum ai spus mai sus: tine limita pana întâlnește un alt semn, sau pana la prima intersecție. Mai mult înțelege si limitările orare si le respecta. Dacă ai limita de 50 km/h între 7:00-17:00, dacă trec prin zona la 18:00 nu activează limitarea, dar dacă trec la 15:00 o face.

ma bucur ca esti multumit cu sistemul de limitare automata. Oricum sa stii ca dezactivarea e posibila pana prin 2024 si dupa aia gata poti sa apesi ce pedale vrei, AI-ul face ce vrea el.

#139
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,770
  • Înscris: 15.07.2013
Șoferul are prioritate pentru ca șoferul este responsabil pentru comportamentul mașinii. Dacă apeși pedala (peste un anumit nivel, are o zona tampon) se dezactivează. Dacă apeși frâna (oricât de puțin) se dezactivează. La fel si când merg cu mașina in modul autonom (o fac destul de rar): dacă forțez de volan se dezactivează, opune foarte putina forța.

Legat de ore, le citește pe semn. Dacă exista interdicții de viteza orare, sunt marcate sub semn.

Eu nu cred ca limitarea vitezei pe drum din 2024 o sa fie diferit de ce avem astăzi. Doar o sa fie standard, astăzi primesti funcționalitatea asta doar pe echipările de vârf.

#140
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
o sa vezi si nu o sa crezi

#141
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,377
  • Înscris: 15.10.2007
masina ce am avut-o (din pacate a plecat) m-a avertizat la intrarea in Romania ca anumite sisteme nu sunt/nu pot fi folosite
ceva de genu respectiv am inteles eu. Asta banuiesc e din cauza  faptului ca lipsa marcaje rutiere, lipsa indicatoare etc...tine de nivelul de siguranta care nu poate sa fie asigurat daca circuli pe drumurile patriei.

#142
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,446
  • Înscris: 08.01.2021

View Postchilly willy, on 04 ianuarie 2022 - 14:18, said:



Oricum sa stii ca dezactivarea e posibila pana prin 2024 si dupa aia gata poti sa apesi ce pedale vrei, AI-ul face ce vrea el.

Sursa?

Si la Mazda sunt multe bug-uri. Gen îmi vede jumate din autostrada E40 cu restricție 70 la ora pentru ca a văzut un semn undeva și n-a fost și semnul de terminare a restricției. Însă din fericire nu folosește probabil nimeni funcția aia de limitare :D

Edited by KiloW, 04 January 2022 - 15:11.


#143
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

View Postchilly willy, on 04 ianuarie 2022 - 14:35, said:

o sa vezi si nu o sa crezi
Nici un producător auto nu are tupeu sa își asume un accident cu morți. Pai cum ar fi la primul accident mortal cu AI-ul să îl ia pe CEO și echipa de ingineri și să îl bage la bulău?

#144
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ei nu trebuie sa-si asume nimic, fiind directiva a comisiei europene ei isi asuma vina cand au dat directiva si au considerat ca sistemele existente sunt suficient de sigure. Ar fi fost vina firmelor auto daca ar fi avut ei initiativa si ar fi montat aceste dispozitive. Pun pariu ca o sa motiveze ca de fapt accidentele in cauza sunt foarte rare si ca de fapt salveaza vieti. Ca sunt salvati 1600 de oameni pe an si din accidentele astea cauzate de AI mor doar 160 si ca e mai bine. Acum daca am face un calcul cat costa aceste dispozitive montate pe masina probabil ca am iesi pe la 1000E. In Ue sunt cam 300 mil masini. Inmultit cu 1000 da 300mld euro deci ca sa salveze 1600 de oameni pe an se cheltuie o suma initiala de 300 mld care trebuie recheltuita cam la 10 ani cat vor rezista masinile "noi". Deci fiecare om salvat costa 18.75 milioane euro. Cu banii astia se poate construi cate un spital regional la fiecare 8 oameni salvati. Deci anual pentru cei 1600 de oameni salvati s-ar putea construi cate 200 de spitale regionale care ar putea salva suplimentar cateva zeci de mii de oameni daca nu sute de mii. Deci aceasta optiune fie este o prostie extrema fie o minciuna prost insailata.

Edited by chilly willy, 04 January 2022 - 22:01.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate